register | account recovery | profile | help / abiinfo | search
show today's posts | mark all read
ukraina
tqhq.ee foorum : Vaba teema : monopol   1 2  
Poster Message
dodge
monopol
Kas Eestile piisab ühest ajavõtutiimist? Kas konkurents alandab hindu? Kas tuleb teine(kolmas)? Sellest kõigest niipea...
07.06.2005 at 15:51
peep
 
Moderator
monopol
Nagu reality show reklaamklipp. Ootame põnevusega.;)
07.06.2005 at 16:29
rat_013
 
monopol
tulekul septembrist, nagu ikka, sügishooaja alul? :lol

____________________________
impreza n/a
07.06.2005 at 19:03 Last edited 07.06.2005 at 19:03 by rat_013
Olds
  
monopol
quote:
dodge: Kas Eestile piisab ühest ajavõtutiimist? Kas konkurents alandab hindu? Kas tuleb teine(kolmas)? Sellest kõigest niipea...
1. Arvan, et piisab
2. Kindlasti alandaks
3. ?

Isiklikult arvan, et ennem oleks vaja leida rahastajad, kes paneksid õla alla korraliku raja tegemiseks, siis saaks ka ala tunduvalt suurema tõuke edasi. See teine/kolmas ajavõtu süsteem aga ei arendaks antud ala edasi.

____________________________
Premium Performance - Ameerika autode varuosad,remont,race osad & custom mootorite ehitus
Tim McAmis ametlik partner
COMP Performance Group brändide ametlik ainumaaletooja baltikumis
08.06.2005 at 08:14
hypertyyp
monopol
quote:
Olds:

Isiklikult arvan, et ennem oleks vaja leida rahastajad, kes paneksid õla alla korraliku raja tegemiseks, siis saaks ka ala tunduvalt suurema tõuke edasi. See teine/kolmas ajavõtu süsteem aga ei arendaks antud ala edasi.

Ma tõesti tahaks näha firmasid, kes on nõus sellise asja alla oma raha panema... Korralik rada maksab ikka roppu raha, see ei ole ju ainult dragstrip vaid siis ikkagi juba midagi võistluskompleksi moodi ja selle ehitamine võtab ... miljoneid! Samas, kunagi ei või teada, aga arvestades senist pilti ma sügavalt kahtlen, kas leitakse kuskilt nii palju raha ja veel enam, kes on nõus selle raha ka välja käima, sest on selge, et oma raha saab ta tagasi heal juhul ....

Ei kujuta ette, kui ainult rada teha, mida peaks olema siis vist oma 600-700 meetrit - kas keegi teab palju maksab korraliku raja jooksev meeter? Iseasi kui lai siis...


____________________________
Fordi omanik...
08.06.2005 at 08:47 Last edited 08.06.2005 at 08:48 by hypertyyp
vvt
  
monopol
Selline rajajupp (1 km pikk) ise maksab 5-6 miljonit
Kui raha vähe, võiks ehitada kuskile lennuväljale, seal pole vaja teha muid teid ja muldeid

Pigem on asi riikliku tahte puudumises/huvliste olematus lobis.

____________________________
Powered by BBB
Life begins @ 7500 rpm
08.06.2005 at 09:13 Last edited 08.06.2005 at 09:14 by vvt
LordM6mmi
monopol
Oldsil õigus, esimeseks asjaks korralik rada.
Samas on selge, et raja ehitamine ise on juba 3-5 miljonit, lisame veel nipet-näpet juurde ja 5 miljonit ongi alumine piir. Seda raha aga foorumiliikmete korjanduse teel kokku ei aja.

Erafirmad seda raha ei anna:
1. Dragrace ja Streetrace on enamikule Eesti inimestest sünonüümid, ja milline endast lugupidav firma tahaks olla seostatav illegaalse võidukihutamisega.
2. Erafirma tahab oma raha eest midagi vastu saada. Näiteks tihedalt rahvarohkeid üritusi tema nime kandval väljakul/rajal/vms. Nüüd vaatame meie võistluskalendri tihedust, kliimat, mis ei võimalda aastaringset kasutamist, keskmist publikuhulka üritusel (kusagilt käis läbi number 6000-7000) ja võtame veel arvesse, et dragstrip on koguaeg dragstrip, samas kui siseareenist saab päevaga teha, korvpalli- ja hokiplatsi, romurallimülka ja kontserpaiga.
Ainus, mida mina näen, on see, kui võistluste publikuarv tõuseks ca 50%+ ning mõni suurem firma looks enda drag-tiimi, siis kasvaks ka huvi drag'i raha matta.

Ja riik ei anna seda ammugi, rahaeralduste puhul on selge rõhk olümpiaaladel.
Mis sellest üle jääb, tilgub vaikselt tervisespordiüritustele.
Dragracing on suure hulga otsustajate jaoks sama müstiline kui indiaka ja lacrosse kokku ja seda peetakse ilmselt nišispordiks.
Kui keegi viitsib välja otsida vastava rahastamisskeemi, siis on näha, kui olematud need vahendid on, millest võiks drag'le toetust küsima minna.

Mõmmik, unine pessimist.
08.06.2005 at 09:58
vvt
  
monopol
Eravalduses olevad suured isemajandavad spordirajatised on meil levitatav naivistlik majandusutoopia. Näide sellest on maakonnakeskuskste veekeskused, mis ei majanda ennast kuskilt otsast. Selliseid asju saab teha sponsorraha+omavalitsuse või sponsorraha+riigieelarve eest.

Ehitama asudes tekkivad teele järgmised tõrked. Mustmiljon ametnikku, inspektorit ja muidu tegelast võtavad sahtlist välja n+1 "EL nõuet". Samuti on detailplaneeringud avalikud ja neid võib iga turakas, kes arvab, et rada rikub tema põllumaa väärtust "arenduspiirkonnana" või teeb müra - kohtusse anda. Viimane näide oli Viimsi loobumine ringrajast (arvake, mispärast).

See rada oleks arukas ehitada kas Saugale või mõnele lennuväljale - kus sellega on vast kõige vähem tõrkeid oodata. Praegusel ajal on unistus "ilusas männimetsas olevast täiuslikust motokompleksist" utoopia, vähemalt siis, kui keegi valitsusest seda täielikult ei toeta.

____________________________
Powered by BBB
Life begins @ 7500 rpm
08.06.2005 at 10:07
smr
monopol
No kui juba ringraja ehitamist ei saada ära teha, millel on ometigi kohalik ajalugu, suht toimiv võistluste süsteem ning hunnik toetajaid, siis sellise noore ja kahjuks veel suht tundmatu ala, kui kiirendamine, jaoks omaette rada teha paistab hetkel suht utoopiline :(

Mina rõhuks parem ringrajakompleksile, kus muuhulgas ka piisavalt pikk sirge tee olemas ;)
08.06.2005 at 10:08
max
monopol
On kellelgi häid ettepanekuid, kus selline kompleks (strip ja/või rinka) asuda võiks? On Eestimaal mõni koht, kus oleks rohkem eeldusi kui mujal (lennuväli, infa olemasolu jms)?
08.06.2005 at 10:20 Last edited 08.06.2005 at 10:20 by max
anti
 
monopol
Kui riigi pealinnas, linnas sees asuv, sadade kasutusvõimalustega Saku Suurhal vireleb ja käib käest kätte keskmisest luksuslikuma eramu hinnaga, siis mis kasumitootjat saaks loota meie kliimas ca 4 kuud töötavast motokeskusest.
Eesti tee tundub olevat see, et mõnel seni üritusteks kasutatud lennuväljal suudetakse betoonkihile peale hädapäraselt lai ja pikk (vaid ca 400 m) tasanduskiht lisada. Tribüünid jäävad teisaldatavateks. Ideaalne oleks loomulikult, et asuks see suurima rahvastiku kontsentratsiooniga piirkonnas (loe Tallinn), kuid sealkandis ei tea ripakil lennuradu olevat.
Ei saa materdada võimalikke sponsoreid, et ei saada aru, ei taheta anda. Iga Eestis toimuva ürituse eel hädaldatakse piletihindade üle ja mõnedes foorumites peateema- "miks nii kaugele (kallis) ja pärapõrgusse vaja sõita". Kui edasi tagasi kütuse- ja piletiraha ca 600.- tapab, siis ei saa nõuda ka miljonilisi radu ja mugavusi.

Edit: Loo moraal. Küsimus targematele. Kas õhukese pidavama tasanduskihi lisamine annab piisava efekti? Millise lennuraja omandisuhted ja juhtimine on nii paigas, et võimalik oleks alustada dialoogi? Kellele kuradile seda vaja üldse on? :)
08.06.2005 at 10:22 Last edited 08.06.2005 at 10:26 by anti
Olds
  
monopol
Jah, selles on Antil õigus, et kui juba nutetakse bensuraha kulumise kohapealt marsruudil Tallinn-Tartu-Tallinn, siis millest me üldse räägime. Hobiautondus on siiski Eestis eelkõige suvehooajal ja kui terve talve/talved ehitatud autot ainult garaazis lapiga nühkida ja rääkida kui palju maksab bensiin, ning käia ainult paaril üritusel suve jooksul, no mis rahade liikumisest ja raja ehitusest me siis üldse räägime...

____________________________
Premium Performance - Ameerika autode varuosad,remont,race osad & custom mootorite ehitus
Tim McAmis ametlik partner
COMP Performance Group brändide ametlik ainumaaletooja baltikumis
08.06.2005 at 10:32
max
monopol
Rock Race ajab ju päris palju rahvast kokku küll, ka pealinnast. Kunagi oleks võinud arvata, et ka sellise publiku saamine on võimatu. Korraliku rajaga saaks siin EMi etappe teha jne. Kohe alguses pole mõistlik mõtet kinni tõmmata, tuleb piiridest vabaneda, nagu kunstnikud ;)
08.06.2005 at 10:58 Last edited 08.06.2005 at 10:58 by max
anti
 
monopol
Nu daa, Collinsi piletid müüdi Saku Suurhalli ka 58 minutiga läbi aga maja ikka vireleb... :)
08.06.2005 at 11:05
anti
 
monopol
Mõtleme siis vabamalt nagu max julgustab :) Lähtun siiski reaalsusest, ehk motokompleksi lähiajal ei kerki ja peamine mure oleks hea pidamisega sile kiirendusrada meisterdada. Võtsin idee-toorikuks Tartu Raadi lennuraja ja minimaalseks vajaduseks ca 25 m laia ja 470 m pika (vaja on sujuvad nö mahasõidu ka luua uuelt pinnatasandilt, seega mõõdud umbkaudsed) kvaliteetse pinnakattega rajalõigu rajamise. Vestlesin spetsialistidega teeehituse alal ja nende protsessikirjeldus järgmine:
Meile vajaliku raja betoonist alusplaatide kallale lastakse giljotiini meenutav agregaat, mis tekitab plaatidesse pragusid ja vähendab pingeid plaatides. See on vajalik, et külmaga plaatide liikumine ei tekitaks uude pinnakattesse kohe mõrasid. Riia lennuväljal just nii pinnas ette valmistati.
Rajatakse asfaldist tasanduskiht ca 4-5 cm, et plaatidevahelisi kõrgusteerinevusi kaotada.
Tasanduskihile rajatakse 3-4 cm paksune viimistluskiht, mille puhul saab siis kasutada erisegusid- nt lisades fiibrit või looduslikku bituumenit, mis muudab raja eriti tugevaks- ühesõnaga- vastavalt vajadustele lisatakse komponendid.
Sellise tehnoloogiaga kujuneks ligikaudseks raja ehitusmaksumuseks 120-130.-/ruutmeeter e kogusummaks 1,4 mln EEK-i.

Lihtsalt 5 cm asfaldikihi lisamine ca 70.-/ ruutmeeter, ehk ca 830K.
Jõudu tööle!
08.06.2005 at 11:37 Last edited 08.06.2005 at 11:40 by anti
Olds
  
monopol
No antud juhul ongi Anti väljakäidud mõte see kõige reaalsem

____________________________
Premium Performance - Ameerika autode varuosad,remont,race osad & custom mootorite ehitus
Tim McAmis ametlik partner
COMP Performance Group brändide ametlik ainumaaletooja baltikumis
08.06.2005 at 11:49
vvt
  
monopol
Haapsalu lennuväli kuulub minu andmetel Ridala vallavalitsusele, seal on vast kõige lihtsam asja alustada. Tartu on enamiku jaoks liiga kauge, Tapale vilets juurdepääs, Pärnu ja Ämari on tegutsevad lennuväljad.

See, et Ridalal raha on selle raja tegemiseks, on muidugi utoopia. Aga kuna sellele rajale muud kasutust pole ja sellega on igavene häda seal (põletatakse kulu, veetakse rämpsu sinna, lagastatakse ja tassitakse plaate minema), siis seepärast see Kaitseliidu kätte korraldada antigi.

____________________________
Powered by BBB
Life begins @ 7500 rpm
08.06.2005 at 12:07
Olds
  
monopol
Ja hakkab jälle see "kauge" jutt pihta. Kui on siiski olemas vähegi korralik rada, siis tõsiselt seal soovivat sõitjat see 180km küll ei kohuta. Eesti on nii väikene, et mis suurtest vahemaadest siin üldse juttu saab olla?
Igaljuhul kahju, et see 180km tõesti nii meeletult pikk tundub...

____________________________
Premium Performance - Ameerika autode varuosad,remont,race osad & custom mootorite ehitus
Tim McAmis ametlik partner
COMP Performance Group brändide ametlik ainumaaletooja baltikumis
08.06.2005 at 12:11 Last edited 08.06.2005 at 13:19 by Olds
Jansa
monopol
Minu meelest oli Tartu linnal Raadiga mingid plaanid juba olemas, midagi detailplaneeringulaadset vist isegi.
Jäi nagu hiljaaegu kõrvu (vist koguni selle aastanumbri sees).
08.06.2005 at 13:24 Last edited 08.06.2005 at 13:24 by Jansa
BlueStang
 
monopol
topicu algatuse kohta - kumb on parem, kas palju virelevaid ajavõtutiime või üks korralik

raja osas - kui anti toodud numbrid on realistlikud (asja võib ju teha etapiviisiliselt algatuseks - mõrastamine ja 5 cm esimeses etapis ja kui asjal on jumet siis küll hiljem viimistlus ka tekib) , siis on asi rohkem kättevõtmise taga - ridala on kindlasti huvitatud 5-6 suurema ürituse läbiviimisest ja korraluslubade + mis iganes teenusepakkumisõiguse realiseerimisest oma territooriumil või saama osa ürituse tuludest jms.
Ja küllap liituvad korraldaja tuludepoolele ka reklaamilepingud, toetusteenuste lepingud.
Tuleb lihtsalt numbritest pihta hakata ja realistlik kava paika panna - muidujutumehi ei ole aega ju kellelgi kuulata.

Blue@krt_läti_kihulane_vist_hammustas:)
08.06.2005 at 13:25
madis
monopol
Eestlastel on kombeks et kui keegi midagi teeb ja tundub et ta sellega rahagi teenib, siis kohe sama asja teha ja turg ära solkida.

Aga rajast - miljon krooni ei ole ju selline utoopia, kui siit ja sealt fondidest taodelda, pangast laenu võtta jms.
Pangast miljon viie aasta peale teeb kuumakseks ~20k ja noh rajale leiab ju muud kasutust ka kui ainult nightrace jms.
08.06.2005 at 13:31
Sebastien
monopol
quote:
madis: Eestlastel on kombeks et kui keegi midagi teeb ja tundub et ta sellega rahagi teenib, siis kohe sama asja teha ja turg ära solkida.

Aga rajast - miljon krooni ei ole ju selline utoopia, kui siit ja sealt fondidest taodelda, pangast laenu võtta jms.
Pangast miljon viie aasta peale teeb kuumakseks ~20k ja noh rajale leiab ju muud kasutust ka kui ainult nightrace jms.
Näiteks autoajakirjadele testimiseks välja rentida.
08.06.2005 at 13:36
PlyVal64
monopol
Haapsalu oleks kindlasti kõige praktilisem koht ... täna. Logistiliselt küll Tapa aga seal ju kaitsevägi:(
Kiltsis tuleks ehitada tänase betoonraja ja ruleerimisraja vahele rohuribale täiesti uus strip. Miks, küsite? Sest lisaks stripile on vaja ka tagasisõidu teed, boksiala, pealtvaatajate kõvapõhjalist parklat jne. Lisaks on betoonile kõhimõtteliselt võimatu peale istutada püsivalt kestavat musta katet. Nii või naa tuleks betoonile peale vedada muldkeha ja ka siis väänaksid talvel suured betoonilahmakad asfaldi kõveraks. Lihtsam on ehitada uus muldkeha kilomeetri ulatuses. See oleks esimene ja miinimumprogramm. Kindlasti saaks stripi pidurdustee 600 meetrit ühendada mõistlike kurvidega muu kõvapõhjalise rajaga(mõned painded sirge kõrvale sisse) ja tekitada mingisugunegi ringraja moodi asjandus.
Eesti suurim mure, olematu kõrguste vahe, jääks. Selles suhtes on lennuväljad õnnetud, tasane ringrada on igavus ruudus ja kunstlike tõusude ehitamine kallis. Kuid siiagi leiaks kiiresti lähikonnast täitepinnase lahenduse: Hiiumaale ei ehitata niipea ei silda ega tunnelit, seega on vaja farvaatrit süvendada. Rohukülast Rukkirahu kanalini, Voosi kurku(Vormsi-Noarootsi vaheline väin) ja Sviby(Vormsi) sadamani peab sügava kanali kaevama, täna ladustatakse süvendusjääk mujale merre. Iseenesest peaks seal aluspõhi kruusane liiv olema. Kui seesama materjal pargasega vedada Rohukülla, setitada ja vedada 5 km Kiltsi, saaks päris suured mäed valmis teha. Ei ole vaja kusagil mujal karjääri teha ja kallist maad kokku osta. Vaid eelviimane täitekiht - puhas sõmer liiv - tuleb mujalt vedada. Samamoodi kild. Killu võib isegi Soomest tuua, pargasega otse Rohukülla, transakulu tuleb väike(võrreldes pika autoveo vajaduse-kuludega).
Kui riiklikult mitu asja siduda, peaks saama mõlema objekti ehitusmaksumust tugevalt alla. Küsimus on vaid riigipoolses tahtmises. Kindlasti saaks sellistele projektidele taha ka Euroopa abirahasid ja odavaid pangalaene, kuid neid peaks siis riik garanteerima või vähemalt käendama. Lisaks sinna juurde Haapsalu eeslahe süvendamise ja mudaeralduse, peaks piirkonna arendamiseks maailmast raha kindlasti leidma. Või olen mina lihtsameelne:D
08.06.2005 at 14:25
vvt
  
monopol
Sotsiaalse iseloomuga infrastruktuuriobjekti kommertslaenudest finantseerida ja loota, et ta midagi tagasi teenib, on utoopia. Äkki kiirenduste korraldajad räägivad, kuidas tuleb üks võistlus omadega välja (eeldusel et raja laene ei maksa), arvan, et seal mingit miljoniuputust ei ole, vähemalt sellist mitte, kust saaks laene maksta 3-4 arvestatavalt ürituselt aastas.

Autoajakirjanikele testimiseks on vaja natuke rohkem kui kilomeeter siledaks aetud rada lennuväljal, mida siin välja visatud summade eest äärmisel juhul saaks. Pealegi on rajale arvatavasti omad nõuded (nt barjäärid, nende tugevus, pidurdusmaa pikkus jne jne), samuti peab olema see valvatav, taraga (eesti oludes 3m+okastraat) piiratud jne jne - 1 km aeda ise maksab 1M juba. Pealegi elavad kohalikud ajakirjad suht peost suhu ja sealt suurt raha ei ole tulemas.

Edit: dragstrip tuleks teha hoopis sinna, kus on see esimene manööverdusrada, esiteks on see tuulevarjuline koht erinevalt lagedast pearajast (no eks 400 kmh on tuule mõju ikka ohtlik, Haapsalus ei saanud vanasti lennukid startida, kui külgtuul oli üle 15 m/s, kusjuures tegu oli 250 kmh kiirusega ainult). Teiseks on seal platse jne asja paigutamiseks. Angaaridega muidugi arvestada ei saa, need on juba varisemisohtlikud.

____________________________
Powered by BBB
Life begins @ 7500 rpm
08.06.2005 at 14:27 Last edited 08.06.2005 at 14:31 by vvt
askeldaja
 
monopol
quote:
vvt: Eravalduses olevad suured

Ehitama asudes tekkivad teele järgmised tõrked. Mustmiljon ametnikku, inspektorit ja muidu tegelast võtavad sahtlist välja n+1 "EL nõuet". Samuti on detailplaneeringud avalikud ja neid võib iga turakas, kes arvab, et rada rikub tema põllumaa väärtust "arenduspiirkonnana" või teeb müra - kohtusse anda. Viimane näide oli Viimsi loobumine ringrajast (arvake, mispärast).


Seal konkreetselt olid muud tagamaad. Kui tutvud VIIMSI KOV õigusaktidega, tunned inimesi ja mõtled veidi, siis mõistad. :)

Aga üldjoones õige jutt jah.
08.06.2005 at 14:32
tqhq.ee foorum : Vaba teema : monopol   1 2  
Log in:
Account recovery
 
muskelautod | kiirendusvõistlused | tehnika | üritused | autoesitlused | foorum | sõnastik | kalkulaatorid
tqhq'st | sisukaart | e-mail
© tqhq.ee 2000 - 2024. Loe meie materjalide linkimisest ja kopeerimisest.