Poster |
Message |
Raceboy |
Küsimus roosa tosooli kohta
Tekkis selline, võibolla mõne jaoks veidi rumal, küsimus: autokaupade poodides müüakse roosat tosooli, ja seda oluliselt kallima hinnaga. Mis on tavalise sinise ja selle roosa tosooli vahe?
____________________________
www.vems.ee |
06.04.2005 at 06:41 |
|
Olds |
Küsimus roosa tosooli kohta
keemistemperatuuri vahe äkki?
____________________________
Premium Performance - Ameerika autode varuosad,remont,race osad & custom mootorite ehitus
Tim McAmis ametlik partner
COMP Performance Group brändide ametlik ainumaaletooja baltikumis |
06.04.2005 at 06:45 |
|
Dodge 93 |
Küsimus roosa tosooli kohta
Kinnitamata andmetel ei reageeri see roosa tosool alumiiniumiga. |
06.04.2005 at 07:40 |
|
E24 |
Küsimus roosa tosooli kohta
Mingilt reklaamlehelt jäi silma, et roosal jahutusvedelikul on pikem vahetusvälp ja võimalikku leket jahutussüsteemis saab UV lambiga otsida (helendab pimedas?). |
06.04.2005 at 07:55 |
|
mrtn |
Küsimus roosa tosooli kohta
pikem vahetusvälp, kuni 6 a. mõnede autode puhul. |
06.04.2005 at 08:31 |
|
Olds |
Küsimus roosa tosooli kohta
quote: E24: Mingilt reklaamlehelt jäi silma, et roosal jahutusvedelikul on võimalus võimalikku leket jahutussüsteemis saab UV lambiga otsida (helendab pimedas?).
Kui see ka toimiks, siis oleks tore.
____________________________
Premium Performance - Ameerika autode varuosad,remont,race osad & custom mootorite ehitus
Tim McAmis ametlik partner
COMP Performance Group brändide ametlik ainumaaletooja baltikumis |
06.04.2005 at 09:23 |
|
vvt |
Küsimus roosa tosooli kohta
See UV jutt pidi käima VWA punase originaaltosooli, mitte mingi suvasegu kohta.
____________________________
Powered by BBB
Life begins @ 7500 rpm
|
06.04.2005 at 10:25 |
|
mrtn |
Küsimus roosa tosooli kohta
mul on pudel Motuli punast, mis on isegi päevavalguses kergelt fluorestseeruv. |
06.04.2005 at 10:50 |
|
cent |
Küsimus roosa tosooli kohta
Ja mul on veel kogunisti roheline tosool, mis selle omadused küll olla võiksid.
____________________________
Pontiac Firebird Formula ´93 |
06.04.2005 at 14:11 |
|
Olds |
Küsimus roosa tosooli kohta
Ka minu Charger jõudis Floridast-Eestisse, jahutussüsteemis oli vedelik (tosool) vägagi rohelist värvi. Pidi olema kõrgema keemistemperatuuriga Ei tea, kas see jutt ka tõele vastab
____________________________
Premium Performance - Ameerika autode varuosad,remont,race osad & custom mootorite ehitus
Tim McAmis ametlik partner
COMP Performance Group brändide ametlik ainumaaletooja baltikumis |
06.04.2005 at 14:24 |
|
zeke |
Küsimus roosa tosooli kohta
Punane või roosa on ju longlife enamus pakenditele pealegi ju kirjutatud.
____________________________
MX-5, 116 |
06.04.2005 at 14:25 |
|
Sören |
Küsimus roosa tosooli kohta
quote: Raceboy: Tekkis selline, võibolla mõne jaoks veidi rumal, küsimus: autokaupade poodides müüakse roosat tosooli, ja seda oluliselt kallima hinnaga. Mis on tavalise sinise ja selle roosa tosooli vahe?
kui jutt käib dex-coolist, siis sellel on väidetevalt vähem või ei olegi abrasiivseid osakesi sees. Seega on teoreetiliselt kõrgemapöördelise mootori juures parem kasutada dex-cooli, sest veepump kulub vähem. Kas see ka tegelikult nii on ei oska öelda.
Igaks juhuks kasutan ka oma tsiklites dex-cooli, sest minu arvates on mootor, mis maanteel kõrgeima käiguga käib ~7000 rpm suhteliselt kõrgepöördeline
____________________________
gts1000 & gl500 & w140 |
06.04.2005 at 14:37 |
|
V8voge |
Küsimus roosa tosooli kohta
ja roosat soovitatakse "ainult" uuematele autodele ja "ainult" wolksudele ja audidele.
____________________________
+2904 cid GM,M0PAR,FOMOCO,AMC |
06.04.2005 at 18:20 |
|
Cardo |
Küsimus roosa tosooli kohta
Pole just jahutusvedeliku spetsialist aga selline lugu .
Kuna ühel autokerel on selle liigutamiseks mootor peal siis siiani sisaldas see vett ja talvel peale esimesi külmasid sai lisatud rohelist tosooli kuna oli ka vaja talvel autokeret liigutada. Nüüd läksid ilmad soojaks ja sai mootor tööle pandud ning lastud 5 minutit kohapeal käiia ja äkitsi märkasin , et mootor tossab , mõtlesin , et kurivaim keeb aga hoopis termostaadi kambripeal olir rohelised kristallid ja need kärssasid , kas need olid selle sama tosooli mingid jäägis (õhutusnippel on termostaadi kopsikuküljes) peale õhutust või mis ? |
06.04.2005 at 21:55 |
|
ammi |
Küsimus roosa tosooli kohta
Tõstan teemat!
Üks hüdraulika voolik ots lekib jahutussüsteemis ja selle vahetamine on kuu aja pärast.Vahepeal aga vaja lisada jahutusvedelikku!Peale seda läheb vedelik ja voolik vahetusse.
Antud autol on kirjas,et kasutada dex-cooli aga kui ma silmaga ei tee vahet,kumba värvi see vedelik seal antud momendil on,sest punane ega roheline ega sinine see ei ole!
Siis kas on võimalik kindlaks teha,et on seal see uuem dex-cool või hoopis roheline/sinine vedelik sees?
Loomulikult saan see aeg lisada lihtsalt vett,kuigi see väga palju ei leki aga hea oleks teada,kuidas vahet teha kui vedeliku värv on mingi pruunikas.(et kas punane/roosa jääb alati seda värvi või muutub ajapikku )
Tänud!
Auto on 6,5 TD 2000a. |
15.09.2012 at 12:05 |
1 edit. Last edited 15.09.2012 at 12:06 by ammi
|
pimeroolis |
Küsimus roosa tosooli kohta
...ise vastasid, lisaksin vett, kui pärast uue vedeliku paned. Kui tahad korralik olla ja ei taha sinna katlakivi siis destvett. Muidugi võimalus, et mingis teatud kontsentratsioonis tekib mõnedel vedelikel pesev, leotav omadus. Mis leotab siis sademe mootorist lahti aga ega pesu sellegipoolest halba tee.
____________________________
Ford Excursion 6.0 Limited
...rõõm ilma diislita on teesklus... |
15.09.2012 at 14:43 |
|
malloc |
Küsimus roosa tosooli kohta
uued VAG grupid kasutavad tegelt lillakat jahutusvedeliku, vastavalt G12+ ja G12++, mis peaks siis olema alumiiniumile hea ja seda võib kokku segada mistahes muu jahutusvedelikuga Roosakas vedelik on lihtsalt G12 ja samuti kasutamiseks ainult alumiinumplokiga mootorites. Tosool, kui selline on üldse sinine ja kõlbab ainult vanadesse masinatesse. Ülejäänud värvid on vastavalt auto spesifikatsioonile ja isikliku eelistusele. Tosooli võiks vahetada iga 2 aasta tagant, rohelist iga 3 aasta tagant ja punast iga 5 aasta tagant. BMW nt. vähemalt kuni e60 ja muu sama ajastu keredeni kasutas ikka rohelist vedeliku (täitsa uute khota ei oska öelda), kui samas Opel peale 2000 aastat läks roheliselt üle vähe moodsamale punasele. Sinise tosooli segamine mistahes muu jahutusvedelikuga on väga halb idee, punane ja roheline omavahel kokku panna enam mitte ohtlik, kuid soovitatav pole siiski.
Kõik eelnev kirjutatu on aastaid tagasi koolist külge jäänud teadmiste ja aastatega tekkinud kogemuste baasil kirjutatud (ehk siis ärge igaks-juhuks puhta kullana võtke), niiet kui keegi tahab ümber lükata või lisada, siis ootan igati igasugust tagasisidet. |
16.09.2012 at 15:53 |
1 edit. Last edited 16.09.2012 at 15:57 by malloc
|
valge |
Küsimus roosa tosooli kohta
On ka konkreetseid näiteid,et mis juhtub kui segada sinist teistega?
Ilmselt,olevat, pidavat-tavaliselt sellised sõnad tulevad kui olen küsinud selle kohta.
____________________________
Chevrolet Camaro z28 ´83 |
16.09.2012 at 20:59 |
1 edit. Last edited 16.09.2012 at 20:59 by valge
|
viplala |
Küsimus roosa tosooli kohta
quote: valge: On ka konkreetseid näiteid,et mis juhtub kui segada sinist teistega?
Ilmselt,olevat, pidavat-tavaliselt sellised sõnad tulevad kui olen küsinud selle kohta.
Jahutusvedelikke on suures plaanis kahte sorti. Ühed baseeruvad etüleenglükooli, teised propüleenglükooli peal. Neid segades ei juhtu koheselt suurt midagi, kuid kuna need vedelikud sisaldavad teatud koostisosasid (mõlemad erinevaid ja erinevate metallide jaoks mõelduid), mis on ette nähtud vastavate metallide kaitseks (korrosiooni vältimiseks), siis on soovitav hoiduda sellise segu, pikemaajalisest tarvitamisest. Alati võib nendesse segudesse lisada vett. Ka siis tuleb jälgida, et vee osakaal segus ei oleks liiga suur.
Tahate korralikku jahutussüsteemi säilitada, siis vahetage jahutusvedelikku aastas korra, (max 2 aastat). Ta ei maksa suurt essugi ning vahetusega viite süsteemist välja ka suure osa seal ringlevatest setetest, mis muidu tahes tahtmata kinnituvad süsteemi seintele.
Siit saab veits infot: http://www.eava.ee/opiobjektid/mto/automkytused/81_jahutusvedelikud.html |
16.09.2012 at 23:22 |
|
vvt |
Küsimus roosa tosooli kohta
See iga-aastane vahetus on selline kahe otsaga asi.
Kui selle käigus satub jahutussüsteemi 4-5 liitrit karedat kraani- või kaevuvett, ei tehta selle agarusega mootorile just head. Millise veega on valmistatud poes müüdav valmisvedelik, ei tea.
Teine asi - vanematel autodel pole selle punase kalli longlife kasutamisel just sügavamat pointi, sest enne selle eluea lõppu juhtub kindlasti mingi remont, mille käigus tuleb see välja lasta.
Kuna enamasti need väljalaskmise kohad ei toimi, neile kas ei pääse niisama lihtsalt ligi või neid polegi, siis lobistatakse seda välja kuskilt radika lõdvikust või muust kohast, millele kergelt ligi pääseb. Sellega läheb tavaliselt seda kõvasti kaduma. Tavalisega on lihtsam, lased suvalt välja ja pärast paned värske.
Longlife on mõeldud ikka sinna, kus tosooli vahetus on eraldi ettevõtmiseks liiga töömahukas ja vahepealsel ajal ei ole ette näha töid, mille käigus tuleb tosool välja lasta (nt hammasrihma vahetus koos veepumba vahetusega).
Umbes nagu plaatinaküünlad või muu taoline tavaliselt pikema eaga asi.
____________________________
Powered by BBB
Life begins @ 7500 rpm
|
17.09.2012 at 08:35 |
|
trs200 |
Küsimus roosa tosooli kohta
Kalli Kui ma viimati poes vaatasin, siis roosa ja sinise ja rohelise jahutusvedeliku hinnavahe oli kopikates. Kaevuvett jahutusvedelikku vahetades süsteemi loodetavasti ei sattu, sest poest jahutusvedelikku ostes eeldame, et see on ikka destveega segatud. Kusjuures paljud autoesindused ja remondiputkad ostavad säästmise eesmärgil kontsentraati, millest kohapeal kraanivee abil siis vastavalt jahutus- või klaasipesuvedelik saab. Oma Ülemiste vee pealt töötavasse veekeetjasse või kohvimasinasse vahest vaadates tekivad sellise tegevuse suhtes kahtlused... |
17.09.2012 at 09:21 |
|
ramman |
Küsimus roosa tosooli kohta
Tean, et Subaru tehase mingi eriline jahutusvedelik pidi kestma 11 aastat. Nats kahtlane minu arvates on, aga selle vedelikuga annavad autole ja mootorile garantii ka. Eks sealsed insenerid teavad siis paremini, mis kui kaua kestab.
____________________________
Dodge RAM 1500 5.7 HEMI Longhorn 2012
Chrysler Grand Voyager CRD 2007
Tööauto MB Vito 119 2021
Club Fullsize |
17.09.2012 at 09:37 |
|
Raceboy |
Küsimus roosa tosooli kohta
quote: ramman: Tean, et Subaru tehase mingi eriline jahutusvedelik pidi kestma 11 aastat. Nats kahtlane minu arvates on, aga selle vedelikuga annavad autole ja mootorile garantii ka. Eks sealsed insenerid teavad siis paremini, mis kui kaua kestab.
Impreza mootoritele võib jahutusvedelikule 11aastase garantii vabalt anda, eriti kui mootor regulaarselt laiali käib.
____________________________
www.vems.ee |
17.09.2012 at 09:53 |
|
vvt |
Küsimus roosa tosooli kohta
Osadele õlidele antakse kah eluaegne garantii ja vahetusvabadus. Küsimus on ikka selles, kui pikk see elu on, mida garanteeritakse.
Ise ma olen küll need eluaegsed asjad esimese asjana ära vahetanud (kuna seda tõenäoliselt pole eelnevate omanike poolt tehtud).
Sestap kui 11a jooksul 3 korda mootor laiali käib, siis võib ju lubada, võibolla isegi eluaegne mootoriõli veaks välja
____________________________
Powered by BBB
Life begins @ 7500 rpm
|
17.09.2012 at 10:14 |
|
Rekkamees |
Küsimus roosa tosooli kohta
Ja mida soovitate Dodge cumminsi radikasse valada? Kollane jahutusvedelik?
____________________________
Dodge Ram 2500 cummins ´97 |
18.09.2012 at 21:20 |
|