Poster |
Message |
aivar |
Peaülekanne + reguleerimine
Kuna varsti uuesti tagasilda minek ja ei oska otsustada kas muuta ülekannet ja mille vastu, siis küsin nõu kellel kogemusi. Väikeste modidega LS1 + 4L60E + 3.23 (lsd ja 295 rehv) hetkel. Niipalju kui proovida sai praegused muljed: Esimese käiguga pidamine väga hea, teise ja kolmandaga võiks rattas rohkem jõudu olla, linnakiirustel võiks pöörded kõrgemal olla, maanteel praegu ka väga hea (2200rpm@120km/h). Loetu põhjal soovitatakse kõige rohkem 3.73 - see pidi kaasa tooma pidamisprobleemid esimese käiguga muidu hea. Kalkulaatori järgi maanteepööre +400 (2500rpm@120km/h) - arvan et pole probleem. Valikus veel 3.55 (2400rpm@120km/h). Kas kellelgi on analoogset kogemust ja kuidas tundus? |
27.07.2021 at 20:06 |
1 edit. Last edited 11.10.2021 at 21:57 by aivar
|
Maik |
Peaülekanne + reguleerimine
Kas tahad autoga sõita või tahad kiirendada ?
Sellest lähtuvalt võiksid pigem mõelda.
Ise mõtlen,et maanteel võiks pigem ju 1100 rpm olla, näituseks ..aga seda tagasillaga ei lahenda :P
____________________________
2011 Chevrolet Camaro 2SS/RS
|
27.07.2021 at 23:11 |
1 edit. Last edited 27.07.2021 at 23:13 by Maik
|
max |
Peaülekanne + reguleerimine
Enda eesmärkide järgi pead ikka otsustama. Mida tihedam ülekanne, seda teravam on auto. Ainukeseks miinuseks maanteesõidu kõrgemad pöörded. Kui palju sa maanteel sõidaksid, 1% ajast? 50% ajast? Esimesel juhul on 3.73 hea küll. Kui maanteel sõitmist rohkem, siis kas on mõtet üldse vahetada? Pigem sõida aastake ära ja vaata, kuidas siis tunne on. Pole mõtet ajast ette tormata. Tänaval peaks 1. käik ja 3.23 kah normaalselt kiirendama. Stripile tuleks pigem 4.xx panna, aga kui palju sa stripil viibiksid? See ikka tänavaauto sul nagu aru saan? |
28.07.2021 at 11:57 |
|
BlueStang |
Peaülekanne + reguleerimine
Tere,
Ma ikka pakun taas jälle välja kasutada seda tqhq oma mudelit Aksel.
Ma optimaalse valikuna ise väga üle 3.55 ei paneks, kui peamine sóit tänaval, sellegagi ilmselt keeruline kohalt saada, kui lb-ft LS1-le vastavalt olemas on.
Aga kui peamine sóit on 0-60mph tómbed ja burnout, siis 4.1 pikapeale ópib "kohaltminekul jóu mahasaamise ka ära
Aga Akselis saad kóik oma liikuri näitajad sisse panna ja siis ise tagasilda muutes vaadata kas tahad kiire olla 0-100 1/8mile 1/4mile 1km vói hoopis standing mile peal:
http://www.tqhq.ee/aksel/
Seal saad kohe visuaalis ka vórrelda kahe erineva kombo minekuid korraga - minu hinnangul üks parimaid mudeldamisprogramme üldse.
Tänud pärast hea tagasillaülekande valiku tegemist siis newtonile ikka selle Akseli eest.
____________________________
http://www.mustangandfords.com/news/1305-top-10-svt-cobras/ no more
Dream car for family, who needs to go FAST!
new: Grand-dad of all offroad cars |
29.07.2021 at 15:36 |
|
aivar |
Peaülekanne + reguleerimine
Alustuseks tänud antud lingi eest ja eelkõige siis mudeli autorile.
Kuna enda auto kohta täpsed andmed puuduvad siis proovisin otsida internetist võimalikult sarnaseid enda autoga ja kasutasin neid. Tulemused olid väga üllatavad. Selle mudeli arvutuste kohaselt ma ülekande muutmisest olulist tulu ei saa ja praegune 3.23 minu autole päris sobilik. 3.73 -ga võidaks 0.1s 0-100km/h samas aga kaotaks 100-150km/h kiirenduses (mis on minu jaoks olulisem). Veerandmiilis 0.02s 3.73 kasuks ja miinuseks tõenäoliselt pidamisprobleemid esimese käiguga ja maanteel kõrgemad pöörded. Arvan, et tulemus on selline kuna kasutan nn. truck-i nukkvõlli millel madalalt jõudu rohkem. Proovisin veel erinevaid andmeid sinna mudelisse ja selgus, et aeglasemast ülekandest siis rohkem kasu kui madalal otsal jõudu vähem.
Tänud kaasamõtlejatele ja teil igati õigus, et autol juba sobiv ülekanne all. Kui ükskord juba enda dyno tehtud ja rohkem sõidetud eks siis vaatab kas vaja midagi muuta või mitte. Vahepeal pean endale ka uuesti meelde tuletama, et see on tänavaauto. |
29.07.2021 at 22:59 |
|
incognito |
Peaülekanne + reguleerimine
Automaatkasti puhul tasub kindlasti arvestada ca 10% turbiini libisemisega kui too lukustuv pole.
____________________________
Daytona Shelby Z '88
Dart Sport '74
El Camino '73 |
04.08.2021 at 08:19 |
|
mrtn |
Peaülekanne + reguleerimine
Kuna jutt on kiirendusest, siis turbiinilukk ei puhu pilli, kiirendusel lahti niikuinii. |
04.08.2021 at 11:30 |
|
aivar |
Peaülekanne + reguleerimine
Tere
Ei hakanud uut teemat tegema vaid jätkan siin. Kuna tagasild ikkagi undas siis otsustasin uue ülekande kasuks. Valituks 3.42 Yukon Gears. Valik oli see kuna otsides infot erinevate tootjate ülekannete kohta jäi mulje, et aftermarket tooted kipuvad üldiselt häält tegema, kuid Yukon Gears pidi üldjuhul vaikne olema. Laagreid ei vahetanud kuna need olid värskelt vahetatud. Teaduslikult tegelesin esimest korda ülekande reguleerimisega (varem olen sildasi remontinud küll kuid tunde ja käe järgi) ja otsustasin seekord teha kõik nii nagu peab. Sild sai kokku ja sissesõiduringile (ca. 30km) minek. Rahulikult sõites esimesed 5km ok. siis hakkas vaikselt urin sisse tulema. Sõitsin 30 km ära nagu ette nähtud ja lasin siis täielikult maha jahtuda. Järgmine päev uuesti proovides ikka urin sees. Pigem meenutab vigase pinioni laagri häält kui ülekande undamist. Häält teeb veeredes , kiirendusel ja aeglustusel hääl muutub kuid ära ei kao mitte mingil hetkel. Panin auto pukkide otsa ja proovisin kohapeal ning tunduski, et undab pinioni laagri juurest. Kuna pinioni sügavust seades mul proovilaagreid ei olnud vaid pressisin õigeid korduvalt peale maha siis arvasingi et ju ma neile kuidagi haiget tegin. Võtsin silla uuesti lahti kuid ei leia midagi mis võiks seda häält põhjustada. Pinioni laagrid vaiksed , paika pandud õige eelpingega. Diffri laagrid korras. Rattalaagrid korras. Teo ja taldriku backlash erinevatest kohtadest mõõtes 0.16-0.22 mm. Tegi ka uuesti hambumise kontrolli (panen siia hunniku pilte sellest) - minu arvates ok. Kas kellelgi on ideid, mis valesti on?
Tänud ette.
|
11.10.2021 at 21:39 |
|
ramman |
Peaülekanne + reguleerimine
Ma julgeks soovitada prooviks natuke laagrite eelpingetega mängida.
Ma vahetasin ka oma RAMil tagadifri ära, satikad lendasid laiali originaalil. Yukon Geari LSD sisse ja mikromeetriga teo ja taldriku vahelised lõtkud paika. Laagri eelpinge panin tunde järgi. Sõitnud juba paar tuhat km, ei unda. Küll aga vaikse kiirusega rattad väljapööratuna, näiteks parklas manööverdades teeb omapärast urinat ja kerge vibra käib läbi, Olen siiani selle kandnud friktsioonketaste liikumise peale. LSD toimib hästi, üks ratas kruusal ja teine aasfaldil, startides jätab kaks võrdse pikkusega triipu maha. Õli vahetasin kohe peale esimest 100 km ära, oli tume, sild oli eelnevalt ka seest must. Hetkel ei kurda ja toimib kenasti. Otsisin ka netist infot erinevate tootjate kohta. Yukoni kohta oli kõige rohkem kiitvat infot.
____________________________
Dodge RAM 1500 5.7 HEMI Longhorn 2012
Chrysler Grand Voyager CRD 2007
Tööauto MB Vito 119 2021
Club Fullsize |
12.10.2021 at 08:28 |
|
madis |
Peaülekanne + reguleerimine
Kui sa proovid värviga ILMA koormuseta, tõstukil, siis on võimalik et igasugu läbipainded (või nende puudumised) tekitavad teise olukorra ülekandes.
Ehk siis ilus pilt mis praegu on, ei pruugi olla samasugune sõitva auto all. Ja kui värviga proovisid, siis ei olnud ka katet peal ? |
12.10.2021 at 10:30 |
|
v6sa |
Peaülekanne + reguleerimine
Pluss ilmselt mulle lihtsalt tundub piltide nurga tõttu, aga hambumisjälg tundub piki hammast liikuvat. Kuidas tegelikult on?
Kas uute käbilaabrite (ja puksiga) on kõik sama? |
12.10.2021 at 15:05 |
|
aivar |
Peaülekanne + reguleerimine
quote: madis: Kui sa proovid värviga ILMA koormuseta, tõstukil, siis on võimalik et igasugu läbipainded (või nende puudumised) tekitavad teise olukorra ülekandes.
Ehk siis ilus pilt mis praegu on, ei pruugi olla samasugune sõitva auto all. Ja kui värviga proovisid, siis ei olnud ka katet peal ?
Värviga proovides hoidsin heebliga taldrikul pinget peal ja keerasin kardaaniflantsist , mitte ei keerutanud vabalt. Ei ole just sõidu koormus kuid niiviisi neid ju paika pannakse. Piltidel erineva suurusega jäljed kuna proovisin väiksema ja suurema koormusega - minu arvates püsib jälje tsenter hamba keskel.
Ei saa aru mida pead selle all silmas, et ei olnud katet peal. |
12.10.2021 at 17:56 |
|
aivar |
Peaülekanne + reguleerimine
quote: v6sa: Pluss ilmselt mulle lihtsalt tundub piltide nurga tõttu, aga hambumisjälg tundub piki hammast liikuvat. Kuidas tegelikult on?
Kas uute käbilaabrite (ja puksiga) on kõik sama?
Hambumisjälg minimaalselt liigubki piki hammast ja see ka loogiline kuna piki hammast jälje asukohta mõjutab käbi ja taldriku vaheline lõtk. Minul see erinevatest kohtadest mõõtes kõigub 0.16-0.22mm. Sellel sillal peab lõtk olema 0.15-0.25mm. Olen aru saanud, et selle kõikumine normaalne kui jääb lubatud vahemikku. Jälg küll liigub pisut piki hammast kuid üle minema ei hakka.
Proovin veel seletada olukorda. Peale sillatala värvimist pandi ülekanne kokku spetsialisti poolt uute laagrite ja vanade hammastatastega. Vedu taga ulgus, mingit urinat ei olnud. See ulgumine oli tingitud kulunud või valesti kulunud hammasratastest. Niipalju kui mäletan on sild ulunud kogu aeg. Nüüd ca. 1500km hiljem vahetasin ainult hammasrattad , laagreid mitte kuna need sõitnud vaid 1500km. Peale hammakate vahetust on sillas urin, mis meenutab mulle kõige rohkem vigase käbilaagri häält. Olen varem vigase käbilaagriga kokku puutunud ja siis oli peale diffri ja kardaani eemaldamist kohe tunda käega keerates see urin. Praegu veel ei ole uuesti käbilaagreid lahti keeranud kuid käega katsudes kõik ok ja proovisin ka korra nii, et differ oli juba väljas ja kardaan veel küljes ning mootoriga neljanda käiguga siis oli vaikus (muidugi puudub niimoodi igasugune koormus) |
12.10.2021 at 18:23 |
|
madis |
Peaülekanne + reguleerimine
Kas putkal oli kaas koos pingutatud poltidega peal või oli lahti, st hammakad näha ?
Ma kujutan ette et see tekitab ka väikse ebatäpsuse, kuna vaevalt need pinnad ideaalselt siledad on.
Muidugi, ma lähenen teemale masinaehituslikult, tagadifrit ei ole ise regullind. Lihtsalt üritan kaasa mõelda, mis kõik saab viltu minna |
12.10.2021 at 18:24 |
|
aivar |
Peaülekanne + reguleerimine
quote: ramman: Ma julgeks soovitada prooviks natuke laagrite eelpingetega mängida.
Ma vahetasin ka oma RAMil tagadifri ära, satikad lendasid laiali originaalil. Yukon Geari LSD sisse ja mikromeetriga teo ja taldriku vahelised lõtkud paika. Laagri eelpinge panin tunde järgi. Sõitnud juba paar tuhat km, ei unda. Küll aga vaikse kiirusega rattad väljapööratuna, näiteks parklas manööverdades teeb omapärast urinat ja kerge vibra käib läbi, Olen siiani selle kandnud friktsioonketaste liikumise peale. LSD toimib hästi, üks ratas kruusal ja teine aasfaldil, startides jätab kaks võrdse pikkusega triipu maha. Õli vahetasin kohe peale esimest 100 km ära, oli tume, sild oli eelnevalt ka seest must. Hetkel ei kurda ja toimib kenasti. Otsisin ka netist infot erinevate tootjate kohta. Yukoni kohta oli kõige rohkem kiitvat infot.
See urin tõenäoliselt jah friksioonketastest. Olen selle kohta palju uurinud ja vähemalt Ford ja GM soovitavad kindlasti kasutada tavaõli ja friktsioonilisandit (kindlasti GM või Ford) kuna LSD õlides pidi seda liiga vähe olema. Kui probleem ei kao siis soovitavad lisandit veel juurde panna. |
12.10.2021 at 18:32 |
|
aivar |
Peaülekanne + reguleerimine
quote: madis: Kas putkal oli kaas koos pingutatud poltidega peal või oli lahti, st hammakad näha ?
Ma kujutan ette et see tekitab ka väikse ebatäpsuse, kuna vaevalt need pinnad ideaalselt siledad on.
Muidugi, ma lähenen teemale masinaehituslikult, tagadifrit ei ole ise regullind. Lihtsalt üritan kaasa mõelda, mis kõik saab viltu minna
Kaas oli maas. Vaevalt et see plekist kate suudab seda malmijurakat sellisel määral mõjutada. |
12.10.2021 at 18:38 |
|
aivar |
Peaülekanne + reguleerimine
Minu põhilised küsimused on:
Kas see hambumisjälg on ok?
Kas hammasrattad ise võivad urinat tekitada ? |
12.10.2021 at 18:51 |
|
max |
Peaülekanne + reguleerimine
Lihtsalt vahemärkusena, et mina Yukonit vaikseks ei saanudki. Richmond sai toimima. Võis olla praak vms, ei süvenenud. |
12.10.2021 at 23:03 |
|
madis |
Peaülekanne + reguleerimine
Võta pulkadeks, vaheta laagrid ära ja mõõda kõik uuesti üle. Muuseas, osutiga mõõtekell ei pruugi tagurpidi asendis õigesti näidata.
Ning kui sul teada hammaste arv ja ratta pöörded, siis võiks mingi telefoniäpiga teha kindlaks undamise põhisageduse ja kui see langeb kokku nt käbi pöörlemisega, siis jälle mõni vihje juures.
Kui hammakal mõne hamba profiil vale (kõrgem) siis võib uriseda küll kuid samas võiks värv erinevuse ära näidata.. |
13.10.2021 at 12:53 |
|
aivar |
Peaülekanne + reguleerimine
Said kõik uued laagrid ja otsast peale kokku. Veidi sai parem aga ulus ikka. Kolmandat korda proovisin veel sättida. Kord ulub nii kord naa. Selleks korraks hülsid, simmerid ja tihendid otsas. Tundub, et ulgumine ikka ülekandest. |
18.10.2021 at 08:54 |
|
Erkki |
Peaülekanne + reguleerimine
Hiljuti sain kogemuse võrra targemaks sellega, et hambumise lõtku (back lash) erinevate kohtade pealt mõõtes sain iga kord erineva tulemuse. Tundus, et ring gear ei ole tsentris vaid loperdab. Täpsemal uurimisel selgus, et nii oligi. Huvitav on seejuures see, et värvijälg seda anomaaliat välja ei toonud.
Tegin veel sellise tähelepaneku, et ring gear istus oma pessa kaunis suure pinguga ja polte tasapisi peale keerates tuli kõvasti vaeva näha, et ta oma pessa istuks. Sai lahti võetud ja uuesti kokku pandud - seekord kuumalt. Ring gear'i kuumutades see suureneb ja istub diffri korpuse külge vabalt, ilma pinguta. Seejärel sai poldid ära pingutada ja uuesti paigaldades selgus, et ring gear enam ei viska ja hambumise lõtk on igast nurgast mõõtes samasugune.
Ilmselt oleks loperdav ring gear hakanud Ikarus bussi häält tegema.
PS. Nooremale lugejale täpsustuseks, et vanasti vene ajal sõitsid linnadevahelisi lõike Ungaris tehtud Ikarus bussid, milledel reeglina tagasillad undasid. Lausa nii kõvasti, et enne kui buss nurga tagant nähtavale ilmus, oli undamine kaugele kuulda ja teada, et buss tuleb.
____________________________
Chevrolet Camaro '71
Pontiac Firebird '71
Chevrolet Chevelle '69, 350 cid
El Camino '68
F150, 2011
Life begins at 1000 Hp... |
07.11.2021 at 13:10 |
|
aivar |
Peaülekanne + reguleerimine
Nõustun.Taldrik tulebki kuumalt panna. Külmalt on ikka paras vägistamine ja ei taha üldse palju sooja - 80 kraadi celsiust ja tõsta peale.
Proovisin ühte teist GM-i kasutatud originaal ülekannet. Ikka sees urin mis meenutab vigast pinioni laagrit. Uuesti lahti ja uurinud puurinud olen jõudnud järelduseni: Ilmselt ramman-i pakkumine õige ja olen pinioni laagri eelpinge liiga suure pannud, kuna ca. 100 km sõitnud laagrid näevad välja väga kulunud. Kuna mul ei olnud kasutada spetstööriista siis panin eelpinge paika jõuõla ja kaaluvihiga. |
17.11.2021 at 20:36 |
|
igiliikur |
Peaülekanne + reguleerimine
Kasutaks ka siis seda teemat natuke. Tuli ka mõte ülekannet vahetada, kuna nagunii rattalaagrite vahetus käsil ja vaja lammutada. Minul all 9-bolt austraalia Borg Warner, 3.27 ja plaan panna 3.70. Lahti võttes oli õli üsna hall ehk peenikest metallipuru täis. Millest see tulla võib? Kõik näeb ilus välja, diffrit(LSD) muidugi lahti ei võtnud? Kas võib olla, et eelnevalt on mingi teema olnud, sest taldrik ja käbi näevad väga uued välja?
Lisaks veel üks küsimus, kas on mingi head juhendit või videot(jah tean, yuutuubis neid miljon), mis abiks oleks? Mul esimene kord, kui tagasilla nii põhjalikult ette võtan(LSD läheb samuti teine).
____________________________
Pontiac Firebird 350 -89
Chevy Avalanche -11 |
24.03.2022 at 23:05 |
|
DevilDeVille |
Peaülekanne + reguleerimine
Hall võib tuleneda hõõrdepindade kulumisest.
____________________________
Flick the Gestapo.... No, I said *Flick*, the Gestapo!
|
25.03.2022 at 05:09 |
|
|