register | account recovery | profile | help / abiinfo | search
show today's posts | mark all read
ukraina
tqhq.ee foorum : Vaba teema : SR-71 Blackbird   1 2 3  
Poster Message
peep
 
Moderator
SR-71 Blackbird
Top Fuel on könn selle kõrval.:)

quote:
27/28 July 1976
Crew: Capt. Eldon W. Joersz and Maj. George T. Morgan
Speed Over a Straight Course: 2,193.167 mph





Mis mind hämmastab on see, et asi võeti relvastusse 1966 aastal ehk on konstrueeritud rohkem kui 40 aastat tagasi. Fotode ja ehitusmaterjalide järgi (titaan ja komposiitmaterjalid) järgi seda ei aimaks. Huvitava faktina võib veel mainida, et konstrueerimisel ei kasutatud arvutit ja kõik arvutused tehti lükatiga.:eek

Veel mõned lõigud FAQ leheküljelt:

quote:
- Isn't the X-15 the fastest airplane, not the SR-71? The X-15 is the fastest airplane and was rocket powered. The SR-71 is the Fastest air-breathing jet in the world.

- How high does it fly? The SR-71 fly's in excess of 85,000 feet (16 miles up). The curvature of the Earth has been said to be visible.

- What was the purpose of the aircraft? It is an unarmed global strategic reconnaissance spy plane.

- What materials was it constructed with? Actually, it was the first true Stealth aircraft. It is composed of Titanium and Composite (plastic) materials. The landing gear is the largest piece of titanium ever forged in the world. The United States did not have enough Titanium to build the fleet and ironically, we bought the needed Titanium from Russia.

- How hot does the aircraft get flying at Mach 3+? From 600 to 900+ degrees Fahrenheit on the airframe. Temperatures on the J-58 engine exhaust reach 3200 degrees

- How good are the cameras on the aircraft? They can photograph a golf ball on the green from 80,000 feet. The cameras can survey 110,000 square miles of the Earth's surface per hour.

- How many aircraft were shot down by unfriendly forces? None. In 1981 Kelly Johnson announced that the SR-71 has had over 1,000 missiles launches against it, but none successful.

- Was the SR-71 designed by a computer? No, every aspect of the aircraft was designed with a Slide Rule!


Tänaseks on lennuk relvastusest maas ja neid võib näha erinevates muuseumides. Lähem info:

http://www.wvi.com/~lelandh/sr-71~1.htm

http://www.sr-71.org/index.html
04.08.2003 at 16:48 Last edited 04.08.2003 at 16:50 by peep (Moderator)
spark
 
SR-71 Blackbird
kuri asi jah
... ja eesti keeles kirjutas sellest TM 2001...2002 aastal (2000)

____________________________
Seitsekümmend Viis
04.08.2003 at 17:11
friik
 
SR-71 Blackbird
Toomas Mikkor kirjutas kunagi TM-is vist samal teemal väga huvitava artikli.

____________________________
www.kleepsuvabrik.ee
04.08.2003 at 17:13
Jutulind
SR-71 Blackbird
Võibolla on huvitav teada ka seda, miks on Blackbirdil sellised koonused mootorite ees - need juhivad õhu ülehelikiirusel täpselt vastu mootori välimise ringi siseserva, kus tekitatakse tohutu ülerõhk et turbiine toita. Selle koonuse nurga ja täpse pikkuse väljaarvutamine ja katsetamine võttis neil pea 2 aastat ...

____________________________
Team OUTLAW
'80 Jeep Wagoneer 258 cid R6 4 spd manual
'79 Jeep Wagoneer 360 cid V8 TH400
'06 Fiat Panda 4x4
04.08.2003 at 17:18
ztn
SR-71 Blackbird
quote:
Võibolla on huvitav teada ka seda, miks on Blackbirdil sellised koonused mootorite ees - need juhivad õhu ülehelikiirusel täpselt vastu mootori välimise ringi siseserva, kus tekitatakse tohutu ülerõhk et turbiine toita.

Et juuksekarva lõhki ajada, siis SR-71 mootorid töötavad ülehelikiirusel ramjet-, mitte turbofan reziimis. Need liikuvad koonused aitavad fokuseerida õhujuga ramjet põlemiskambrisse. Ükski turbiin ei peaks sellisele ülerõhule pikalt vastu.
04.08.2003 at 21:20
diesel
SR-71 Blackbird
first true Stealth aircraft ???
hmm, kui omal ajal hoolega kodumaad kaitstud sai siis oli küll kõnealune riistapuu väägadema heaste radari päält näha. a mudu neh, uhke riist. armastasivad need neetud militaristid meid nõukogude sõdureid ikke õige tihti kõikse sügavama une päält üles ajada ...
04.08.2003 at 21:35
Taavi
SR-71 Blackbird
Discovery pealt on sellest lennumasinast erinevatel aegadel päris mitu saadet olnud.

See on põnev - Blackbirdi ei tangita enne starti täis vaid ainult sedavõrd, et tankimiskõrgusele jõuda. Lennuk stardib sorinal lekkivate kütusepaakidega, kuna nende tihendamiseks pole tehnilist lahendust leitud tänapäevani.

Mis kõige huvitavam asja juures - kui 40a. tagasi suudeti selline aparaat ehitada, mille käes on siiani mitmed rekordid, siis millist tehnikat need ameeriklased praegu veel varjata võivad :) Ma tõesti ei usu, et pärast SR-71 projekti tegelikult pillid kotti pandi ja öeldi, et enam kiiremini ei ole mõtet ja võimalik :) Luure funktsiooni täidavad nüüd küll satelliidid, kuid arvan, et ameeriklastel see need for speed kuhugi ei kadunud pärast Blackbirdi valmimist.
04.08.2003 at 22:31 Last edited 04.08.2003 at 22:38 by Taavi
peep
 
Moderator
SR-71 Blackbird
Olevat nähtud mingeid komnurga kujulisi lennumasinaid, millel tavalennuki ühtlase joone asemel on katkendlik jutt järel - pidi mingi plahvatustehnoloogia olema väidetavalt.

Ma ise teenisin väeosas kus lendasid venelaste kõige kiiremad lennukid, mis ühtlasi on ka maailma kiireimaid (venelased väitsid, et kõige kiirem) hävitajad, MIG-25 "Foxboat". Nendega on ka üle 3 Machi lennatud aga reaalne max kiirus jäi allapoole, kuna mootor ei kestnud pikemalt sellist tempot.

Igatahes, kui selline lendu tõusis, siis kogu maa värises ja majad lausa kõikusid - ühtegi teist nii kõva häälega aparaati pole juhtunud kuulma, reisilennukid ei tee üldse mingit müra nendega võrreldes.

Pilt ka.

Pildiloleval lennukil pole rakette küljes aga kogu tema relvastus oli neli raketti tiiva all. Eesmärk oli kohale lennata, neli vaenlast hävitada ja jehhat tõmmata - keegi järgi ei jõua niikuinii. Ta oli ainult õhusihtmärkide hävitamiseks mõeldud, maapealseid asju ei saanud tulistada.

Siit pildilt saab aru, kui suur see masin teglikult on, MIG 29 on poisike temaga võrreldes.
04.08.2003 at 22:48 Last edited 04.08.2003 at 23:25 by peep (Moderator)
vkx
 
SR-71 Blackbird
SR71 paagid tilguvad sellepärast, et konkreetse lennuki kerepaneelid ja muud ühenduskohad on spetsiaalselt tehtud väikse "loksuga". Tihedaks muutuvad need ühendused pärast seda kui lennuk on saavutanud oma ettenähtud (väga suure)kiiruse, millega kaasneb ka väga suur temperatuur ja sellest tingitud materjalide paisumine, alles siis muutuvad ka paagid hermeetiliseks. Sellega kaasneb ka huvitav asjaolu, et õhus liikuv SR71 on maa peal seisvast pikem, täpset vahet ei mäleta, muideks sama asi toimub ka Concorde puhul. SR71 kütuse paagid tangitakse minu teada enne starti ikka päris täis, kuid õhku tõusmine võtab väidetavalt praktiliselt kogu selle kütuse ära, mistõttu toimub pärast starti kohe uus tankimine tankerlennukilt.
Peebu pandud pildil on siiski MIG29, MIG25 vähe teise kujuga. Sorry kui liiga targutav jutt tuli:).
04.08.2003 at 23:06
peep
 
Moderator
SR-71 Blackbird
quote:
vkx:Peebu pandud pildil on siiski MIG29, MIG25 vähe teise kujuga. Sorry kui liiga targutav jutt tuli:).

Tead kui midagi 1,5 aastat iga päev nägema pead, siis see ikka jääb meelde. BTW. MIG 29 on selline. Ja erinevus peaks palja silmaga näha olema.:)
04.08.2003 at 23:10 Last edited 04.08.2003 at 23:27 by peep (Moderator)
vkx
 
SR-71 Blackbird
quote:
peep: Ma ise teenisin väeosas kus lendasid venelaste kõige kiiremad lennukid, mis ühtlasi on ka maailma kiireimaid (venelased väitsid, et kõige kiirem) hävitajad, MIG-25 "Foxboat". Nendega on ka üle 3 Machi lennatud aga reaalne max kiirus jäi allapoole, kuna mootor ei kestnud pikemalt sellist tempot.

Igatahes, kui selline lendu tõusis, siis kogu maa värises ja majad lausa kõikusid - ühtegi teist nii kõva häälega aparaati pole juhtunud kuulma, reisilennukid ei tee üldse mingit müra nendega võrreldes.

Pilt ka:



Pildiloleval lennukil pole rakette küljes aga kogu tema relvastus oli neli raketti tiiva all. Eesmärk oli kohale lennata, neli vaenlast hävitada ja jehhat tõmmata - keegi järgi ei jõua niikuinii. Ta oli ainult õhusihtmärkide hävitamiseks mõeldud, maapealseid asju ei saanud tulistada.

Siit pildilt saab aru, kui suur see masin teglikult on, MIG 29 on poisike temaga võrreldes :


Üks ja sama pilt ju?! Ülemisel sa vist siiski tahtsid näidata pilti Mig25-st või ma eksin? Paar tulemust Google otsingust Mig25 teemal:
http://www.spaceadventures.com/edgeofspace/mig25/
http://www.fas.org/nuke/guide/russia/airdef/mig-25.htm
04.08.2003 at 23:19
peep
 
Moderator
SR-71 Blackbird
quote:
vkx: Üks ja sama pilt ju?!

Pildid küll kadusid ära aga mine ja uuri ise järele sealt saidilt - mulle pole seda googlet küll vaja.:) 29 ja 25 vahe peaks selgelt nähtav olema ka piltidelt.
04.08.2003 at 23:23
vkx
 
SR-71 Blackbird
Hmm, kusjuures selle Mig25 pildi asemele tekkinud lingi alt näitab nüüd küll õiget asja. Aga minu eelmises postituses, kus ma kasutasin sinu quote`i, on ikka kaks ühesugust pilti?! Huvitav...???
04.08.2003 at 23:35
erik
SR-71 Blackbird
quote:
vkx:Huvitav...???
:lol
flymig.com ei luba linkida ja paneb enda banneri lingitud pildi asemele. Kuna nad pole viitsinud rohkem bännereid teha, siis näedki ühesuguseid :D
04.08.2003 at 23:43
wax
 
SR-71 Blackbird
Peebu antud linkidel viskab kah kõigepealt topispildi ette. Refreshides näitab õiget pilti :)
05.08.2003 at 09:13
vvt
  
SR-71 Blackbird
SR-71 võeti relvastusest maha peale vahejuhtumit 1986 Barentsi mere kohal, kus venelased
planeerisid selle asja kinnipüüdmiseks korraliku operatsiooni, kus seda ründas erinevatest
suundadest korraga 6 Mig-31-te. Ajakirjaniku kommentaar oli, et poleks juhtum aset leidnud
rahvusvaheliste vete kohal, oleks see koju tulemata jäänud. Vaatamata pidevale radarite
segamisele oli kõigil 6-l Mig-il Blackbird pidevalt lock-on. Pärast seda need masinad Vene
piiride ligidal enam ei lennanud. Blackbirdi püüdmiseks kasutasid nii Mig-25 kui 31 zoom-
climbi, kus 20 km kõrgusel arendati tippkiirus (ca M 2.5) ning seejärel söösteti üles. Ilma
relvastuseta Mig-25 on tõusnud sel viisil 36 250 meetri kõrgusele ja seda mingi 1969.
Turboreaktiivlennuki kõrgusrekordina püsis üsna hiljuti, kui veel praegu ei püsi. :)
07.08.2003 at 06:55
vvt
  
SR-71 Blackbird
Oli au rääkida ükspäev inimesega, kes 1977 aasta maikuus Keila-Joal punkris istus, kõrvaklapid peas ning nägi ise, kuidas SR-71 lendas kirdekursil Saaremaa ja Hiiumaa vahelt ning üle Läähe- ja Harjumaa, siis üle Soome ning maandus Põhja-Norras. Ametlikult SR-71 kunagi NL kohal ei käinud, aga jutu järgi oli kiirus selline, et see nähtavasti stratosfääri uurimise õhupall ka ei olnud. Ameeriklased passisid momendi, millal oli EWR radarite vahetus (üks pandi seisma, teine polnud veel täisvõimsusele läinud). Ühtegi raketti selle pihta ei lastud, kuigi Keila-Joal olid S-200 raketid lennukõrgusega 40 km, mis võimelised tabama kuni Mach 5-ga lendavaid objekte.
Kas oli põhjus korralagedus ja ei jõutud lasta või ei tahetud luurelennukitele tulepositsioone välja anda (tavaline petekas, kus SR ärritab kogu PVO üles ning rahvusvaheliste vete kohal lendav konventsionaalne raadioluurelennuk fikseerib radarite asukohad ja parameetrid), ei tea keegi.

____________________________
Powered by BBB
Life begins @ 7500 rpm
04.02.2004 at 10:13
partel
  
SR-71 Blackbird
Mul üks tuttav oli Murmanski kandis ja kurtis, et Blackbird kiusas küll. Keset ööd häire ja mõne aja pärast otboi.

Ja see polnud veel kõik. Pärast armeed tahtis merekooli minna, aga "organid" andsid direktorile mõista, et see mees seal enne 5 aasta möödumist ei õpi. Punkt.


____________________________
_
04.02.2004 at 11:11
PTC
  
SR-71 Blackbird
Pidi ikka kotkasilm olema et punkrist visuaalselt SR71te näha.
04.02.2004 at 11:28
partel
  
SR-71 Blackbird
Mig 25 tehti B-70 tõrjumiseks. Kahjuks jäi B-70 XB-70 staadiumisse (s.t. eksperimentaallennukiks, kaks tk tehti, üks crashis) ja seega Mig 25 ka ilma põhifunktsioonita.

Mig'il on see häda, et üle M 2.5 hakkavad mootorid lollitama. Kiirusrekord tuli kui turbiinid läksid oma 20% üle redline'i. Pärast seda keelati üle M 2.5 lennata.. :p

Pilt: XB-70. Päris kena, või mis?



____________________________
_
04.02.2004 at 11:31
Draal
 
SR-71 Blackbird
SR-71 on kyll relvastusest maas, aga vahelduva eduga lendab praegu ka, kyll ainult teaduslikel eksperimentidel piisavalt kiiresti liikuva katselaborina :D (st. ramjet, scramjet ja lineaarmootorite katsetamine ....)

____________________________
Pontiac Fiero 2.8
Chevrolet Express 1500
04.02.2004 at 11:36
BlueStang
 
SR-71 Blackbird
quote:
vvt: Oli au rääkida ükspäev inimesega, kes 1977 aasta maikuus Keila-Joal punkris istus, kõrvaklapid peas ning nägi ise, kuidas SR-71 lendas kirdekursil Saaremaa ja Hiiumaa vahelt ning üle Läähe- ja Harjumaa, siis üle Soome ning maandus Põhja-Norras. Ametlikult SR-71 kunagi NL kohal ei käinud, aga jutu järgi oli kiirus selline, et see nähtavasti stratosfääri uurimise õhupall ka ei olnud. Ameeriklased passisid momendi, millal oli EWR radarite vahetus (üks pandi seisma, teine polnud veel täisvõimsusele läinud). Ühtegi raketti selle pihta ei lastud, kuigi Keila-Joal olid S-200 raketid lennukõrgusega 40 km, mis võimelised tabama kuni Mach 5-ga lendavaid objekte.
Kas oli põhjus korralagedus ja ei jõutud lasta või ei tahetud luurelennukitele tulepositsioone välja anda (tavaline petekas, kus SR ärritab kogu PVO üles ning rahvusvaheliste vete kohal lendav konventsionaalne raadioluurelennuk fikseerib radarite asukohad ja parameetrid), ei tea keegi.

Kas mitte just 1977 ei toimunud Keila-Joal midagi,mida hiljemmaavärinaks nimetati;)


____________________________
http://www.mustangandfords.com/news/1305-top-10-svt-cobras/ no more
Dream car for family, who needs to go FAST!
new: Grand-dad of all offroad cars
04.02.2004 at 12:10
Indrek
SR-71 Blackbird
quote:
BlueStang: Kas mitte just 1977 ei toimunud Keila-Joal midagi,mida hiljemmaavärinaks nimetati;)


Ma ei mäleta täpselt aastat, aga mingi 1977/78 kukkus üks lennuk alla Saue taha metsa, mis maha vaikiti ja ma ei tea mis sündmuseks nimetati. Vist oli tegemist mingi vene sõjalennukiga, aga täpselt ei mäleta enam. Igal juhul sõjavägi piiras kogu piirkonna kohe sisse.
04.02.2004 at 12:15
diesel
SR-71 Blackbird
quote:
vvt:... ning maandus Põhja-Norras.
imho peaks see jutt veidi vale olema. sr startis nl aegadel kusagilt uk-st, kuhu vene radarid heaste ei võtnud. ja kulges siis madalalt norra mägede varjus üles põhja välja ja laksatas siis "taevasse". üle koola lendas teine kogu aeg. olid kindlad ajad, mil ta tuli ja siis püsis international vete kohal hoolega ja siis olid need üllatused, kus siis käidi üle pea ka lendamas. mig-id sai teist jahtida ainult nende kindlal ajal toimuvate lendude korral. juhukülastuste korral ei saanud migid rattaid maast lahtigi kui sr juba läind oli.
04.02.2004 at 12:17
-fred-
 
SR-71 Blackbird
quote:
vkx: Sellega kaasneb ka huvitav asjaolu, et õhus liikuv SR71 on maa peal seisvast pikem, täpset vahet ei mäleta, muideks sama asi toimub ka Concorde puhul.
Concordi puhul oli see vahe vist 25 cm
04.02.2004 at 12:19
tqhq.ee foorum : Vaba teema : SR-71 Blackbird   1 2 3  
Log in:
Account recovery
 
muskelautod | kiirendusvõistlused | tehnika | üritused | autoesitlused | foorum | sõnastik | kalkulaatorid
tqhq'st | sisukaart | e-mail
© tqhq.ee 2000 - 2024. Loe meie materjalide linkimisest ja kopeerimisest.