register | account recovery | profile | help / abiinfo | search
show today's posts | mark all read
ukraina
tqhq.ee foorum : Vaba teema : Käigukastis liiga palju õli?  
Poster Message
tarzic
Käigukastis liiga palju õli?
Tere,

Kuna siinses foorumis on kodanikel palju kokkupuuteid automaat käigukastidega, siis küsiksin ühe mureliku küsimuse labase eurooplase kohta...

Nimelt sai tuttavale preilile soetatud automaatkastiga Ford Escort aastast 96. Autot müüs samuti preili, kes oli valanud käimarile õli juurde väites, et seda oli seal alla normi. Nüüd on aga probleem selles, et õli on tublisti üle normi :S Iseenesest kõik toimib ilusti, käigud vahetuvad kenasti üles ja alla. Ainus probleem on selles, et külma mootoriga (kui tühikäigu pöörded on kõrgemad) parking'ult drive peale lülitades tuleb üpris tugevalt jalaga piduril hoida, kuna masin tahab hoogsalt minema pürstida.

Et siis mis juhtub, kui automaat kastis on liialt palju õli ja kas see võib olla juhtumisi seotud eelpool kirjeldatud probleemiga?



Ette tänades,

Tarmo
16.08.2006 at 11:37
vvt
  
Käigukastis liiga palju õli?
Õli mõõtmise tehnika vale.

Liigne õli toob kaasa väljaajamise ning eksteemjuhtudel ülekuumenemise. Ei muud.

____________________________
Powered by BBB
Life begins @ 7500 rpm
16.08.2006 at 11:47
tarzic
Käigukastis liiga palju õli?
quote:
vvt: Õli mõõtmise tehnika vale.

Liigne õli toob kaasa väljaajamise ning eksteemjuhtudel ülekuumenemise. Ei muud.

Selge pilt. Aga äkki oskate öelda, millest võib olla tingitud see et auto tahab külmast peast hirmsal kombel kohalt liikuda ja pidurit tuleb tugevalt peal hoida? Samas, kui külma mootoriga sõitma hakata siis hoogu mahapidurdades kipub auto õrnalt katuma/raputama, nagu ei tahaks seisma jääda vaid ikka edasi liikuda (katkumise ajal tõmmab pöörded korraks väga maha ) :(
16.08.2006 at 12:17 2 edits. Last edited 16.08.2006 at 12:18 by tarzic
LaSa
 
Moderator
Käigukastis liiga palju õli?
Külmalt käivitades on pöörded suuremad ja turbiin hakkab kaasa vedama.
16.08.2006 at 12:23
tfr
 
Käigukastis liiga palju õli?
quote:
vvt:Liigne õli toob kaasa väljaajamise ning eksteemjuhtudel ülekuumenemise. Ei muud.

Kindel, et ei muud? Minu arust on siin foorumis korduvalt juttu olnud sellest, et liigne õli toob kaasa käiguvahetusmomendi kõrgemale lükkumiseni kuni selleni, et 1. käigust kaugemale ei mindagi.
16.08.2006 at 12:24
vvt
  
Käigukastis liiga palju õli?
Äge kaasavedamine ja robakaga sisselülitamine on tühikäigu pööretest. Mõningatel juhtudel võib olla tingitud ka tühikäigulülituse puudumisest TPS-s (lüliti katki või seguklapist mehhaaniliselt pöördeid keeratud.

Kui soojast peast seda pole, siis tuleks süveneda tühikäigupööretesse külmast peast.

See õlivärk sõltub kaasusest ja kastist. Liiga palju teada seal hoida pole vaja.

____________________________
Powered by BBB
Life begins @ 7500 rpm
16.08.2006 at 12:40
kefka
Käigukastis liiga palju õli?
kuna tegu inimesega ,kes automaatkastiga kokku eriti puutunud pole(eeldatavasti),alustaks ikkagi õli mõõtmisest. õli mõõdetakse käiva mootoriga,juhul kui seda teha seisvaga ongi õli palju näiliselt. ja kui ongi õli liiter rohkem ,ei juhtu ka midagi.

____________________________
Oldsmobile Custom Cruiser '80
chevrolet k30
16.08.2006 at 12:52
tarzic
Käigukastis liiga palju õli?
Õlitaset sai mõõdetud käiva mootoriga !
Ilmselt eelmine omanik seda ei teadnud ning tegi seda seisval autol. Arvatavasti valas siis niipalju õli sisse, et seisvast peast maximumi peal oleks. Ja nüüd ongi ülearu õli kastis :(


Igaljuhul aitäh kiirete vastuste eest, eks ma uurin pisut, mis see tühikäik teeb ja püüan ka õlikogust vähendada...

Kui kellelgi on veel häid ettepanekuid, siis andke aga teada.



Terv,

Tarmo
16.08.2006 at 13:04
LaSa
 
Moderator
Käigukastis liiga palju õli?
Õlitase peaks seisva motoriga siiski kõrgem olema..
"Vale taseme" tekitas tõenäoliselt see, et mõõdeti taset külma kastiga, soojenedes õli ikka päris usinalt paisub ja taset peab mõõtma ikka korralikult sooja kastiga.
16.08.2006 at 13:12
kefka
Käigukastis liiga palju õli?

kui sind see liigne õli tõesti häirib,siis enamustes autoremondiga ,õlivahetustega tegelevates asutustes on vanaõli tünnid(surve ja vaakumiga),millega on võimalik see üleliigne õli välja lutsutada õlivarda torust.

____________________________
Oldsmobile Custom Cruiser '80
chevrolet k30
16.08.2006 at 13:16
vvt
  
Käigukastis liiga palju õli?
Õlitaset mõõdetakse töötava mootoriga tühikäigul, külmast peast on min ja soojast peast max märgi läheduses (osadel on varda peal lausa cold ja hot).

Tavalise kasutaja teadmatus neist asjadest on mõnikord lausa hämmastav, kuigi 96 Escortile võiks minna esindusest saja krooni eest endale kasutusõpetuse osta ja selle selgeks teha. Automaatkast on veel nii müstiline asi, et harvad pole ka käsitsi käikude vahetamine 1-2-3-D-Ralli :D ning mäletan ühte juhtumit, kus tollal tunnustatud töökoda kallas automaatkasti GL-5 sisse :kill

Vähemalt sama ajajärgu automaat-mondeol küll sellist kino polnud, et külmast oleks hirmsasti rabanud. Uuema otsa fordidel on mazda jõuagregaadid, kui selle kasti katki teed, siis soovin õnne, sest varuosad maksavad rohkem kui auto.



____________________________
Powered by BBB
Life begins @ 7500 rpm
16.08.2006 at 13:42
RICAMB
Käigukastis liiga palju õli?
See, kas kastiõli taset kontrollida töötava või seisva mootoriga, on ikkagi margi/mudelikohane.
Nii mõnelgi Jaapani masinal peab kasti soojaks ajama ja siis taset seisva mootoriga mõõtma.
Escorti kohta ei oska kommenteerida, kuid see lihtsalt selleks, et mõni üldistusi tegema ei hakkaks.
16.08.2006 at 15:48
tqhq.ee foorum : Vaba teema : Käigukastis liiga palju õli?  
Log in:
Account recovery
 
muskelautod | kiirendusvõistlused | tehnika | üritused | autoesitlused | foorum | sõnastik | kalkulaatorid
tqhq'st | sisukaart | e-mail
© tqhq.ee 2000 - 2024. Loe meie materjalide linkimisest ja kopeerimisest.