Poster |
Message |
partel |
Blower Camaro ehitus
Pisut selle talve ehitusplaanidest. Kuna 600+ hobujõudu jäi teadagi väheks ja üheks eeltingimuseks on see, et Camaro peab olema 100 % tänavasõidu kõlblik/sõbralik kiirendusauto ning samas tahaks domineerida ka stripil, siis jäi tulevikku vaadates ainsa võimalusena kaalukausile blown big block. Bloweriks e. kompressoriks sai valitud tuntud valmistaja Blower Drive Service 8-71 Stage 2 poleeritud blower. Stage 2 tähendab, et mootori pöörete ülempiiriks on 7500 RPM ja max ülelaaderõhuks on vähemalt 15 PSI (~1 bar) Lauanurgal olles näeb ta välja selline:
Viimased paar kuud on möödunud plaane tehes ja Usast juppe oodates. Jaanuari alguseks olid short-blocki kokkupanekuks kõik vajalikud osad olemas ning esimese tööna tuli rotating assembly osad saata Soome tasakaalustamisele. Selle käigus sai vänta kergemaks puuritud mitmekümne grammi võrra. Samas töökojas sai vändale lisaks olemasolevale kiilule freesitud ka teine 1/4 tolline kiilusoon, mis on bloweri valmistaja poolt soojalt soovitatud. Pildid:
Ja kui tasakaalustamine on tehtud, siis pole muud kui mootor kokku lapata. Nii lihtsalt asjad muidugi ei käi. Põhimõte:usalda, aga kontrolli, on mootoriehituses põhiline. Sellist väga põhjalikku kontrolli ja iga pilu ning lõtku ülemõõtmise nimeks on blueprinting. See tähendab tundidepikkust rutiinset kolbide kepsude kaalumist ja iga detaili piinlikult täpset ülevaatust. Kõige aeganõudvam on laagrilõtkude kontroll. Viie raamsaale ja kaheksa kepsusaale pilude mõõtmiseks kulub oma pool päeva julgesti. Abimeheks on siin plastigage.
Kui laagritega on kõik korras, siis on aeg paigaldada vänt oma õigele kohale.
Laagripukid on 4-poldised ja kinnituseks loomulikult ARP tikkpoldid.
Kolvirõngaste pilude kontroll ja parajaks viilimine võtab samuti parasjagu aega.
Kui vänt on paigaldatud, siis on aeg võtta riiulist kolvid ja kepsud. Kolbideks sai valitud SRP/JE Sportsman Racing spetsiaalselt bloweri tarbeks tellitud forged e. sepistatud kolvid. Staatiline surveaste tuleb 8.3 : 1. Kepsudeks valisin Eagle Products valmistatud teraskepsud, mis on 0.25 tolli tavakepsudest pikemad. Egas muud kui kolvid ja kepsud kokku.
Veel viimane kolb ja shortblock ongi koos.
Paraku on see alles algus
____________________________
_ |
20.01.2004 at 23:38 |
|
partel |
Blower Camaro ehitus
quote: JDF: Vohh nii peabki ... pildid ja seletus jne ... väga igatahes ärgem reosta seda teemat (ma kustuan ka kohe ää selle posti... praegu lihtsalt sellline kiitmis uhin peal ... ) igasugused probleemid ja värgid võiksid ka olemas olla ehk ehitajad teaksid järeldusi teha jne .... ok aitab mölast väga tublid !!!
Tänud kiituse eest - Mootori ehitamisel tuleb aeg-ajal must masendus peale, siis tore kui keegi hea sõnaga toetab.
Probleeme jätkub teistelegi jagada, põhiprobleem selles, et mootor on liiga väike.
____________________________
_ |
21.01.2004 at 14:31 |
|
max |
Blower Camaro ehitus
Räägi mulle mootoriehituse jamadest... |
21.01.2004 at 14:56 |
Last edited 21.01.2004 at 14:56 by max
|
Olds |
Blower Camaro ehitus
pärtel-sulle pole vist ükski mootor piisavalt suur
Igatahes edu teie teamile!
____________________________
Premium Performance - Ameerika autode varuosad,remont,race osad & custom mootorite ehitus
Tim McAmis ametlik partner
COMP Performance Group brändide ametlik ainumaaletooja baltikumis |
21.01.2004 at 15:00 |
|
partel |
Blower Camaro ehitus
quote: Olds: pärtel-sulle pole vist ükski mootor piisavalt suur
Asi lihtsalt selles, et bloweri ja kaante kogu potentsiaal avaldub 8-liitrisel alles 8000+ pöörde juures. Need pole tänavaauto pöörded.
Suurema mootoriga saaks pöörded alla tõmmata, praegu jääb hulk potentsiaalseid hobuseid kasutamata.
____________________________
_ |
21.01.2004 at 17:06 |
|
wax |
Blower Camaro ehitus
vända põsed on jõhkralt suured palju see väntvõll kaalub? |
22.01.2004 at 09:18 |
|
partel |
Blower Camaro ehitus
quote: wax: vända põsed on jõhkralt suured palju see väntvõll kaalub?
U. 35 kg
____________________________
_ |
22.01.2004 at 10:10 |
|
memphis |
Blower Camaro ehitus
Käed värisesid kui lugesin ja pilte vaatasin...
Edu Teile!
|
22.01.2004 at 21:15 |
|
orikas3 |
Blower Camaro ehitus
Nael kummi. öeldakse autode kohta aga kuidas mootori ehitajate kohta, kas äkki polt lahti.
ILUS. |
22.01.2004 at 22:15 |
|
vkx |
Blower Camaro ehitus
Nohh... ma olen kuulnud, et öeldakse: keps pooleks või käi(mõeldakse tööriista) per**e. Aga igatahes edu ehitamisel!
____________________________
Seville STS `02 |
22.01.2004 at 22:24 |
|
Ets |
Blower Camaro ehitus
inspired by vkx: keps p***e |
22.01.2004 at 22:26 |
Last edited 22.01.2004 at 22:26 by Ets
|
Mart ja auto |
Blower Camaro ehitus
Väga ilus töö. Eesti kohta isegi ülivõimas. Kas hammasrihma ei plaani keti asemele? |
23.01.2004 at 23:01 |
|
diesel |
Blower Camaro ehitus
miks see rihm hea peaks olema? |
23.01.2004 at 23:07 |
|
Mart ja auto |
Blower Camaro ehitus
Ei teagi kas on hea ,sest kogemus puudub ja õkva tuu perast küsigi . Asi selles ,et rihmaga pidavat gaasijaotus ja ka süütemoment( kui on jagajaga, mida käitatakse nukkvõllilt). |
24.01.2004 at 11:14 |
|
LaSa Moderator |
Blower Camaro ehitus
Keti asemele kiputakse minuteada pigem gear drive'e panema. Kuigi jah, on ka rihmaga variandid olemas... |
24.01.2004 at 11:32 |
|
partel |
Blower Camaro ehitus
Keti puuduseks on venimine, mis muudab klapiajastuse hilisemaks. Või keti purunemine
Hammasratasülekanne (Pete Jackson on levinud) võtab mõned riskid maha.
Rihmülekanne (Jesel) võtab vähem jõudu ja ei kanna vibrat üle nii palju. Asi selles, et edasi-tagasi liikuv nukkvõll muudab jagajaga ühenduse tõttu süütenurka. Üks rohi on ka crank trigger.
Aga kuna antud juhul on tegemist suht tagasihoidliku nuka, klapivedrude ja pööretega, siis kett peaks väga hästi toime tulema.
____________________________
_ |
24.01.2004 at 12:55 |
|
vvt |
Blower Camaro ehitus
Venimise probleem on ka hammasrihmal muideks. 50 000 km-ga venib rihm isegi rohkem kui kett. Keti venimisprobleemi peetakse probleemiks seepärast, et keti eluiga on 5-10 hammasrihma eluiga. Sama ajaga, kui meetrine evolentkett venib 1cm, venib hammasrihm pool meetrit.
____________________________
Powered by BBB
Life begins @ 7500 rpm
|
24.01.2004 at 15:36 |
|
Joel |
Blower Camaro ehitus
Mul on selline võhiklik küsimus, et miks see blower nii suur on? Massilt ja mõõtmetelt on ta ju hirmus jurakas, aga ülelaaderõhuks on planeeritud ca 15 PSI e. 1 bar. Sellise rõhu suudab suvaline T25 turbo vähimagi probleemita välja puhuda, olles ise sealjuures kordi väiksem ja kergem. Kas bloweri imposantne suurus on tingitud sellest, et ta peab töötama üle 10 korra väiksematel pööretel või suudab ta seejuures ka kvantitatiivselt rohkem õhku välja puhuda? Kas konkreetse projekti puhul näiteks twin-turbo idee vääris üldse kaalumist või on sellel mingid olulised puudused võrreldes boweriga? |
24.01.2004 at 17:45 |
|
partel |
Blower Camaro ehitus
Mida suurem blower, seda aeglasemalt saab teda ringi ajada -> kuumutab segu vähem. Lisaks hakkavad bloweri rootorid 8500 pöörde juures vaikselt ülehelikiiruse poole liikuma, mistõttu efektiivsus langeb.
15 psi on seetõttu, et rootorid ei ole teflonribadega kaetud, hakkavad lekkima, muidu saaks 30-40+ psi'd, aga siis tulevad juba muud hädad - näiteks metanoolivajadus
Turbote võimsuspotentsiaali vastu loomulikult ei saa, aga turboprojekt on nii $$$ kui ka torujüritöö mahu mõttes teine teema.
8-71 maht on muuseas 440 cid
____________________________
_ |
24.01.2004 at 18:10 |
|
karikas |
Blower Camaro ehitus
quote: partel: Aga kuna antud juhul on tegemist suht tagasihoidliku nuka, klapivedrude ja pööretega, siis kett peaks väga hästi toime tulema.
Vahepeal mainisid midagi kramima nuka kaalumisest. Milliste parameetritega nukk on siis?
Piltidelt äratab tähelepanu sälk kolvis, mis sisselaske klapi alla seatub. Kas sellest võib siis järeldada, et sisselase avatakse väga vara ja väljalase suletakse kah varem, et sisselaske klapp ülemise surnud seisu ajal rohem lahti?
Jõudu meisterdamiseks (loe: poldid puruks) ka minu poolt
Karikas |
24.01.2004 at 18:14 |
|
urmas |
Blower Camaro ehitus
quote: partel: Mida suurem blower, seda aeglasemalt saab teda ringi ajada -> kuumutab segu vähem.
Segu (õhu) kuumenemine on on tingitud kokku surumise füüsikalistest seadustest. Keskkoolis õpetati nii. Küll see hõõrdumine ja nühkimine ka oma osa mängib, aga see on vähem oluline faktor.
|
24.01.2004 at 18:28 |
|
LaSa Moderator |
Blower Camaro ehitus
see jutt siin koos piltidega nüüd ka Erkki lehepeal olemas. |
24.01.2004 at 18:32 |
|
vvt |
Blower Camaro ehitus
quote: karikas:
Piltidelt äratab tähelepanu sälk kolvis, mis sisselaske klapi alla seatub. Kas sellest võib siis järeldada, et sisselase avatakse väga vara ja väljalase suletakse kah varem, et sisselaske klapp ülemise surnud seisu ajal rohem lahti?
mõtle natuke teoorias järele, millise klapi ja kolvi kokkusaamine kõige lihtsamalt käib ja miks......
____________________________
Powered by BBB
Life begins @ 7500 rpm
|
24.01.2004 at 18:54 |
Last edited 24.01.2004 at 18:55 by vvt
|
karikas |
Blower Camaro ehitus
quote: vvt:
mõtle natuke teoorias järele, millise klapi ja kolvi kokkusaamine kõige lihtsamalt käib ja miks......
Kõik oleneb, kui vara sisselaset avad ja kui hilja väljalaset suled. Tundub loogiline, et puhkumise puhul on kasulikum kõikke varem teha ja väljalaske võib ka ennem ÜSS-i sulgeda. Minu teadmised on selle koha pealt puudulikud ja seepärast küsingi... |
24.01.2004 at 19:09 |
Last edited 24.01.2004 at 19:09 by karikas
|
Mart ja auto |
Blower Camaro ehitus
Vaatasin ka seda lehte. Ilusad pildid. Kolb on vinge, kolvisõrm on vist ujuv aga ilma stopperrõngasteta. Neid asendab õlirõngas. Pikad kepsud ka head, aeglustub kolvi liikumine surnud seisudes ja pikeneb töösegu põlemisaeg. Samas väheneb koormus kolvi juhtpinnale ja silindri seinale. Saab kasutada lühema juhtpinnaga kolbe. See jälle vähendab hõõrdumist. Aga see kiilusoon. . . See ikka liist või siis segment. No see tähenärimine. Huvitav kas Lada mehed räägivad krivoSipi balansirovkast? |
24.01.2004 at 19:18 |
|