Poster |
Message |
Incerror |
tahaks teada kuidas bussi võtta firma arvele
Tervist
Küsimus on siis selline, et oleks vaja soetada endale mõistlik buss Chevy-Dodge vms. ja kindlasti firma arvele - nüüd tekivad küsimused.
1. Eriti ei müüda USA busse koos käibemaksuga - et siis neid pole eriti firmade arvel v??
Aga kui ostan eraisikult, kas siis tuleb käibemaks lisaks
Firma on käibeaksukohuslane ikkagi - peaks seda ära kasutama!
2. Kuidas on lood erisoodustusega kui ostan bussi millel on ka istmekohad taga.
Tean,et kui on istmed ainult ees ei ole mingit probleemi: veab kaupa ja kõik.
Ja juhul kui tegelen "bussirendiga" siis on ikka töökasutus ja erisoodustust ei maksa? (firma tegevuses on sõidukite rent ja ei ole riiulifirma vaid reaalselt töötav ettevõte)
Ja kui keegi teab ülimugavat USA bussi firma arvel olevat, siis palun pakkuda!!! |
05.06.2005 at 15:06 |
Last edited 05.06.2005 at 15:08 by Incerror
|
inc13 |
tahaks teada kuidas bussi võtta firma arvele
quote: Incerror: Tervist
Ja kui keegi teab ülimugavat USA bussi firma arvel olevat, siis palun pakkuda!!!
Kui ma ei eksi siis oli Firma nimel ..
Päris heas korras ,küsi järgi
http://www.auto24.ee/webcache_kasutatud/auto_php-id=76170-www_auto24_ee.html |
05.06.2005 at 16:04 |
Last edited 05.06.2005 at 16:04 by inc13
|
Astro SS |
tahaks teada kuidas bussi võtta firma arvele
Usas bussi tuues pead maksma tollimaksu ja siis lisaks veel käibemaksu. Ei ole eriti vahet kas müüja on firma või eraisik, kuna nendel on käibekas umbes 5% ja seda tagasi küsita Usast expordi korral, ei ole mõtet vaeva näha.
Täpsemalt oskab kindlasti Pisike seletada, kontakteeru temaga, ehk on tal midagi pakkuda.
____________________________
Probleemid algavad kui on liiga palju toredaid mõtteid... |
05.06.2005 at 16:18 |
|
urmas |
tahaks teada kuidas bussi võtta firma arvele
Tundub, et küsija ei saa asja olemusest aru.
Hinna määrab turg ja ei sõltu sellest, kas müüja on eraisik või firma. See tähendab, et müüv firma kaotab ühe konkreetse tehingu korral müügi hetkel alati käibemaksu võrra raha. Firmalt firmale ostja jälle võidab, sest saab käibemaksu tagasi arvestada.
Tagasiarvestus sõltub sõiduki iseloomust. Erisoodustusmaks sõltub sõiduki iseloomust, kasutusotstarbest ja kasutuse korrast. See maks võib olla väga lihtsalt null. Siin tasuks oma raamatupidajaga nõu pidada.
Kui turul on valida kaks samaväärset asja sama hinnaga, siis firma ostab loomulikult firmalt ja nikerdab käibemaksuga. Eraisikul pole vahet. |
05.06.2005 at 16:41 |
|
autodusa |
tahaks teada kuidas bussi võtta firma arvele
mul on pakkuda sulle Dodge Ram 96a kõrge katusega.Tuleb firma arvelt
____________________________
www.usacar.ee https://www.facebook.com/usacarest
Porsche 964
Ford Mustang Boss 302
MB C43 AMG |
06.06.2005 at 00:01 |
|
Joel |
tahaks teada kuidas bussi võtta firma arvele
1. Kui ostad käibemaksukohustuslasest firmale eraisikult bussi, mille firma võtab oma kasutusse, siis peab firma selle bussi hilisemal müümisel lisama müügihinnale käibemaksu. Ostmisel mingit käibemaksu ei lisandu, tehing toimub lihtkirjalise ostu-müügilepingu alusel.
2. Erisoodustuse osas tuleb vaadata bussi registreerimistunnistust. Kui seal on sõidukitüübiks M1 ehk sõiduauto, siis laieneb selle bussi ettevõtlusega mitteseotud kasutusele erisoodustuse maksustamise kord. St. kui sõidupäevikut ei viitsita pidada, siis tuleb arvestada makse 2000 krooni pealt (632.- tulumaks, 868.- sots.maks) lisaks sellele on soovitav tasuda ka 305.- omatarbe käibemaksu, sest siis saab kõikidelt bussiga seotud kuludelt maha arvata 100% sisendkäibemaksu. Kui sõidukitüüp on reg.tunnistusel midagi muud (N1 näiteks), siis ei ole tarvis erisoodustusmakse ega ka omatarbe käibemaksu tasuda.
Kui firma tegeleb bussirendiga, siis on rahalisest küljest mõistlik pidada sõidupäevikut, milles erasõidukilomeetreid on null, st. vormistada kõik kilomeetrid rentnike poolt läbituks + siis väike osa pesulas ja hoolduses käimiseks (eeldusel, et renditingimuste kohaselt läbitud kilomeetrid renditasu ei mõjuta). Sellisel juhul erasõite pole tehtud, st pole ka erisoodustust ega omatarvet. Abiks oleks vormistada ka erasõite keelav juhatuse käskkiri. 100% riskivaba see pole, kuid Maksuametil erakasutust tõendada pole ka lihtne...
____________________________
2xV8 |
06.06.2005 at 08:26 |
Last edited 06.06.2005 at 08:28 by Joel
|
Incerror |
tahaks teada kuidas bussi võtta firma arvele
tänud!!
niisiis otsin ideaalvariandis bussi mis oleks firma arvel ja mitte sõiduauto kategoorias ehk mitte M1.
vaatan ka teisi variante aga tahaks ikka täpselt õiget saada - vaatame kuidas läheb |
06.06.2005 at 13:14 |
Last edited 06.06.2005 at 13:15 by Incerror
|
tfr |
tahaks teada kuidas bussi võtta firma arvele
quote: Joel: 2. Erisoodustuse osas tuleb vaadata bussi registreerimistunnistust. Kui seal on sõidukitüübiks M1 ehk sõiduauto, siis laieneb selle bussi ettevõtlusega mitteseotud kasutusele erisoodustuse maksustamise kord. St. kui sõidupäevikut ei viitsita pidada, siis tuleb arvestada makse 2000 krooni pealt (632.- tulumaks, 868.- sots.maks) lisaks sellele on soovitav tasuda ka 305.- omatarbe käibemaksu, sest siis saab kõikidelt bussiga seotud kuludelt maha arvata 100% sisendkäibemaksu. Kui sõidukitüüp on reg.tunnistusel midagi muud (N1 näiteks), siis ei ole tarvis erisoodustusmakse ega ka omatarbe käibemaksu tasuda.
Sa teenid selle teemaga muidugi leiba, aga sellest hoolimata julgen küsida - oled Sa täiesti kindel? Ma olen aru saanud, et mitte-M1 sõiduki puhul tuleb erisoodustusmaksu tasuda reaalse töötajale tehtud soodustuse pealt, mis võib sageli olla isegi suurem kui see fikseeritud 2000 krooni, mis sõiduautodele kehtestatud on. |
06.06.2005 at 14:03 |
|
Mati Kikkas |
tahaks teada kuidas bussi võtta firma arvele
quote: Incerror: tänud!!
niisiis otsin ideaalvariandis bussi mis oleks firma arvel ja mitte sõiduauto kategoorias ehk mitte M1.
vaatan ka teisi variante aga tahaks ikka täpselt õiget saada - vaatame kuidas läheb
vaata meilikasti, äkki leiab lahenduse
____________________________
03 GMC Savana Starcraft GT Classic
78 Lincoln Continental Mark V 460cid
|
06.06.2005 at 15:04 |
|
urmas |
tahaks teada kuidas bussi võtta firma arvele
Joeliga suures osas nõus. See omatarbe jutt on tiba segane.
Näide: Meil firmas on kasutusel sõiduautod, millega tehakse omatarbelisi sõite (kasutatakse jooksvateks asja-ajamisteks ja kommertsiaalsetes projektides abivahendina). Peetakse sõidupäevikut, erasõite ei tehta ja autod pargitakse tööväliseks ajaks ettevõtte territooriumile. Erisoodustusmaksu ei maksta. Maksuamet on sellise korraldusega korduvalt tutvunud ja mingeid ettekirjutusi teinud ei ole. |
06.06.2005 at 15:06 |
|
Incerror |
tahaks teada kuidas bussi võtta firma arvele
Segane jutt jah aga idee on selge:
ei ole mõtet investeerida kuhugi mis tagasi ei too!
Järelikult peab buss olema N1 kategoorias, et bensiini ja remondi kulu oleks firma kuludes jms. samuti.
Ja ka tegelikult hakkab buss nii kaupa laiali vedama kui ennast välja rentima - järelikult 100% töövahend
Suured tänud abi eest olen juba palju targem sel teemal! |
07.06.2005 at 11:18 |
Last edited 07.06.2005 at 11:19 by Incerror
|
urmas |
tahaks teada kuidas bussi võtta firma arvele
Üks väika aga on siin. N1 kategoorias olevas bussis saab olla ainult kaks istmerida. Kui sellega rahul oled või tead, millega riskid, siis on ok. |
07.06.2005 at 11:36 |
|
erik |
tahaks teada kuidas bussi võtta firma arvele
Odoot, mis pilli see kategooria siin puhub, et N1 peab olema? Nagu tfr kirjutas, erasõitude korral maksad erisoodustuse tulu- ja sotsiaalmaksu olenemata kategooriast, sõiduautode puhul on piiratud see lihtsalt riigi poolt öeldava hinnaga 2000 krooni.
Seda tõendama, et sa erasõitudeks asja ei kasuta, pead ikkagi. Olgu selleks näiteks sõidupäevik. Olenemata kategooriast. |
07.06.2005 at 11:49 |
Last edited 07.06.2005 at 11:50 by erik
|
Incerror |
tahaks teada kuidas bussi võtta firma arvele
see tikutaku on üks elukasulik foorum |
07.06.2005 at 12:12 |
|
urmas |
tahaks teada kuidas bussi võtta firma arvele
quote: erik: Odoot, mis pilli see kategooria siin puhub, et N1 peab olema? Nagu tfr kirjutas, erasõitude korral maksad erisoodustuse tulu- ja sotsiaalmaksu olenemata kategooriast, sõiduautode puhul on piiratud see lihtsalt riigi poolt öeldava hinnaga 2000 krooni.
Seda tõendama, et sa erasõitudeks asja ei kasuta, pead ikkagi. Olgu selleks näiteks sõidupäevik. Olenemata kategooriast.
Teoreetiliselt on see õige jutt. Praktiliselt on maksuametnik piiratud mõistusega olend, kes teab kindlalt väita, et veoautoga tehakse tööd ja sõiduautoga varastatakse riiki.
|
07.06.2005 at 12:31 |
|
BlueStang |
tahaks teada kuidas bussi võtta firma arvele
Tegelikult huvitav teema, teadjad võiks panna siia infot N1 ja M1 kohta:
firma arvele - kas saab käibemaksu maha arvestada,
kuidas määrtakse erasõidud ja milline on erisoodustusmaksu arvestamise aluse määrad
Veel võiks olla ka isikliku sõiduvahendi kasutamise kohta
isikliku sõiduvahendi kasutamise kompensatsioonimäär ja isikliku sõidukiga töösõitude kompenseerimine. |
07.06.2005 at 12:55 |
|
Astro SS |
tahaks teada kuidas bussi võtta firma arvele
Lisame siia ka tollimaksu teema : http://www.tqhq.ee/forum/viewtopic.php?tid=14390
ja ongi sisutihe topik valmis.
____________________________
Probleemid algavad kui on liiga palju toredaid mõtteid... |
07.06.2005 at 12:58 |
|