1991 Firebird Targa "badboy"Sai üks rahvakeeli "roim" ostetud. Auto, mille viimane kehtiv ülevaatus jäi aastasse 2006. Pakkumist tehes arvasin nagu ilmselt paljud, et tegu on tavalise 3.1L isendiga, millele 5.7 vahele visatud, kuid hiljem erinevate allikate põhjal nentisin, et härra müüb tegelikult Strokerit. Paraku erilisi vestlusi pidada ei saanud minu olematu venekeele oskuse tõttu.
Ja nüüd on tekkinud huvi see raibe ikka sõitma panna. Ilma rahakotis mõrva sooritamata. Eks endal on ka üht koma teist aastatega üle jäänud nagu näiteks originaal veljed.
Auto seisukorrast (nii palju kui teada) kokkuvõtvalt.
Hea
* 383 stroker (pole aimugi, mis tingimustes ja kuidas tegelikult kokku pandud, kuid osade nimekiri ja mõned TQHQ teemad + videod burnoutidest, tekitavad pigem usku, et on ok)
* Salong komplektne
* Uksed komplektsed ja käivad kenasti (minu jaoks argument)
* Kere on küll peksa saanud (mõned baarikaklused badboy'le kohaselt), kuid seest, alt jne tundub, et kere on endiselt tugev ja üsna roostevaba.
* Kõik mis tehasest tuli, on olemas (varuratta ja tungrauani välja.) mõned asjad on lihtsalt eraldi kastidega kaasas
Halb
* Tagasild ilmselt kokku keevitatud - kohapeal pea võimatu keerata
* Tuled ei toimi (klemmliistu ja suvalise juhtmega omavahel kokku viidud)
* Kapoti all absoluutne segadus. Tehtud on täpselt nii palju, et mootor käima saada.
* Väljalase sisuliselt puudub.
* Juhi poolne kollektor on ise keevitatud altpoolt kokku. Seisukord/kasutuskõlblikkus teadmata.
* Makist tuleb ainult vaikust
* Mootor passis vahetamata
Eks huvitavamaid pilte oleks rohkemgi. Aga hetkel pole rohkem aega Kui jõud ei rauge, uuendan ka edaspidi.
1991 Firebird Targa "badboy"Uuenda kindlasti.
Tegu ju üsna heas säilingus riistaga. Ja moto andmete vahetus on küll viimane asi, mille pärast muretseda
____________________________
KÕIK KASTIRATASTELE, SELTSIMEHED!!!
:evil
1991 Firebird Targa "badboy"Kuna auto käivitub ja võib-olla ka liigub, siis täna oli mõte piduriklotsid ära vahetada. Neid oli arusaadavalt järgi umbes mitte üldse.
Paraku kõik ei sujunud nagu ca 11~ aastat seisnud tehnikast ikka oodata. Klotsid said vahetatud täpselt ühel esipiduril, sealt edasi kulus enamus aega õhutamisele + mõistatusele, miks pidur enam maha ei tule. Voolik ilmselt umbes.
Ühtlasi parandasin ära tagumise tule, mille tükk endisel omanikul kõrvale pandud oli! Omajagu aega kulus ka kastide sorteerimisele, mis autoga kaasa tulid. Läbisegi erinevat kraami sh volvo ja audi logodega asju. Positiivne oli samas, et kogu käigukasti sisu tundub, et on üle käidud ja vahetatud (ka vana sisu oli kastides olemas.) Kurvem uudis muidugi see, et ise keevitatud juhi poolne väljalaskekollektor on õlifiltrile täpselt ette pandud. Ehk, et õli vahetamiseks peab kollektori maha võtma - no bueno.
1991 Firebird Targa "badboy"Tundub, et liigse vaba aja probleem on sul nüüd lahendatud
Mul on kah erinevaid F-body originaaljuppe alles, tule mõni päev läbi ja sorteerime. Nt peaks heas korras originaalpidurid olema jpm mudru, mis ajapikku riiulisse on rännanud. Mingeid uusi veermiku osi peaks kah olema.
quote:max: Tundub, et liigse vaba aja probleem on sul nüüd lahendatud
Mul on kah erinevaid F-body originaaljuppe alles, tule mõni päev läbi ja sorteerime. Nt peaks heas korras originaalpidurid olema jpm mudru, mis ajapikku riiulisse on rännanud. Mingeid uusi veermiku osi peaks kah olema.
Jah, see eskaleerus jälle väga ootamatult. Mõned nädalad tagasi tegin mehele pakkumise arvestusega, et doonorina võiks ju võtta. Nüüd tahaks kogu aeg kruttimas käia. Süda enne rahu ei anna, kui auto reaalselt ÜV'd ei oma. Ja liikuma on vaja ta enne talve saada. Tundub nagu pikk aeg, aga kui tarneajad on 2-4 nädalat, siis nii pikk ei olegi.
Eks tuleb läbi tulla Hetkel veel ei teagi, mis võiks vajaka olla. Aga parendusi niisama teha ei taha, kui just hädavajalik pole.
1991 Firebird Targa "badboy"Täna selgus, et uute pidurivoolikute tarneaeg on ca 2 nädalat. Tundsin, et ei saa endale seda lubada, sest kui viga on mujal, siis olen tagasi alguses. Seadsin sammud Tartu Hydroscandi. Krõbeda 75€ eest tehti uued voolikud ca 10minutiga. Kiirus maksab. Meestel oli ka nii palju kogemust, et soovitasid kohe paksemaid tihendiga seibe vahele kuna polt võib nende tehtud liitmiku jaoks muidu pikaks jääda. Ja nii ilmselt olekski olnud Õhtupimeduses sai ühe poole voolik vahetatud ja see pidur hakkas korrektselt toimima. Runs and drives oli kuulutuses kirjas, aga does it stop, eks?
Selgus ka järgmine loogiline samm selles projektis. Käsipidurit ei ole ja ma kahtlustan, et seda ei ole kohe üldse (alustades trossist.)
Ja hea uudis mingis mõttes, et õhtul pimedas sai tulesid veelkord proovitud ja selgus, et vana hea - tuled põlevad, lihtsalt mootorid ei ava tulesid.
Hommikul lappasin ka veidike interneedust teemal, et kust võiks Tartus väljalaskesüsteemi tarvis torusid, flantse ja põlvi saada. Hetkel aga kõik ostukorvi lihtsalt jäigi. Saab teoorias igastahes huvitav "projekt" seegi olema. Sest kuna auto füüsiliselt kuskile liikuda ei saa, siis pean kõik Roadkilli stiilis oma sissesõiduteel jack-standidel kuidagi alla saama. Kui kellelgi mingeid häid ideid on, siis kõik lahendused on teretulnud.
1991 Firebird Targa "badboy"Mina jälle oma piduritega. Täna siis võtsin tagumised laiali. Klotse ja vedrusid ootan endiselt, aga tahtsin näha, kas on veel üllatusi.
Kummagi piduri juures pidin omajagu vasardama enne kui korpuse maha sain. Kõik jumala kinni ussitanud. Tegin brake-cleaneriga nii puhtaks kui sain ja ladusin kokku tagasi. Üllatus, ratast jaksab nüüd ka kätega ringi ajada.
Kõhu alt leidsin üles ka lahtised käsipiduri trossid. Paraku kronsa mille taha nad käima peavad on otse trossi otsa istutatud (ilma keermelatita, mis seal olema peaks.) Ehk siis, trossid ei ulata ja kogu moos. Tegin siis oma vahetüki, mis poltidega pingutatav.
Plasmapingist ca 10min teema. Ülejäänud oli leiutamine milliste poltide ja mutritega asi kasvõi ajutiselt igavesti kokku tõmmata.
Ta liigub ja pidurdab! Mõõndustega. Sai proovitud, kas teoorias on nüüd auto liikumisvõimeline. Korraliku vingumürgituse saab kiiresti ilma väljalasketa https://www.youtube.com/shorts/vUzEN3nSXzg
Lisaks:
* Sild on 100% kinni keevitatud. Kohapeal käivad rattad ringi koos ja samas suunas.
* Igaltpoolt leiab juhtmeid, mis on lihtsalt läbi lõigatud. Otsad on lahtiselt.
* "Driftikale" kohasel originaal ka põikhoob kõver
1991 Firebird Targa "badboy"Käigukast peaks olema küll mingit sporti remondi saanud. Minu käest sai ta ühe kasti, millel olid kettad koos. Selle põhjal vist tegigi.
quote:Ri-Q.: Käigukast peaks olema küll mingit sporti remondi saanud. Minu käest sai ta ühe kasti, millel olid kettad koos. Selle põhjal vist tegigi.
Peaks paika pidama. Selle sodi hulgas, mis ma kaasa sain oli pea terve vana käigukasti sisu, uue laagi pakk (koos vana laagriga) ja poolik (?) pakk uus tihendeid (ma loodan, et sisse läksid ka ikka uued.)
Ja Youtube põhjal ütleks, et Narva burnouti tehti juba Stroker setup'is - seega eeldaks, et kasti jms sai korralikult toimetama. Ainus, millest ma aru ei saa, et kuhu kadus väljalase? Üks torukolle on ka poolikult keevitatud (flantsi pole otsas) seega ei saa olla, et on lahti võetud. Minu teooria on, et aja jooksul on mingi osa autost juba rahaks tehtud. Ilmselt kuna mootori vahetuse legaliseerimise väljavaated olid veel hiljuti üsna nullilähedased.
quote:Ri-Q.: Aga kuidas muidu tunne on? Kas liigub edulisemalt kui 350?
Ei saa praegu öelda. Ilma väljalasketa on üsna keeruline proovida ka - naabrite pilgud mõrvavad juba ainult käivituste peale. Ca 3 nädala pärast on ehk kõik väljalaske jupid koos. Sai ka uued kollektorid tellitud.
Aga kuna auto haises pehmelt öeldes ja puhaste riietega väga salongi istuda ei tahtnud, siis täna tõmbasin auto kapotialuse ja salongi puhtaks. Tekstiilipesuriga veel otsa. Sai üsna viisakas. Turvavööd ja esimesed istmed olid ikka väga hullud. Lähiajal hakkan aga juppide saabumiseni kapotialusega tegelema.
1991 Firebird Targa "badboy"Seniks kuni väljalaske osad veel saabunud pole, otsustasin parem tuled korda teha. Ühtlasi oli lootus visata vahelt välja ka pikendus, mis aku juhtmetele otsa tehtud. Paraku aga mälu vedas alt ja sahtlis ei olnudki eelmisest ehitusest aku ühendusklemme. Seega pikendus pidi seniks jääma.
Esimene pilt on juba tulede avanemise lahenduse leidmisest. Sellele eelnes soonte otsimine, mille jälgi oli segatud omavalmistatud sildamisega kahe tule mootorite vahel. Lõpuks kahe lahtise otsani jõudes sain aru, et sealt on midagi puudu. Õnneks teise auto peale piiludes meenus, et sellist karpi nägin selle "sodi" hulgas, mis kastidega kaasa tuli. Väike hirm oli ka, et mis põhjusel see vahelt ära korjatud oli. Seda ju ei tea.
Juhtmoodul vahel. Sain ühe tule lahti. Paraku, kinni ta enam ei läinud ja mingil põhjusel teine ei avanenud ka. Aimasin, et siin on tegu tüüpveaga - mootoril hambad maas. Kuna, aga manuaalselt enam ka tuld kinni ei saanud, siis loogilisem tundus, et hammasratas hoiab, aga puksid on pulbriks.
No ja täpselt nii oligi!
Päeval 3D printisin kibekiirelt uued puksid. Selles mõttes on 3D printer äge asi. Ja 99% probleemidest on keegi juba lahendanud. Seekord mingit kvaliteeti taga ei ajanud - tegin 3tk täpselt nii nagu tuli. Foto pealt näeb oluliselt kehvem välja (alumise layer.) Aga tugev ta kindlasti on ja funktsionaalne ka.
Ja oodatud tulemus! Ainult, et mitte ei saa aru, kuidas kaugtulesid maha saab. Kangi tõmmates jääb indikaator armatuuris põlema. Seega päris 100% rahul veel pole.
1991 Firebird Targa "badboy"Kaugtuled said korda - varras mis roolisambast lülitini jookseb ei suutnud enam lülitit lõpuni vajutada.
Korda sai ka signaal - mõlemad pasunad olid läbi. Seega teine firebird pidi hetkel 1 loovutama, et oleks oleks midagigi.
Paksu rooste alt otsisin välja ka mootori koodi. Pelgasin, et plaat on sile, kuna rooste kihi alt ei paistnud midagi. Oli nagu kraabitava kiirloosi tunne.
Juhtmestikuga sai ka omajagu vaeva nähtud. Tõsi, kõrgi mida Effex pakub, et jäänud nii viisakas, aga kindlasti parem kui varem.
Kõik näpuga kokku keeratud juhtmed jootsin ka kokku. Nüüd aga selgus, et enam ei lähe auto käima. Kõige hullem asja juures on see, et see el. süüte box ei oma ühtegi indikaatorit.
Seega pole õrna aimugi, kas ta võib olla erroris, ei tööta üldse, või teeb midagi.
1991 Firebird Targa "badboy"Hiljuti jäi ühest klipist kõrvu, et üks tuntud (küll valdavalt 1/4 vähemate silidritega tegelev) butiik ütles, et nad on MSD süütebokse rohkem eemaldanud, kui paigaldanud. Ei pidavat tänapäevaste normaalsete poolide puhul vajalik olema ja tekitab ühe pot murekoha juurde.
1991 Firebird Targa "badboy"Jah, üsna riskantne on see pikas perspektiivis sinna jätta kus ta on või ka üldse alles jätta. Kusjuures, juba eelmisel omaniku teemas tehti soovitus see box salongi kolida. Olen siin mõned õhtud Uncle Tony's Garage vaadanud, seega soov temast lahti saada on ainult suurenenud.
Aga ehitusjuttu veel. Vahepeal ei viitsinud väljalaske teemadel rääkida. Tellisin Top Partsist ühed lühikesed headerid ja siis Ingmar pakkus oma Hookereid, mitte slängis lit*e, aga välalaske kollektoreid (lühikesi) + sobivat sumpsilahendust. Ei viitsinud rohkem mõelda ja ca nädalaga on mul eest taha välja 3" väljalase koos kõige vajalikuga. Ja kuni 400hp peaks lühikesed täitsa ok olema. Täna hakkasingi siis lammutama. Kuna aeg läheb peale tööd käima nagu telesaates, siis kunde poolse vana kollega läksin tiigersae teed. See garanteerib ka selle, et kunagi ei teki ideed see kärakas kuskile veel alla panna. Vanad kollektorite poldid olid põhimõtteliselt käega lahti keeratavad ja tihendeid ühel pool üldse ei olnud. Lihtsalt nii, infoks. Hiljem hea meenutada. Uute külge panemisel alustasin kaassõitja poolelt. Teadsin, et seal tuleb kõige rohkem vaeva näha. Tosooliga lödistasin terve unikivi täis ja homme naiselt ilmselt kuulen kiidusõnu. Tosool sai maha siis temp. anduri eemaldamisega. Paraku kui kolle omal kohal juba peaaegu oli, selgus, et ca 5mm jääb ikka puudu, et polt auku passiks. Põhjus väga lihtne. Aftermarket starteri kinnitusploki üks nurk tuleb maha võtta. Selleni täna ei jõudnud. Seega ideeliselt on kollektorid omal kohal, aga seiklus jätkub.
1991 Firebird Targa "badboy"Tunnistan, et hea tahtmise juures oleks saanud neid ju kasutada. Aga lõpuks jääb ikkagi küsimus, et mis nende edasi ehitamise ja taastamise hind versus saadud tulemus on? Ülemine ots oli juba omajagu õhuke ja alumine ots nagu frankensein. Juhipoolne oli ka õlifiltril jalus.
1991 Firebird Targa "badboy"Viimase kahe päevaga saanud väljalaske alla. Päris lihtne siiski ei olnud ja müts maha kõigi ees, kes seda nö hoovipeal ise teinud on. Ühtlasi pidin aftermarket starteri kinnitusplokil ühe nurga maha lõikama, et kunde poolset külge saada. Muidu enamvähem sujus.
Uute kollektoritega paraku ilmnes ka see, et on mõningaid uusi küünlajuhtmeid vaja - 90 kraadiste põlvedega.
Printisn ka uued veljekapslid. Vanadest 2tk jalutama läinud. Mingi hetk teen ehk uued, kahevärvilised (kana miskit teist tooni.)
Esimene proovitiir sai ka tehtud. Hiilisin mööda pisemaid tänavaid, et kui peaks mingi jama ilmnema, siis ei jää lollilt keset linna. Eriti hea minekuga hetkel ei ole. Pedaal käib põhjas enne kui elu tekib. Võimalik, et tross vaja üle vaadata. Karpale kruttisin veidike pöördeid peale (tühikäigul lonkas muidu liiga madalalt ja pigem tahtis välja surra.) Aga segu tundub, et on enamvähem. AFR muidugi ei tea. Kirun ennast,lambda+näidik riiulist ära müüdud sai - praegu oleks hea külge panna. Seoses sumpsi paigaldusega (ilmselt) on taha mingi veider kolks ilmunud - arvan, et flants keevitati üles tõstetud autoga, aga päris elus käib flantsi nurk nüüd silla pihta. Lisaks on jube kiusatu lasta (näiteks Top Partsis) terve tiir pukse vahetada ja sillastend teha.
1991 Firebird Targa "badboy"Väriseva käega läks täna avaldus teele (info@transpordiamet.ee), et mootor passis ära vahetada.
Lisasin omaltpoolt mootori koodi (pildiga), selgitasin, et ümberehitus teostatud aastal 2006/7. See oli ka viimane aasta, kus autol oli kehtiv ülevaatus.
Huvitaval moel ei ole keegi teine väga lahanud oma kogemust ja lõpp-tulemust. Kas on väga lihtne protseduur või hiljem ei taha meenutadagi. Igastahes, saab olema huvitav.
Ja loomulikult pelgan kõige rohkem neid suure paksu algustähega Ametnikke. Kogemus on näidanud, et reaalse abi asemel tehakse copy-paste tervest määrusest ja siis peab ikka otsima kellegi, kes varem nendega asju ajanud on.
1991 Firebird Targa "badboy"Täna sai salongi poolelt gaasipedaali tross parajaks tehtud. Sai oluliselt parem - ei pidanud pedaali enam vastu tulemüüri litsuma.
Proovisin korra kodutänavas edasi-tagasi sõita, kuid tundus, et ei ole päris see. Ja siis meenus nagu vietnami flashback, et TV kaabel pole kunagi küljes olnudki ja olin selle sootuks vahepeal unustanud.
Paigaldasin hetkel nii nagu võimalik oli ja homme seadistan. TV kaabli asukoha korrigeerimiseks mõeldud plaat tuleb ka kiiresti tellida. Loodan, et oli seekord veel õnnelik õnnetus.
Vähe parem uudis ka muidugi. Rapla kandist läks üks LSD teele ja see peaks lahendama ka mu kinnikeevitatud tagasilla probleemi. Üks asi siis vähem, mille pärast ÜV-l värisema peab.
quote:savi: ... peaks lahendama ka mu kinnikeevitatud tagasilla probleemi. Üks asi siis vähem, mille pärast ÜV-l värisema peab.
Ma muretseks rohkem mõne hooletu kurvis tehtud gaasivajutuse järelmite, kui liigpedantse ülevaataja pärast... Ülevaatuspunkti saab valida, aga 70+ pealt põikivisanud jäiga tagateljega tagavedusega on kuratlikult keeruline "liikluse rahustamiseks" rajatud šikaani vahele nii ära mahtuda, et Youtubesse ega päevalehe esikaanele ei satuks.
Virtuaalne õlalepatsutus ka, et säärasel viisil on veel kellelgi viitsimist loom elule ajada
Silmaringi harimiseks küsi, misasi on TV tross? Käigukasti sundallavahetus (kickdown)?
1991 Firebird Targa "badboy"What is a throttle valve cable?
Throttle Valve Cable System For GM 700-R4 & 200-4R ...
The throttle valve cable's function is to transfer the movements of the throttle at the carburetor to the throttle valve plunger in the valve body. This allows throttle valve pressure and line pressure to increase according to throttle opening for gear upshifting. It also controls when the transmission downshifts.
1991 Firebird Targa "badboy"Tegelikult on TV tross oluline ka ülesvahetuste jaoks. Ja õigesti seadistatud tross on üsna kriitiline, sest reguleerib survet igasuguse käiguvahetuse puhul. Ja mulle teadaolevalt ilma trossita sõit on halvem, kui veidi mööda seadistatud trossiga. Sellepärast ka mini-infarkt. Usun muidugi, et selle ühe kilomeetriga mis ma kulgeda jõudsin (ilma trossi ühendamata) ei teinud midagi. Kiirust ei olnud. Maksimaalselt kulgesin hetkeliselt ehk 40-50km/h kanti.
Kinnisest sillast rääkides. Hetkel on enamus energiat tegelikult suunatud ÜV kõlbulikuks saamisele. Üritan kulusid seal vältida, kus hädasti vaja pole. Kõige suurem hirm on teadmatuse ees - mis veel leitakse või ise leian. Kindlasti tahab mingi ports pukse vahetamist - on ju seisnud pikalt. Sellepärast olekski silla pigem uude aastasse jätnud. Praegu tundub muidugi, et laheneb veel enamvähem soodsalt. Et oleks põnevam jälgida, siis avan natuke kaarte ka kulutuste osas.
Auto: 3000€ ARK: 60€ Transport (Sompa-Tartu): 350€ (treilerivend otsis hoovipealt ka kõik kastid kokku, elustas auto, et käigukasti neutraalile saaks (akut peal ei olnud) ning vinnas ta diagonaalis sealt kruusa-august välja. Väljalase: Flowmaster pütt + kollektorid + torud ja tööd ca 1300€ Pidurite materjalid: 170€ LSD: 110€ (saatmisega) Küünlad: ~40€ Nipetnäpet: ehk veel 100€ ringi (karteri tuulutus, jahutusvedelik, õlifilter, jms.) Oma aeg ja emotsioonid: hindamatu Kokku: ~5130€
Ja lõppu veel ei paista. Kui hiljem enamvähem nulliga väljuda õnnestub oma aega arvestamata, siis oli juba väärt ettevõtmine kogemuse saamiseks. Ja teoorias vahetaks uuel aastal mingi teistsuguse projekti vastu. Neid 3. gen linde on nüüd omatud rohkem kui küll
quote:savi: Tegelikult on TV tross oluline ka ülesvahetuste jaoks. Ja õigesti seadistatud tross on üsna kriitiline, sest reguleerib survet igasuguse käiguvahetuse puhul. Ja mulle teadaolevalt ilma trossita sõit on halvem, kui veidi mööda seadistatud trossiga. Sellepärast ka mini-infarkt. Usun muidugi, et selle ühe kilomeetriga mis ma kulgeda jõudsin (ilma trossi ühendamata) ei teinud midagi. Kiirust ei olnud. Maksimaalselt kulgesin hetkeliselt ehk 40-50km/h kanti.
Kinnisest sillast rääkides. Hetkel on enamus energiat tegelikult suunatud ÜV kõlbulikuks saamisele. Üritan kulusid seal vältida, kus hädasti vaja pole. Kõige suurem hirm on teadmatuse ees - mis veel leitakse või ise leian. Kindlasti tahab mingi ports pukse vahetamist - on ju seisnud pikalt. Sellepärast olekski silla pigem uude aastasse jätnud. Praegu tundub muidugi, et laheneb veel enamvähem soodsalt. Et oleks põnevam jälgida, siis avan natuke kaarte ka kulutuste osas.
Auto: 3000€ ARK: 60€ Transport (Sompa-Tartu): 350€ (treilerivend otsis hoovipealt ka kõik kastid kokku, elustas auto, et käigukasti neutraalile saaks (akut peal ei olnud) ning vinnas ta diagonaalis sealt kruusa-august välja. Väljalase: Flowmaster pütt + kollektorid + torud ja tööd ca 1300€ Pidurite materjalid: 170€ LSD: 110€ (saatmisega) Küünlad: ~40€ Nipetnäpet: ehk veel 100€ ringi (karteri tuulutus, jahutusvedelik, õlifilter, jms.) Oma aeg ja emotsioonid: hindamatu Kokku: ~5130€
Ja lõppu veel ei paista. Kui hiljem enamvähem nulliga väljuda õnnestub oma aega arvestamata, siis oli juba väärt ettevõtmine kogemuse saamiseks. Ja teoorias vahetaks uuel aastal mingi teistsuguse projekti vastu. Neid 3. gen linde on nüüd omatud rohkem kui küll
Huvitav auto, huvitav teema. Kui selle mootori korralikult käima saad, võiks see endast kujutada ikkagi arvestatavat väärtust. Kui huvi, siis mul peaks olema säärasele normaalsed peeglid kuskil.
1991 Firebird Targa "badboy"Need peeglid pakuks küll huvi. Neid vist muidugi elektriliselt liigutada ei saanud? Vähemalt teisel firebirdil mul ei saa, aga ei ole kunagi süvenenud, kas algselt on saanud või mitte, sest kõik selleks vajalik lihtsalt autoga kaasa ei tulnud ja oli juba suuresti kellegi omalooming.
Ma täna selle mootori käimise pärast nii väga ei muretse. Käivitub hästi, käib kohapeal okeilt ja pöördesse ka. Küll aga teeb endiselt muret käiguvahetuse pool. Pöörded/jõud ei lähe reaalselt sinna kuhu vaja. Käiguvahetust kas ei tunne (käib väga vaikselt) ja pöörded käivad väga üleval või käib teise äärmusesse, kus tunnen, et nö sidur hakkab libisema. Loodan, et tegu on seadistamise küsimusega. Tellisin ära nii karpa poolse kinnituskronsa, mis peaks kaabli kinnituse õigesse kohta tooma kui ka gaasitrossi ja TV trossi niiöelda seadistatava raami.
Lõpptulemus peaks meenutama seda (sirgelt jooksev tross ka WOT juures ning, et trossil ei ole rohkem liikumisruumi = maksimaalne surve):
Natuke teeb muret ka antud teema: https://www.tqhq.ee/forum/viewtopic.php?tid=34933
Google Translate abiga tegin endale kokkuvõtte ja teoorias sai vist kõik korda, aga mida ei tulnud - lubatud videot tulemusest! Ja mida ma täna avastasin? Lükkasin auto Park režiimi, aga see edasi lükkamast ei takista. Hea, et sellist üllatust kuskil kallakul ei saanud Võib viidata shifteri kaabli veale.
Muuhulgas, viskasin täna masina Top Partsi. Mõte oli, et hooldavad tagumised pidurid lõpuni + seadistavad kässari. Lisaks vaatavad korra, mis seis puksidega on ja loevad tagumisel poolteljel nuudid kokku. Algas muidugi päev hästi. Termostaadi koja tihend hakkas enne minekut lekkima. Keerasin polte peale, hakkas veel rohkem lekkima, sest pressis tihendi puruks ja vahelt välja. Õnneks veidike veel pingutades sai nii pidama, et kannatas kohapeale ära sõita. Pean mainima, et ma olen Top Partsile väga lähedal ja sisselaske kollektori pealne mahutab omajagu tosooli (ha-ha, eks!) Tegelikult mingit basseini sinna ei tekkinud. Partsis selgus, et mõlemad piduri trossid õhtal omadega - tuleb uued tellida. Sellega oli siis selleks korraks kõik.Kui diffri kaas maha sai, siis sain kõne küsimusega "kas sa ise sinna sisse oled vaadanud?" Muidugi ei vaadanud, rattad käisid koos ringi, rehvid kiunusid pöörates jne. Tundus nagu 100% kemppi sild. Suureks üllatuseks tuli sealt seest välja üks Posi LSD, aga midagi on temaga ikkagi pahasti. Järgmisel nädalal läheb teine asemele ja kui keegi teab kedagi, kes võiks selle LSD osata korda teha, siis eelistaks selle tagasi panna.
Ja lõpetuseks. Üsna positiivne on lugeda, et on huvitav teema ja keegi viitsib jälgida. Endal tekkis vahepeal tunne, et kaua sa ikka "ainult pidurite tegemisest" kirjutad ja 3. gen firebird ei ole teab mis haruldus.