Poster |
Message |
Riho |
Cobra kit
Millalgi aasta alguses oli juttu, et Eestis hakatakse kah Cobra kiti tegema. PlyVal või keegi siit foorumist oli asjaga seotud. Tolajal ka suhteliselt mõistlikest rahanumbritest räägiti.
Niipalju kui olen läne tootjaid vaadanud, küsitakse ikka suhteliselt suuri summasid (täislugu ilma mootorita 30 k$)
Mis sellest Eesti projektist on saanud, on ehk keegi kuulnud? |
24.10.2001 at 18:08 |
|
ats |
Cobra kit
Mul on üks tuttav on ka huvitatud. Soovitasin tal läheneda Fiero küljest.
Sõitva fiero saab eestist 15k, cobra väliskuju on ca 5000$ eest (plastik). Tunduvalt rohkem on fiero peale tehtud küll lambosid ja ferrarisid, aga cobraga võiks ka hakkama saada.
Ei ole just ehe replika, aga näeb välja küll cobra moodi.
See 30-45k$ kõlab küll täiesti eheda replika moodi.
|
25.10.2001 at 10:36 |
|
PlyVal64 |
Cobra kit
Niih, Cobrast siis. Sellest madeinestoniast muidugi. Helistasin just hetkel ehitajale ja mõningad rõõmusõnumid tulid. Kere vormi juba lihvitakse ja pole kaugel aeg, kui plastdetailid tulema hakkavad. Esimene, s.o. ARK jaoks tüübikinnituse laienduse saamiseks, ka vaikselt valmimas. Esimene tuleb Supra mootoriga, et CO ja muu eurojura nõuded täidetud saaks(ja hädavajalikud min. KW kirjas oleksid). Valdavalt kasutusel Scorpio sildade detailid, kuid esimesed õõtshoovad ja vedrud täiesti omad(vedrud Kavorist). Hinnatabeli tekkimise lubas inimene detsembrisse. No ja see hakkab olema muidugi seinast-seina. KITina on odavaim ja valmistehtuna kalleim. Ning lõpphind sõltub praktiliselt ainult kasutatud osade kvaliteedist, sest praktiliselt kõiki osi on võimalik ka originaalsete-ülikallitena üle ookeani tellida. Hot-Rodist kiirelt vaadatud 427e hind on ju näiteks 10000+USD! Egas "õiget" Cobra muidugi sellest ei tule, kuid asja peaks ära ajama. Kahel torul raami ja jäika tagasilda pole mõtet loota. Minu 400BB+727 on olnud seal raami projekteerimise aluseks, sest suuremat mootorit vaevalt keegi vahele aretada viitsib.
Ja Fierost EI SAA Cobrat teha, sest Cobras asuvad istmed praktiliselt tagasilla kohal, kuid Fiero ju keskmootoriga auto. Algse auto veoskeem peab ikka "mootor ees piki, tagavedu" olema! Rover võiks üks alternatiive USAkale olla .... või siis uus M3(et ta endale ilusa kere peale saaks, IRW!). |
25.10.2001 at 11:25 |
|
Riho |
Cobra kit
Väga hea! Detsember ei ole ka enam eriti kaugel.
PlyVal, rumal küsimus sulle aga mis tähendab 400BB+727?
Kas "õigel" replical on jäik tagasild? Milline siis siia tuleb (veermik Scorpiolt?) või tuleks ka tehnilise spetsifikatsiooniga oodata detsembrini?
Idee: PlyVal kui sul on ehitajate kontakt, siis pane ehk siia ülesse, muidu küsitakse koguaeg sinu käest. |
25.10.2001 at 12:29 |
|
PlyVal64 |
Cobra kit
quote: Riho wrote:
PlyVal, rumal küsimus sulle aga mis tähendab 400BB+727?
Kas "õigel" replical on jäik tagasild? Milline siis siia tuleb (veermik Scorpiolt?) või tuleks ka tehnilise spetsifikatsiooniga oodata detsembrini?
Idee: PlyVal kui sul on ehitajate kontakt, siis pane ehk siia ülesse, muidu küsitakse koguaeg sinu käest.
400 CID=6,5 l suure plokiga Mopari mootor ja 727 tüüpi autom.kast. Ruumalalt suuremaid konfige on raske leida.
Õigel Cobral oli jäik tagasild, replical tuleb ikka sõltumatu(Ford, BMW, Mers jne.).
Nn. standard tuleb scorpa, kuid kiti omapära ongi see, et igaüks võib midagi omamoodi teha. Tüübika laiendusega probleemi ei teki, peaasi, et tehniliselt korralik oleks.
Kontaktandmed võin anda siis, kui selleks luba saadud. Ja egas enne detsembrit ei tasu eriti inimesel tööd ju segada ka. Aga küsin igaksjuhuks üle millalgi.
|
25.10.2001 at 12:48 |
|
Taavi |
Cobra kit
Vaadake et sinna minegid a la Ford Sierra RS valuvelgi alla ei sokuta, muidu näeb teine õige mannetu välja.Siin oleks link natuke kobedamate juurde:
http://www.cobracountry.com/team3/home_frm.html
Aga kas sidepipes oleks ka mõeldav yldse selle Eesti variandi puhul? |
25.10.2001 at 13:45 |
|
hundu |
Cobra kit
Ma sain paar nädalat tagasi uurida üht eestis valminud Cobrat. Oli teine Mustangi tehnikale ehitatud.....ila hakkas tilkuma nagu marutõbisel koeral...
Äkki keegi teab rohkem, et kes tegi ja mis maksma läks? |
28.10.2002 at 17:29 |
|
Aare |
Cobra kit
quote: Taavi: Vaadake et sinna minegid a la Ford Sierra RS valuvelgi alla ei sokuta, muidu näeb teine õige mannetu välja.Siin oleks link natuke kobedamate juurde:
http://www.cobracountry.com/team3/home_frm.html
Aga kas sidepipes oleks ka mõeldav yldse selle Eesti variandi puhul?
Tere
Mis veljed siis panna tuleb? American Racingu kroomid+ "ringrajakummid" P275/60 R15.
Kurviomadused tulevad väga head
Aare
|
28.10.2002 at 17:42 |
|
rustang Moderator |
Cobra kit
quote: Aare:
Mis veljed siis panna tuleb?
Loomulikult Halibrandid, äärmisel juhul nende kloonid. |
28.10.2002 at 17:45 |
|
Aare |
Cobra kit
quote: rustang: quote: Aare:
Mis veljed siis panna tuleb?
Loomulikult Halibrandid, äärmisel juhul nende kloonid.
Tere
Kui mingi 400 hj ja 280 kmh teema on, siis vist ketsi arvelt kokku hoida
ei maksa....ja kokkuhoiu mõttes põllumajanduslikke kumme sinna osta
Oma elu on ikka kallim
Aare
|
28.10.2002 at 17:49 |
|
rustang Moderator |
Cobra kit
Kas Halibrandi nimetamine vihjas põllumajandusele? 280 km/h-le? Ei saanud kvootimise mõttest aru. |
28.10.2002 at 17:55 |
|
Aare |
Cobra kit
quote: rustang: Kas Halibrandi nimetamine vihjas põllumajandusele? 280 km/h-le? Ei saanud kvootimise mõttest aru.
Ei. Lihtsalt siiani nähtud Cobrad on kandnud kõik mingeid 15 tolliseid ülikõrgeid
BF Goodrichi või Cooperi kummikooke. Et sõiduomaduste pärast oleks näiteks
stiiliga sobiv valuvelg koos hea 17 tollise ketsiga väga sexy........Sest 400 hj
autoga oleks minuarust julm seal ökonoomitada....
Aare |
28.10.2002 at 17:58 |
|
rustang Moderator |
Cobra kit
Kas see sobib Sulle?
|
28.10.2002 at 18:15 |
|
PlyVal64 |
Cobra kit
Tolle mustang-Cobraga võib inimesel(kahjuks!) ARKs probleeme tekkida ja mitte VÄIKSEID ... Pilgrimi kit on iseehitatud auto ja sellisena teda SEADUSLIKULT arvele ei võeta. Lisaks tuleb hetkeseadustele tuginedes vennal veel 302CIDi pealt aktsiis tasuda + lugematu hulk muid nõudeid, mida vaja järgda(kasvõi tagumine udutuli ja selle klaasil olema pidav F-märgistus, mitte E, nagu muudel; katid, 200 mm.palliga test, etc. ) . A loodame parimat ja ehitajale tõeliselt jõudu!
Kuid eile sai siis toda teist Cobra jälle kord pikemalt uudistatud. Nüüd juba värv peal ja imevähe veel teha, et tüübivastavuse tunnistuseni jõuda. Nagu teada, siis esimene sai Supra turbomootori koos elektroonika ja katidega. Veljed kah vastavalt 16", värv ülimoodne oranzhikas-pruunikas metallik jne. No ja lõpuks siis kah miski hinnanumbri suutsin välja pinnida: Kit-komplekt, ehk raam, plastkere ja ainukordsed sildade detailid esisillas, tuleb u. 50 000 EEK. Enamus sillajuppe siiski Fordilt. Ja 100 000 eest peaks juba päris heas komplektsuses komplekti saama. Nii, et raha koguma! |
28.10.2002 at 18:22 |
|
Aare |
Cobra kit
quote: rustang: Kas see sobib Sulle?
Tere
Sobib. Loodan, et testivõitja autol ka testivõitja kumm all....muideks see velg on kobe
ning sobib
Aare |
28.10.2002 at 18:32 |
|
BlueStang |
Cobra kit
quote: Aare:
Sobib. Loodan, et testivõitja autol ka testivõitja kumm all....muideks see velg on kobe
ning sobib
Aare
Aare vist ei tea Cobradest suurt miskitki See velg ongi ju Halibrand.
____________________________
http://www.mustangandfords.com/news/1305-top-10-svt-cobras/ no more
Dream car for family, who needs to go FAST!
new: Grand-dad of all offroad cars |
28.10.2002 at 18:52 |
|
Andrus |
Cobra kit
tundub, et mingi firma teeb juba eestis Cobra keresid, selle kohta ei oska keegi midagi öelda?
http://www.allenplast.ee/tutvustus.htm
Meie tooted:
Süstad , Sõiduauto COBRA kere , Suusaboksid , Autoosad (stanged, spoilerid, poritiivad jne.) ,
Bioloogilised kuivkäimla potid , Mitmesugused mudelid ja matriitsid
|
28.10.2002 at 19:34 |
|
urmas |
Cobra kit
Kas nii ongi, et suva firmal tuleb pähe hakata Cobra keresid tegema ja mingeid litsentse ega kooskõlastusi vaja ei olegi? |
28.10.2002 at 20:14 |
|
BlueStang |
Cobra kit
Päris huvitav info. Jäigi kunagi Pilgrimi kitiga asi katki, sest tundus mõttetult kallis projekt ning kerekuju oli ka liialt väljavenitatud ja lame võrreldes originaaliga.
Huvitav milline kohalik välja näeb.
____________________________
http://www.mustangandfords.com/news/1305-top-10-svt-cobras/ no more
Dream car for family, who needs to go FAST!
new: Grand-dad of all offroad cars |
28.10.2002 at 20:19 |
|
PlyVal64 |
Cobra kit
quote: BlueStang: Päris huvitav info. Jäigi kunagi Pilgrimi kitiga asi katki, sest tundus mõttetult kallis projekt ning kerekuju oli ka liialt väljavenitatud ja lame võrreldes originaaliga.
Huvitav milline kohalik välja näeb.
Pilgrim jah veidi venitet, hetkel tootmisse tulev aga peaks olema suht originaaliga sarnane, vähemalt minu silmale küll. Rustang on näinud, äkki oskab veits erapooletumalt kommenteerida. Ja äkki too firma, mida MustangGT94 välja tõi, vist ongi see, kes hakkab vormide alusel neid valama. A äkki pole kah, uurime asja. Igatahes värvituna tundus küll väägagi Shelbylik olema ... ja tegija ju ise ajakirjanduseski Cobra-teemat lahanud. Ju tea, mida täpselt teeb ja milline neist kõige sarnasem on. |
28.10.2002 at 20:49 |
|
urmas |
Cobra kit
Tegelt Andrus tõi selle firma lingi. Mina ainult küsisin, et kas auto kere tootmiseks mingit autoriõiguse lintsentsi ka vaja on? Bioloogilise kuivkäimla poti valmistamiseks on kohe kindlasti autori litsents vajalik |
28.10.2002 at 21:01 |
|
svenson |
Cobra kit
mida siis kommenteerida selle teema jätkuks?
kas tõesti on nii palju jama kui tahetakse eesti registrisse saada mis moodi need rexeri omad siis tulevad? kas iseehitatud või mingi oma nimega päris
ja kas 2 tegijat on eestis palju? ma mõtlen kohalikul turul! |
29.10.2002 at 09:30 |
|
PlyVal64 |
Cobra kit
quote: svenson: kas tõesti on nii palju jama kui tahetakse eesti registrisse saada mis moodi need rexeri omad siis tulevad? kas iseehitatud või mingi oma nimega päris
Jama on TAPVALT! Altkäemaksu ja kaastundega saab küll ka lihtsamalt neid registrisse, kuid kui võtta täpselt seadusepunkti järgi, siis mitte. Rexerist ja tema toodangust niipalju, et tema ja Silwi Autoehitus on ainsad regatud autotehased Eestis. Vahe neil ainult see, et Silwil luba ehitada ümber juba tüübivastavust omavaid busse, Rexer ehitab valmis täiesti uued autod. Aastatoodang kuni 500 autot ei pea neid kõiki vajalikke turvateste läbima(mis kõige kallimad on), muud tingimused peavad siiski vastama EU-nõuetele. Silwil selletõttu raskem, et reisiateveoks ehitatavad sõidukid ja istmed peavad ka need crashtestid läbima. EstField ja muud OMAVALMISTATUD, ehk autod, kellele tehasetähise väljastab ARK(Liiklusregister), peavad samuti vastama KÕIGILE EU-nõuetele. Leivategija seetõttu ongi maadelnud ja suure vaevaga need regatud saanud. Aga nüüd ootavad teda mõnusad maksud+intressid+kohtutäituri kulud. ARK ei nõudnud uue omavalmistatu regamisel sõidukiaktsiisi tasumise tõendamist, seda kontrollib Maksuamet(nagu impordil Tolliamet). Loomulikult jätsid kõik need maksmata(ka muud iseehitajad, enamus neist tsiklid). Aga Maksuamet pole neid unustanud...
Edit: see puudutab ka KÕIKI siiani regatud EstFielde!!! Ja intressid kogunevad(keegi siinseltki saidilt ju ehitas omale ühe, Fiati tehnikal). Täita tuleb neil Rahandusministri määrust Nr.108 20.12.2000 ja täita vastav deklaratsioon.
Ja väike väljavõte Seadusest:
§ 1. Mootorsõidukiaktsiisi seaduses (RT I 1995, 17, 236; 1998, 111, 1831; 1999, 56, 588; 2000, 81, 515) tehakse järgmised muudatused:
1) paragrahvi 1 tekst muudetakse ja sõnastatakse järgmiselt:
«Mootorsõidukiaktsiisiga (edaspidi aktsiis) maksustatakse Eestisse imporditud ja Eestis toodetud või ümberehitatud mootorsõidukid, mille loetelu on toodud käesoleva seaduse lisas, ning käesoleva seaduse § 2 lõikes 2 nimetatud mootorsõidukid.»;
2) paragrahvi 2 tekst muudetakse ja sõnastatakse järgmiselt:
« (1) Mootorsõidukid, välja arvatud käesoleva paragrahvi lõikes 2 nimetatud mootorsõidukid, maksustatakse aktsiisiga käesoleva seaduse lisas toodud määrade järgi vastavalt mootorsõiduki silindrite töömahule ja vanusele. Mõlema määra järgi arvutatud aktsiisid maksustamisel summeeritakse.
EstFieldiga veel see jama, et toodab küll autosud, kuid üldlevinud ja kehtiv seadusandlus ei luba ehitada üle 5 samasuguse omavalmistatud sõiduki. Teppanil läheb väga raskeks ... ja Rootsi müüdud pole kah seal arvele võetud. Lihtsalt pole toda tüübivastavuse tunnistust ... ja iseehitaja seda ei saa kah. Kokkuvõttek ütleks, et EU ja EV omades "kägistajaseadustes" on pea võimatuks teinud igasuguse omaloomingu ... kahjuks!
Ja veel üks edit: Kaubagrupp 8703
Sõiduautod ja muud mootorsõidukid, peamiselt reisijateveoks (v.a rubriigis 8702 mainitud), k.a mitmekohalised furgoonautod ja võidusõiduautod:
Lisaks uutele ja ümberehitatutele!!!(ka neid lisandub maksuvõlglaste nimekirja, Lauri näiteks. On muidugi vaieldav:Mõisted 6) ümberehitatud mootorsõiduk – mootorsõiduk, mis on aktsiisi objektiks mitteolevast mootorsõidukist ümber ehitatud aktsiisiga maksustamisele kuuluvaks mootorsõidukiks. Siin toimus maksualuse tõusmine aga õnneks vist Lauri auto sinna alla ei käi.) , peab aktsiisi tasuma ka Kavor oma vormelitelt! Kartauto aga siia gruppi ei kuulu. |
29.10.2002 at 11:04 |
Last edited 29.10.2002 at 12:00 by PlyVal64
|
peep Moderator |
Cobra kit
quote: PlyVal64: EstFieldiga veel see jama, et toodab küll autosud, kuid üldlevinud ja kehtiv seadusandlus ei luba ehitada üle 5 samasuguse omavalmistatud sõiduki. Teppanil läheb väga raskeks ... ja Rootsi müüdud pole kah seal arvele võetud.
Ma ei mõista, mis valemiga saab see SBC mootoriga Estfield vastata tänavautodele esitatavatele nõuetele ja eriti veel EU nõuetele Momendil vist. juba kehtivad EUR 3 saastenormid ja nendel autodel pole ju katalüsaatoreidki. Ja muidugi kui iseehitatud autodelt tuleb aktsiisi ka maksta (mis on ju igati loogiline) siis tundub kogu asi eriti mõttetu, 355 cid mootori pealt on aktsiis ca. 59 k. eeku. |
29.10.2002 at 11:30 |
Last edited 29.10.2002 at 11:31 by peep (Moderator)
|
PlyVal64 |
Cobra kit
Peep, ei saagi! Pühapäev uurisin siis igaks juhuks lähemalt asja(on nagu endalgi kerge mõte), ja nii tulebki välja. Lisaks ei pidanud mitte ükski Estfield näiteks müranõuetele vastama oma lühikeste summutite tõttu(miskid DB-d 3m kauguselt mõõdetuna 2.käiguga kiirendadest 50lt KM/H-lt). Neid nõudeid on mustmiljon, millele uus auto peab vastama. Ja kahjuks võib peaaegu ära unustada vana BB-ga Cobra ehitamise. Ainus lootus oleks mõningate nõuete lõdvendamine seadusandluses ... kuid see paistab meil siin pea võimatu olevat. |
29.10.2002 at 11:38 |
|
|