Poster |
Message |
imre007 |
temperatuur versus takistus!
leidsin netiavarusest tabeli,kus siis toodud temperatuur ja temale vastav takistus,kui temperatuuriandurit mõõta!
kui õige see asi tundub?
F °C Ohms
212 100 185
160 70 450
100 38 1,600
70 20 3,400
40 4 7,500
20 -7 13,500
0 -18 25,000
-40 -40 100,700
____________________________
Chevrolet Lumina
www.blueworld.ee-parimad paadid ja tarvikud.
|
19.11.2006 at 05:54 |
|
Madlobster |
temperatuur versus takistus!
oleneb temperatuuri andurist osad on kahanevad osad mitte |
19.11.2006 at 06:17 |
|
Raceboy |
temperatuur versus takistus!
Valdav enamus autodel kasutatavaist on NTC-tüüpi ehk siis takistus väheneb temperatuuri tõustes. PTC-tüübil on just vastupidi.
____________________________
www.vems.ee |
19.11.2006 at 08:51 |
|
13piisab |
temperatuur versus takistus!
metallide takistus on temp-ga võrdeline, pooljuhtidel pöördvõrdeline. Maakeeli: metallide takistus suureneb temperatuuri tõustes, pooljuhtidel väheneb.
vaadates tabelit oleks loogiline seletus, et andur on kombo metallist ja pooljuhist - et täiendavad teineteist ning muudavad eksponentsiaalsed takistusemuutused lineaarsemateks.
aga praktikas kasutatav sellele tabelile vastav andur siiski ei tundu - ta ei määra tempi üheselt: kust peaks aju tadma, kas on parasjagu miinuskraadidele vastav 50ohm või suvisele külmale kapotialusele vastav 50ohm? Teise anduri pealt?
____________________________
vanem on parem |
19.11.2006 at 12:21 |
1 edit. Last edited 19.11.2006 at 12:21 by 13piisab
|
Silwer |
temperatuur versus takistus!
quote: 13piisab: ta ei määra tempi üheselt: kust peaks aju tadma, kas on parasjagu miinuskraadidele vastav 50ohm või suvisele külmale kapotialusele vastav 50ohm? Teise anduri pealt?
Mis mõttes ei määra üheselt?
____________________________
BMW 325i E30 2,7 Turbo & BMW E46 S54 SMG VF570 supercharged & BMW F25 X3 |
19.11.2006 at 15:54 |
|
Jesper |
temperatuur versus takistus!
Ei ole see mingi kombo vaid täiesti tavaline PTC termistor, tulenevalt kasutatava pooljuhi (vist oli räni) omadustest on nende nullpunkt kuskil 230 kraadi kandis, mis on selle tabeliga heas kooskõlas. Ja täiesti üheselt määrab temperatuuri ka muuseas. |
19.11.2006 at 16:08 |
|
madis |
temperatuur versus takistus!
Mnjah, minu arvates peaks sellest temperatuuri määramiseks küll piisama, 13.. sa pead oma teadmisi kõvasti täiendama enne sääraste avalduste tegemist |
19.11.2006 at 16:09 |
|
Jesper |
temperatuur versus takistus!
Tegelt ma sain nüüd aru, kus 13piisab alt läks, kõigi jaoks on ju loomulik et "," tähistab tuhandeid, mitte komakohta |
19.11.2006 at 16:26 |
|
13piisab |
temperatuur versus takistus!
ehh - ma tahtsin juba kõigile virutada, niiet tolmab - kui see on tuhanded, siis küll
ise kah imestasin, et väljamaal komaks koma kasutatakse ning et nii mõttetult täpselt kõike antakse...
seega on asi ikka üheselt määratud. Lihtsalt inglased/ameeriklased ei oska numbeid õigetviisi kirja panna. A ehk nad õpivad ka selle kunagi selgeks...
teet,
ei lähe sellistes asjades oma teadmisi täiendama - ühest kooliskäigust on küll...
____________________________
vanem on parem |
19.11.2006 at 16:31 |
1 edit. Last edited 19.11.2006 at 16:36 by 13piisab
|
imre007 |
temperatuur versus takistus!
põhimõtteliselt see tabel toimib ja nagu katsetuse tulemus näitab,et tuleb hakata termostaati vahetama!
samas kui temperatuurianduriandur asub mootori tagaotsas siis milline temp on mootori eesotsas ehk termostaadi juures-umbes 70kraadi!
____________________________
Chevrolet Lumina
www.blueworld.ee-parimad paadid ja tarvikud.
|
19.11.2006 at 19:32 |
|