register | account recovery | profile | help / abiinfo | search
show today's posts | mark all read
ukraina
tqhq.ee foorum : Modifitseerimine : Erinevate väntvõllide tasakaalustamine.   1 2 3  
Poster Message
PlyVal64
Erinevate väntvõllide tasakaalustamine.
Et mitte töökodade jutu all liiga OT minna, teen siia uue.
Tegelikult on vist enamusel arusaamatu, mis vahe on erinevate väntade tasakaalustamistel. R1,V2,R3,R4,V4,R5,V5 .... kuni W12,V16,H16 ja Xn(tähtmootor) ja siis veel kardaanvõllid. Olge hääd mehed ja tehke eesti keeles selgeks.

Lihtsalt mõte: Kas R3 vänta saab siin tasakaalustada ja V8 oma ei saa, või ei saa pääle Lada-Mosse-Volga mitte ühtegi, või ... saab kõiki pöörlevaid "vidinaid" dünaamiliselt tasakaalustada?
15.01.2003 at 15:32
peep
 
Moderator
Erinevate väntvõllide tasakaalustamine.
Tasakaalustamisest ei tea midagi aga see on hea lehekülg erinevate mootorite hingeelu tundmaõppimiseks, soovitan lugeda nii seda mootoriteooria peatükki kui ka muud, kuna seal on mitmed uued tehnoloogiad selgeks tehtud:

http://autozine.kyul.net/technical_school/engine/smooth1.htm
15.01.2003 at 15:40
Lembit
Erinevate väntvõllide tasakaalustamine.
quote:
PlyVal64: Lihtsalt mõte: Kas R3 vänta saab siin tasakaalustada ja V8 oma ei saa, või ei saa pääle Lada-Mosse-Volga mitte ühtegi, või ... saab kõiki pöörlevaid "vidinaid" dünaamiliselt tasakaalustada?
Väntvõlli tasakaalustamise teeb minuteada keeruliseks see, et kolvid liiguvad edasi-tagasi ja väntvõll pöörleb. Seega kepsu liikumise kirjeldamine ei ole eriti lihtne.
Täpsemalt ei tea ja ootan huviga ehk keegi teadjam võtab sõna või vihjab.
15.01.2003 at 15:53
peep
 
Moderator
Erinevate väntvõllide tasakaalustamine.
quote:
QRX:
Põhiline erinevus tuleb sellest, et R mootori vänt tasakaalustatakse oma tsentri suhtes neutraalseks, e. tsenrifugaaljõu nullpunkt, mis tekib pöörlemisel, peab vastama vända raamkaelte ristlõike möttelise tsentriga. Teema ilma erilise keemiata, kuna vändaga kaasaskäiv lisakola (kolvid, kepsud ja muu pudi) on vända lõppfaasides alati kaaluliselt võrdselt vastas pooltel, ehk näit. R4 kaks kolbi-kepsu-pudi ülemises surnud seisus ja kaks kolbi-kepsu-pudi alumises surnud seisus. Sama keskfaasides. V8 vänta ei tasakaalustata enda suhtes neutraali, vaid kaalutakse ära komplekt kaasaskäivat kola (kolb, keps, rõngad, sõrm) arvutatakse läbi vastavalt mootori tüübile (sisemiselt tasakaalustatud vändaga - väliselt tasakaalustatud vändaga) pannakse pinki vastavalt puhas vänt või vänt koos dumperi ja flexplate'ga ning tasakaalustatakse vänt õieti "viskama"! Tahad veel täpsemalt, kirjuta privasse, praegu pikemalt ei viitsi!


15.01.2003 at 15:53
rustang
  
Moderator
Erinevate väntvõllide tasakaalustamine.
Peebu pandud lingil ju ongi täpselt lahti seletatud, miks tasakaalustus on näiteks R4 ja cross-plane V8 puhul täiesti erinev.
15.01.2003 at 15:54
QRX
Erinevate väntvõllide tasakaalustamine.
quote:
rustang: Peebu pandud lingil ju ongi täpselt lahti seletatud, miks tasakaalustus on näiteks R4 ja cross-plane V8 puhul täiesti erinev.
Jah, aga küsiti põhimõttelist erinevust ja ma kirjutasin, enne kui nägin Peebu pandud linki
15.01.2003 at 15:59
PlyVal64
Erinevate väntvõllide tasakaalustamine.
Nonii, Peebu sait väga hea mootoriehituse õppimiseks, Tnx! Enamus sellest ammu selge ja arusaadav, ehk tavaline koolifüüsika. Kuid ei ole ju vahet tasakaalustamisel ja tasakaalustamisel. Arvutusvalemid ja põhimõtted on erinevad, TÖÖPINK on ikka samasugune. Või on V6-V8 tarbeks miskid erilised masinad? Ehk lihtne küsimus: kas V8 paljas väntvõll, pannes treipinki, ei ole tasakaalus(ehk murdub mingil 10p/min. juppideks?).
15.01.2003 at 16:15
Lancia
Erinevate väntvõllide tasakaalustamine.
Ilusti tõesti asjad lahti kirjutatud ja ma arvan, et dünaamilist tasakaalu V8 vändale tõesti siinmail tehtud pole, aga samas pole selles midagi võimatut ja kui siin on neid keda see teema reaalselt huvitab (loe: hakkavad Soome saatma), võiks ju mõnele mehele kes on väntade tasakaalustamises muidu kõva käsi ka need nõksud selgeks teha ja nii siinseid tegijaid rõõmustada.
15.01.2003 at 16:22
QRX
Erinevate väntvõllide tasakaalustamine.
quote:
PlyVal64: Nonii, Peebu sait väga hea mootoriehituse õppimiseks, Tnx! Enamus sellest ammu selge ja arusaadav, ehk tavaline koolifüüsika. Kuid ei ole ju vahet tasakaalustamisel ja tasakaalustamisel. Arvutusvalemid ja põhimõtted on erinevad, TÖÖPINK on ikka samasugune. Või on V6-V8 tarbeks miskid erilised masinad? Ehk lihtne küsimus: kas V8 paljas väntvõll, pannes treipinki, ei ole tasakaalus(ehk murdub mingil 10p/min. juppideks?).
Palja v8 vändaga pink ilmselt jalutab töökojast minema, kui just vänt ära ei lenda, v8 tasakaalustamisel kruvitakse mingi jama veel vända külge, üldiselt erineb nii lähenemine kui vahendid!
15.01.2003 at 16:24
Lembit
Erinevate väntvõllide tasakaalustamine.
quote:
Lancia: Ilusti tõesti asjad lahti kirjutatud
Päris lõpuni ei ole minuarust lahtiseletatud
15.01.2003 at 16:25
rustang
  
Moderator
Erinevate väntvõllide tasakaalustamine.
V8 balansseerimisprotsessi veidi täpsem kirjeldus on ntx. siin:
http://www.reds-headers.com/html/stacked_page_10.htm
15.01.2003 at 16:30
QRX
Erinevate väntvõllide tasakaalustamine.
quote:
Lancia: Ilusti tõesti asjad lahti kirjutatud ja ma arvan, et dünaamilist tasakaalu V8 vändale tõesti siinmail tehtud pole, aga samas pole selles midagi võimatut ja kui siin on neid keda see teema reaalselt huvitab (loe: hakkavad Soome saatma), võiks ju mõnele mehele kes on väntade tasakaalustamises muidu kõva käsi ka need nõksud selgeks teha ja nii siinseid tegijaid rõõmustada.
Mul on plaanis suvel teema Soome saata, siin ei riski oma tehnikaga kedagi koolitama hakata, sellist pinki ka pole, kus seda teha saab! Oma aja kõva mootorite tegia oli (on) Peep Kosk, ma natuke konsulteerisin temaga, vastus oli ühene, meil ei ole teadmisi ja vahendeid, et V mootoreid korralikult balanseerida! Tunnen teda isiklikult juba aastast 1991, seega ei usu, et vend lihtsalt vastas niimoodi, et tüütu klient kaela pealt ära saada, pigem selleks, et ei hakkaks liigseid illusioone tekitama! (nagu tavaliselt kombeks on meil)
15.01.2003 at 16:31
PlyVal64
Erinevate väntvõllide tasakaalustamine.

Flat ja Gross vändad(3 raamsaalet siin, enamasti 5), kõik 90°V8. 1-2-3-4 on kõik samas kaalus. Kuhu ta lendab?
15.01.2003 at 16:37
Lembit
Erinevate väntvõllide tasakaalustamine.
quote:
rustang: V8 balansseerimisprotsessi veidi täpsem kirjeldus on ntx. siin:
http://www.reds-headers.com/html/stacked_page_10.htm
See on päris hea.
Kas on ehk keegi kohanud ka mingit infot selle kohta, mis valemite põhjal keps pöörlevaks ja "liuglevaks" osaks jagatakse
15.01.2003 at 16:38
LaSa
 
Moderator
Erinevate väntvõllide tasakaalustamine.
Just curious, kas siis omalajal 53-del, zilidel jmt elukatel siis väntasid siis ei tasakaalustatudki üldse?
15.01.2003 at 16:40
Lembit
Erinevate väntvõllide tasakaalustamine.
quote:
PlyVal64: Flat ja Gross vändad(3 raamsaalet siin, enamasti 5), kõik 90°V8. 1-2-3-4 on kõik samas kaalus. Kuhu ta lendab?

Cross
Staatiliselt on tasakaalus, dünaamiliselt mitte.
Staatilise tasakaalustuse saad ise kodus paika panna.
Dünaamilisega on asi keerulisem.

BTW, kas on kellelgi ka eestis liigse pöörde tõttu V8 vänt laiali lennanud? Mis täpselt juhtus?
15.01.2003 at 16:41
partel
  
Erinevate väntvõllide tasakaalustamine.
Vaat siis mida bloweritest arvatakse:

http://autozine.kyul.net/technical_school/engine/tech_engine_3.htm#Supercharging

quote:

Disadvantage: Lack top end power, ruin revability, unrefined noise and vibration.

:) :) :)
15.01.2003 at 16:41
QRX
Erinevate väntvõllide tasakaalustamine.
quote:
PlyVal64:
Flat ja Gross vändad(3 raamsaalet siin, enamasti 5), kõik 90°V8. 1-2-3-4 on kõik samas kaalus. Kuhu ta lendab?

Ma pean kodus natuke tarka raamatut uurima, aga niipalju, kui ma mäletan, ei ole paljas V8 vänt enda tsentri suhtes tasakaalus!
15.01.2003 at 16:52
mrtn
Erinevate väntvõllide tasakaalustamine.
lasa küsimusele vastuseks niipalju, et vanad eestlased rääkisid, kuidas mu kadunud isa tegi oma ZILi mootori niimoodi ära (mh ka nukkvõlli), et masin jooksis koos poolhaagisega vabalt 100 välja. sellega ta siis venemaavahet sõitis. niiet tehti küll.

mina mäletan asjast nii palju, et kui isa sõidust tuli, siis mina istusin auto ees, kuulasin kuidas tsentrifuugi pöörded tasapisi maha käisid ja unistasin autojuhiametist :D
15.01.2003 at 17:08
PlyVal64
Erinevate väntvõllide tasakaalustamine.
quote:
QRX: Ma pean kodus natuke tarka raamatut uurima, aga niipalju, kui ma mäletan, ei ole paljas V8 vänt enda tsentri suhtes tasakaalus!

No kurat, seda juttu ma nüüd küll ei usu! Väntvõll on tavaline "toru", kuhu külge on pandud raskused, aint et tööpõhimõtte pärast kohati läbi lõigatud. Kõik need raskused jagunevad ühtlaselt selle "toru" pikkusele, ja on kõik omavahel täisnurga all. Kuidas siis ta tasakaalus pole? Raskused 1-4 ja 2-3 kompenseerivad teineteist. Kui nüüd üks raskustest on erineva kaaluga, siis teine teema. Küsimus tasakaalustamisel jääb nende raskuste täpselt samaraskeks tegemisega, too kolbide-kepsude kaalust tingitud koefitsent peaks ju ühesugune olema. Põhiprobleem vist siin selles, et eestis ei teata seda "õiget numbrit",ehk muutujat X, mille võrra tuleb kolbide kergenemisel vastukaalusid vähendada.

Kui enne kaalusid kolvid-kepsud 100g ja uued 80g, palju vaja stockvända raskustelt maha võtta eeldusel, et stock ikka nii staatiliselt kui dünaamiliselt tehases tasakaalustatud on. R4 lihtne, 1:1.

edit: nohu paneb mõtlemise seisma ja vastukaalude numbreid segamini ajama.
15.01.2003 at 17:09 Last edited 15.01.2003 at 17:15 by PlyVal64
Lancia
Erinevate väntvõllide tasakaalustamine.
quote:
QRX: Ma pean kodus natuke tarka raamatut uurima, aga niipalju, kui ma mäletan, ei ole paljas V8 vänt enda tsentri suhtes tasakaalus!


Peaks vist ikka olema, ma üritan õhtul staatiliselt asja ära mõõta.
15.01.2003 at 17:12
Lembit
Erinevate väntvõllide tasakaalustamine.
quote:
PlyVal64: ... eeldusel, et stock ikka nii staatiliselt kui dünaamiliselt tehases tasakaalustatud on.

Kui eeldada, et stock on tehases piisavalt tasakaalustatud, siis peaks saama kõik mootorid ise tasakaalu ajada. Siis ilma keeruliste pinkideta.
Kui täpne aga on tehase tasakaalustus?
15.01.2003 at 17:29
Erkki
  
Erinevate väntvõllide tasakaalustamine.
Ja et asi veel keerulisem oleks, siis balanseerimisviisi poolest jagunevad mootorid internal- ja external balancing ehk siis emakeeles seesmiselt ja välispidiselt tasakaalustatud mootorid :)

Aga kogu point selle V8 ümber on valemis, millega arvutatakse Plyval'i mainitud muutuja X. Nimelt pannakse V8 mootori vänta tasakaalustades tema kepsukaelte külge kolvi ja kepsu kaalu imiteerivad raskused. Aga see raskus pole mitte samas kaalus mis liikuv "kola" mootoris, vaid mingi ühiku X võrra suurem/väiksem. Eestis, Tartus siis, on küll eesti ainus balanseerimispink olemas, aga vana ei tea seda valemit. Ja ükski balanseerija vend seda ei reeda ka, olen seda püüdnud uurida juba. Ju siis ametisaladus.
Lasin oma V8-l (external balancing) vända kohalikel vendadel prooviks ära balanseerida ja seejärel viisin Soome, et näha kas on õieti tehtud. Ei olnud. Nende balanseeringul olid lisaraskused ja väljapuurimised hoopis teistes kohtades. töö maksis 115 EUR'i ja kestis mõne tunni.


____________________________
Chevrolet Camaro '71
Pontiac Firebird '71
Chevrolet Chevelle '69, 350 cid
El Camino '68
F150, 2011
Life begins at 1000 Hp...
15.01.2003 at 17:45
max
Erinevate väntvõllide tasakaalustamine.
quote:
LaSa: Just curious, kas siis omalajal 53-del, zilidel jmt elukatel siis väntasid siis ei tasakaalustatudki üldse?
Aga milleks? Tasakaalustamise vajadus tekib üle 6k käivate mootorite ehitamisel ja/või performance (loe: stockist erineva kaaluga) kolbide kasutamisel ja seega pöörleva massi muutumisel. 53-d vaevalt siia mahtusid :)
15.01.2003 at 18:51
Lancia
Erinevate väntvõllide tasakaalustamine.
quote:
Erkki:
Lasin oma V8-l (external balancing) vända kohalikel vendadel prooviks ära balanseerida ja seejärel viisin Soome, et näha kas on õieti tehtud. Ei olnud. Nende balanseeringul olid lisaraskused ja väljapuurimised hoopis teistes kohtades. töö maksis 115 EUR'i ja kestis mõne tunni.


Äkki reedad koha ja kas tehti dünaamiline või staatiline tasakaalustus. Et aga tõde selgitada oleks olnud põnev ka Tartu vendade tasakaalustus ära proovida.

Aga tavapärasel juhul peab olema nii R4 kui kaV8 (võib arvata, et ka kõik teised) vänt ka ise ilma lisadeta staatiliselt tasakaalus, ehk kui ta treipinki üles pann ei jaluta viimane kuhugi. Ja kui jalutab pole asi ka staatiliselt paigas.
Staatiliselt paigas vändaga aga 8k pööret pole mingi probleem.
Huvitav oleks ka kuulda, kas kellelgi on siin mõni V8 liigsete pöörete tõttu elust lahkunud. Lisaks aeglasemalt koguvatele pööretele avalduks tasakaalustuse vead ka lahtiste poltidena (hooratas, vl kollektor jt jäigad ühendused)
15.01.2003 at 19:21
tqhq.ee foorum : Modifitseerimine : Erinevate väntvõllide tasakaalustamine.   1 2 3  
Log in:
Account recovery
 
muskelautod | kiirendusvõistlused | tehnika | üritused | autoesitlused | foorum | sõnastik | kalkulaatorid
tqhq'st | sisukaart | e-mail
© tqhq.ee 2000 - 2024. Loe meie materjalide linkimisest ja kopeerimisest.