register | account recovery | profile | help / abiinfo | search
show today's posts | mark all read
ukraina
tqhq.ee foorum : Modifitseerimine : Ford vs GM   1 2 3  
Poster Message
vvt
  
Ford vs GM
Selline imelik küsimus: suurem, nii üle 7l mootor. Ringi vaadates tundub, et GM mootorid on in ja Fordi omad mitte nii palju. Kas sellel on mingi põhjus ja mis see täpselt on?
21.08.2003 at 08:23
peep
 
Moderator
Ford vs GM
Ma arvan, et tegelikult erilist vahet pole kas Chevy või Ford. Meil Eestis lihtsalt pole keegi Fordi ehitanud.

PHR on asjast palju kirjutanud ja midagi on netis ka üleval.

quote:
All 460s are excellent beginnings for awesome street engines. You'll see that we're using a stock block, crankshaft, and connecting rods in our Shootout engine because they can take the 600hp-level abuse. They will be inspected and prepped, of course, but they are factory parts. Not many factory engines can lay claim to that level of durability, and all Fords 460s can.
21.08.2003 at 09:25
partel
  
Ford vs GM
quote:
vvt: Selline imelik küsimus: suurem, nii üle 7l mootor. Ringi vaadates tundub, et GM mootorid on in ja Fordi omad mitte nii palju. Kas sellel on mingi põhjus ja mis see täpselt on?
Peamine põhjus selles, et Ford pole osalenud NHRA Pro Stock sarjas tükk aega (Kogu Fordi papp on läinud John Force'ile :)), seetõttu know-how'd napib.

Osade valik on väiksem ja need võivad olla kaks korda kallimad kui Chevy'l.

Viimasel ajal on siiski asi natuke paremaks läinud, aga minu arust ostavad Fordi mootoreid ainult die hard fordifännid.

Üks mainekamaid Fordi mootoriehitajaid:
http://www.jonkaaseracingengines.com/engines.html

____________________________
_
21.08.2003 at 11:38
vvt
  
Ford vs GM
quote:
partel:
Peamine põhjus selles, et Ford pole osalenud NHRA Pro Stock sarjas tükk aega (Kogu Fordi papp on läinud John Force'ile :)), seetõttu know-how'd napib.


Aga kui me võtame konkreetse valiku GM 454 ja Fordi 460, millel tuleb 600 hp odavamalt kätte? Tark raamat, mida eile õhtul tudeeritud sai nimega "How to build and modify Chevrolet big-block engines", ütles, et total cost sõltub tugevasti ka, milline mudel on täpselt alusmootor ehk siis sama 454 võib minna 1/3 kallimaks, kui tal on peal oval-port stock kaante asemel peanut-port trucki kaaned???
21.08.2003 at 11:55
jyrki
Ford vs GM
All the big engines of the "big three" can be made to perform well. They all have their good points, and all have their bad points. Factory 460 heads were not very good, and there is also heads in 454's that should be avoided for serious performance use. Mopar 440 stock heads are all equal. I think there isn't a lot of price difference wether you build a BB chevy, mopar or Ford. Chevy knowledge is easier to get. If interested in a pretty exotic 454, there is one for sale now. The price is not so bad considering the parts used: http://www.fhra.fi/fin/index.php?cmd=86,xxxx&talk_view=view&talk_id=6542&talk_groupid=3
21.08.2003 at 12:50
vvt
  
Ford vs GM
quote:
jyrki: The price is not so bad considering the parts used: http://www.fhra.fi/fin/index.php?cmd=86,xxxx&talk_view=view&talk_id=6542&talk_groupid=3

1400 hp:hail :hail
9000 euro eest mitte halb pakkumine. Erkki, Lauri-ruttu soome poole:)
21.08.2003 at 13:23
partel
  
Ford vs GM
1400 hj on käigukasti tugevusreiting.

____________________________
_
21.08.2003 at 13:30
vvt
  
Ford vs GM
quote:
partel: 1400 hj on käigukasti tugevusreiting.

Vaevalt et see kast siis 300 hj mootori otsas oli.
21.08.2003 at 13:33
partel
  
Ford vs GM
Aga 600 hj 454'st on käkitegu.

Stock plokk, vänt, kepsud, TRW kolvid, 270-300 cc oval port kaaned, Performer RPM Air Gap sisselase, 850 karpa, 240-250* street roller nukk, 1 7/8" torukollektorid.



____________________________
_
21.08.2003 at 13:37
jyrki
Ford vs GM
Here is a pic of the car, it's the blue comaro. http://www.saunalahti.fi/linna1/kuvat/streetrace_02/index04.html
21.08.2003 at 13:41
vvt
  
Ford vs GM
quote:
partel: Aga 600 hj 454'st on käkitegu.
Stock plokk, vänt, kepsud, TRW kolvid, 270-300 cc oval port kaaned, Performer RPM Air Gap sisselase, 850 karpa, 240-250* street roller nukk, 1 7/8" torukollektorid.


Erkki jutu põhjal on see "käkitegu" maksma läinud 90 k ja terve talve-et pole nii "tegu" ühtki. Pluss see, palju maksab, kes ja mis pinkidel midagi tegi.

Edit: Paneme stock plokk, vähe parem vänt, korralikud kepsud, 500 cc retangular port kaaned, vastav 2karpaline kollektor, 2x500 cfm karpad, mehh. tõukurid, 280* nukk, 2,5'' headerid. :evil
21.08.2003 at 13:46 Last edited 21.08.2003 at 14:01 by vvt
partel
  
Ford vs GM
quote:
vvt:
quote:
partel: Aga 600 hj 454'st on käkitegu.
Stock plokk, vänt, kepsud, TRW kolvid, 270-300 cc oval port kaaned, Performer RPM Air Gap sisselase, 850 karpa, 240-250* street roller nukk, 1 7/8" torukollektorid.


Erkki jutu põhjal on see "käkitegu" maksma läinud 90 k ja terve talve-et pole nii "tegu" ühtki. Pluss see, palju maksab, kes ja mis pinkidel midagi tegi.

Lihtne asi ei tähenda veel tasuta asja. Mootori ehitamine on väga kallis lõbu. 454 puhul lähebki see mõistlikkuse piir 600-650 hj kandist.

Muidugi sõltub hind suuresti sellest, mis juba olemas on. Kui aga nullist alustada, siis pole erilist rahalist vahet, kas on 454 või 572. Küll aga on vahe pöördemomendis ja võimsuses :) Järeldused tehke ise.

____________________________
_
21.08.2003 at 14:11
vvt
  
Ford vs GM
quote:
partel:
Muidugi sõltub hind suuresti sellest, mis juba olemas on. Kui aga nullist alustada, siis pole erilist rahalist vahet, kas on 454 või 572. Küll aga on vahe pöördemomendis ja võimsuses :) Järeldused tehke ise.

Mis on praegusel ajal kõige suurem BB, mida nt romulast leida õnnestub? Suht kallid spetsfirmade shortblockid jätaks välja.
21.08.2003 at 15:30
partel
  
Ford vs GM
quote:
vvt:
quote:
partel:
Muidugi sõltub hind suuresti sellest, mis juba olemas on. Kui aga nullist alustada, siis pole erilist rahalist vahet, kas on 454 või 572. Küll aga on vahe pöördemomendis ja võimsuses :) Järeldused tehke ise.

Mis on praegusel ajal kõige suurem BB, mida nt romulast leida õnnestub? Suht kallid spetsfirmade shortblockid jätaks välja.

No maitea, tavalise 4.25" läbimõõduga ehk ikka leiab.

AGA! Seda on vaja puurida, hoonida (Soomes), jne jne mis pole kaugeltki odav. Lisaks võib see esimesel käivitamisel otsad anda ja kogu aeg-raha maha visatud.

Ausalt öeldes minu arvates korralik uus plokk (tingimata juba "prepped", siinkandis ei oska seda keegi teha) on selle kõrval päris mõistliku hinnaga, jah on küll $2K, aga ega see muu mootor ka päris tasuta pole...

____________________________
_
21.08.2003 at 16:11
5.0
Ford vs GM
quote:
partel:
quote:
vvt:
quote:
partel:
on selle kõrval päris mõistliku hinnaga, jah on küll $2K, aga ega see muu mootor ka päris tasuta pole...
on jah $2k, aga kahjuks usas
siia peab kah veel saama
või saaks isegi siin?
21.08.2003 at 18:34
Vanaisa
  
Moderator
Ford vs GM
Viskaks ka väikse kinda välja - Caddy 500cid mootor ka kergelt upgradetav...
Juba stockis rohkem väänet, kui 454-l, kaal ainult paarkümmend kilo suurem, kui Chevy 350-l ja võimalik suht väikse vaevaga (ja väikeste kuludega) 600 hobust välja kruvida.
OK, keegi võib ju öelda, et mikromootor, aga cruisamiseks ju täitsa sobiv? Mh? Ah?

____________________________
KÕIK KASTIRATASTELE, SELTSIMEHED!!!
:evil
21.08.2003 at 18:53
peep
 
Moderator
Ford vs GM
Pärtel, kas oleks võimalik paluda vähem tühja juttu.

Pole mõtet kõvatada, ehita oma kätega kasvõi mõni tavaline 305 SBC valmis ja Sul on tekib palju rohkem teiste jaoks kasulikke sõnumeid, mida siin edastada.
21.08.2003 at 19:32
PlyVal64
Ford vs GM
quote:
Vanaisa: Viskaks ka väikse kinda välja - Caddy 500cid mootor ka kergelt upgradetav...

Ma olen ajakirjadest niimoodi aru saanud, et hea mootor, kuid sigakallis ehitada. Kõik perfomance juppide hind pidi olema BB*2? Äkki seepärast ei tehata.
A see Ford vs. GM. Võttes ükstapuha, milline varuosasait või kataloog lahti, on 80% GM autode osad, 15% MOPAR ja 5% Ford. Ja sellest 5%-st veel 90% on Mustang. Umbes nii tundub:(
Ma kah vaikselt vaadanud neid jupivärke oma BB'd silmas pidades, slandile pakutakse vat et rohkemgi.
21.08.2003 at 19:39
Vanaisa
  
Moderator
Ford vs GM
Osa jublakaid kallid jah - aga loomulik ka - toodetakse ju kordi vähem ka.
Samas - mootor ise ei maksa midagi (ca paarsada taala, jajah - USAs, ma mõtlen)
Stock mootorile pane peale 472cid Caddy kaaned (76cc), ja lahja nitrolaks - 500...550 hobust kohe käes.
Kui kibeled 600+ hobuse peale, siis on muidugi vaja vahetada ka vedrud, nookurid, nukk ise, kepsud. Originaal ei taha kesta palju üle 4000 pöörde, kuna on valu, mitte sepistatud. Samuti on vaja sepistatud kepsu, kui tahad kasutada 200+ nitro litakat.

____________________________
KÕIK KASTIRATASTELE, SELTSIMEHED!!!
:evil
21.08.2003 at 20:20
partel
  
Ford vs GM
quote:
peep: Pärtel, kas oleks võimalik paluda vähem tühja juttu.

Pole mõtet kõvatada, ehita oma kätega kasvõi mõni tavaline 305 SBC valmis ja Sul on tekib palju rohkem teiste jaoks kasulikke sõnumeid, mida siin edastada.
305 ehitamine ei tee pädevamaks BB teemadel, otse vastupidi, selle peale aja raiskamise asemel oleks saanud hoopis BB kohta infi koguda.

____________________________
_
21.08.2003 at 21:48
partel
  
Ford vs GM
quote:
Vanaisa: Viskaks ka väikse kinda välja - Caddy 500cid mootor ka kergelt upgradetav...
Juba stockis rohkem väänet, kui 454-l, kaal ainult paarkümmend kilo suurem, kui Chevy 350-l ja võimalik suht väikse vaevaga (ja väikeste kuludega) 600 hobust välja kruvida.
OK, keegi võib ju öelda, et mikromootor, aga cruisamiseks ju täitsa sobiv? Mh? Ah?
See võib olla päris hea mootor, aga kui see oleks viimase peal variant, siis kasutaksid seda ju kõik ???

____________________________
_
21.08.2003 at 21:51
Vanaisa
  
Moderator
Ford vs GM
Ei väidagi vastupidist - asi lihtsalt alahinnatud...ja 1000+ hobuse kohta pole ka sellelt mootorilt midagi kuulnud.
Aga väike aja/raha kulu ja tulemuseks korralik 500 hp - pole paha või kuidas?

____________________________
KÕIK KASTIRATASTELE, SELTSIMEHED!!!
:evil
21.08.2003 at 21:59
partel
  
Ford vs GM
quote:
5.0:
quote:
partel:
on selle kõrval päris mõistliku hinnaga, jah on küll $2K, aga ega see muu mootor ka päris tasuta pole...
on jah $2k, aga kahjuks usas
siia peab kah veel saama
või saaks isegi siin?
Siiasaamise kohta tuleb natuke pead murda, aga mis teha...

Kokkuvõttes tuleb ikkagi soodsam kohe uus plokk osta, kuigi alguses tuleb üsnagi korralik summa välja käia.

____________________________
_
21.08.2003 at 22:01 Last edited 21.08.2003 at 22:04 by partel
PlyVal64
Ford vs GM
quote:
partel: 305 ehitamine ei tee pädevamaks BB teemadel, otse vastupidi, selle peale aja raiskamise asemel oleks saanud hoopis BB kohta infi koguda.
Vat see on küll kindel, et 4-taktiline mootor on ALATI ühesugustele reeglitele allutatud, olgu ta siis 1- või 100 silindriga, rida- või V-mootor. Töömaht pole mingi määraja, malmi või alumiiniumi mass mootoriplokis veelvähem. Saa kõigepealt 4stroke muruniidukimootor korralikult käima, onju? Sõidetakse sellistega kah 1/8 miilil selliseid aegu, milleni siin Eestis vähesed küünivad.
BTW., usun, et näiteks Erkki on kogu seda asja ka koolis õppinud(ametikoht selline) ja seal kindlasti BB õppematerjal nr.1 ei olnud. Seda asendas ZIL parimal juhul.
Miks ma räägin muruniidukist? Sest näiteks too tsiklimees Tarmo, kellele ma avalikult Haapsalus kaasa elasin, on vast Eesti parim mees nende peale. Rihib lolli kasutaja kiviotsa aetud vända sirgeks ja teeb muid omamoodi imeasju. Ja temale piisas vaid ÜHEST KORRAST seletamisest, et mida dragrace tähendab ja kuidas startida. Ma arvan, et mootori ehitamise oskus, mõtlemisvõime ja sõiduoskus kipuvad käsikäes käima. Alustas punnvõrridega, nüüd bike'de peal. Ja netiavarustel "kõvatamas" ma teda näinud pole.

Ply@kohati jagab Pärtli mõtteid, kuid lõputu jama ... pakkusin BB'd ehitamiseks, ei taheta. 6,5 liitrit on vähe:)
21.08.2003 at 22:16
partel
  
Ford vs GM
Tead Ply, ma olen jätkuvalt ja järjest rohkem veendunud, et enne tuleb "kodutöö" ära teha kui midagi ise ette võtta. Auto-moto valdkond on aeganõudev ja väga kallis, valet rida ajama hakata ja uisapäisa raha loopima hakata on üsnagi valus.

Nii small- kui big-blocke on ehitatud aastakümneid, praktiliselt kõikmõeldavad asjad on juba järgi proovitud, ainult loe läbi ja võta teadmiseks, pole vaja ise eksperimente korraldada.

Pole mõtet ise mootorijuppe valmistada, ega kiirendusvõistluste reegleid välja mõelda, kõik on juba olemas.

Üsnagi sage on selline trend 350 SBC (400 hj) -> 383 (450 hj)-> 454 (600 hj) -> ja ikka lahja.

Selline mitu korda praktiliselt uue mootori ehitamine on vähemalt minu jaoks vähem mõttekas kui kohe õieti teha.

Minu arvates on kõige tähtsam valida õige osad, sellel aga pole praktiliselt midagi pistmist mehhanikuoskustega, vaid hoopis lugemis- ja mõtlemisoskusega.

SBC ja BBC on jah mõlemad neljataktilised V8'd, aga siiski piisavalt erinevad, et neist ühe valdamine ei tähenda veel teise oskamist.

Enamgi veel, kui minna võistlusmaailma, siis erinevad klassid on läinud nii spetsiifiliseks, et ühe BBC klassi tegijad ei ole konkurentsivõimelised mõnes teises BBC klassis, kuigi mootori tüüp on sama, lihtsalt know-how on niivõrd spetsiifiline.


____________________________
_
21.08.2003 at 23:15
tqhq.ee foorum : Modifitseerimine : Ford vs GM   1 2 3  
Log in:
Account recovery
 
muskelautod | kiirendusvõistlused | tehnika | üritused | autoesitlused | foorum | sõnastik | kalkulaatorid
tqhq'st | sisukaart | e-mail
© tqhq.ee 2000 - 2024. Loe meie materjalide linkimisest ja kopeerimisest.