Poster |
Message |
Ets |
SPLIT: esinumbri kohustuslikkus ja paigutamine
quote: LaSa: quote: fire83: Otsisin netist, aga ei leidnud ühtegi pilti kus mõnel sellisel vettel ees number oleks. Huvitav kuidas ja kuhu nad selle panevad?
Selleks on spetsjomm plaat neil olemas, mis Autole ninakülge käib.
Seda värki sai Jaanusega kunagi uuritud ja sinnapaika jäetud. Mäletan, et eesti seaduste järgi peab autol esinumber olema juhul kui tehase poolt on selleks koht ette nähtud!! Taganumber on kohustuslik.
Mustangil on esipamperil pisukene usanumbri mõõtudes õnarus olemas aga kui vettel see puudub siis ei peakski ees numbrit olema!!!
Hea auto! |
09.02.2006 at 15:33 |
|
fire83 |
SPLIT: esinumbri kohustuslikkus ja paigutamine
quote: Seda värki sai Jaanusega kunagi uuritud ja sinnapaika jäetud. Mäletan, et eesti seaduste järgi peab autol esinumber olema juhul kui tehase poolt on selleks koht ette nähtud!! Taganumber on kohustuslik.
Nii, see on Ets. Lisaks oli selles määruses veel kirjas, et kui autotootja pole numbrimärgi jaoks kohta ette näinud, siis võib autole paigaldada reg.märgi lisakinnitusi. Seega võib, aga ei pea. Oma asi. Peasi, et number poleks väänatud. Ja kui õieti mäletan, siis pidi vist nähtav olema 40 meetri kauguselt päevasel ja 20m kauguselt pimedal ajal. Mul omal see määrus väljaprindituna pardatshokis juhuks kui sinikuubedele peaks olema vaja seadust tutvustada. Siiamaani pole vaja olnud.
____________________________
Arvutiporno
'08 Oranzh HHR LT
'93 Must TransAm
'83 Punane Firebird |
09.02.2006 at 15:40 |
1 edit. Last edited 09.02.2006 at 15:41 by fire83
|
Petruco |
SPLIT: esinumbri kohustuslikkus ja paigutamine
Kood 102. Registreerimismärk
Nõuded: 1) liiklusregistrisse kantud sõiduki registreerimismärk peab vastama Eesti standardile. Vabariigi Presidendi sõidukil võib registreerimismärgi asemel kasutada suurt riigivappi kandvat märki. Teistes riikides registreeritud sõiduki registreerimismärk peab vastama ÜRO Viini 1968. a «Teeliikluse konventsiooni» või EÜ liikmesriikide sõidukitel EÜ Nõukogu määruse 2411/98/EÜ nõuetele;
2) registreerimismärk peab olema loetav hajutatud päevavalguse korral vähemalt 40 m kauguselt ja pimeda ajal, nõuetekohase registreerimismärgi valgustusega, vähemalt 25 m kauguselt;
3) registreerimismärk peab olema ilma katteta ning asuma valmistaja poolt ette nähtud kohas, vastavalt direktiividele 70/222/EMÜ või 93/94/EMÜ;
4) sõidukeil, mille registreerimismärgi kinnituskoht ei sobi standardikohasele registreerimismärgile, võib kasutada lisakinnitusvahendeid ja paigutada valgusteid nii, et oleks tagatud tagumise registreerimismärgi loetavus;
5) peab olema puhas, deformeerimata;
6) kinnitusdetailid ei tohi halvendada registreerimismärgi loetavust.
|
09.02.2006 at 16:11 |
|
Jesper |
SPLIT: esinumbri kohustuslikkus ja paigutamine
Millist määrust sa kaasas kannad? Mina leidsin
Mootorsõiduki ja selle haagise tehnoseisundile ja varustusele esitatavad nõuded, kus on kirjas:
quote:
NÕUDED PÄRAST 1. JAANUARI 1997. A LIIKLUSREGISTRISSE KANTUD VÕI KANTAVALE SÕIDUKILE
/--/
Kood 102. Registreerimismärk
/--/
3) registreerimismärk peab olema ilma katteta ning asuma valmistaja poolt ette nähtud kohas, vastavalt direktiividele 70/222/EMÜ või 93/94/EMÜ;
ja veidi allpool
quote: NÕUDED ENNE 1. JAANUARI 1997. A LIIKLUSREGISTRISSE
KANTUD SÕIDUKILE
/--/
3) registreerimismärk peab olema ilma katteta ning asuma valmistaja poolt ette nähtud kohas;
Ehk siis mina loen sealt välja, et enne 1997 registrisse kantud sõidukite puhul võib isegi tagumine märk puududa, kui tehas pole seda ette näinud, aga pärast seda on märgikohtade olemasolu regamise eelduseks (viited direktiividele).
Jesper,
läheb viskab samuti esimese märgi nurka |
09.02.2006 at 16:14 |
1 edit. Last edited 09.02.2006 at 16:15 by Jesper
|
Maik |
SPLIT: esinumbri kohustuslikkus ja paigutamine
OT aga huvitab:
Tõstaks teemat. Camarol pole ka ees originaalis otseselt stangesisest numbri kohta. Aga on see originaal kinnituse koht põhimõtteliselt juurde ostetav...
http://www.usaraud.ee/carpic/29a665a7a14266fea1d1144142813a55.jpg kas nii võib siis olla ? Iseenesest ajuvaba.. :P pealegi see alumine osa käib ju vastu maad üsna palju tegelt... (ja minu laienditega ei näe seda üldse peaaegu ). Et siis kui nüüd uus stange saab värvitud - kas kruvida sinna seda märki enam või piisab väljaprindi näitamisest ? Kuidas politsei ikkagi käitub ? Kas camarol on see udutulede vaheline koht valmistajapoolne koht või on see ikkagi rohkem ostetav lisajubin numbri jaoks ? Pilt siis http://www.amiflex.ee/camaro/katted/IMG_9040.jpg ka.
edit: googeldasin ka nati neid original locatione otsides aga ei miskit..ju siis ei pannud täppi otsingusõnadega.
____________________________
2011 Chevrolet Camaro 2SS/RS
|
17.02.2006 at 00:08 |
3 edits. Last edited 17.02.2006 at 00:22 by Maik
|
riisiveski |
SPLIT: esinumbri kohustuslikkus ja paigutamine
Kuna TSM määruses on toodud "Registreerimismärk" ainsuses, siis ei tohiks politseil olla mingit alust selle eest noomida. Kindel aga on see, et nende tähelepanu see tõmbab ja (vähemalt esialgu) on selgitamist kõvasti.
Need direktiivid, kus on kirjas registreerimismärgi paigutusele esitatavad nõuded, on pealkirjaga vastavalt "Mootorsõidukite ja nende haagiste tagumise registreerimismärgi paigalduskohta ja kinnitamist käsitlevate liikmesriikide õigusaktide ühtlustamise kohta" ja "Kahe- ja kolmerattaliste mootorsõidukite tagumise registreerimismärgi paigalduskoha kohta".
Järeldused tehke ise
____________________________
Be smart. Drive safe. Stay legal. |
17.02.2006 at 09:06 |
|
Maik |
SPLIT: esinumbri kohustuslikkus ja paigutamine
Asi vist selge ja tänud ka siis
sorry ka eelmisesse topicusse sodimise eest
____________________________
2011 Chevrolet Camaro 2SS/RS
|
17.02.2006 at 20:48 |
|
Front |
SPLIT: esinumbri kohustuslikkus ja paigutamine
Viskasin esimese registreerimismärgi minema, printisin vajalikud direktiivid välja, et saaks neid politsei nina ees lehvitada ning südamerahu garanteerimiseks kirjutasin päringu Liiklusõiguse Büroosse. Vastus oli masendav:
"Registreerimismärkide arvu küsimus on tegelikult mitmel viisil tõlgendatav. Nii "Mootorsõiduki ja selle haagise tehnoseisundi nõuete" määrus kui selles tehtud viited EL vastavatele aktidele reguleerivad vaid tagumist registreerimismärki.
Enamik autotootjaid on siiski näinud ette registreerimismärgi ka sõiduki ette. Medalil on kaks külge. Ühest küljest võid nõuda, et politsei tõendaks valmistaja poolt esimese registreerimismärgi kohustuse. Teisalt võid kohtuvaidluses jääda kaotajaks, kuna politsei raiub kohtule, et igale autole on ette nähtud ka esimene registreerimismärk ning kohus jääb seda väidet uskuma. Selle vältimiseks pead olema valmis tõendama, et Sinu autole ei ole ette nähtud esimest registreerimismärki."
Kogu teema pikemalt siin: Auto24 Foorum
Huvitav, kuidas sellist tõendit oleks võimalik saada?
____________________________
Jeep Cherokee '99
Blue Firebird '91
|
09.03.2006 at 09:54 |
|
ervin |
SPLIT: esinumbri kohustuslikkus ja paigutamine
kõige lihtsam on seda tõendit saada ARK-st. seda esimese numbrimärgi kujul. IMHO, mõttetu jonn tühja koha pealt. meenutab kunagist johansoni aetud jonni toonklaaside teemal - tehasest on ettenähtud ka esiustel toonitud klaasid, kleebime prügikotikilega esiaknad üle ja siis jonnime trahvide üle III astme kohtuni välja ja kui vaja siis ka sealt edasi. kui autole on võimalik paigutada esimene number, ilma midagi lõhkumata, siis milleks jonnida ja eriti veel argumendiga "aga kongo ahvide põdrarakenditel pole üldse numbrimärke"... |
09.03.2006 at 10:44 |
|
Front |
SPLIT: esinumbri kohustuslikkus ja paigutamine
Olles jätnud juba 2 numbrit lumehange, hakkab tasapisi üle viskama. Tekib nagu mõte, et kui pole ikka tekitatud 3.gen Firele ettenähtud kohta märgi jaoks, siis äkki pole mõtet ka punnitada? Loomulikult saaks sinna konstrueerida tõhusama hoidiku, mitte lasta ainult 2 kruviga seda alust sinna plastiku külge... aga kui võib ka ilma olla, miks peab siis autot pedereerima?
____________________________
Jeep Cherokee '99
Blue Firebird '91
|
09.03.2006 at 11:14 |
|
Andropov |
SPLIT: esinumbri kohustuslikkus ja paigutamine
quote: Front: ...Teisalt võid kohtuvaidluses jääda kaotajaks, kuna politsei raiub kohtule, et igale autole on ette nähtud ka esimene registreerimismärk ning kohus jääb seda väidet uskuma. Selle vältimiseks pead olema valmis tõendama, et Sinu autole ei ole ette nähtud esimest registreerimismärki."
No ma ei tea... Ja nii räägib spetsialist (Indrek Sirk, st mitte tqhq foorumi kasutaja Front)?
Kohtud lähtuvad siiski oma "uskuma jäämistes" eelkõige seaduslikest alustest ja kontrollitud faktidest. Kohus ei ole manipuleeritav, et nad jääksid uskuma (isegi politsei) mingit "raiumist".
|
09.03.2006 at 14:56 |
|
fire83 |
SPLIT: esinumbri kohustuslikkus ja paigutamine
quote: Front: Huvitav, kuidas sellist tõendit oleks võimalik saada?
aga vaatme speci, mis see ütleb näiteks kaasaegsete autode kohta....
EXTERIOR FEATURES
Pontic C6 Coupe
License plate bracket, front: Available
http://www.pontiac.com/g6coupe/specs_viewall.jsp?brand=g6
Pontiac GTO
License plate bracket, front: Standard
http://www.pontiac.com/gto/specs_viewall.jsp
Pontiac Solstice
License plate bracket, front: Available
http://www.pontiac.com/solstice/specs_viewall.jsp
Ehk siis selle näite puhul on GTO-l esinumbrimärgi alus standardis kaasas, Solstice ja C6 puhul on esinumbri alus küll saadaval, aga lisavarustusena. Viimast tõlgendaksin mina aga määruse punktiga, kus öeldi, et omanik võib paigaldada lisakinnitusi. Minu tõlgendus on võib = võib, aga ei pea, sest standardis pole ette nähtud. Samas jah, tehase poolt pole ka ette nähtud, et neil autodel ei ole üldse numbri ette paneku võimalust. Peab vanautode spece (fire/cama) otsima, siis vaatab edasi...
____________________________
Arvutiporno
'08 Oranzh HHR LT
'93 Must TransAm
'83 Punane Firebird |
09.03.2006 at 15:18 |
|
fire83 |
SPLIT: esinumbri kohustuslikkus ja paigutamine
Vähemalt 2002 Firebirdi spec ei ütle kahjuks midagi numbri kohta. Kõik huvilised võivad ka ise otsida neid huvitava auto spece, kasutage www.archive.org otsingut.
____________________________
Arvutiporno
'08 Oranzh HHR LT
'93 Must TransAm
'83 Punane Firebird |
09.03.2006 at 15:25 |
1 edit. Last edited 09.03.2006 at 15:25 by fire83
|
Maik |
SPLIT: esinumbri kohustuslikkus ja paigutamine
Leidsin sellise..
http://www.camarosource.ca/new_site/brochures/1997/1997_broch_page_16.jpg
ehk leiab keegi parema mingi ? Tahaks kangesti ilma nr-ita ringi sõita ja korduvülevaatust saada vms
chevy ja gmc enda lehel ma andsin alla :S
____________________________
2011 Chevrolet Camaro 2SS/RS
|
09.03.2006 at 22:38 |
1 edit. Last edited 09.03.2006 at 22:45 by Maik
|
jaanus87 |
SPLIT: esinumbri kohustuslikkus ja paigutamine
käisin kohalike politseinikega juttu ajamas ja nemad andsid mulle tln. arki numbri kuhu soovitati helistada. Seal seletati ära, et ilma esinumbrita ei tohiks ÜV-lt läbi saada. Küsisin siis seda, et miks seaduses on reg.märk ainsuses? Õeldi et reg. märk koosneb kahest numbrist ja kõik. Niiet number ees on kohustuslik. |
20.03.2006 at 12:30 |
|
riisiveski |
SPLIT: esinumbri kohustuslikkus ja paigutamine
quote: fire83: quote: jaanus87:Õeldi et reg. märk koosneb kahest numbrist ja kõik. Niiet number ees on kohustuslik.
TSMm RTL 2001, 46, 657
Identifitseerimine ja varustus
§ 6. Registreerimismärk
Esiteks - tegemist oli ARKi poolt kellegi isikliku arvamusega, mis ei lange määrustega kokku. See, et väljastatakse kaks numbrit komplektis, ei ole mingi vabandus. Kui ma tahan, võin kolmanda ka tellida.
Teiseks - fire83 toodud viide on valele määrusele, see kehtis ainult traktorite kohta ja on praeguseks kehtetu. Kehtiv on traktorite jaoks MKMm nr 43 ja autode jaoks TSMm nr 50.
____________________________
Be smart. Drive safe. Stay legal. |
20.03.2006 at 14:21 |
|
fire83 |
SPLIT: esinumbri kohustuslikkus ja paigutamine
Minu viga, aitäh parandamast. Kustutasin üldse oma jutu ära.
____________________________
Arvutiporno
'08 Oranzh HHR LT
'93 Must TransAm
'83 Punane Firebird |
20.03.2006 at 14:27 |
|
riisiveski |
SPLIT: esinumbri kohustuslikkus ja paigutamine
Lisan ka siia kommentaari, mille saatsin läbi auto24.ee foorumi Liiklusõiguse Büroo meestele:
TSMm nr 50, kood 102, punkt 3: registreerimismärk peab asuma valmistaja poolt ette nähtud kohas, vastavalt direktiividele 70/222/EMÜ või 93/94/EMÜ.
Mina loen sellest välja, et politseil pole mingit alust nõuda kohustuslikkust reg märgi paigutusele sõiduki ette, sest määrus nõuab üheselt, et märk peab olema paigutatud sõiduki taha valmistaja määratud kohta. Sõiduki esiosale ei nõua määrused reg märgi paigaldamist vaatamata sellele, et valmistajad on sinna koha jätnud.
____________________________
Be smart. Drive safe. Stay legal. |
20.03.2006 at 14:34 |
|
fire83 |
SPLIT: esinumbri kohustuslikkus ja paigutamine
riisiveski, kust Sa selles (TSMm nr 50, kood 102, punkt 3) välja loed, et märk peab olema paigutatud sõiduki taha? Kas direktiividest 70/222/EMÜ või 93/94/EMÜ. Ma veidi nõutu.
____________________________
Arvutiporno
'08 Oranzh HHR LT
'93 Must TransAm
'83 Punane Firebird |
20.03.2006 at 14:56 |
|
riisiveski |
SPLIT: esinumbri kohustuslikkus ja paigutamine
quote: fire83: Kas direktiividest 70/222/EMÜ või 93/94/EMÜ. Ma veidi nõutu.
Copy-paste pealkirjadest:
DIREKTIIV 70/222/EMÜ mootorsõidukite ja nende haagiste tagumise registreerimismärgi paigalduskohta ja kinnitamist käsitlevate liikmesriikide õigusaktide ühtlustamise kohta 20. märts 1970
DIREKTIIV 93/94/EMÜ, 29. oktoober 1993, kahe- ja kolmerattaliste mootorsõidukite tagumise registreerimismärgi paigalduskoha kohta
Edit: 70/222/EMÜ pealkiri ütleb juba piisavalt palju, ei ole isegi vaja täpsemalt seda direktiivi lugeda, et aru saada numbrimärgi paigutuse kohta kas ette või taha.
____________________________
Be smart. Drive safe. Stay legal. |
20.03.2006 at 15:09 |
1 edit. Last edited 20.03.2006 at 15:10 by riisiveski
|