register | account recovery | profile | help / abiinfo | search
show today's posts | mark all read
ukraina
tqhq.ee foorum : Modifitseerimine : VBOX analüüs  
Poster Message
rustang
  
Moderator
VBOX analüüs

Vaadates seda graafikut saan ma aru nii, et MX5 on kurvides olnud kiiremkui STI (kes omakorda on enne kurve suurema hoo sisse saanud tänu suurmale võimsusele). Mis on seda võimaldavad põhilised faktorid?

Kas ma arvan õigesti, et need on:
parem rehv
kergem kaal
asfaldile optimeeritud vedru/amort/camber
ok jätame inimfaktori välja :)

Lisaks tundub, et STI käiguvahetused on aeglasemad kui MX5-l? Midagi veel?
06.05.2003 at 09:18
devilc
Moderator
VBOX analüüs
quote:
rustang:Kas ma arvan õigesti, et need on:
parem rehv
kergem kaal
asfaldile optimeeritud vedru/amort/camber
ok jätame inimfaktori välja :)
Nii ta on. Lisaks veel:

* madalam raskuskese
* jäigad põikstabilisaatorvardad
* lühike teljevahe (226 cm)

Kaks viimast annavad just auto liikuvusele (? agility) palju juurde (kasulik eriti essis).

quote:
Lisaks tundub, et STI käiguvahetused on aeglasemad kui MX5-l? Midagi veel?

MX-5 pidurdab kahes kohas selgelt liiga vara ja kaotab sellega kokku umbes 0.3-0.4 s. :)

Pildiväliselt võin veel öelda, et essi läbimisel jäi mul ikka suur varu (suurim külgkiirendus 0.98 G kanti, samas kui järgmises kurvis oli 1.19). Arvutuslikult peaks sealt umbes 10 km/h kiiremini läbi saama. Korralik varu oli ka sirgele tulevas kurvis. Lisaks oleks saanud teravat võtta mõnevõrra agressiivsemalt, aga ju oli Kaido jutt liiga selgelt meeles...
06.05.2003 at 10:04
ollo
VBOX analüüs
Minuarust õiged järeldused. Teadmata küll täpsemalt, mida Aarne STi söönud on (ilmselt suurt ei midagi, suht värske nagu ta on), võib oletada et tegemist on loomu poolest suhteliselt alajuhitava autoga, mis kurvikiirusele just kasuks ei tule. Subaru tahab kõverate sirgete kiiresti läbimiseks tehasespecsist oluliselt erinevaid camberi/casteri/toe settinguid, mida standardtükkidega ei saagi. Ka stabikad (eriti tagumine) on tõenäoliselt liiga pehmed.
Väike lisainfo: devilci maksimaalne külgkiirendus ringil oli ~1.28G (lauges kurvis peale sirget), Aarnel ~1.13 (enne uut asfalti). Vahe oli 5-10% enamvähem igas kurvis, ehk niipalju paremini seisis mx5 maa küljes. Sellest ka suuremad kurvikiirused.
Devilc on ka oluliselt vähemate käiguvahetustega hakkama saanud, STi lühikeste käikudega tuleb kogu aeg sebida (BTW, mina vahetasin 3->2 ainult "teravas", kogu ülejäänud rada läks kolmandaga).
Mul on igatahes shoppinglisti koostamine juba kõvasti ette võetud, vähemalt sekundi peab Sauga ajast alla saama ja suurema osa handlingu, mitte võimsuse arvelt.
06.05.2003 at 10:09
devilc
Moderator
VBOX analüüs
Ega käiguvahetustes vist muud erinevust polnud, kui et STI sai sirgel ka viienda sisse, mina mitte. Muidu vahetasin (teravast alates) 2-3-4-3-4-3-2, nii et tööd oli. :)

Üks VBOXi küss kah: kas selle veebist tiritava softiga külg- ja pikikiirenduse graafikuid kah näha saab?
06.05.2003 at 10:21
ollo
VBOX analüüs
Külg- ja pikikiirenduse graafiku saad (custom graph on kusagil nupuribal), aga ainult ühele autole korraga (main). Võrdlemiseks tuleb data export teha ja mõnda spreadsheeti kasutada.
06.05.2003 at 10:30
rustang
  
Moderator
VBOX analüüs
quote:
devilc: vahetasin (teravast alates) 2-3-4-3-4-3-2, nii et tööd oli. :)

Terava läbisin 2-ga, siis stardijoonel 3., kohe tagasirge alguses 4., sirge lõpus 3. ja enne teravat 2.
06.05.2003 at 10:59
devilc
Moderator
VBOX analüüs


Siin on siis MX-5 (punane, 41.05) vs Camaro (sinine, 43.25) vs S6 (must, 42.35).

Pildilt on näha Camaro väga hea kiirendusvõime, mille kahjuks nullivad (ja rohkemgi veel) talverehvid. Võrreldes Audiga on Camaro kiirusegraafik palju sujuvam - Audi neliveoga on ilmselt võimalik palju julgemalt sõita? Camaro on hädas essis, kus masina suurus ja kaal ilmselt takistuseks saavad. Samas, Audi saab essist väga hästi läbi, isegi paremini kui Aarne STi.

Mõlemad rasked masinad on veidi hädas tagakurvides (enne mida on väga hästi näha minu liiga varane pidurdus btw), aga sirgel panevad kiiruse maksma. Sirge lõpus on huvitav, kuidas kolm pidurdusjoont üksteise peal on. :)

Seda kiiret kurvi vaadates tekib küsimus, kas äkki oleks olnud mõtet seda proovida läbida nagu mina seda tegin (pidurdades vähem maha), või oleks liiga alajuhitavaks läinud? Umbkaudne kaotus seal kurvis on Audil ~0.5 s, Camarol 0.65.

Aeglasest sain mina jälle kiiremini läbi, aga sirgele tulles liikusid mõlemad jälle eest.
12.05.2003 at 10:12
peep
 
Moderator
VBOX analüüs
S'i ma sõitsin Camaroga lihtsalt vale trajektoori pidi, peaks kuskilt näha ka olema. Kui nägin võrdlust Camaro vs. STi korrigeerisin sõidujoont aga see oli juba Audiga. Külgkiirendustaluvus Audi vs. Camaro oli suht sama nagu tagakurvi läbimisest välja paistab - Audi on ikkagi 250+ kg. raskem ehk paremate rehvide ning awd eelis ei maksa. Peasirge järgset kurvi oleks ehk tiba kiiremini läbida saanud aga mitte eriti, ei tahtnud viimast ka võtta (riskida), kuna kiirus on seal arvestatav. Mazda'l ilmselt kurvi kiirel läbimisel palju abi kerge kaalu ja rajarehvide kombinatsioonist ja eks moditud vedrustus ning optimaalsemad sõidutrajektoorid ole ka olulised.

Vaatan, et peasirgel pidurdades oled Sa mingi maa niisama veerenud samas kui mina pidurdasin täiega kuni kurvi sissekeeramiseni. On sellest mingit kasu ?

Edit: arvan, et minusuguste vähekogenud sõitjate viga ongi see, et puudub võime oma tegevust analüüsida ja sealttulenevalt kiirelt korrektuure sisse viia. Ehk sama viga kordub ring-ringi järel ja ise ei saa arugi, et võiks kuidagi teisit ja paremini. Lõpupoole hakkas kramp üle minema ja ehk sellest ka parem aeg Audiga - tegin mitmeid korrektsioone ja kasutasin rada kogu tema laiuses.
12.05.2003 at 10:25 Last edited 12.05.2003 at 10:37 by peep (Moderator)
devilc
Moderator
VBOX analüüs
quote:
peep:Vaatan, et peasirgel pidurdades oled Sa mingi maa niisama veerenud samas kui mina pidurdasin täiega kuni kurvi sissekeeramiseni. On sellest mingit kasu ?
Kui pead silmas essi järgset kurvi, siis: ei usu. Kui see millelegi kasuks tuli, siis stabiilsusele, aga samas jäi sinna pidurdusmaale ikkagi 0.25-0.3 sekundit.

Edit: Sinu tähelepanek on väga õige! Mul läks terve päev taipmaks, et oleks saanud tunduvalt agresiivsem olla. Ajad paranesidki kohe, eriti peale ajavõtu lõppu VBOXiga sõites. Ja VBOXi andmeid analüüsides ja rada tagantjärgi läbi mõeldes on näha, et vähemalt pool sekundit peaks isegi minu mitte just hiilgavate sõiduoskuste juures ajast maha saama.
12.05.2003 at 10:56 Last edited 12.05.2003 at 11:01 by devilc (Moderator)
peep
 
Moderator
VBOX analüüs
Ei ma pidasin silmas peasirge järgset kurvi, seal oled Sa liikunud ca. 60 m. suht. niisama, kergelt aeglustades - minu tehnika oli järsk pidurdus vahetult kuni sissekeeramiseni.

S'i järgne kurv on ka imelik, kuna Sa juba kiirendasid seal, kus mina veel pidurdasin ja ma kindlasti sissekeeramise järel enam ei pidurdanud. Või saan ma millestki valesti aru ?
12.05.2003 at 10:58 Last edited 12.05.2003 at 11:02 by peep (Moderator)
devilc
Moderator
VBOX analüüs
quote:
peep: Ei ma pidasin silmas peasirge järgset kurvi, seal oled Sa liikunud ca. 60 m. suht. niisama, kergelt aeglustades - minu tehnika oli järsk pidurdus vahetult kuni sissekeeramiseni.
Ma ei liikunud niisama, ma võtsin kurvi. :) Keerasin lihtsalt 60 m varem sisse - suhteliselt pehme külgseinaga Toyo'd ja kehv kiirendus tundusid sellist sõidustiili soosivat (külgkiirendus on samas päris hea, vaata lateral acc numbrit kursori kohal). Mul on kahtlane tunne, et see trajektoor oleks veel mitmetele kergetele masinatele sobinud, kes seal liiga hilja sisse keerasid.

quote:
S'i järgne kurv on ka imelik, kuna Sa juba kiirendasid seal, kus mina veel pidurdasin ja ma kindlasti sissekeeramise järel enam ei pidurdanud. Või saan ma millestki valesti aru ?
Sinna ma läksin poole gaasiga sisse, mille ma siis üsna ruttu põhja pressisin. Aga nagu graafikult näha, seal ma tõesti pidurdusmaa lõpus veeren - pidurdus oli lihtsalt 10-15 m liiga vara.
12.05.2003 at 11:13 Last edited 12.05.2003 at 11:14 by devilc (Moderator)
tqhq.ee foorum : Modifitseerimine : VBOX analüüs  
Log in:
Account recovery
 
muskelautod | kiirendusvõistlused | tehnika | üritused | autoesitlused | foorum | sõnastik | kalkulaatorid
tqhq'st | sisukaart | e-mail
© tqhq.ee 2000 - 2024. Loe meie materjalide linkimisest ja kopeerimisest.