Poster |
Message |
newton Moderator |
Arhiiv - Veljed/rehvid '94+ Mustangile
Madis:
Minu obesel on taga ja ees 15*8 tolli veljed.
Ette sai (hädaga, kuna vana sõitsin puruks vastu äärekivi ja kohe oli vaja ja muud polnud) pandud 205/60. Ok. Elab üle veidi aega.
Aga. Taga praegu 225/60. Jumala kulunud (nagu rullnoka bemaril. Läksin siis US Partsi ja küsisin kumme. No ja siis hakati mulle soovitama. Stiilis 255 on jumala ok / 255 ei lähe pealegi, 235 on ok / väga rõve. 255 on laos ja maksab 1700 / 255 ei ole üldse olemas. Sain kohe palju targemaks.
Ühesõnaga, milline kumm istub 8" veljele kõige paremini ? Eesmärk on et asi oleks ilus, (aga mitte "ilus" nagu need japsi autod suurte sumpsidega)
PeepP:
Kõige paremini istub stock mõõt pakuks.
Minu autol on ka 8" velg aga 16" läbimõõt. Stock on 245/50 ja istub väga hästi. 235/50 oli ka ok ja väidetavalt sobib ka 255/50.
Kui Sul stock just mingi spetsiifiline USA mõõt ei ole, nagu mul juhtus olema , siis soovitaks Pirellit. Oluliselt odavam kui teised margid ja kindlasti mitte nii palju kehvem. USA mõõdus kumme saab vist tõesti ainult uspartsist. Valtu rehvikeskusest saab ka (ma ise sealt ostsingi) aga neil ei ole vist vajalikku mõõtu. Tsekka ise järele igaks-juhuks.
http://www.valturehv.ee/index.html
Mustang GT 94:
Mustang 3.8L tire size is P205/65R15. Mustang 5.0L tire size is P225/55R16. Ülejäänud mõõdud on option, soovituslik on kuni P255/45ZR17.
PeepP:
Quote:
-----------------------
Mustang 3.8L tire size is P205/65R15
-----------------------
Tuleb siis oma sõnad stock mõõdu eeliste kohta tagasi võtta.
Need ketsid peaks 8" velje peal päris kurva välimusega olema, nagu 165/80-13 MI-16 minu 4 cm laiemaks keevitatud mosse velje peal kunagi.
Just vaatasin ühte linna peal liikuvat tutikat V6 Camaro't ja sellel oli 8" velje peal 225 mis samuti ilmselt liiga kitsas oli. Taha oleks optimaalne panna 235-245 ja ette 225-235 IMHO.
Enne kui midagi ära ostad proovi mõne tire calculatori peal järgi kas diameeter sobib. Üks selline on siin:
www.syty.org/calculator.html
Madis:
Sellega asi jokk.
Käisin Cooperi esinduses (seal Rapla kandis), Valturehv on firma.
Väga asjalikud tegelased. Proovisid ja mõõtsid ning lõpuks sain alla siis:
Ilusad, valgete reljeefkirjadega.
taga Cooper Cobra Radial G/T 255/60 R15
ees Cooper Cobra Radial G/T 215/70 R15
Olen väga rahul. T-särk ja pastakas anti ka, uued rattamutrid ja ventiilid (kroomitud) müüdi samuti. Ilus. Ok
Soovitan.
Mustang GT 94:
Kuule Madis, ütle parem max mõõdud (veljed, rehvid), mis 94+ Stangi koopase mahuvad nii, et midagi haamriga siluma ei peaks ja meie teedel vastu käima ei hakkaks. Vedrustust ümber ehitada ei soovi.
PeepP:
Mustangile läheb ka 315 kets taha 11" velje peal. Vt www.americanracing.com/ar2000/index.html , seal on kollasel Mustangil sellised all. Ees olid vist 275 või 285 ?
Madis:
GT-le ütleks et offseti kohta saad inffi mõnest tuuningufirmast (PM Tuning oli ? ei mäleta). Neil on suured andmebaasid valuvelgede kohta. Kui õieti mäletan, peaks 95+ sobima isegi 10" veljed, tugeva pluss-offsetiga. Endal istub mul all 7" +12 offsetiga, ilusti istub. 7" läheb veel 255 laius peale.
Mustang GT 94:
Harige tumedat. Sai pea tagumisse koopasse topitud ja teadust tehtud.
All on hetkel 225/55-16, Sooviks midagi enamat. Kui midagi valesti ei mõõtnud, siis velg peaks olema 8x16 +30 offsetiga. Kui 225 rehvi selle velje peal mõõta, siis saab mõõduks 235 ! Rehv saaks väljapoole suureneda max 15mm, siis tuleb tiib vastu; sissepoole 40m, siis tuleb see täiendav amort vastu (Stangil taga kahed amordid). Tundub, et nendele velgedele oleks max mõõt 255/50-16. Eeldasin, et 255 paisub laiemaks ca 265 peale. Kas on nii ? Kas 8"-le veljele ikka 255 lubatud ?
Kui offsetti suurendaks, siis läheks ilmselt laiem kets ka. See müstiline 315 on ehk võimalik uuematel Stangidel, kus on sõltumatu vedrustus. Sai ka vedrustust mõõdetud: amordi käik 230mm, max koormusel on rehvi ülemine pind koopa alumisest servast 65mm kõrgemal s.t. rehvid koopast välja ei tohi ulatuda.
PeepP:
1. American Racing väidab, et Sinu autole sobib 17x11 taha ja 17x9.5 ette 28 mm. offsetiga. Ei oska kommenteerida. Selliste velgedega auto pilt on neil ka kodulehe peal (kollane Mustang) www.americanracing.com/ar2000/index.html
2. Viskasin pilgu StangNetti ja seal inimesed samasuguste autodega nagu Sinul kasutavad mh. 18x8.5/18x10 ('00 GT) ja 17x9/17x10 '99 GT.
http://forums.stangnet.com/showthread.php?threadid=15168
3. 8" veljele 255 ei ole probleem - paljud Camaro omanikud kasutavad seda mõõtu rehvi oma stock 16x8 velje peal.
Mis puudutab rehvi käsitsi mõõtmist, siis see ei anna kunagi seda tulemust mis sama rehvi külje peale kirjutatud on. Sarnaselt näit treadwear indeksiga on siin valmistajal mängumaa ja eri firmade samas mõõdus rehivd võivad vahest päris erineva laiusega olla. Teine faktor on, et vist eksisteerib mingi normatiiv, mis määrab ära kui laia velje peal mingit rehvi mõõta, st. kui sama rehv panna laiema/kitsama velje peale tulemus erineb.
Ma ise arvan, et parim välimuse/performance/hinna suhe on 17x8-9 veljel, 18" läheks juba liiga kalliks ja tõenäoliselt ka juhitavus kannataks.
Mustang GT 94:
Tegelikult mulle meeldivad need veljed, mis hetkel all on.
Koopas ruumi 290mm = 11,4". Olemasolevate offsetti arvestades lubatud max mõõt 265mm = 10,4".
Määramatu tegur on rehvi tegeliku mõõdu erinevus sellest, mis kirjas on. Huvitav, kas kummimüüjad ka teavad, palju nende rehvide mõõdud erinevad tegelikust - vaevalt küll. Selge see, et mida suuremad veljed ja madalama profiiliga rehvid, seda väiksemad on mõõtude erinevused.
Ilmselt jääb siis 255/50-16. Kus ja kes meil soodsalt kumme müüvad ? Head kummi pole vist mõtet panna, sest nagunii põletatakse sügiseks ära.
Vanematele Stangidele http://fordpower.hypermart.net/stangtires1.html |
12.02.2001 at 16:42 |
|
|