Poster |
Message |
max |
EEPROM sisu allalaadimisel oleks abi vaja
Siin on tõenäoliselt mitmeid, kes oskavad seda puusalt öelda - kuidas saaks kõige lihtsamalt mõne EEPROM kivi sisu alla laadida. USAst saaks vastava programmaatori tellida, aga äkki saab lihtsamalt? Kivi ise selliste parameetritega:
https://datasheetspdf.com/pdf/627278/SST/27SF512/1
Oomipood pakkus mingeid seadmeid, aga jäi selgusetuks, kas ka seda kivi menetleda oskavad. Või pakub äkki keegi kuskil sellist teenust? |
26.05.2022 at 22:09 |
|
olevtoom |
EEPROM sisu allalaadimisel oleks abi vaja
quote: max: Siin on tõenäoliselt mitmeid, kes oskavad seda puusalt öelda - kuidas saaks kõige lihtsamalt mõne EEPROM kivi sisu alla laadida. USAst saaks vastava programmaatori tellida, aga äkki saab lihtsamalt? Kivi ise selliste parameetritega:
https://datasheetspdf.com/pdf/627278/SST/27SF512/1
Oomipood pakkus mingeid seadmeid, aga jäi selgusetuks, kas ka seda kivi menetleda oskavad. Või pakub äkki keegi kuskil sellist teenust?
Mu programmaator tunneb küll säärast kivi, küsib vaid, missuguses korpuses see on -- DIP28 või PLCC32. Selle viimase lugemiseks mul adapterit ei ole.
____________________________
1956 Cadillac 62 hardtop coupé, 1991 Jeep Cherokee. Ja peres 1972 Buick Riviera |
27.05.2022 at 10:54 |
|
max |
EEPROM sisu allalaadimisel oleks abi vaja
Superluks ja tänu! Pildi järgi tundub, et GM kasutas esimest varianti, nii et korjan kivi maha ja tulen kuhu vaja. |
27.05.2022 at 11:14 |
|
PhilipJFry |
EEPROM sisu allalaadimisel oleks abi vaja
Mul leidub ka vastav vidin, mis oskab neid kive lugeda/kirjutada. Ma enamuse aja pesitsen Randveres ja siis vahest t88p2evadel ka Vabakal, kunagises SEB kontoris.
____________________________
V2ntv6ll on selleks k6ver, et mahuks mootorisse 2ra. |
27.05.2022 at 12:36 |
1 edit. Last edited 27.05.2022 at 12:39 by PhilipJFry
|
olevtoom |
EEPROM sisu allalaadimisel oleks abi vaja
Tjah, suures abipakkumistuhinas unustasin märkida, et elan teises Eestis.
____________________________
1956 Cadillac 62 hardtop coupé, 1991 Jeep Cherokee. Ja peres 1972 Buick Riviera |
27.05.2022 at 13:21 |
|
max |
EEPROM sisu allalaadimisel oleks abi vaja
quote: PhilipJFry: Mul leidub ka vastav vidin, mis oskab neid kive lugeda/kirjutada. Ma enamuse aja pesitsen Randveres ja siis vahest t88p2evadel ka Vabakal, kunagises SEB kontoris.
Suur tänu pakkumast! Olev mul lähemal, proovime esmalt tema vahenditega.
Kui juba jutuks läks - kas on mingit kohalikku lahendust ka emulaatori osas samale kivile? USAs on kunagi järgmiseid lahendusi pakutud:
http://www.moates.net/apu1-autoprom-package-usb-version-discontinued-p-54.html?cPath=64
http://www.moates.net/ostrich-20-the-new-breed-discontinued-p-169.html?cPath=64
Mul on ka (umbes) selline adapter kasutusel:
http://www.moates.net/g1-memory-adapter-tpi-etc-p-32.html?cPath=64 |
27.05.2022 at 15:11 |
|
max |
EEPROM sisu allalaadimisel oleks abi vaja
olevtoom'ile suur tänu, kivi sisu käes!
Nüüd on vaja tegeleda, et sellest bittide jorust mingi arusaadav info kokku panna. Esimene katse ebaõnnestus - tõenäoliselt on puudu mingi fail, kuhu on salvestatud, millisel aadressil milline parameeter asub. Neid erinevaid variante tundub netis kah üsna palju olevat. Kui kellelgi on sellega kogemust, siis palun jagada. Mul on TunerPro (RT) ette võetud, aga sama asja oskavad tõenäoliselt ka muud muud tarkvarad teha. |
02.06.2022 at 09:41 |
1 edit. Last edited 02.06.2022 at 09:42 by max
|
max |
EEPROM sisu allalaadimisel oleks abi vaja
Lahendasin ise ära. Tulevastele võimalikele huvilistele panen lühidalt kirja.
* Probleem oli selles, et kivi sisu sai kätte (BIN), aga seal olid andmed ainult umbes keskel - kui kivi ise 512 kbit, siis olevtoom raalis välja, et andmed asusid alates poolest ehk aadressist $8000. Järelikult oli vaja mingisugust "häkkimist", et neid õigest kohast alates lugeda.
* Tõmbasin alla TunerPro lehelt (http://tunerpro.net/downloadBinDefs.htm) antud ECU definition faili (XDF), mis peaks bitijoru loetavale kujule konverteerima ehk võtab x aadressilt andmed ja ütleb, et see on nt "Rev limit" või "Main spark table" vms. (See on veel selgusetu, et kas samas failis on ka seaded ise.)
* TunerPro help'ist sai selgeks, et XDFi päises saab määrata, kuidas BINi üldse lugema hakatakase:
* Oli teada, et andmed asuvad alates 0x8000. Samas oli XDF faili järgi esimese parameetri aadress 0x4000:
*Seetõttu tundus loogiline nihutada alguspunkti (1. pildil "Base offset") 4000 (Hex) võrra ja nüüd hakkasid tabelid juba ilmet võtma:
* XDF päises oli ka BIN faili suuruse parameeter, mida Help pidas oluliseks õigeks panna, aga luges välja ka ilma selleta. Ma ise pakun, et see muutub oluliseks, kui BINi modima ja tagasi kirjutama hakata. Siis peaks esimesel pildil "Bin size" 8000 asemel 10000 olema ehk 2x suurem, kuna minu kivi on 512 kbit, mitte 256.
* Oli oht (vastavas autofoorumis keegi ütles pildi järgi), et BINi sisu ei vasta originaal $58 koodile ning on tõenäoliselt uuendatud ühe kommuuni poolt (p)arendatud $59 vastu (www.code59.org - suurem tabelite resolutsioon jne), siis pidi ka konrtrollima, kas muud tabelid asuvad $58 vastavatel aadressitel või kuskil mujal, mis oleks viidanud muule koodile. Siit sai aadressid teada (http://www.nwstp.com/forum/P4_bbzb1580.asp), võrreldud olemasolevatega ja õnneks viitas kõik $58-le - Done deal!
* "Main spark" tabel tundub esmapilgul liiga konservatiivne, aga peab rohkem süvenema, äkki pole MAP telg kPa's, vaid mingis muus ühikus. Siin on täpsemalt lahti kirjutatud kõik tabelid ja parameetrid: http://www.nwstp.com/chips/P4_docs/Turbo_P4_Doc.pdf
Edit: veel parameetrite/tabelite kirjeldusi ja selgitusi ning soovitusi seadistamiseks (, et oleks kõik lingid ühes kohas): http://www.nwstp.com/forum/chiptable.asp |
02.06.2022 at 22:57 |
2 edits. Last edited 10.10.2022 at 23:08 by max
|
max |
EEPROM sisu allalaadimisel oleks abi vaja
quote: max:
* "Main spark" tabel tundub esmapilgul liiga konservatiivne, aga peab rohkem süvenema, äkki pole MAP telg kPa's, vaid mingis muus ühikus. Siin on täpsemalt lahti kirjutatud kõik tabelid ja parameetrid: http://www.nwstp.com/chips/P4_docs/Turbo_P4_Doc.pdf
Jällegi, kui keegi peaks sama asja otsas olema, siis asi oligi skaalas - ühik on siiski kPa, kuid originaalis on see 1 bar MAPi arvestades tehtud, mida saab ühe biti (0x0334 KAFOPT3_5 2 ATM MAP Option Enabled) muutmisega teisendada 2 bar MAPi tabeliks ehk siis 100 kPa pole mitte 0 boost, aga pigem 0,5 bar boost. Tuleb üle kontrollida reaalelus. |
03.06.2022 at 09:40 |
|
max |
EEPROM sisu allalaadimisel oleks abi vaja
quote: max: quote: max:
* "Main spark" tabel tundub esmapilgul liiga konservatiivne, aga peab rohkem süvenema, äkki pole MAP telg kPa's, vaid mingis muus ühikus. Siin on täpsemalt lahti kirjutatud kõik tabelid ja parameetrid: http://www.nwstp.com/chips/P4_docs/Turbo_P4_Doc.pdf
Jällegi, kui keegi peaks sama asja otsas olema, siis asi oligi skaalas - ühik on siiski kPa, kuid originaalis on see 1 bar MAPi arvestades tehtud, mida saab ühe biti (0x0334 KAFOPT3_5 2 ATM MAP Option Enabled) muutmisega teisendada 2 bar MAPi tabeliks ehk siis 100 kPa pole mitte 0 boost, aga pigem 0,5 bar boost. Tuleb üle kontrollida reaalelus.
(Panen igaks juhuks ka siia, äkki läheb kellelgi kunagi vaja. Endalgi oli pärast pausi lihtsam siit asju meelde tuletada.)
Päriselus oli asi teisiti. Ma millegipärast arvasin, et 1 vs 2 bar valik (KAFOPT3_5) pidas silmas ülerõhku, aga see on ikkagi kogu MAPi spekter ehk siis 0 vs 1 bar ülerõhk. 3-bar MAPi võimalust softis polegi, mistõttu on tehtud häkk, mille puhul on pandud 2-bar MAPi asemele 3-bar MAP (2 bari ülerõhku) ning tabeleid on osaliselt kohandatud (nt "Main spark") arvestusega, et reaalne rõhk on erinev sellest, millisena ECU seda näeb. Selles mõttes oli algne arvamus õige, et 2-bar tabelit oli kohandatud 3-bar MAPi järgi, aga juhtaju tegelikult 3-bar MAPist ei tea midagi, lihtsalt MAPi sisend on erinev (nt 0,5 bar reaalse ülerõhu puhul näeb juhtaju vaakumi/ülerõhu piiri). Tabelite sisu peab siis sellega arvestama.
Sellest lähtuvalt tundub "Main spark" ikkagi liiga konservatiivne. Tellisin mõned EEPROMid, muudame tabeleid, laseme olevtoomil kivile kirjutada ja vaatame, kas saab parem. |
06.07.2022 at 14:15 |
|
max |
EEPROM sisu allalaadimisel oleks abi vaja
Siin on üks hea lõim 3-bar MAPi integreerimisest 2-bar ECUga. Kohaldub kindlasti $58 koodile, 727/730/749 ECMile, tõenäoliselt ka mõnele teisele (nt TPI koodid):
http://www.sytyforums.com/threads/need-a-stock-or-near-stock-3-bar-compatible-bin-file.7288/ |
06.07.2022 at 14:24 |
|
max |
EEPROM sisu allalaadimisel oleks abi vaja
Logimiseks sai soetatud selline kaabel ja see toimib. Kui keegi peaks kah tahtma...
https://reddevilriver.com/aldl.html |
06.07.2022 at 14:26 |
|
|