Poster |
Message |
peep Moderator |
Chevy 3V kaaned
Paar pilti tulevikust:
|
27.12.2003 at 23:29 |
|
partel |
Chevy 3V kaaned
Mitmeklapisüsteem on minu arust mõttetus, kahe klapi ja tõukurvarrastega saab rohkem flow'd kui tänavaautole vaja.
____________________________
_ |
27.12.2003 at 23:42 |
|
peep Moderator |
Chevy 3V kaaned
Sa võid ju sellest kirjutada neile seal GM'is. Mine tea... |
27.12.2003 at 23:44 |
|
Vanaisa Moderator |
Chevy 3V kaaned
quote: partel: Mitmeklapisüsteem on minu arust mõttetus, kahe klapi ja tõukurvarrastega saab rohkem flow'd kui tänavaautole vaja.
Sulle passib ilmselt see vana hea "kankust voolab otse sisselaskesse" versioon hästi
Aga vaata, ühel hetkel pead sa tunnistama, et tehnoloogia areng lööb pushrod´i mootorit.
____________________________
KÕIK KASTIRATASTELE, SELTSIMEHED!!!
:evil |
27.12.2003 at 23:45 |
|
partel |
Chevy 3V kaaned
Mis see ZR1 DOHC LT-5 andis - 400 hj kanti?
Nascar - 358 cid, 2 klappi - 800 hj,
Pro Stock Truck - 358 cid, 2 klappi, 950 hj.
Nuff said..
Autotootjate eesmärgiks pole toota häid autosid vaid saada kasumit, ja selleks tulebki kõrgtehnoloogiat rakendada - esiteks on see kallis ja teiseks, mis peaasi, see läheb kiiresti rikki -> remont maksab mega $$$ ja aktsionärid on rahul.
____________________________
_ |
28.12.2003 at 00:01 |
|
diesel |
Chevy 3V kaaned
pildi järgi arvan, et asi nats poolikult tehtud. ei paista eriti pommikindel olevat. kuidas seda asja määritakse? see "pulk" seal võib küll kähku kuivale jääda ja "krõps" teha. |
28.12.2003 at 00:04 |
|
PlyVal64 |
Chevy 3V kaaned
quote: partel: Autotootjate eesmärgiks pole toota häid autosid vaid saada kasumit, ja selleks tulebki kõrgtehnoloogiat rakendada - esiteks on see kallis ja teiseks, mis peaasi, see läheb kiiresti rikki -> remont maksab mega $$$ ja aktsionärid on rahul.
Sellise lahenduse juures tuleb Pärtliga nõustuda. Midagi nii haiget, koledat ja ebatöökindlat poleks uskunud kedagi välja mõtlevat Või, kui siis mõned Venemaa Kulibinid. Aga vat hoopis GMi enda nikkelpead. Lõpetasin just selle Beavise ja Butt-Headi pika filmi vaatamise, tundub, et see on Detroidis tõeks saanud: need kaks lolli on pumba juurde pääsenud. Järgmisena teevad valmis 4-valve kaane, kus nookureid tuleb eraldi õlikannukesega määrida. Back to 30-is marine-engines (Olen ise sellist V8-diislit kannuga õlitanud)
Buick'il oli ju korralik Aurora mootor koos kahe nukaga, miks nad seda edasi ei arenda? Või arendagu elektromagnetklappe, klapi avatud oleku aega võid igal ajahetkel muuta ja neid klappe kasvõi kümme silindrisse ehitada. Milleks üldse nukkvõlli? |
28.12.2003 at 01:08 |
|
newton Moderator |
Chevy 3V kaaned
quote: partel: Mis see ZR1 DOHC LT-5 andis - 400 hj kanti?
Ma ka vaatasin mõne aja eest, et stockina ei sõitnud ZR-1 testides üldse eriti rabavaid aegu välja, mingi 13.1-13.6, lõppkiirused 106-110 mph. Pushrod LS6 on sama töömahu ja võimsusreitingu juures hulka kiirem ja odavam. Z06 on ilmselt kergem, aga sekund vahet on ikka päris palju. |
28.12.2003 at 01:19 |
|
peep Moderator |
Chevy 3V kaaned
Väidetavalt on see konstruktsioon testides ennast igati töökindlana näidanud ehk ootaks enne kritiseerimiega pihta hakkamist, kuni reaalne elu vastupidist ei tõesta. GM'i inseneride põhjendus, miks just niisugune lahendus on siit foorumist juba läbi käinud. Tõsi, tqhq inseneridega võrreldes nad mootoritest suurt ei jaga ehk ega neid põhjendusi ei tasu uskuda.
See on LS2 prototüüp ehk tulevikus on kõik GM tagaveolised V8 sportautod nende peadega. |
28.12.2003 at 09:42 |
Last edited 28.12.2003 at 09:50 by peep (Moderator)
|
vvt |
Chevy 3V kaaned
quote: partel: Mitmeklapisüsteem on minu arust mõttetus, kahe klapi ja tõukurvarrastega saab rohkem flow'd kui tänavaautole vaja.
Flow sõltub kõige otsesemalt klapikanalite ristlõikepindalade summast. Tee väike katse - joonista sirkliga 100 mm ring ning:
a) mahuta sinna siisse kaks reaalses proportsioonis ringi
b) mahuta sinna sisse neli reaalses proportsioonis ringi
Nüüd arvuta mõlema variandi puhul ristlõikepindalad....mis vastuse said, räägi pärast meile ka
Edit: Mis reaalne benefit sealt paistab mulle - nagu Hemi tuleks tagasi. Ainuke viga, mille kõrvaldamine lisaks küll hinda, aga sellele mootorile ka oma 10 hj oleks hemi kaanel küünla istutamine põlemiskambri tippu ülevalt alla.
Ply-ära nostalgiasse satu - tuleta või vahelduseks meelde seda CHerokee paljuklapilise Mercedese "vaid 2,7" diislit, mis Haapsalus mälu järgi ühte 305 trucki üsna haledalt loputas.
____________________________
Powered by BBB
Life begins @ 7500 rpm
|
28.12.2003 at 10:00 |
Last edited 28.12.2003 at 10:05 by vvt
|
Astro SS |
Chevy 3V kaaned
Küünal on suht imelikus kohas ja imeliku nurga all
Imelik on ka see, et GM ei taha täiesti uut mootorit luua, vaid üritab edasi arendada on 1955 aastal tehtut SBC.
Miks Notrhstari 4klapitehnikas mootor ei ole leidnud suurt kasutust kõigil GM autodel?
Kuhu on kadunud Aurora 32 klapised mootorid?
Kas tõesti on GM suuteline ,oma tõukurvarraste ja 2 klapiga, täitma saastenorme ja samas hoides kulud madalal?
See kolmanda klapi kahkordne tõukurvarraste süsteem on küll pisut imelik (visuaalselt) aga mine tea võibolla toimib ideaalselt.
____________________________
Probleemid algavad kui on liiga palju toredaid mõtteid... |
28.12.2003 at 11:26 |
|
newton Moderator |
Chevy 3V kaaned
quote: Astro SS:Imelik on ka see, et GM ei taha täiesti uut mootorit luua, vaid üritab edasi arendada on 1955 aastal tehtut SBC.
Gen III SBC (LS1 ja sõbrad) on täiesti uus mootor vana SBC-ga võrreldes, ainult põhimõtted, nagu V8 layout ja tõukurvarraste kasutamine on samad.
Natuke taustinfot: http://www.idavette.net/hib/ls1c.html
|
28.12.2003 at 11:45 |
Last edited 28.12.2003 at 11:53 by newton (Moderator)
|
partel |
Chevy 3V kaaned
quote: vvt: quote: partel: Mitmeklapisüsteem on minu arust mõttetus, kahe klapi ja tõukurvarrastega saab rohkem flow'd kui tänavaautole vaja.
Flow sõltub kõige otsesemalt klapikanalite ristlõikepindalade summast. Tee väike katse - joonista sirkliga 100 mm ring ning:
a) mahuta sinna siisse kaks reaalses proportsioonis ringi
b) mahuta sinna sisse neli reaalses proportsioonis ringi
Nüüd arvuta mõlema variandi puhul ristlõikepindalad....mis vastuse said, räägi pärast meile ka
Duh, kahe klapiga saab täpselt nii palju flow'd kui vaja ja enamgi veel, pole vaja mingit 3,4,5 vms klappi.
quote:
Edit: Mis reaalne benefit sealt paistab mulle - nagu Hemi tuleks tagasi. Ainuke viga, mille kõrvaldamine lisaks küll hinda, aga sellele mootorile ka oma 10 hj oleks hemi kaanel küünla istutamine põlemiskambri tippu ülevalt alla.
Hemi tuleb tagasi? Loodetavasti mitte. 426 Hemi on puhas hype, tegelikult performance'i mõttes on see üsnagi lootusetu.
____________________________
_ |
28.12.2003 at 12:17 |
|
pisike99 |
Chevy 3V kaaned
/Miks Notrhstari 4klapitehnikas mootor ei ole leidnud suurt kasutust kõigil GM autodel?
Kuhu on kadunud Aurora 32 klapised mootorid?/
Sama mootor, ainult väiksema mahuga (4,0). Tundub, et esiveo spec.
____________________________
Süüdi vähemalt sajas episoodis, mis puudutavad Ameerika rauda Eestis...
ilmar.pukk@hotmail.com tel. +372 56 155 999 |
28.12.2003 at 12:54 |
|
newton Moderator |
Chevy 3V kaaned
Noh, XLR-i tarvis keerati Northstar nüüd tagaveoformaati kah, näis mis siis värk hakkab olema. 320 hj lubavad. Erilist pointi nagu ikka pole, LS1 on odavam toota, osta ja modida. |
28.12.2003 at 12:59 |
|
peep Moderator |
Chevy 3V kaaned
Põhjustest, miks GM kasutab endiselt OHV mootoreid on siin juttu olnud. Search. |
28.12.2003 at 14:53 |
|
vvt |
Chevy 3V kaaned
quote: partel: Duh, kahe klapiga saab täpselt nii palju flow'd kui vaja ja enamgi veel, pole vaja mingit 3,4,5 vms klappi.
Kas siis ka kui mingil põhjusel töömahu piirang ees on?
paljudel klappide eelis autol pole igapäevakasutuses teab mis suurem võimsus, vaid parema voolavuse tõttu
võimalus kasutada võimsuses ja torgis kaotamata (tavaliselt isegi võites) väiksema durationi (vahe tavaliselt ca 30 kraadi) ning overlapiga nukkvõlle, mis muudel samadel tingimustel (sama kW, sama töömaht) annab päris masendava eelise madalatel ja keskpööretel, sellest edasi ka emissionis ja kütusekulus.
Lugu muidugi siis kehtib, kui töömaht piiratud on. Suurem võimsus on kõrvalprodukt.
Lihtsalt igal pool ei maksa bensiin 4 krooni liiter ning üle 2-liitrised autod on paljudes riikides rängalt maksustatud.
Sellepärast leiutatakse. Kui sa ehitad muidugi nt 2 liitri piiranguga valmis kaheklapilise mootori, mis annab vähemalt samad numbrid välja kui neljaklapine, siis lipp kätte. Kuigi selles julgen väga sügavalt kahelda. Iga asi omas keskkonnas. Kahtlane on, kas suudad valmis ehitada samavõimsa kaheliitrise nt Opeli 8V mootori, mis veab igalt pöördelt sama hästi, võtab samapalju bensiini kui 110 kW 2.0 16V jne Kahtlane....
Kultuuride suhtelisus
____________________________
Powered by BBB
Life begins @ 7500 rpm
|
28.12.2003 at 15:25 |
|
partel |
Chevy 3V kaaned
Mis kaheliitrised, kütusekulu ja emissioonid!? Lähme kõik puud kallistama?
Ega see Greenpeace foorum pole!
Jah, 4V, pritsung, VVT, DOD on toredad asjad... Seni kuni rikki lähevad. Ja siis tuleb juba päris mitu ringi ümber maakera sõita, et kütusesääst remondiarvet tasa teeks. Aga, oh, õnnetust, selle aja peale on nad juba uuesti rikki läinud!
Edit: tõmme madalatelt pööretelt pole ka probleem, näiteks Jyrki tänavamootori kohta massiivsete 330 cc kanalite ja 283* @ 0.050" nukaga 528 andis 700 Nm juba 2200 pöörde juures (max 960 @ 5300)
____________________________
_ |
28.12.2003 at 16:48 |
Last edited 28.12.2003 at 16:59 by partel
|
PlyVal64 |
Chevy 3V kaaned
Mina juurdlen kogu aja selle küsimuse üle, et miks ei tehta näiteks poolkuu kujulisi klappe või ovaalseid klappe. Metallitöötlemise oskused ja võimalused võimaldaksid seda. Juba 90te alguses tegi Honda oma 500cm3 2 silindrilised võistlusrattad ovaalsete silindritega, pannes need kummagi kahele kepsule seisma. Suutis väga häsri ka kolvirõngaste probleemi lahendada. Tegelikult ju ka rootormootor sai heaks siis, kui töötlemise täpsus saavutas tänapäevase taseme.
Sellesse ringi mahub poolkuusid pindalalt tunduvalt rohkem, kui mistahes arv ümmargusi klappe. Ja kui nüüd veel klappide avanemine jätta näiteks elektroonika ja elektromagneti või hüdraulika teha, peaks saama peaaegu ideaalsed parameetrid kolbmootorile. Esimene elektromagnetile mõtlemine tuli 1984, kui sai endale Majak 231 kassetikas ostetud Pärast olid magnetitel veel mul Leningrad 002 lintmakk ja veel mõned Vene tippmakid.
Veel üks asi, millele ma niisama mõelnud olen, on väljalaskeklapp. Iseaalis peaks saama silindri võimalikult tühjaks põlemisjääkidest. Mina püüaks leiutada mingit "tolmuimejat". See mõte käis esimest korda peast läbi 80te lõpus, kui sai kooli vahel töömehe leiba hammustatud. Nagu puutöökojas Tsüklon, mis laastu ja saepuru ära imeb. Samamoodi silindrisse võimsa eelvaakumiga süsteem ja jämeda suudmega pihusti, mida siis elektriga õigel hetkel avatakse. Imeb jäägid välja ja lisaboonusena "veab" veel kolbi ülespoole kah.
Kindlasti on mingid tehnilised takistused, miks neid teha ei saaks, kuid mingis kaasaegsemas suunas peaks mootoriehitus küll liikuma. See kõik, mida praegu mehhaanilises osas tehakse, on juba kõik 100 aastat vana "leiutis". Lihtsalt on paranenud töötlemise täpsus ja materjali valik, kuid ideed on enamuses Henry Fordi "sulest". |
28.12.2003 at 17:00 |
|
partel |
Chevy 3V kaaned
Ja siis veel elektriblower koos trollisarvedega...
____________________________
_ |
28.12.2003 at 17:01 |
|
PlyVal64 |
Chevy 3V kaaned
quote: partel: Ja siis veel elektriblower koos trollisarvedega...
Pärtel, elektritarbimine on juba tänapäevastel luksautodel absoluutse viimase piiri peal. Kohe-kohe tulevad uued pinged süsteemidesse(42 volti oli vist), akude ehitus on juba niigi kosmoses, mingite pisividinate toiteks jätkub elektrit alati. Kasvõi akude pealt, mida siis "allamäge" laetakse. Lisaks juhin tähelepanu, et jutt ei käi topicus mitte dragsteritest ja 402 meetri sõitmisest, vaid igapäevaseks liiklemiseks mõeldud autoehituse uutest suundadest. |
28.12.2003 at 17:07 |
Last edited 28.12.2003 at 17:08 by PlyVal64
|
partel |
Chevy 3V kaaned
Füüsikaliselt ideaalne kõrgtehnoloogia on paraku kallis ja ebatöökindel, igapäevaautolt eeldatakse risti vastupidiselt hoopis töökindlust ja odavust.
Seetõttu ongi kasutusel see mis on: energiast 1/3 liigutab autot, 1/3 tuleb torudest välja, 1/3 radiaatorisse.
"Sisepõlemismootor on inimkonna halvim leiutis" - Al Gore
____________________________
_ |
28.12.2003 at 17:19 |
|
smr |
Chevy 3V kaaned
quote: partel: Mis kaheliitrised, kütusekulu ja emissioonid!? Lähme kõik puud kallistama?
Ega see Greenpeace foorum pole!
OT:
Uhh..... no palju võib? BBC on äge. Hobiautol. Isiklikult ei taha mina neid näha foori alt järgmise foori alla sõitmas. Sellejaoks olgu "chevrolet" tico´d. Sa oma lastelaste peale ka mõtled?
Jah, näd. vahetusel põleta kummi ja bena ja sõida suure mootoriga. Kuid kahjuks suretab sinu propageeritav elustiil elu maal liig kiirelt välja. Kui kurb see sinule ka ei tundu, siis näit 20 aasta pärast toimuvad ka maarjamaa pinnal el. autode võidusõidud.... Ja kaugel see teleportatsioon ka pole. Ning energia selleks saadakse taastuvaid energiaallikaid kasutades
Edit - kirjavead. ja OT
|
28.12.2003 at 17:56 |
Last edited 28.12.2003 at 18:08 by smr
|
partel |
Chevy 3V kaaned
Big-blockid on kahjuks tilk meres või veelgi vähem.
Kui tahad keskkonda kaitsta, võta Hiina ette..
____________________________
_ |
28.12.2003 at 18:45 |
|
vvt |
Chevy 3V kaaned
quote: partel: Mis kaheliitrised, kütusekulu ja emissioonid!? Lähme kõik puud kallistama?Ega see Greenpeace foorum pole!
Mõte selles et ära lahmi, pushrod ja 2v igas kohas hästi ei tööta. Eriti seal, kus suure kubatuuriga kaasnevad aktsiisid ja mootorsõidukimaksud auto hinnast suuremad on. Iga asi omas kohas. Selle tehnoloogiaga ehitasid ameeriklased 80ndate keskes 2.5 liitrise mahuga 90 hj mootoreid, mille moment oli absoluutsuuruses väiksem kui 1,8 riisimootoril. Ressurss 50 000 miili. DOHC vms paremuseks pole näiteid kaugelt otsida vaja.
quote:
Jah, 4V, pritsung, VVT, DOD on toredad asjad... Seni kuni rikki lähevad. Ja siis tuleb juba päris mitu ringi ümber maakera sõita, et kütusesääst remondiarvet tasa teeks. Aga, oh, õnnetust, selle aja peale on nad juba uuesti rikki läinud!
Statistika väidab, et uuema generatsiooni mootorite töökindlus on kõrgem kui kunagi varem, samas hooldevälbad on vanadest üle kahe korra pikemad.
quote:
Edit: tõmme madalatelt pööretelt pole ka probleem, näiteks Jyrki tänavamootori kohta massiivsete 330 cc kanalite ja 283* @ 0.050" nukaga 528 andis 700 Nm juba 2200 pöörde juures (max 960 @ 5300)
Läks marginaalnäidete peale Pigem on pühapäevaauto, millega saab tänaval veel sõita. Lihtsalt samasuure mahuga ja sama võimsusega EFI 48V on lihtsalt nagu öö ja päev. Sellise suurusklassi tänapäevane tehase tänavamootor otseses tähenduses
tähendaks vibratsioonivaba ja hääletut vedu tühikäigust piirajani, kütusekulu mitte üle 20l/100 km kohta ning Euro 3 või 4 saasteklassi. Mitte lonkavat tühikäiku nii, et terve auto kõigub.Kuigi sellisele autol pole taolist peent crapi vaja ning niisama kiirendab hästi küll. Küll aga tänavaauto on natuke ülepakutud IMHO....
____________________________
Powered by BBB
Life begins @ 7500 rpm
|
28.12.2003 at 19:18 |
|
|