register | account recovery | profile | help / abiinfo | search
show today's posts | mark all read
ukraina
tqhq.ee foorum : Vaba teema : temperatuur versus takistus!  
Poster Message
imre007
 
temperatuur versus takistus!
leidsin netiavarusest tabeli,kus siis toodud temperatuur ja temale vastav takistus,kui temperatuuriandurit mõõta!
kui õige see asi tundub?
F °C Ohms
212 100 185
160 70 450
100 38 1,600
70 20 3,400
40 4 7,500
20 -7 13,500
0 -18 25,000
-40 -40 100,700


____________________________
Chevrolet Lumina

www.blueworld.ee-parimad paadid ja tarvikud.
19.11.2006 at 05:54
Madlobster
temperatuur versus takistus!
oleneb temperatuuri andurist osad on kahanevad osad mitte
19.11.2006 at 06:17
Raceboy
 
temperatuur versus takistus!
Valdav enamus autodel kasutatavaist on NTC-tüüpi ehk siis takistus väheneb temperatuuri tõustes. PTC-tüübil on just vastupidi.

____________________________
www.vems.ee
19.11.2006 at 08:51
13piisab
 
temperatuur versus takistus!
metallide takistus on temp-ga võrdeline, pooljuhtidel pöördvõrdeline. Maakeeli: metallide takistus suureneb temperatuuri tõustes, pooljuhtidel väheneb.

vaadates tabelit oleks loogiline seletus, et andur on kombo metallist ja pooljuhist - et täiendavad teineteist ning muudavad eksponentsiaalsed takistusemuutused lineaarsemateks.
aga praktikas kasutatav sellele tabelile vastav andur siiski ei tundu - ta ei määra tempi üheselt: kust peaks aju tadma, kas on parasjagu miinuskraadidele vastav 50ohm või suvisele külmale kapotialusele vastav 50ohm? Teise anduri pealt? :)

____________________________
vanem on parem
19.11.2006 at 12:21 1 edit. Last edited 19.11.2006 at 12:21 by 13piisab
Silwer
temperatuur versus takistus!
quote:
13piisab: ta ei määra tempi üheselt: kust peaks aju tadma, kas on parasjagu miinuskraadidele vastav 50ohm või suvisele külmale kapotialusele vastav 50ohm? Teise anduri pealt? :)

??? Mis mõttes ei määra üheselt?


____________________________
BMW 325i E30 2,7 Turbo & BMW E46 S54 SMG VF570 supercharged & BMW F25 X3
19.11.2006 at 15:54
Jesper
 
temperatuur versus takistus!
Ei ole see mingi kombo vaid täiesti tavaline PTC termistor, tulenevalt kasutatava pooljuhi (vist oli räni) omadustest on nende nullpunkt kuskil 230 kraadi kandis, mis on selle tabeliga heas kooskõlas. Ja täiesti üheselt määrab temperatuuri ka muuseas.
19.11.2006 at 16:08
madis
temperatuur versus takistus!
Mnjah, minu arvates peaks sellest temperatuuri määramiseks küll piisama, 13.. sa pead oma teadmisi kõvasti täiendama enne sääraste avalduste tegemist ;)
19.11.2006 at 16:09
Jesper
 
temperatuur versus takistus!
Tegelt ma sain nüüd aru, kus 13piisab alt läks, kõigi jaoks on ju loomulik et "," tähistab tuhandeid, mitte komakohta :)
19.11.2006 at 16:26
13piisab
 
temperatuur versus takistus!
ehh - ma tahtsin juba kõigile virutada, niiet tolmab - kui see on tuhanded, siis küll :)
ise kah imestasin, et väljamaal komaks koma kasutatakse ning et nii mõttetult täpselt kõike antakse...

seega on asi ikka üheselt määratud. Lihtsalt inglased/ameeriklased ei oska numbeid õigetviisi kirja panna. A ehk nad õpivad ka selle kunagi selgeks...

teet,
ei lähe sellistes asjades oma teadmisi täiendama - ühest kooliskäigust on küll...

____________________________
vanem on parem
19.11.2006 at 16:31 1 edit. Last edited 19.11.2006 at 16:36 by 13piisab
imre007
 
temperatuur versus takistus!
põhimõtteliselt see tabel toimib ja nagu katsetuse tulemus näitab,et tuleb hakata termostaati vahetama!
samas kui temperatuurianduriandur asub mootori tagaotsas siis milline temp on mootori eesotsas ehk termostaadi juures-umbes 70kraadi!

____________________________
Chevrolet Lumina

www.blueworld.ee-parimad paadid ja tarvikud.
19.11.2006 at 19:32
tqhq.ee foorum : Vaba teema : temperatuur versus takistus!  
Log in:
Account recovery
 
muskelautod | kiirendusvõistlused | tehnika | üritused | autoesitlused | foorum | sõnastik | kalkulaatorid
tqhq'st | sisukaart | e-mail
© tqhq.ee 2000 - 2024. Loe meie materjalide linkimisest ja kopeerimisest.