register | account recovery | profile | help / abiinfo | search
show today's posts | mark all read
ukraina
tqhq.ee foorum : Hooldus ja remont : Stangi pidurid ning muud pidurid   1 2  
Poster Message
5.0
Stangi pidurid ning muud pidurid
quote:
jaanus:
quote:
5.0:ja peale selle läheb pidur veerandtunnise gaas-pidur sõiduga nii pehmeks, et roolis hakkab hirm, kui pidurdamise vajadus tekib.
Pidurivedelik läheb keema. Vaheta ära ja pane kõrgema keemispunktiga vedelik, siis peaks see probleem kaduma.

Proovin ära ja kindlasti on kasu, aitäh. Ise kahtlustan peale selle veel ka klotsi libedaks minemist. Sealgi ilmselt kõrgema max. temperatuuriga klotsi vahetusest abi aga pidurite pidamine ei ole ka külmalt päris see, mis võiks olla.
23.11.2002 at 15:00
rustang
  
Moderator
Stangi pidurid ning muud pidurid
Ma võtsin klotsid sealtsamast "maximumist" ja täitsa rahul.
23.11.2002 at 15:56
forced2race
Stangi pidurid ning muud pidurid
quote:
--------------------------------------------------------------------------------
jaanus:
quote:
--------------------------------------------------------------------------------
5.0:ja peale selle läheb pidur veerandtunnise gaas-pidur sõiduga nii pehmeks, et roolis hakkab hirm, kui pidurdamise vajadus tekib.
--------------------------------------------------------------------------------

Pidurivedelik läheb keema. Vaheta ära ja pane kõrgema keemispunktiga vedelik, siis peaks see probleem kaduma.
--------------------------------------------------------------------------------



Proovin ära ja kindlasti on kasu, aitäh. Ise kahtlustan peale selle veel ka klotsi libedaks minemist. Sealgi ilmselt kõrgema max. temperatuuriga klotsi vahetusest abi aga pidurite pidamine ei ole ka külmalt päris see, mis võiks olla.

Sorry kui nats OT aga kas see toimib ka kõikidel teistel masinatel .
Mul on Dot 4 vedelik , on mingeid vihje kust saab kõrgema keemistemp. vedelikku ! Ja kas see on palju oluline kui näiteks kettade vahetus grooved ,drilled etc vastu ...

____________________________
Save The Wave (vette 91 )
24.11.2002 at 14:13
peep
 
Moderator
Stangi pidurid ning muud pidurid
Race vedelikuga on see teema, et teda peab tihti vahetama, kuna ta imab niiskust intensiivsemalt kui tavaline vedelik. Ehk igapäevautol on parim variant tavaline dot4 ja kord aastas vahetada, soovitavalt kevadel.

Igasugused grooved ja drilled kettad, kui nad just väga high-end pidurisüsteemidega (Brembo, Movit, jms.) kaasa ei tule, pole mõeldud rajal sõitmiseks ega muidu intensiivseks kasutamiseks vaid välimuse parandamiseks. Odavad kettad (st. puuritud, freesitud) tihtipeale tõmbavad praod sisse kui korduvalt kõvasti kuuma saavad.

Rajal on tähtsaim just kasutatav klots, juhul kui jäädakse stock pidurite juurde. Head rajaklotsid tänaval hästi ei tööta, kuna vajavad kõrgemat temperatuuri ja lisaks sööb rajaklots kõvasti ketast ehk pole mõtet mingeid väga karme klotse tänavaautole alla panna.
24.11.2002 at 14:44
Jaan
Stangi pidurid ning muud pidurid
Kui race vedelik nii hügroskoopne on, ega see ometi tähenda et ta piduritele samamoodi nagu "Neeva" mõjuda võib?

____________________________
Chevrolet Corvette `97
24.11.2002 at 22:29
forced2race
Stangi pidurid ning muud pidurid
to Peep : Selge . Nii et , kas see tähendab et ainuke võimalus pidurite jõu tõstmiseks on siis nende high perf systemite purchase-imine ? Või on mingi muu viis ...
Kui näiteks suurema diameetri kettad võtta ?

____________________________
Save The Wave (vette 91 )
25.11.2002 at 14:32
Indrek
Stangi pidurid ning muud pidurid
quote:
forced2race: Kui näiteks suurema diameetri kettad võtta ?

Suurema diameetriga ketas töötab efektiivsemalt, mida suurem raadius kettal on seda vähem jõudu klotsidele on vaja sama pidurdusjõu tekkimiseks ehk sama klotsidele rakendava jõu ja suurema raadiuse kõrral tekib suurem pidurdusjõud.
Nagu on ennemgi siin juttu olnud pidurivedelikest, siis efekt race vedelike puhul tuleb suuremast temp. taluvusest põhiliselt, kui kettad lähevad punaseks pidurdades, siis ülekandunud soojus ei aja race vedelikku keema ja vedelik jätkab tööd samade omadustega. Pidurivedeliku keemine võib viia auto süttimiseni, rääkimata pidurdusvõime kadumisest. Halb on siis asja juures see, et seda tuleb tihti vahetada tema niisusimavuse tõttu, mis siis halvendab tema omadusi, mida rohkem niiskust sisaldab. Asja kahjuks tavaautol räägib ka see, et näiteks Castrol Racing pidurivedelik maksab 1400 EEK/liiter ja kui seda vahetad kasvõi hobiautol kevad/suvi/suvi kaks või kolm korda hooaja jooksul, siis on eelarve päris korralik.
25.11.2002 at 14:36 Last edited 25.11.2002 at 14:43 by Indrek
peep
 
Moderator
Stangi pidurid ning muud pidurid
Suurema diameetriga kettaid ei õnnestu üldjuhul paigaldada ilma ulatuslikemate ümberehitusteta kuna siis peab ju sadula asutkoht ka muutuma. Lisaks võivad suuremad kettad suuremat velge küsida.

Odavaim variant on uued orig. kettad/klotsid/ (tänava)vedelik. Klotsid võivad mingid kobedamad olla (Carbon metallic vms.).

Järgmine mugavaim variant on, kui Sinu autole sobivad mõne teise auto suuremad pidurid. Siis pole muud kui lammarist sobivad piduridoonorit otsima.

Nii ühe kui teise variandi puhul on täiendavalt palju abi tõsisema vajutamise korral jahutustorudest. Nendega on ainlt see teema, et külmemal ajal peaks nad tänavasõiduks kinni panema, muidu Sa ei saagi pidureid soojaks.

Ja kui see kõik ei aita siis võid mõelda aftermarket piduritele. Need mak$avad juba päris palju raha ja niisama pole mõtet seda raha välja käia.
25.11.2002 at 14:58
forced2race
Stangi pidurid ning muud pidurid
Seda jah ! Seda ma kohe mõtlesin et küll ei hakka seda racing vedelikku kasutama vaid proovin laiemad kettad kuskilt hankida . Müüvad ju igasuguseid kitte . Thanks .

____________________________
Save The Wave (vette 91 )
25.11.2002 at 15:01
forced2race
Stangi pidurid ning muud pidurid
Krt , Peep typib kiiremini !!:)
Thanks jälle kogu infi eest . Kõike juba mis oli teha tegin : uued kettad , klotsid ... isegi kroomisin kolvid et kergem käiksid , aga isu kasvab süües . Tahaks ikka rohkem jõudu ,sest kui tugevam braking --> kiirem raja aeg :)

____________________________
Save The Wave (vette 91 )
25.11.2002 at 15:08 Last edited 25.11.2002 at 15:20 by forced2race
udu
 
Stangi pidurid ning muud pidurid
quote:
Indrek: Asja kahjuks tavaautol räägib ka see, et näiteks Castrol Racing pidurivedelik maksab 1400 EEK/liiter ja kui seda vahetad kasvõi hobiautol kevad/suvi/suvi kaks või kolm korda hooaja jooksul, siis on eelarve päris korralik.
pole nii hull MOTUL RBF 600 - 100% synthetic fluid, for hydraulic actuated-brake (steel or carbon) and clutch systems, very high boiling point : 593°F / 312° C; standards: FMVSS 116 DOT 4, SAE J1703, ISO 4925

maksab 124 eek/pool liitrit.




____________________________
Chevrolet Corvette '80
Cadillac CTS '06
25.11.2002 at 15:11
PlyVal64
Stangi pidurid ning muud pidurid
quote:
Indrek: Pidurivedeliku keemine võib viia auto süttimiseni, rääkimata pidurdusvõime kadumisest.
Ventileeritavate ketaspiduritega asi nii hull vast pole, keemaminemiseni on vaja ikka väga pingutada, enne lähevad põlema klotsikatted ja kaovad pidurid niisama. Korduvalt proovitud ja "mulisema" pole veel vedelikku saanud ... suitsule tuld pidurisadulalt aga küll(kettast rääkimata). Ja korra viskas klotsi vahelt minema kah. Trumlitega aga sootuks hullem lugu, seal läheb vedelik väääga kiiresti keema, voolik lõhkeb ja tulekahi taga .... viimane kogemus kuu tagasi Ply`d talvekorterisse viies ... vasak-taga kiilus kinni majadeta maastikul ja miskit polnud teha ... kuni järgi sõitnud Inca suitsu mattus ja seismajäämine vat et 1km. aega võttis + pulberkustuti. Samamoodi saanud Taunusel ja Meganel tagumised trumlid põlema, kusjuures esimestel ketastel pole veel häda midagi olnud(peale haisu muidugi). Korralike ketaste ja klotside puhul võtab keemaminemine vähemalt 20-30 korda max. pidurdamist 100-0 km/h väga lühikeste aegade tagant, kui kiiremini läheb, siis on midagi valesti. A eks auto kaal mängib siin kah suurt rolli(Peebu autole vihjates).
25.11.2002 at 15:17
forced2race
Stangi pidurid ning muud pidurid
Quote :
maksab 124 eek/pool liitrit.
****************
Now we talking !
Aga brake-ide kuumenemisest on mul kurb kogemus . :(
Kord pärast kõva vajutamist kõikjale pedaalidele tekkis mul idee kuskilt täiesti mitte ajust oma uued , just asja vahetatud läikivaid taga kettaid puudutada ...et kui siled ja ilusad on . Ulatus ainlt index sõrm ( BBS veljed ) Kuna otsal on natuke vähem tundlikum nahk siis kohe aru ei saand .... Loll olin :( :):)
Ja see teema on nüüd räigelt OT , Sorry 5.0 .

____________________________
Save The Wave (vette 91 )
25.11.2002 at 15:49 Last edited 25.11.2002 at 15:50 by forced2race
5.0
Stangi pidurid ning muud pidurid
Mulle endale tundub ka, et klots läheb libedaks kuna pedaal hirmus pehmeks just alati ei lähe. Tunne lihtsalt selline, nagu oleks keegi kettaid õlitamas.

Aga, et väga OT ei läheks, siis sain just teada, et minu Mustangi ajuprogemise lisajubin pandi posti ja siis saab kevadel (praegu auto talvekorteris) vaadata mida auto aju asjast arvab ja vastavalt vajadusele saab siis järele aidata. Vähemalt ei jää siis teoreetiliselt auto aju muudatustele jalgu, kui vaid leidub oskust seda progeda.
25.11.2002 at 16:19
forced2race
Stangi pidurid ning muud pidurid
Ikka segan , loodan et ei tapa ..
Quote
***************
Indrek: Pidurivedeliku keemine võib viia auto süttimiseni, rääkimata pidurdusvõime kadumisest.
***************
Mis moel ? Pidurivedelik põleb?? ??

____________________________
Save The Wave (vette 91 )
25.11.2002 at 16:38
LaSa
 
Moderator
Stangi pidurid ning muud pidurid
quote:
forced2race: Mis moel ? Pidurivedelik põleb?? ??
Ja väga hästi põleb.
25.11.2002 at 16:38
partel
  
Stangi pidurid ning muud pidurid
Ärge rääkige mulle pidurite kadumisest! :evil

2 x 210+ km/h pealt ja "kettad õlised"

Igatahes mina soovitan üle 160 km/h lõppkiiruse puhul pidurvarju ostmist. $220 vari + $120 kinnitus.

Säästab pidureid nii kulumise kui upgrade'i mõttes ning rahvale show'd kah.
25.11.2002 at 16:48
peep
 
Moderator
Stangi pidurid ning muud pidurid
quote:
5.0: Mulle endale tundub ka, et klots läheb libedaks kuna pedaal hirmus pehmeks just alati ei lähe. Tunne lihtsalt selline, nagu oleks keegi kettaid õlitamas.

Enda kogemus eelmise suvel rajasõitmisest oli, et tänavaklots hakkab ühel hetkel sulama ja see sulanud materjal kleepub piduriketastele. Seda on hästi näha, kettapind muutub selliseks tuhmiks ja justkui kergelt roostetanuks.

Edit: leidsin illustreeriva pildi ka PHR'i Mustangi jutu juurest:



Siis abiks parem klots - kuigi minu kogemus "Performance Frictioni" carbon-metallic klotsiga sõites oli, et nad külmalt eriti ei tahtnud töötada.

Saugal väitis Tarmo Sulger, et klotsimaterjali kettale kleepumise vastu aitab ketta tööpinnale soonte sisselõikamine ehk siis slotted kettad. Minu poolt ülalkirjeldatus pragunemine on pigem cross-drilled ketaste probleem, lihtsalt slotted ketaste puhul pole seda tihti juhtunud ehk võib-olla kannataks seda täitsa teha.
25.11.2002 at 17:13 Last edited 25.11.2002 at 17:20 by peep (Moderator)
rustang
  
Moderator
Stangi pidurid ning muud pidurid
quote:
peep:Saugal väitis Tarmo Sulger, et klotsimaterjali kettale kleepumise vastu aitab ketta tööpinnale soonte sisselõikamine ehk siis slotted kettad. Minu poolt ülalkirjeldatus pragunemine on pigem cross-drilled ketaste probleem, lihtsalt slotted ketaste puhul pole seda tihti juhtunud ehk võib-olla kannataks seda täitsa teha.

Ma võtaks alustuseks "high performance street" klotsid. Ja kontrolliks, mis seisus kettad on, kas klots ikka täies mahus vastu ketast käib. Stangi viga on ka selles, et tugeva pidurdusega võib pidurisadula ketta suhtes nurga alla tõmmata, mis kulutab klotsid kumeraks ja nad ei haaku enam kogu pinnaga. Selle vastu aitab pidurisadula kummist liugpuksid vahetada roostevabade vastu, mida sealtsamast MM saidilt osta saab või siis siinsamas kodu-eestis treialil teha lasta (joonised olemas).
25.11.2002 at 17:24
5.0
Stangi pidurid ning muud pidurid
quote:
rustang:
quote:
peep:Saugal väitis Tarmo Sulger, et klotsimaterjali kettale kleepumise vastu aitab ketta tööpinnale soonte sisselõikamine ehk siis slotted kettad. Minu poolt ülalkirjeldatus pragunemine on pigem cross-drilled ketaste probleem, lihtsalt slotted ketaste puhul pole seda tihti juhtunud ehk võib-olla kannataks seda täitsa teha.

Ma võtaks alustuseks "high performance street" klotsid. Ja kontrolliks, mis seisus kettad on, kas klots ikka täies mahus vastu ketast käib. Stangi viga on ka selles, et tugeva pidurdusega võib pidurisadula ketta suhtes nurga alla tõmmata, mis kulutab klotsid kumeraks ja nad ei haaku enam kogu pinnaga. Selle vastu aitab pidurisadula kummist liugpuksid vahetada roostevabade vastu, mida sealtsamast MM saidilt osta saab või siis siinsamas kodu-eestis treialil teha lasta (joonised olemas).

oleksin jooniste osas huviline. Mida tegema peaks, et neid saada?
25.11.2002 at 17:34
forced2race
Stangi pidurid ning muud pidurid
Quote:
*************
2 x 210+ km/h pealt ja "kettad õlised"

**********
200-0 vist 5-6 korda ja kettad lillad !
Ja pidurijõud eriti ei kadunud .Autoks 4gen supra ...ABS ??


____________________________
Save The Wave (vette 91 )
25.11.2002 at 17:46
PlyVal64
Stangi pidurid ning muud pidurid
Peep, tõsta pidurid äkki tehnika teema alla, muidu mulje, et 5,0 piduriteta isend on...
quote:
peep: Saugal väitis Tarmo Sulger, et klotsimaterjali kettale kleepumise vastu aitab ketta tööpinnale soonte sisselõikamine ehk siis slotted kettad.
Aga nende soonte lõikamine - kas mõte jahutuses ja tolmu eemaldamises? Friktsioonketta tolm ongi ju see, mis metallile sulab. Kas siis tööpinna vähendamise korvab parem jahutus ja selle vähema pinna pidev töökorras olek? Ja klotse tuleb ju siis pidevalt vahetada(Ply`l mul isetekkinud sooned ja oi kui halvasti nad vähemalt trummlites mõjuvad!). Või on sooned "turbiinpõhimõttel"(kaares), et imevad otsast õhku sisse,tolmu lükkavad seestpoolt välja, kuid klotsi ei kuluta?
25.11.2002 at 19:51 Last edited 25.11.2002 at 19:52 by PlyVal64
max
Stangi pidurid ning muud pidurid
quote:
forced2race: Quote:
Autoks 4gen supra ...ABS ??

Kas sa ei tea, et on su autol ABS või mitte?
25.11.2002 at 21:23
forced2race
Stangi pidurid ning muud pidurid
Mu autol ABS-i ei ole . Supra on sõbra oma , tal on ABS ,vist midagi 330 mm kanti ventileeritavad esi kettad ,ja tagal ka kettad . Pärast mitu kõva pidurdamist 200-st muutusid niiuksest lillast värvi ,noh , umbes sama mis tekib kõrge temperatuuriga kevitamisel
Aga mingit tähelepanu väärset jõudu äramineku ei olnud...
Quote :
************
slotted ketaste puhul pole seda tihti juhtunud
************
Slotted ongi vist grooved . Kusjuures need slotid jooksevad ringi "seest väljapoole" anticlockwise ,ja siis kui seda ette kujutada siis auto liikumisel kettas käib ka anticlockwise ja õhk satub sisse ja jahutab siis klotsi ja ketta .... aerodünaamika ! :)


____________________________
Save The Wave (vette 91 )
25.11.2002 at 23:36 Last edited 25.11.2002 at 23:44 by forced2race
forced2race
Stangi pidurid ning muud pidurid
Kohe tuli meelde väike tõestus sellele teooriale .
Ühes viimastest MaxPower-is nägin et hakkasid teha pidurikettad mis ei ole ümmargused vaid nagu hammaka moodi . Ja need hambad on suunatud vastu kella käimist , et võtab õhku rohkem ja saab hästi ventileeritud . Slotted olid ka .

____________________________
Save The Wave (vette 91 )
25.11.2002 at 23:49
tqhq.ee foorum : Hooldus ja remont : Stangi pidurid ning muud pidurid   1 2  
Log in:
Account recovery
 
muskelautod | kiirendusvõistlused | tehnika | üritused | autoesitlused | foorum | sõnastik | kalkulaatorid
tqhq'st | sisukaart | e-mail
© tqhq.ee 2000 - 2024. Loe meie materjalide linkimisest ja kopeerimisest.