register | account recovery | profile | help / abiinfo | search
show today's posts | mark all read
ukraina
tqhq.ee foorum : Vaba teema : Ühtne liiklusmaks tulekul   1 2 3 4 5  
Poster Message
Vanaisa
  
Moderator
Ühtne liiklusmaks tulekul
http://www.delfi.ee/news/majandus/majandus/article.php?id=13775994

Euroopa Parlament kiitis heaks raporti, kus toetatakse Euroopa Komisjoni ettepanekut asendada auto registreerimismaksud Euroopa Liidus kümne aasta jooksul ühtsetel alustel arvutatavate iga-aastaste liiklusmaksudega.

Maksu suurus sõltuks tekitatavast reostusastmest, kusjuures saadikud soovivad, et lisaks süsinikdioksiidile arvestataks ka muude saasteainetega ning auto kütusekuluga. Raporti poolt hääletas 385, vastu 139 ja erapooletuks jäi 109 saadikut, teatas Euroopa parlamendi Eesti toimetus.

Reklaam

Euroopa Komisjoni (EK) ettepaneku eesmärgiks on lahendada probleem, mis on seotud maksusüsteemi erinevustega liikmesriikides — nt autode registreerimismaksud on vahemikus 0%-180%. Euroopa Liidus kehtiva 25 erineva sõiduautodega seotud maksusüsteemi tulemuseks on topeltmaksustamine, autode maksudest ärgitatud üle piiri viimine ja muud turumoonutused, mis takistavad siseturu nõuetekohast toimimist.

Ka püüab EK soodustada Kyoto protokollist tulenevate keskkonnakohustuste täitmist, vähendades sõiduautodest põhjustatud süsinikdioksiidi heitmete hulka — uue süsteemi alusel maksab keskkonnasõbralikuma auto omanik vähem makse.

Euroopa Parlament toetab EK ettepanekut, ent soovib, et maksu suurus ei sõltuks mitte ainult CO2 heitmete hulgast, vaid et arvesse võetaks ka teiste saasteainete (lämmastikoksiidide ja tahmaosakeste) heitmeid ning auto kütusekulu (kütusesäästliku auto maksud oleks väiksemad).

Saadikud soovivad ka, et üleminekuperioodil rakendataks tagasimaksmise süsteemi, et säästa tarbijaid topeltmaksustamisest nii pea kui võimalik. Raportis märgitakse samuti, et uus direktiiv peab olema eelarveliselt neutraalne. Raportis öeldakse, et klassikaliste ja vanasõidukite säilitamise huvides ei tohiks direktiiv mingil moel piirata liikmesriikide õigust vabastada vähemalt 20 aasta vanused sõidukid liiklusmaksust.

Meie seltsimehed ilmselt ei viitsi seda viimast tekstiosa isegi vaadata....

____________________________
KÕIK KASTIRATASTELE, SELTSIMEHED!!!
:evil
05.09.2006 at 21:22
BlueStang
 
Ühtne liiklusmaks tulekul
Lollid euroametnikud - huvitav, kas saastemaks hakkab läbisõidust ka olenema - seisev auto ju nagu ei peaks saastama???
Bensule vist ei julgeta enam juurde panne - aktsiis niigi kõrge, aga raha euroametnikele juurde vaja.

____________________________
http://www.mustangandfords.com/news/1305-top-10-svt-cobras/ no more
Dream car for family, who needs to go FAST!
new: Grand-dad of all offroad cars
05.09.2006 at 21:37 1 edit. Last edited 05.09.2006 at 21:39 by BlueStang
Silwer
Ühtne liiklusmaks tulekul
No kui see 20 aasta asi pannakse kehtima siis ei ole vast hullu. Mul on oma nimel kolm autot millest esimene saab 20-seks kahe, teine kolme ja kolmas nelja aasta pärast...

____________________________
BMW 325i E30 2,7 Turbo & BMW E46 S54 SMG VF570 supercharged & BMW F25 X3
06.09.2006 at 09:57
BlueStang
 
Ühtne liiklusmaks tulekul
Noh, ega see maks polegi probleemiks - pigem see ametnike hullus ja imelikud põhjendused raha kokkukraapimiseks:)

____________________________
http://www.mustangandfords.com/news/1305-top-10-svt-cobras/ no more
Dream car for family, who needs to go FAST!
new: Grand-dad of all offroad cars
06.09.2006 at 12:13
vvt
  
Ühtne liiklusmaks tulekul
Jutt oli liikmesriikide õigusest vabastada üle 20a autod, mitte 20. a autode automaatsest vabastamisest. Selle vabastamine on siseriiklik asi. Eestis on see vähemuses olev klassikavärk nagu hane selga vesi - peale jääb selgelt automüüjate lobi muuta vana auto pidamine võimalikult kalliks. Riik asub ilmselt viimaste poolele, sest teadupärast on enamik autosid siin vanemad kui 10 a.

See võib toimida Soomes, aga mitte Eestis. Ärge hõisake enneaegu. Võimsama auto omanikku kooritakse nagunii õigustamatult kõrge liikluskindlustusega (seletage mulle palun võimsuse ja liikluskahjude seos).


____________________________
Powered by BBB
Life begins @ 7500 rpm
06.09.2006 at 15:13
PlyVal64
Ühtne liiklusmaks tulekul
Üldiselt on sellise maksu tulek olnud vanatehnikasõpradel ammu selge, sestap käib ka ammu juba töö vanatehnika maksuvabastuse teemal. Aga see saab raudselt olema seotud auto korrasoleku ja hobiautoks olemisega. Absurd on loota, et kõik autod, mis toodetud enne 1987, saaksid maksust vabaks. Must Number, mingi teine erinumber, mingi klubiline tõend jne, need on teoreetilised maksuvabastuse aluse kriteeriumid.
Eeltöö sellise maksu tulemiseks on ära tehtud ka ARK poolt: näiteks seesama auto ajutine arvelt kustutamine. Just täna käisin, 5 minutit ja kõik. Lõplikult saad kustutada siis, kui on utiliseerimise tõend. Eks seda bürokraatiat tuleb juurde, kuid mis teha...
Samas ma ei saa aru, miks ei võiks mingisugune 5 senti olla igas bensuliitris sees automaksu?
06.09.2006 at 16:30
Peeter82
 
Ühtne liiklusmaks tulekul
quote:
PlyVal64:
Samas ma ei saa aru, miks ei võiks mingisugune 5 senti olla igas bensuliitris sees automaksu?
krt... ta ongi ju seal. Sest ega kütuseaktsiisi eest ju teid ometi ei remondita.

____________________________
ex Camaro ´79, ´80, ´93
06.09.2006 at 18:49
ivoalaska
 
Ühtne liiklusmaks tulekul
Ei hakanud uut teemat tegema aga natukene puudutab siinset seltskonda http://www.ohtuleht.ee/index.aspx?id=412113 Regamise ühekordne tasu päris krõbe :D
26.01.2011 at 12:21
vvt
  
Ühtne liiklusmaks tulekul
Ilmselt peetakse silmas siiski teatud näitajate järgi UUTE autode maksustamist, mis Euroopas kohati on juba ammu kasutusel (nt Itaalias olid üle 2.0 autod juba 90ndatel julmalt maksustatud). Ilmselt tuleb ka tunnistada tõsiasja, et kui automüügi tabelis on Land Cruiser samade müügiarvudega kui Ford Fiesta või Opel Astra, on tarbimises midagi valesti.

____________________________
Powered by BBB
Life begins @ 7500 rpm
26.01.2011 at 12:47
ivoalaska
 
Ühtne liiklusmaks tulekul
Uue auto alla läheb tõenäoliselt ka mikidemaalt kondis toodud kellegi teise vana, kuna siin registreerimine esmakordne ;) Tean, et nämmutatud teema aga milleks siis aktsiis üldse on?
26.01.2011 at 12:52
vvt
  
Ühtne liiklusmaks tulekul
Eks selliste asjade taha tekivad kohe igasugu AMTELi taolised seltskonnad, et pidurdada igakülgselt autode sissevedu (ajada kasutatud importauto kallimaks) ning soodustada juba müüdud autode second ja whatever handi...:(

____________________________
Powered by BBB
Life begins @ 7500 rpm
26.01.2011 at 12:57
DevilDeVille
  
Ühtne liiklusmaks tulekul
uute ondade osas on savi a juhul, kui ka mingil hetkel üliagarusest hobiautodele tšinovnikutebande poolt müts pähe tõmmatakse, tuleb hakata liiklema usas regatud sõidukitega. sedasorti allumatuse suureks plussiks on veel täiendav hingerahu ja õnnis ööuni. igale aktsioonile järgneb reaktsioon.

____________________________
Flick the Gestapo.... No, I said *Flick*, the Gestapo!
26.01.2011 at 12:58 1 edit. Last edited 26.01.2011 at 13:01 by DevilDeVille
tfr
 
Ühtne liiklusmaks tulekul
quote:
ivoalaska:Tean, et nämmutatud teema aga milleks siis aktsiis üldse on?

Kütuseaktsiis läheb (või noh, paberi järgi peaks minema) lõviosas teede infrastruktuuri ülevalhoidmisesse. Seda uut maksu üritatakse kehtestada põhjendusega, et rohelise eluviisi toetamiseks on ka autoomanikelt raha vaja saada :)
26.01.2011 at 12:58
vvt
  
Ühtne liiklusmaks tulekul
Võib arvata, et autoesinduste platsid on umbselt secondhandi täis, mida keegi ostma ei kiirusta (eks seal ole kallis ka). Selleks, et seda soodustada, tuleb teha mida? Esmakordselt Eestisse tulevale autole karmilt maksu selga ning lehvitame rohelist lippu.

____________________________
Powered by BBB
Life begins @ 7500 rpm
26.01.2011 at 13:02
tfr
 
Ühtne liiklusmaks tulekul
Ma ei tea, mina isiklikult selle konkreetse plaani taga kohalike automüüjate lobi-kõrvu näha ei oska - nende poolt vaevalt et tuleks ettepanek täiesti tavaline 10l/100 võttev harju keskmine pereauto lisaks esmasel regamisel selgalöödavale kirvele ka ~1000eur/aasta jooksva maksuga maksustada.

Pigem on see ikka puhtalt mingi veloga väntavate ja/või märssi mööda tolmust linnatänavat järel lohistavate paduroheliste elukauge jura.
26.01.2011 at 13:04
ivoalaska
 
Ühtne liiklusmaks tulekul
See rohelisus ja ökohipindus ajab juba tõsiselt südame pahaks. Kui enam midagi teha pole, siis tõmmatakse mingi rohelisuse teema ülesse. Kilekotimaks, peerumaks, suurte mootorite maks....õnneks on enamikul juhtudel see jäänud odavaks populismiks, mis reeglina vaibub.
26.01.2011 at 13:06
vvt
  
Ühtne liiklusmaks tulekul
quote:
tfr: Ma ei tea, mina isiklikult selle konkreetse plaani taga kohalike automüüjate lobi-kõrvu näha ei oska - nende poolt vaevalt et tuleks ettepanek täiesti tavaline 10l/100 võttev harju keskmine pereauto lisaks esmasel regamisel selgalöödavale kirvele ka ~1000eur/aasta jooksva maksuga maksustada.

Seda polegi keegi väitnud, sellele raportile järgnevatele direktiividele võib aga järgneda siseriiklik tegevus ja kui mina oleks automüüja, suruks küll selles suunas, et keerata kinni sisseveetavate autode regamine. Seega asi on ikka motiivis. Seda on ka lihtne põhjendada, et uute (ja esinduse platsidel tolmuvate) kasutatute osas domineerivad justnimelt "rohelisemad" autod, st odavama otsa autod kubatuuriga alla 2.0 liitri.


____________________________
Powered by BBB
Life begins @ 7500 rpm
26.01.2011 at 13:10
tihas
Ühtne liiklusmaks tulekul
Hm. Tuleb hakata Piiteri numbriga sõitma?
26.01.2011 at 13:30
PiiluMart
 
Ühtne liiklusmaks tulekul
kuulis ka raadiost seda jama krt ajab ikka si*a keema. Krt riik paneb iga liitri pealt endale juba üle poole tasku vaja veel mingeid makse juurde tekitada .
Ja huvitav oleks kuidas nad saastavust parandavad siis põletavad eurosi ja lasevad taeva osooni auke täitmaks??? idikad noh
Ja kui rahval pole raha mingit uut junni osta mis nn säästuauto kuhu ei kannata laste turvatoolegi sisse installida rihmad jäävad lühikeseks.
kui asi hakkab jõustama, tuleb ikka eestis ka suurem mürgel maha pidada kaua nad teevad mida tahavad? ja eestlane on ju vaikne rahvas küll alla neelavad ja maksavad.
26.01.2011 at 14:37 1 edit. Last edited 26.01.2011 at 14:39 by PiiluMart
rrrr
  
Ühtne liiklusmaks tulekul
quote:
tfr: Ma ei tea, mina isiklikult selle konkreetse plaani taga kohalike automüüjate lobi-kõrvu näha ei oska - nende poolt vaevalt et tuleks ettepanek täiesti tavaline 10l/100 võttev harju keskmine pereauto lisaks esmasel regamisel selgalöödavale kirvele ka ~1000eur/aasta jooksva maksuga maksustada.

Pigem on see ikka puhtalt mingi veloga väntavate ja/või märssi mööda tolmust linnatänavat järel lohistavate paduroheliste elukauge jura.
Nii see on: Rattarikkaks Tallinna koordinaator Mari Jüssi räägib

Mari Jüssi hinnangul võiks maksu kehtestamine tehniliselt näha välja nii, et nendel autodel, mis kulutavad näiteks enam kui 8 liitrit kütust 100 km peale, lisatakse kohe autohinnale mingi summa, millele lisanduks veel hiljem aastamaks.

Kust need andmed võetakse? Teada on, et autotootjad andmeid vassivad.
Teiseks keskonda reostab ikka sõitev mitte seisev auto. Mis tähtsust on siin sellel, kui suur on mootor.
Oli omal mõni aasta tagasi tööautol 1,1 liitrine mootor, mis tarbis 7-8 l/100-le
Keskkonna seisukohalt oleks õigem põletatud kütuse koguse järgi maksustamine.



____________________________
1994 Lumina Minivan
2001 Camaro Convertible
1968 Opio 600
ja doonorid
26.01.2011 at 14:50
ivoalaska
 
Ühtne liiklusmaks tulekul
quote:
PiiluMart: kuulis ka raadiost seda jama krt ajab ikka si*a keema. Krt riik paneb iga liitri pealt endale juba üle poole tasku vaja veel mingeid makse juurde tekitada .
Ja huvitav oleks kuidas nad saastavust parandavad siis põletavad eurosi ja lasevad taeva osooni auke täitmaks??? idikad noh
Ja kui rahval pole raha mingit uut junni osta mis nn säästuauto kuhu ei kannata laste turvatoolegi sisse installida rihmad jäävad lühikeseks.
kui asi hakkab jõustama, tuleb ikka eestis ka suurem mürgel maha pidada kaua nad teevad mida tahavad? ja eestlane on ju vaikne rahvas küll alla neelavad ja maksavad.

Just üks kolleeg ostis mingi kõige väiksema võimaliku Peugeoti a´la -206 No ei mahu sinna istumagi, rääkimata mingisugusest turvalisusest. Kui sinna jalgrattur sisse kütab, siis on kabelimats. Ok uuemad masinad on pereauto kohta üsna kasutatavad ka väikeste mootoritega nagu VW 1.4 turbod jne jne. Lihtsalt närvi ajab mingite uute maksude genereerimine täiesti mõtetutel alustel, täiesti mõtetute tegelaste poolt. Palju siia huvitav üle lombi masinaid tuleks, kui neile pandakse esmaregamise maks 3000-5000 EUR? Mõni toodav masin maksabki samapalju. Mingi muu Euroopaga ei tasu üldse ennem võrdlema hakata, kui meie elatustase samal tasemel on. Alati on hea tuua näiteid stiilis aga Inglismaal on nii, Soomes on nii, Itaalias on nii......Krt seal on miinimumpalk kah 2000 eurot.
26.01.2011 at 14:54
PiiluMart
 
Ühtne liiklusmaks tulekul
selle jaoks peaks igale autole paigaldama GPS seadmed ja sondid paaki saadakse ilusti kontrollida kus sõidab, kui kiiresti, kui palju kütust tarbib, kiirust - natu ületad vms saadavad sulle postiga trahvi kviitungi. Tehakse ka meie rahvast sakslased kui ristmikul foor puudub ei oska keegi enam sõita
26.01.2011 at 14:56
rai
Ühtne liiklusmaks tulekul
Kõige lihtsam viis suunata inimesed vähem kütust tarbivate sõidukite juurde on kütuse hinna tõstmine, muu on mõtetu demagoogia.
26.01.2011 at 15:07
Raceboy
 
Ühtne liiklusmaks tulekul
quote:
rai: Kõige lihtsam viis suunata inimesed vähem kütust tarbivate sõidukite juurde on kütuse hinna tõstmine, muu on mõtetu demagoogia.

Ja siis tuleb see jutt, et ostke uusi autosid, need on ökonoomsemad ja igatpidi paremad jne :kill Huvitav, kas kunagi mõeldakse auto omamiskulude ja nn ökoloogilise jalajälje peale üldiselt ka (auto ostuhind+kütusekulu+kaskod+detailid) või ongi ainus eesmärk kasvõi läbi ussim***i ökonoomsus?


____________________________
www.vems.ee
26.01.2011 at 15:14
Taavi
Ühtne liiklusmaks tulekul
Eks CO2 põhise autode maksustamise tulek Eestisse on ainult aja küsimus, enamuses riikides Euroopas see juba kehtib ja küll jõuab varsti ka siia. Mingeid muid tonte siin taga ei maksa näha peale EL-is üha enam kanda kinnitava rohelise mõtlemise.

Teine uudis mis täna raadiost läbi jooksis on ka otseselt seotud sama teemaga: http://www.liiklus.ee/ee-Liiklus-catalog-viewObject-5-3825-1017-0

Eestis ostetavate uute autode kütusekulu analüüsist selgus, et üle poole registreeritavatest uutest autodest on sama suure kütusekuluga, kui olid enim müüdud sõidukid 15 aastat tagasi. See tähendab, et uued autod neelavad Eestis 20 protsenti rohkem kütust kui EL-is keskmiselt.

Selles uudises pole grammigi süvenetud põhjustesse, et miks meil on selline olukord nagu kirjeldatud. Tundub, et statistika on tehtud viimase või kahe viimase aasta põhjal, millal on oluliselt suurenenud nelikveoliste autode müük (talvetingimused). Teiseks majanduskriis ei soodustanud mitte väiksemate autode müüki, vaid jagas pigem ostjad kaheks - need kellel oli võimalus uus auto soetada ja need kellel ei olnud. Esimesed valisidki endale just kõige sobilikuma auto, mitte kõige odavama/väiksema. Pealegi on rumal meie infrastruktuuri ja laiuskraadi juures võrrelda meid Euroopa keskmisega. Lõuna- ja Kesk-Euroopas on täiesti ok omada näiteks VW Lupot, kus linnasõidud saab sellise aparaadiga aetud ja pikemad otsad katab väga korralik ja kiire rongiliiklus. Isegi kui on vaja maanteele minna sellise sõidukiga, siis ka talvel on teed laiad, korras ja lumest puhtad. Meie talves Lupoga maanteel vaaludes toimetada on väga ohtlik ja närvesööv tegevus. Seega tuleks Eestit selles osas pigem võrrelda teiste Põhjamaadega.
26.01.2011 at 15:15
tqhq.ee foorum : Vaba teema : Ühtne liiklusmaks tulekul   1 2 3 4 5  
Log in:
Account recovery
 
muskelautod | kiirendusvõistlused | tehnika | üritused | autoesitlused | foorum | sõnastik | kalkulaatorid
tqhq'st | sisukaart | e-mail
© tqhq.ee 2000 - 2024. Loe meie materjalide linkimisest ja kopeerimisest.