register | account recovery | profile | help / abiinfo | search
show today's posts | mark all read
ukraina
tqhq.ee foorum : Autod : 1991-1992 Pontiac Firebird Formula Firehawk  
Poster Message
fire83
 
1991-1992 Pontiac Firebird Formula Firehawk
1991 aastal töötati koostöös kompaaniga SLP Engineering (Street Legal Performance) välja kõigi aegade kiireim ja ekstreemseim ja äkilisim F-body - Pontiac Firebird Formula Firehawk. Tulemus oli suurepärane ja enneolematu.
Masinaid toodeti tellimuse peale (hinnaga miinimum 39.000 dollarit), mille eest sai endale ühe kiireimatest muskelautodest, mis iial tehtud. SLP pidi lepingu järgi 1991-92 valmistama ainult 250 Firehawk´i. 1991-92 telliti ainult 27 Firehawk`i, kuid ainult 25 läksid tootmisesse kui numbrite 18 ja 23 tellimus tühistati.

Firehawk saavutas 0-60mph kõigest 4.6 sekundiga, 1/4 miili läbimiseks kulus 13.2 (ajakirjades nimetati ka ajaks koguni 12.9) tippkiirus oli üle 260km/h. Asi oli tänavalegaalne 25 osariigis. Firehawk`id nr. 001-8 olid 1991 Formulad and Firehawk`id nr. 9-26 olid 1992 Formulad. Viimane Firehawk #27, oli 1992 Trans Am kabriolett.

quote:
This is the famous high flow down draft "T-RAM" intake manifold built and used by SLP on all of the 3rd Gen Firehawks. This intake guaranteed a minimum of 45 HP over the stock TPI plenum right out of the box and onto a stock L98. The Formula's drivetrain was completely removed and replaced to make a Firehawk. Firehawks used a 4 bolt main block, forged steel crankshafts, 1053 alloy forged steel "Pink" connecting rods, lightweight high silicon cast LT1 aluminum pistons, steel billet hydraulic roller camshaft, high output aluminum cylinder heads with SS valves, Tri-Y headers, and a dual catalytic converter exhaust system, just to name part of it. The last 3 Firehawks made all shared and all aluminum 366ci Rodeck block engine rated at 375HP. What even made these engine's even more special is that all of them (except the last 3) were actually built by GM to SLP specs and they also came with a warranty from SLP.

1991-92 Firehawk`i puhul sai valida sai kahe variandi vahel. Baasmudel 1LE, mis oli välja töötatud GM Canada Motorsports (F-body) ralliseeria ehk Players Club jaoks. See sisaldas Koni amorte, kõrgklassi vedrustust ja suuremad Corvetti ketaspidurid. Teise võimaluse eest tuli välja käia $8,995 lisapappi, mille eest sai "võistluspagasi" ("Competition "R" Option Package") omanikuks, mis tähendas 13" Bremco ristipuuritud ketaspidureid (samad pidurid, mis on Ferrari F-40). SLP lisas veel muudki, nende seas näiteks Recaro ralliistmed, viiepunktilised ralliturvavööd ja kaotas ära tagaistme). "Võistluspagasit" omasid 25 masinast ainult 9. Üks Firehawk (nr.3) omas koguni 12pt puuri.

1991-92 Firehawk projekt viis SLP Engineeringu peaaegu pankroti äärele, kuid tänu neljanda põlvkonna Firebirdi (vabalt valitav LT1 350 mootor ja T-56 6-käiguline kast) esitlusele 1993 aastal, suutis SLP viia baas Firehawk`i hinna alla kuue tuhande dollari. See suurendas müüki ja päästis firma, kuid 1993+ Firehawk`id ei omanud kaugeltki nii häid modifikatsioone kui seda olid 1991-92.

See esimene Firehawk oli täpselt see, mida SLP oli lubanud - auto, mis pakkus Corvette klassis perfomace´it, makstes samas tuhandeid dollarid vähem. Kuid kuigi 1991 Firehawk oli tõeline tehnoloogiline läbimurre ja suurepärane töö, ei olnud õnnetuseks turg valmis neljakümne tuhande dollariseks Firebird Formula Firehawk`iks, ükskõik kui kiire ta ka ei olnud. Tulemuseks oli vaid 25 1991-1992 toodetud Firehawk`i.


Firehawk nr. 000 (SLP prototüüp, siiani SLP looja Ed Hamburger omanduses)


Firehawk nr. 001 (Spetsiaalne auto-ajakirjandusele testimiseks antud masin)




Firehawk nr. 003


Firehawk nr. 006


Firehawk nr. 027


Firehawk Race Car nr 098 (võistluspaketiga)


Parem kui Corvette, Ferrari, Lotus, rääkimata Porchest ja Acurast :)






Tutvustav videoklipp (60MB) ja originaalartikkel ohtra pildimaterjali ja viidetega.


____________________________
Arvutiporno
'08 Oranzh HHR LT
'93 Must TransAm
'83 Punane Firebird
27.04.2003 at 19:04 Last edited 27.04.2003 at 19:32 by fire83
fire83
 
1991-1992 Pontiac Firebird Formula Firehawk
Sry, teema Peebu poolt lühemalt ka juba meie foorumist korra läbi käinud #I


____________________________
Arvutiporno
'08 Oranzh HHR LT
'93 Must TransAm
'83 Punane Firebird
27.04.2003 at 19:21
peep
 
Moderator
1991-1992 Pontiac Firebird Formula Firehawk
Head asja pole kunagi küllalt.;)
27.04.2003 at 19:24
pisike99
1991-1992 Pontiac Firebird Formula Firehawk
minujaoks ylihuvitav inf. tnx
27.04.2003 at 19:26
peep
 
Moderator
1991-1992 Pontiac Firebird Formula Firehawk
Üks oli mõni aeg tagasi mobile.de's müüa - auto asus Saksas. Hinda täpselt ei mäleta, oli vist ca. €35 k. Sai siin ka mainitud tookord aga ei ole asja Tallinna vahel liikumas näinud veel.:D

Minu jaoks isiklikult on siiski TTA kõige ihaldusväärsem 3-gen.
27.04.2003 at 19:29 Last edited 27.04.2003 at 19:37 by peep (Moderator)
anti
 
1991-1992 Pontiac Firebird Formula Firehawk
002 saadaval härrased...

08.06.05- nüüd siis thirdgen.org müügipakkumises ka auto hind välja öeldud- 26K $.
30.05.2005 at 08:01 Last edited 08.06.2005 at 09:29 by anti
anti
 
1991-1992 Pontiac Firebird Formula Firehawk
Ainuke roheline Ebay's saadaval...
26.09.2005 at 20:26
newton
 
Moderator
1991-1992 Pontiac Firebird Formula Firehawk
See on siis üks nendest viimasest kolmest, mis said täisalumootori - ajakirjas High Performance Pontiac oli hiljuti artikkel, kus SLP mehed meenutasid 3gen 'hawke ja väitsid, et need 375 hj alumootoriga masinad olid kõvasti kiiremad kui "tavalised" Firehawkid ja koputasid vaat et 11 sekundi uksele (ilmselt slikiga).

11 on ilmselt liiga optimistlik, aga kuulutuses väidetud 360 hj rattast on võrreldav C5 Z06-ga, mis jõudis napilt 11-sse; Firehawk on omajagu raskem (1480 vs 1415 kg) - samas pole üldse paha, et rauast 4-kohaline poniauto kaalub ainult 65 kg rohkem kui 10 aastat uuem kahekohaline plastmassist sportauto :P

(tegelt ma tean küll, et autod lähevad tänapäeval pigem raskemaks ja sellel Firehawkil oli alumiiniumkapott kah :) )
26.09.2005 at 21:22 Last edited 26.09.2005 at 21:25 by newton (Moderator)
41Degree
1991-1992 Pontiac Firebird Formula Firehawk
tea kas probleem minus, aga pilte vot mitte ei näe ???
27.09.2005 at 19:04
fire83
 
1991-1992 Pontiac Firebird Formula Firehawk
Viga Sinus jah, oleks kaks aastat tagasi pidanud pilte vaatama, siis kui ma telle topiku alustasin :)
Tegelikult ma linke praegu parandama ei hakka, loodame et pildimaterjali hoidja www.transamgta.com tuleb peagi tagasi.


____________________________
Arvutiporno
'08 Oranzh HHR LT
'93 Must TransAm
'83 Punane Firebird
27.09.2005 at 19:34 Last edited 27.09.2005 at 19:35 by fire83
41Degree
1991-1992 Pontiac Firebird Formula Firehawk
Oh sa.... ma ei taibandki kuupäeva täheldada... ma nyyd lähen ja häbenen...
OT lõppenuks kuulutada!
27.09.2005 at 19:36
anti
 
1991-1992 Pontiac Firebird Formula Firehawk
quote:
peep: Minu jaoks isiklikult on siiski TTA kõige ihaldusväärsem 3-gen.

Hinnad siis 89´TTA-del hetkel sellised, et hinnad suurusjärkudes 12-26K (läbisõidud vahemikus 4000-70000 miili) ja kallim mis leitud 47K (sellel 47 miili läbisõit!).
06.10.2005 at 08:21
anti
 
1991-1992 Pontiac Firebird Formula Firehawk
Chevy vastus Pontiac'i 1989 Turbo Trans Am'ile oleks võinud olla alljärgnevalt kirjeldatud liikur (leitud skännitud artikkel Thirdgen.org'ist):







08.11.2005 at 13:25
anti
 
1991-1992 Pontiac Firebird Formula Firehawk
quote:
anti: 002 saadaval härrased...

08.06.05- nüüd siis thirdgen.org müügipakkumises ka auto hind välja öeldud- 26K $.

Thirdgen.org'ist ostjat ei leidnud, nüüd siis auto Ebays pakkumisel. 25K eest kaup kohe kätte. Kas see, et sellisest "kogukonnast" nagu thirdgen.org seda on, ostjat ei leidunud vihjab sellele, et seal ka rahakamaid ja reaalsed ostjad ei liigu või on hind ülepakutud?
15.11.2005 at 11:48
max
1991-1992 Pontiac Firebird Formula Firehawk
Anti, kui Sa tahad et me Sind kinni hoiaksime või Sinu eest selle auto ära ostame, siis väljendagi ennast niimoodi :lol

No aga võta oksjonist osa, vaata mis saab ;)
15.11.2005 at 13:55
anti
 
1991-1992 Pontiac Firebird Formula Firehawk
quote:
max: Anti, kui Sa tahad et me Sind kinni hoiaksime või Sinu eest selle auto ära ostame, siis väljendagi ennast niimoodi :lol

No aga võta oksjonist osa, vaata mis saab ;)
Hoidke mind kinni :D Max igatahes lubas mind Teietama hakata kui ära toon.
15.11.2005 at 14:09
fire83
 
1991-1992 Pontiac Firebird Formula Firehawk
Selle raha eest autot kui palju ja ma tahaks näha meest, kes julgeb öelda, et tegemist pole eksoodiga. Tegelikult kui järgi mõelda, siis ma ei tahaks seda meest näha. Asjatundmatuid niigi palju liikvel. Aga Anti, kui Sa selle masina ära tood, siis omandad Sa teatud ringkonnas ilmselt prohveti või messiase laadse staatuse. Teenitult, sest teame Antit kui tõsist huvilist ja ma julgeks öelda pedanti ja perfektsionisti heas mõttes.

____________________________
Arvutiporno
'08 Oranzh HHR LT
'93 Must TransAm
'83 Punane Firebird
15.11.2005 at 14:26
anti
 
1991-1992 Pontiac Firebird Formula Firehawk
Mnja. Sellist hobiautot maale tuues peab arvestama, et see on surmani, sest hilisem edasimüümise võimalus (mõistliku raha eest) on nullilähedane. Mõtleme veel :D
15.11.2005 at 14:34
fire83
 
1991-1992 Pontiac Firebird Formula Firehawk
Eestis jah, mujale - ma poleks nii kategooriline. Aga osta hobiautot juba eos mõttega kuidas seda hiljem maha müüa...

____________________________
Arvutiporno
'08 Oranzh HHR LT
'93 Must TransAm
'83 Punane Firebird
15.11.2005 at 14:42
newton
 
Moderator
1991-1992 Pontiac Firebird Formula Firehawk
Pange mind ka Teietajana kirja :D
15.11.2005 at 14:49
LaSa
 
Moderator
1991-1992 Pontiac Firebird Formula Firehawk
Ajakiri "Tehnika ja Tootmine" 9/10 1991

21.02.2007 at 14:06
tqhq.ee foorum : Autod : 1991-1992 Pontiac Firebird Formula Firehawk  
Log in:
Account recovery
 
muskelautod | kiirendusvõistlused | tehnika | üritused | autoesitlused | foorum | sõnastik | kalkulaatorid
tqhq'st | sisukaart | e-mail
© tqhq.ee 2000 - 2024. Loe meie materjalide linkimisest ja kopeerimisest.