register | account recovery | profile | help / abiinfo | search
show today's posts | mark all read
ukraina
tqhq.ee foorum : Modifitseerimine : 350TPI Camaro ehitamine  
Poster Message
max
350TPI Camaro ehitamine
Nii, lubasin paar sõna kirjutada, mis plaanis.

Algmaterjal
1) '89 Camaro RS
2) '88 Chevy 350 TPI
3) tahe ehitada Eesti esimene 350TPI mootoriga Camaro

Kuna see on puhtalt hobi värk ning pritse teema meeldib ja max võimsus pole prioriteet, siis ei hakanud ma ehitama karpamootoriga varianti, ehkki peaks oluliselt odavam tulema.

Kuidas senini läinud on?
1) Mootor on vahepeal tasapisi saadud pilbasteks ning esialgne plaan vahetada ainult rõngad-tihendid nurjus :eek Kaks kolbi otsustasid, et ei viitsi enam ühes tükis püsida, vaid irdume kolmeks. Sellega tekkis ühe silindri seinale kriim. Samuti olid vända kaelad triibulised. Nii et puurimine ja vända lihv osutusid kohustuslikeks.
2) Auto seisab juba garaazhis ning ootab osavaid näppe ;)

Plaanid
Mootor.
- Vette L98 alumiiniumkaaned, püüan ka pisut portida
- 355cid
- CR ~10:1
- hypereutetic kolvid, moly rõngad
- nukk ~ 215-220 kraadi, .480 tõusu
- TPI portimine
- uued saaled, tihendid, timing chain etc
- AFPR
- aju progemine

Silma on jäänud Summiti kit, kus kõik vajalik (Sterling hypereutetic kolvid, SpeedPro moly rõngad, HV õlipump, Fegeral Mogul saaled, FelPro tihendid jms) olemas mõistliku hinnaga.

Kast ja ülekanne.
- LSD
- TH700R4
- TCI shift kit
- konverter ~2400 stall (nt TCI Break Away)

Veermik.
- SFC
- LCA
- uued Z28 vedrud-amordid

Karmimaks ei aja, kuna eelarve kasvab oluliselt (nt Koni) ning pole erilist vajadustki, kuna auto enamjaolt linnatänavatel kulgeb.

Kere.
Uus värv.

Midagi jäi kindlasti mainimata, aga umbes nii see plaanitud on.
22.10.2002 at 20:07 Last edited 22.10.2002 at 20:09 by max
Heiti
350TPI Camaro ehitamine
Millal siis projekt orienteeruvalt valmib?
22.10.2002 at 22:04
max
350TPI Camaro ehitamine
Kes krt seda teab. Hea oleks, kui suveks saaks veerema, aga nagu praktika näitab, kipuvad asjad alati venima... Ühesõnaga, plaan suveks valmis saada, aga olen valmis ka hullemaks.
22.10.2002 at 23:01 Last edited 22.10.2002 at 23:01 by max
partel
  
350TPI Camaro ehitamine
Max, on silma jäänud, et "chip, headers ja turbiin" modide jaoks soovitatakse 350 TPI'le 224/230/112 nukka, porditud sisselaskele aga 230/244/112.

Kaaned: kui mu mälu ei peta, siis need voolavad ligi 200 cfm, ehk kas on mõtet neid üldse puutuda?

Turbiini stall võib vabalt ka 3000+ olla.

TPI puhul pole alumise otsa pärast alla 230* nuka kasutamisel vaja üldsegi muretseda. Sama ka 3000'se turbiini kohta.

Ei ole üldse mugav sõita kui gaasipedaali puudutamisel kumm kohe viliseb, ise eelistaks, et 1/3 ulatuses on rahulik minek, aga siis juba :burnout.
23.10.2002 at 11:31
Jaan
350TPI Camaro ehitamine
Aga kui suur on eelarve;)Mootori kapremont/keretööd/värvimine tõotab tulla päris valus...korraga ette võtta ma mõtlen.

____________________________
Chevrolet Corvette `97
23.10.2002 at 20:55
jyrki
350TPI Camaro ehitamine
...and if you want power with decent money, pull the TPI out and install a carb & intake. If it must be EFI, install a system like Edelbrocks Pro FLO or Holleys Commander. The TPI isn't actually a high performance unit, making it one will cost you arm and leg. It's meant for low end/middle range torque, and the modifcations you need trying to make the engine more powerful with ported heads and longer duration cams fight against the TPI.
24.10.2002 at 08:32
max
350TPI Camaro ehitamine
Kiireloomuline lugu:

Olen hetkel Tallinnas ja laenaks Pärtli ja garaazhirahva käest need raamatud:

David Shelby: Camaro Performance Handbook/Performance Modifications for 1982-1992 Camaros

John Lingenfelter on Modifying Small-Block Chevy Engines: High Performance Engine Building and Tuning for Street and Racing

Kuidas ja kelle käest neid võimalik saada oleks? Tuleksin täna järele kuhu vaja...
24.10.2002 at 13:53
partel
  
350TPI Camaro ehitamine
quote:
max: Kiireloomuline lugu:

Olen hetkel Tallinnas ja laenaks Pärtli ja garaazhirahva käest need raamatud:

David Shelby: Camaro Performance Handbook/Performance Modifications for 1982-1992 Camaros

Top Partsis
quote:

John Lingenfelter on Modifying Small-Block Chevy Engines: High Performance Engine Building and Tuning for Street and Racing

Garaazhis (?)
24.10.2002 at 13:57
peep
 
Moderator
350TPI Camaro ehitamine
See esimene raamat on minu arust küll ajast maha jäänud, täna on võimalused palju suuremad ja net on palju parem infoallikas modimise kohta.
24.10.2002 at 14:16
max
350TPI Camaro ehitamine
Jyrkil on muidugi õigus. Mina põhjendan oma valikut niimoodi:
1) kuna auto daily driver, siis pole strong midrange torque'l häga midagi :) Kui TPId natuke portida, siis peaks ka keskmistele pööretele sobima küll.
2) TPI unitit pole plaanis upgradeda (runnerid, intake manifold etc). Esialgu õpin aju modimist ja järgmise sammuna paneks sisselaskeks minirami/LT1 intake laadse vidina või siis midagi veel vägevamat :P

On see paha mõte? Mootori ehituse eelarve ei tohiks vist sellest muutuda, kui ma otsustan ikkagi TPI jätta ja karpat mitte panna. No ei meeldi karpa...
24.10.2002 at 14:28
partel
  
350TPI Camaro ehitamine
quote:
peep: See esimene raamat on minu arust küll ajast maha jäänud, täna on võimalused palju suuremad ja net on palju parem infoallikas modimise kohta.
Täiesti õige, kuna raamatu üllitamine võtab aega, on iga raamat paratamatult ajast maha jäänud.
24.10.2002 at 14:32
peep
 
Moderator
350TPI Camaro ehitamine
Mootoriehituse põhitõed ikka jäävad aga see raamat oli minu mäletamist mööda küllalt palju bolt-on'idele kontsentreerunud ja selles osas on areng väga kiire.
24.10.2002 at 14:34
rafael635
350TPI Camaro ehitamine
pisut OT aga kus saada selline vidin, mis mootorit nii hoiab http://my.tele2.ee/camaro/TPI/15.jpg
mul hädasti vaja sellist oma auto mootori ehitamisel. hea oleks kui saaks joonis, laseks ise keevitajal teha.
24.10.2002 at 14:41
partel
  
350TPI Camaro ehitamine
Max, mootor mootoriks, TPI'ga tuleb tõsist vaeva näha, et low-endi kaotada :)

Ma muretseks rohkem liiga suure low endi pärast, ebamugav sõita ja tapab käigukasti.

Mina paneks 224/230/112 nuka, plokikaasi ei puutuks ja 3000-3500 stallise manual lock-up turbiini.
24.10.2002 at 14:45
max
350TPI Camaro ehitamine
quote:
rafael635: pisut OT aga kus saada selline vidin, mis mootorit nii hoiab http://my.tele2.ee/camaro/TPI/15.jpg
mul hädasti vaja sellist oma auto mootori ehitamisel. hea oleks kui saaks joonis, laseks ise keevitajal teha.

See on endal sepistatud, möödud võtsin Garaazhist, Aavo tehtud puki pealt. Minu teada müüakse ka Biltemas etc
24.10.2002 at 14:51
newton
 
Moderator
350TPI Camaro ehitamine
Hetkel netist eemal olev Max palus edasi öelda, et kui keegi täna 7 paiku garaazhis on, võiks sellest võimaluse korral siin teada anda, ja võib-olla mingi kontakti jätta, ta siis hüppaks sealt läbi, et Lingenfelteriga tutvust teha.
24.10.2002 at 16:29
max
350TPI Camaro ehitamine
Igasuguseid s*tajunnikesi ujub ikka järjest välja... Just selgus, et muuseas on 6. keps natuke kõver, ilma arusaadava põhjuseta. Jälle $$$ :(

Edit: Pilti kah.
01.12.2002 at 11:09 Last edited 03.12.2002 at 18:09 by max
max
350TPI Camaro ehitamine
Nii, esimest Eesti TPI Camarot sellest paraku ei tule, aga see au/võimalus on ühel teisel foorumi liikmel :)

Kuna mootori molekule tuleb veel valida ja mööda ilma taga ajada, siis sai vahepeal "vihmavari" remonti saadetud... ja on uue südame ootel

12.02.2003 at 15:05
Taavi
350TPI Camaro ehitamine
V8 Magazines oli mõned aastad tagasi üks päris pikk artiklite seeria 350TPI Iroc Z ehitamisest - mootor+kast+vedrustus jne.
12.02.2003 at 16:07
Vanaisa
  
Moderator
350TPI Camaro ehitamine
quote:
Taavi: V8 Magazines oli mõned aastad tagasi üks päris pikk artiklite seeria 350TPI Iroc Z ehitamisest - mootor+kast+vedrustus jne.

Jah, ja hea jutt oli ka - kõik tööd olid suht lihtsalt teostatavad ja jõukohased kõigile...

____________________________
KÕIK KASTIRATASTELE, SELTSIMEHED!!!
:evil
12.02.2003 at 17:05
tqhq.ee foorum : Modifitseerimine : 350TPI Camaro ehitamine  
Log in:
Account recovery
 
muskelautod | kiirendusvõistlused | tehnika | üritused | autoesitlused | foorum | sõnastik | kalkulaatorid
tqhq'st | sisukaart | e-mail
© tqhq.ee 2000 - 2024. Loe meie materjalide linkimisest ja kopeerimisest.