Jeep Cherokee Chief wide trackSuvel sai endale soetatud ühe foorumlase käest selline aparaat nagu Jeep Cherokee Chief wide track. Pikalt sai nillitud ja mõeldud enne kui otsusele jõudsin, et see mul täielikust õnnest just puudus ongi
Kuna mulle endale meeldib väga foorumites erinevaid autode teemasid jälgida ja lugeda, siis otsustasin ka enda lugu jagada.
Passis kirjas sünniaasta 1981
Mootor 5.9 V8 AMC 360, mille otsas TH400 käigukast.
Dana 44 sillad ja BorgWarner 1339 vahekast.
Enne ostu juba nägin, et tööd saab olema palju, et saada auto selliseks nagu mina soovin, kuid samas tehniliselt kõik toimis, kere oli ka olemas ning raamil jäi silma ainult üks koht mis tähelepanu varsti vajab. Õli lekete tõttu oli põhjaalune ka korraliku kaitse saanud
Ostukontroll
Kodutee oli huvitav - rooliloks veerand pööret, üle 95 hakkasid rehvid korralikult vibrama, kuid hoolimata sellest oli üllatavalt sõidetav ka maanteel. Ahjaa, näidiku järgi kadus õli rõhk ka ära
Kodus tuli kiiresti koormakate alla panna Suurele Pealikule, sest igalt poolt lekkisid erinevad määrdeained välja.
Ilmad olid ilusad, ei hakanud veel garaaži ära pakkima.
Kõige rohkem häiris rooli loks - õnneks roolikarp oli ja on tihe ning põhiline loks tuli kulunud rooli kardaaniristist (kui seda kokkupressitud liigendit nii üldse nimetada võib).
Tööriista marketist tõin kõige väiksema risti, mis leidsin ja keevitasin külge. Hoopis teine asi. Sai tummine.
Seejärel võtsin ette õlipumba ja karteri ning vända tihendid. Kui juba lahti, siis otsustasin ka saaled üle vaadata. Selgus, et seis on hapu.
Kuna kange tahtmine oli sõita ja full rebuildi teha ei taha veel ning vända kaelad õnneks ilusad, siis seekord piirdusin ainult saalede, õlipumba lihvimise ning uute tihenditega.
Seejärel tuli ülesse poole liikuda. Vahetamist tahtsid ka kõik ülemise otsa tihendid, käigukasti vann lekkis jne.
Harmonic balanceri kael oli mõnusa soonega, õnneks SKF speedi sleeve aitab hädast.
Ja saigi hakata vaikselt kokku laduma
Esimene proovikäivitus nädal enne hooaja lõpetamise üritust ning starter lõi suitsu välja. Nice. Rockautost jälle magnetit ootama...
Käivitus, bensu hais, plaks ja mootor leekides. Läks kiireks - krt kus kustuti on? Õnneks vanade tunkedega sain leegi ära kustutada. Tõstin kustuti kohe käepärasesse kohta. Mis juhtus - lahtine bensuvoolik karpa küljes ja süüde vale.
Jõudsin jüri gümnaasiumisse kohale. Õnneks sama kandi poiss, nii et kaugele ei pidanud sõitma. Kaasa kruisima ei läinud, sest karpas nüüd miski kala ning kipub vahepeal välja surema.
Fotosüüdistus kah. Olin kohal Pilt netist laenatud, nii et loodan, et autor ei pahanda...
Sai tehtud ka keskkonsool, sest jubedalt häirib, et asju pole selles autos mitte kuhugi panna.
Hetkeseisuga vaja veel likvideerida jätkuvalt lekkivad klapikambri kaaned, jätkuvalt higistav käigukasti pann ja siis saab juba edasi vaadata kuhu kõik oma vaba raha paigutada. Tegemist on veel oi kui palju
Aga just sain teate, et kodus ootavad Edelbrocki kroomitud kaaned ja karburaatori remondi komplekt.
Jeep Cherokee Chief wide trackKevad käes, lumi läinud ja garažiuksed sai lahti tehtud.
Vahepeal sai tehtud karburaatorile puhastus koos uute tihenditega.
Samuti sai külge kruvitud vähe läikivamad klapikambrikaaned
Uus amordiring koos rooliamordiga.
Väike "pehkme" kohake raamis muutus kruvikeerajaga surkides märksa suuremaks. Pehme koht metalli ja keevitusaparaadiga likvideeritud.
Kuna roolivõimendi lekkis, siis lihtsam oli see välja vahetada. Ikka koos kroomitud rihmarattaga.
Samuti avastasin lekke tagasillas. Ühes uute tihenditega läksid vahetusse rattalaagrid ning vedrude puksid said vahetatud. Suuremad polüde peale ja väiksemad tavalised kummist puksid. Ei olnud tore, kui tagavedrude puksid ja poldid on üheks tükiks roostetanud ja ainuke lõikevahend,millega ligi pääseb on tiiger saag. Kulus palju aega ja närvirakke enne kui polt sai kahest kohast läbi saetud ja teine pool ootas veel ees. Ühtlasi sai haritud ennast erinevate dana44 laagri ja tihendi kombode vahel ning tõdetud, et odav pole alati hea ja tasub ikka kvaliteetset kaupa osta kohe esimesel korral.
Nüüd aga võtke palun välja kristallkuulid ja pakkuge häid võimalikke lahendusi:
Käivitub ilusti, tühikäik on hea, P ja N peal jookseb pöördesse ilusti, ka siis kui gaasipedaaliga nö mängida. Peale hetkelist WOT lööb korra mootorisse vibra, mis peale sekundit stabiliseerub. D või R peal kipub aga välja surema. Panen D sisse, pööre kukub kõrva järgi 200 pööret, töötab ilusti. Vajutan gaasi varba otsaga, gaasi lahti lastes hakkab puterdama ja pööre kukub alla ning mootor sureb välja. Uuesti käivitub koheselt. Aeglaselt vajutades probleemi pole.
Peal on Edelbrock karburaator. Süüte panin stroboga paika, segukruvid keerasin vaakumkellaga võimalikult heaks. Jagaja vacuum advance olen proovinud tõsta ported ja manifold vahel. Samuti hilisemaks varasemaks keeranud. Pole muutust. Olen ka kiirenduspumba hoova asendiga mänginud - olulist vahet pole märganud - vb keskmises asendis on parim. Vaakum leket brake cleaneri sprayga kontrollinud, lekkeid ei tohiks olla. Küünlad veel vanad. Algas see jama juba eelmine aasta, lootsin, et karburaatori puhastusest ja süüte sättimisest on tolku, aga ei miskit... Hetkel saab väljasuremist maskeerida kõrgema tühikäiguga, see pole päris see ja liiklusesse ei torma.
Jeep Cherokee Chief wide trackMul viskab esimese hooga pähe see, et suurema koormuse all kaovad osad küünlad tagant ära. See võib nt juhtuda, kui süütesüsteem on nõrk (mõni vigane küünlajuhe, jagaja rootor või kaas, mõni väsinud küünal, vale vahe küünlal vms).
Kui karpal avanevad teised lõõrid vaakumiga, siis kohapeal tuuritades need ei avane. Sõidu ajal tulevad lahti ja kui 2. lõõride ahelas on mingi kamm (tuleb liiga palju kütust peale), siis uputab mootori üle, nii et osad silindrid kaovad tagant ära.
Süüte viga oli kah ikkagi täitsa olemas - jagaja ja süüte karbi vaheline pistikut oli ajahammas purenud ning sakutamisel katkestas süüte. Asendasin pistiku.
Samuti sai uuesti karpa lauapeale tõstetud ja uuesti üle käidud. Ujuki asendid, düüsid jms.
Proovisõidul käitus üsna viisakalt - välja ei surnud ning töötas rahuldavalt. Ühtlaselt kulgedes 60km/h oli tunda õhkõrna jõnksutamist ja WOT kiirendus tuleb veits viitega nagu turbo lag Kohapeal suudan ikka mootori välja suretada, aga olukord on veits parem.
Plaanisin juba ülevaatust proovida, aga selgus, et peale proovisõitu jälle kuskilt õli välja sülitanud... Väga tundub, et kaane ja ploki vahelt... Niisama pea tihendit vahetama ei hakka, kui siis juba klapid teha, nukk üle vaadata, siis pole enam ka alumist otsa mõtet tähelepanuta jätta - kolvid,rõngad. Full rebuild ühesõnaga, siis aga juba peaks kasti üle vaatama ja vahekasti ja mis siis keretki raamipeale jätta. Vähemalt raami peaks ka siis viisakaks tegema. Oeh.
Hetkel pesen mootori igalt poolt puhtaks ja eks ole näha.
Ahjaa, roolikarbis ka avastasin kolksu - väljund võlli alumisel otsal ristilõtk sees. Nokin selle parem vahelduseks lahti.
Jeep Cherokee Chief wide trackMälu järgi pakun, et sinna istus XJ roolikarp kenasti. Oli vist vaja üks kinnituse auk üle puurida.
Ja siis pane juba ka XJ kardaaniga samba/karbi vaheline ühendus. Saad sellest vedelast kummileevendist lahti ja roolimise konkreetsemaks.
Jeep Cherokee Chief wide trackRoolikarp suri lahkamisel.
Tellisin roolikarbile remondi komplekti ja nagu Vanaisa soovitas, siis ka XJ roolikardaani.
Roolikarp sai peale varuosade saabumist lahti võetud ja selgus, et väljundvõlli alumine osa on ikka täiesti ära ussitanud- kuidas ta üldse õli pidas on müstika. Uute tihenditega kokkupannes selguski see, mida kartsin ja arvasin - lekib täiega. Samuti ei kadunud kolks ära. Ehk tööd sai tehtud, aga tulemust ei miskit. Vähemalt ise targem - nähtud mis karul kõhus.
Egas midagi, rockautost uus karp teele pandud ja ootame uut magnetit.