register | account recovery | profile | help / abiinfo | search
show today's posts | mark all read
ukraina
tqhq.ee foorum : Vaba teema : Testri dwell-funktsioon  
Poster Message
vvt
  
Testri dwell-funktsioon
Igal sellisel 300+ kr hinnaklassi autoelektri testril on peal dwell vms. nimega funktsioon, mis näitab siis eelsüütenurka. Selleks paned ühe juhtme süütepooli plussile ja voila. Testri ümberlülitil on kohad 3-4-5-6-8 vastavalt silindrite arvule. Ainult jääb pisut selgusetuks, kuidas selline mõõtmine võimalik on ja kas see tulemus on ikka usaldusväärne. Muidu süütenurk skaalal muutub täiesti loogiliselt ning on enam vähem usutavas vahemikus. Kas keegi elektrit-elektroonikat jagav kodanik kommenteeriks sellist asja? Küsimus selles, et teps mitte kõikidel autodel ei ole võimalik töötava mootoriga selle välklambiga seal õiendada, märke pole lihtsalt näha, kui kapotialune töökonditsioonis on.

____________________________
Powered by BBB
Life begins @ 7500 rpm
27.09.2006 at 13:03 3 edits. Last edited 27.09.2006 at 13:05 by vvt
rustang
  
Moderator
Testri dwell-funktsioon
Dwell on vist hoopis see aeg, kui kontaktid on avatud (kraadides?) katkesti-jaoturiga mootoril. Selle saab tester välja arvutada erinevalt eelsüütenurgast, milleks tal algandmeid ju puudu on.
27.09.2006 at 14:26
LaSa
 
Moderator
Testri dwell-funktsioon
quote:
rustang: Dwell on vist hoopis see aeg, kui kontaktid on avatud (kraadides?) katkesti-jaoturiga mootoril.
Dwell on siiski aeg, kui katkesti kontaktid on suletud ja poolile lajatatakse pinge selga. Mõõdetakse seda tõepoolest kraadides.
27.09.2006 at 16:09 1 edit. Last edited 27.09.2006 at 16:12 by LaSa (Moderator)
vvt
  
Testri dwell-funktsioon
Eelsüütenurga info pärineb asja kasutajajuhendi tõlkest, kus oli tõesti juttu eelsüütenurgast. Et need eri asjad on, polnud ausalt öelda aimugi....:uhoh...aga näed, inimene õpib kogu elu...

Probleem hakkas peale sellest, et konkreetsel autol loetakse süütemärki stroboga 5000 rpm ja selle pöörde juures keeldub juba teine strobo ennast vilgutamast, kas on asi liiga heades juhtmetes, liigsetes pööretes või milles...tegemist on Hella tootega, mis maksis paraja summa. Hellal oli ka valida skaalaga aparaat, mis näitabki kraade, kuid see oli kallim. Siis sattuski kätte nimetet tester....

Igatahes pooli pealt mõõtes näitas see apastraat mulle süütenurga moodi numbreid küll, nt kui tühikäik kõikus ja puterdas, siis oli 40 kraadi ümber ja pööretel näitas 20 kraadi tuuris. Sellest tekkis ka kerge (vist vale) arusaam, et mõõdab eelsüütenurka....muidu see katse sai tehtud katkestivaba ECU juhtitava jagajaga süütega (Motronic).
Ehk siis vastab ligikaudu eelsüütenurga parameetritele.
???


____________________________
Powered by BBB
Life begins @ 7500 rpm
27.09.2006 at 16:33 2 edits. Last edited 27.09.2006 at 16:36 by vvt
LaSa
 
Moderator
Testri dwell-funktsioon
quote:
vvt: Ehk siis vastab ligikaudu eelsüütenurga parameetritele.
???

Vaevalt küll. Ilmselt pole selle dwelli funktsiooniga Sul mitte midagi teha, see on mõeldud katkesti kontaktivahe paikasättimiseks.

Aga pädevad juhenditõlkijad, pole miskit öelda.. :devil
27.09.2006 at 16:53
vvt
  
Testri dwell-funktsioon
Huvitav, mis pagana parameetrit see siis kontaktivaba süütega ikka skaalal näitab.

Näeb see välja sedasi, et kui järgiaidatud mootor üritab tühikäiku hoida süüte ja segu abil, siis kõigub see näit 30-40 kraadi vahel. Pööret andes langeb kuskile 15 kraadi kanti ja püsides seal kuskil 3000 pöördeni. Edasi tõuseb see üle 20 ja püsib enam vähem stabiilne piirajani. Ütleks, et mingi seaduspärasuse või kokkulangevuse läbi on parameeter umbes sarnane eelsüütenurga käitumisega???

Dwell peaks ju kogu aeg stabiilne olema ja poolilt mõõtes pole vahet, mis tüüpi katkesi on, pool töötab ikka samamoodi, ühel juhul katkestab voolu kontaktipaar, teisel juhul kommutaator ja kolmandal ECU.

Või on Boschi omapära, et nt pöörete kasvades lühendatakse automaatselt impulsse, et tagada suurtel pööretel pooli "taastumine" järgmiseks impulsiks? See seletaks ka selle nurga muutumist? Üldiselt öeldakse, et ühise süütepooliga saab stabiilselt tagada kuni 18 000 impulssi minutis, st 6-potisel kuni 6000 rpm ja 4-potisel kuni 9000 rpm. Edasi tuleks osta muidu CDI süüde.

____________________________
Powered by BBB
Life begins @ 7500 rpm
28.09.2006 at 08:47 3 edits. Last edited 28.09.2006 at 08:50 by vvt
rustang
  
Moderator
Testri dwell-funktsioon
Dwell is measured as an angle: with contact ignition, the points gap determines the dwell angle. The definition of contact ignition dwell is: 'the number of degrees of distributor rotation with the contacts closed'.
As an example, a 4 cylinder engine will have a dwell of approximately 45 degrees, which is 50% of one cylinders complete primary cycle. The dwell period on an engine with electronic ignition is controlled by the current limiting circuit within the amplifier or Electronic Control Module (ECM).
The dwell on a constant energy system will be seen to expand as the engine speed increases, to compensate for a shorter time period. The term 'constant energy' refers to the available voltage produced by the coil. This, regardless of engine speed, will remain constant, as opposed to contact ignition where an increase in engine speed means the contacts are closed for a shorter time period. This reduces the effective time that the coil has to fully saturate and maximise the strength of the magnetic flux.
28.09.2006 at 08:51
Raceboy
 
Testri dwell-funktsioon
Dwell-time on igatahes pooli laadeaeg. Otsesüütega programmeeritavatel ajudel määrad selle menüüs ise (ja ka kompensatsiooni pingelanguse suhtes) vastavalt poolile.

____________________________
www.vems.ee
28.09.2006 at 19:27
tqhq.ee foorum : Vaba teema : Testri dwell-funktsioon  
Log in:
Account recovery
 
muskelautod | kiirendusvõistlused | tehnika | üritused | autoesitlused | foorum | sõnastik | kalkulaatorid
tqhq'st | sisukaart | e-mail
© tqhq.ee 2000 - 2024. Loe meie materjalide linkimisest ja kopeerimisest.