register | account recovery | profile | help / abiinfo | search
show today's posts | mark all read
ukraina
tqhq.ee foorum : Vaba teema : TQHQ powerivalemi ja kalkulaatorite täpsus  
Poster Message
PlyVal64
TQHQ powerivalemi ja kalkulaatorite täpsus
Tööl pildiarhiivis tuhlates jäi näppu Kaimo Civicu dünotesti tulemused. Korralik Soomlaste seade ju ometi ei valeta, seega saab neid igati aluseks võtta. Ja lisaks veel tegu karmilt tuunitud turbomootoriga, millest kodanikud sadu aastaid tagasi undki veel ei näinud, kui momendi ja võimsuse omavahelisse suhtesse kirjutasid.

Moment tq peab olema teisendatud naeljalgadeks (lb-ft).
Kaimo mingi hetke power siis selline(kena graafik):
450Hj@7200rpm ja 458Nm@6372rpm, rõhk 0,8-1,1 bar.
Ajasin näpuga graafikult järge ja max.poweri juures momenti u. 435Nm. Teisendasin momendid kalkulaatoris lb-ft 'ideks ja sain sellised tulemused:
Läbi ümardamiste ja silmaga graafikult vaatamise arvutas valem Civicu poweriks 439Hj. Valem arvutab USA hobuseid, graafik annab ikka Eurohobesed. Seega veelkord kalkulaator ja see annab, et 450"Prezevalskit" peaks olema 443"mustangi". Vahe täiesti tühised 4Hj!
Max.momendil arvutab poweriks 410 Hj(306 kW, 404 USA-Hj) mis on lausa 1:1 see number, mida graafikult saab lugeda.
Seega võib siinseid kalkulaatoreid ja powerivalemit kausa väga täpseks lugeda ja seda ka turbomootorite puhul. Äkki tulevikus enne igasuguste 600 Hj väljahõikamist tasub pisut matemaatika ja loogikaga tegeleda??? Võimalus selleks on antud ja tundub, et "vettpidav".
26.11.2004 at 12:46
tfr
 
TQHQ powerivalemi ja kalkulaatorite täpsus
Düno peaks ju sellelsamal põhimõttel töötamagi, et mõõdab mootoripöördeid ja seda tq-d, mida rattad rullidele tekitavad, ja siis sellesama valemiga arvutab sellest hobused?

Sellisel juhul oleks midagi valesti, kui sama valem "teistpidi" ei töötaks.
26.11.2004 at 13:05
vvt
  
TQHQ powerivalemi ja kalkulaatorite täpsus
quote:
PlyVal64: Äkki tulevikus enne igasuguste 600 Hj väljahõikamist tasub pisut matemaatika ja loogikaga tegeleda???

:hail :hail :hail


____________________________
Powered by BBB
Life begins @ 7500 rpm
26.11.2004 at 13:11
devilc
Moderator
TQHQ powerivalemi ja kalkulaatorite täpsus
Möhh? Priit, oled ikka kaine? ;)
26.11.2004 at 13:54 Last edited 26.11.2004 at 13:55 by devilc (Moderator)
vr_
  
TQHQ powerivalemi ja kalkulaatorite täpsus
quote:
tfr: Düno peaks ju sellelsamal põhimõttel töötamagi, et mõõdab mootoripöördeid ja seda tq-d, mida rattad rullidele tekitavad, ja siis sellesama valemiga arvutab sellest hobused?

Sellisel juhul oleks midagi valesti, kui sama valem "teistpidi" ei töötaks.

et nagu härra jõudis matemaatiliselt tõestuseni et X = X :D


____________________________
Imperialist 71
26.11.2004 at 14:12
MossOpel
TQHQ powerivalemi ja kalkulaatorite täpsus
quote:
PlyVal64: Äkki tulevikus enne igasuguste 600 Hj väljahõikamist tasub pisut matemaatika ja loogikaga tegeleda??? Võimalus selleks on antud ja tundub, et "vettpidav".

Keegi teab/mäletab, palju Oksaneni drag-mosu kaalus? Parim ET oli tollal igatahes 10,5 sek.
26.11.2004 at 17:40
13piisab
 
TQHQ powerivalemi ja kalkulaatorite täpsus
quote:
PlyVal64:Seega võib siinseid kalkulaatoreid ja powerivalemit kausa väga täpseks lugeda ja seda ka turbomootorite puhul.
füüsikaseadusi ei huvita kohe üldse igasugused pisividinad turbode näol - samamoodi nagu see, kas auto on kollane või punane.
kunagi tegin väikese jutukese, SELLES tekstijupis on valemi tagamaad lahti seletatud (otseloomulikult SI-süsteemis, mitte mingites populaarteaduslikes naelades ja muus jamas:D).

____________________________
vanem on parem
27.11.2004 at 17:15
kaku
TQHQ powerivalemi ja kalkulaatorite täpsus
quote:
13piisab: kunagi tegin väikese jutukese, SELLES tekstijupis on valemi tagamaad lahti seletatud (otseloomulikult SI-süsteemis, mitte mingites populaarteaduslikes naelades ja muus jamas:D).

Ja siin on sama dokument saadaval PDF kujul inimestele, kes ei soovi MS Wordi formaadis seda lugeda. Loodan, et eutor ei pahanda. :)
27.11.2004 at 18:12
rat_013
 
TQHQ powerivalemi ja kalkulaatorite täpsus
ma teeks sellest veel jpg, png, xls, cdr, eps ja psd variandi ka, aga eks see kisuks juba ot-ks :D

____________________________
impreza n/a
27.11.2004 at 19:11
kalev35
  
TQHQ powerivalemi ja kalkulaatorite täpsus
quote:
Euroopa suksu on natuke võimsam vene liigikaaslasest, jäädes aga juba rohkem alla Ameerika setukale (=745W)


____________________________
96 Lincoln Town Car
We've got a full tank of gas, half a pack of cigarettes, it's dark, and we're wearing sunglasses.
27.11.2004 at 21:25
vvt
  
TQHQ powerivalemi ja kalkulaatorite täpsus
Mina praegu just arvutasid prognoositavat võimsust ühe VE-d, CR-i jne arvestava valemi järgi ning sealt tuleb välja, et paremate kaheklapiste mootorite VE peab sellistes seostes olema vähemalt 105% ning neljaklapistes 120%.

Minu auto stock mootori andmed sinna valemisse pannes (218 hp, 210 cid, CR=10,0) annab väga lihtsasti välja, et VE peab olema 1,05.

____________________________
Powered by BBB
Life begins @ 7500 rpm
13.12.2004 at 12:29
tqhq.ee foorum : Vaba teema : TQHQ powerivalemi ja kalkulaatorite täpsus  
Log in:
Account recovery
 
muskelautod | kiirendusvõistlused | tehnika | üritused | autoesitlused | foorum | sõnastik | kalkulaatorid
tqhq'st | sisukaart | e-mail
© tqhq.ee 2000 - 2024. Loe meie materjalide linkimisest ja kopeerimisest.