Poster |
Message |
altraditional |
EGR ?
Oleks vaja sellist hüva nõu, et kas EGR (exhaust gas recirculation peaks vist olema) süsteemi on mõtekas taastada, kui selle klapi juhtimistoru on ära võetud ja TBI-poolsesse otsa on punn ette pandud? Mis võiks olla põhjuseks, et nii on tehtud?
alar@saitargaChiltoniraamatuendakättejakasutabnüüdväljamaalühendeid(:
|
27.12.2002 at 12:59 |
|
peep Moderator |
EGR ?
ei ole. tõenäoliselt on klapp kunagi otsad andnud. |
27.12.2002 at 13:25 |
|
diesel |
EGR ?
egr-i mõte on keskonnasaaste vähendamine. teoorias see vähendab pisut mootori rammu ja ennekõike ajab sisselaske koledasti tahma täis. kinni on ta pannud isik, kellele roheline mõtlemine pole eriti oluline, kuid kone parem töötamine ja suurem jõud on tähtsad olnud. kui sul asi töötab ilusti ja saaste pärast väga ei põe, siis las olla nii. kui aga kone lonkab, siis on variandid, kas taastamine või elektroonika petmine. egr-i kinni panek ei meeldi tavaliselt igasugu anduritele ja võib sigineda probleeme, väikseim neist on ilmselt armatuuris särav tuluke. |
27.12.2002 at 13:26 |
|
peep Moderator |
EGR ?
Lihtsalt infoks:
quote: How the EGR Valve Works (Exhaust Gas Recirculation)
A few years ago scientists discovered they could reduce the formation of nitrogen oxides (NOx) during combustion by keeping combustion temperatures below about 2500 degrees F. They did this by injecting an inert (non burning) gas into the air/fuel mixture of the engine. The inert gas helps cool the combustion event to below the threshold where NOx are formed. It turned out that exhaust gas works well as an inert gas.
Praktikas ei ole küll kuulnud varianti, et egr'i eemaldamine mootori võimsust suurendaks. SBC puhul vähemalt mitte. |
27.12.2002 at 13:38 |
|
hirax |
EGR ?
Seostub natuke teemaga
http://www.tqhq.ee/forum/viewtopic.php?tid=3802
____________________________
Mercury Cougar 86
C10 1981 |
27.12.2002 at 14:04 |
|
diesel |
EGR ?
well, see jah muidugi vaieldav. eks lihtne oleks düno testri otsas asja tsekkida. mu oma traktori mootoril käib asi nii, et pisematel koormustel on klapp lahti ja juba korra põlenud läbu lastakse teist korda veel konest läbi. ja kui pedaaliga rohkem põrandale ligineda siis läheb tähelepanu ka rohkem värske õhu suunas. ilmselt täie vajutamisega siis egr ei tööta. küllap neid malle on erinevaid aga mina võhikuna ei tea täpselt öelda, kuid teoorias äkki on ka selliseid mootoreid kus miski konstantse suurusega juba põlenud gaase teisele ringile saadetakse. sellisel juhul on tal kindlasti võimsust vähendav omadus olemas, kuna hapnikku ju siis vähem mootorisse mahub.
aga mis siin ikka vaielda, kui kone käib siis lase asjal olla nii kuis on. |
27.12.2002 at 14:10 |
|
diesel |
EGR ?
veel korra targutan siin, kaesin toda hirax-i linki ka, sain jälle vähe targemaks. aga üht asja pean küll mainima. nimelt võtsin oma traktoril suvel kogu õhu torustiku maha ja molekulideks ja tõde on selline, et egr-i järel oli sisselaskekollektori siseläbimõõdust alles jämedalt 1/3, ehk ülejäänu oli miski tatine tahm. tegin tolle küll puhtaks kenasti aga kuna pead äi raatsind hakata maha katkuma siis jäi puhastus muidugi poolikuks. |
27.12.2002 at 14:19 |
|
altraditional |
EGR ?
Mul ka selle viguri kant hullult niisket tahma täis. Lähen siis kaasa enamuse arvamusega ja jätan asja nii nagu oli. |
27.12.2002 at 16:51 |
|
max |
EGR ?
Kui klapp ise terve, siis ühenda voolikud ära ja asi peaks teoreetiliselt parem olema. Ma tean, et mõned "spetsialistid" on egri niisama blokeerinud, arvates, et see midagi paremaks muudab. |
28.12.2002 at 17:32 |
|
altraditional |
EGR ?
Pealtnäha terve ja liigub ka, kui käsitsi proovida, aga saastahulk oli üle igasuguse piiri, ja mitte ei tahtnud riskida selle kõige mootorisse sattumisega. Kui kunagi üv-poisid midagi kurtma hakkavad, siis ehk ühendan tagasi.
Igatahes tänud arvamuste eest. |
28.12.2002 at 22:05 |
|
Vanaisa Moderator |
EGR ?
kas mitte reeglina saast ära ei põle
Aga selge on see, et kui asi on küljes ja töötab, siis pole mõtet näppida.
Sinu puhul, kui niigi asi elimneeritud on, siis so be it - pole küll mõtet tagasi toppida.
Pole neist saastesüsteemidest kunagi mootorile kasu tulnud...
____________________________
KÕIK KASTIRATASTELE, SELTSIMEHED!!!
:evil |
28.12.2002 at 22:14 |
|
LaSa Moderator |
EGR ?
jup, mul oli täpselt samamoodi Transitil, et intake oli täiega tahma täis Keegi väitis seepeale, et seda pidi talvediisel soojal ajal tekitama.. |
29.12.2002 at 20:57 |
|
diesel |
EGR ?
kõige rohkem tahma tuleb siis kui väikse koormusega pikalt sõita, siis keerutatakse väljalaskest ikka mõnuga saasta uuesti ringlusse. sõidad maanteel pikemaid otsi pinnagaasiga ja tahm muudkui koguneb. mingisugune ergastav toime on küll ka kone koormamisel aga tahma kollektorist see ära küll ei pese. |
29.12.2002 at 21:35 |
|
LaSa Moderator |
EGR ?
btw, kuis selle sodi sealt üldse kätte võiks saada? kogu intake & pea maha.. ? |
30.12.2002 at 09:16 |
|
diesel |
EGR ?
maha neh. mina sain kollektori nii puhtaks, et leotasin teist miski keemia sees vanni põhjas ja siis vahepeal sai jälle survepesu ja siis jälle leotust ja ..., no mõne tunniga säras seest nagu uus. aga pea kallale ei raatsinud minna, kuna uut tihendit polnud käepärast ja niisama millegi kraapima ei julend ka hakata, pudeneb veel miski suurem kamakas potti sisse, siis võib asi kurvasti lõppeda.
|
30.12.2002 at 09:24 |
|
peep Moderator |
EGR ?
quote: LaSa: btw, kuis selle sodi sealt üldse kätte võiks saada? kogu intake & pea maha.. ?
on olemas spets vahendid ka, usas nad kiidavad mingit "seafoam" nimelist preparaati aga eks siin ole ka midagi. |
30.12.2002 at 10:01 |
|
Vanaisa Moderator |
EGR ?
on olemas spets vahendid ka, usas nad kiidavad mingit "seafoam" nimelist preparaati aga eks siin ole ka midagi.
Seavaht
Sorry, esmaspäev....
____________________________
KÕIK KASTIRATASTELE, SELTSIMEHED!!!
:evil |
30.12.2002 at 10:03 |
|