Poster |
Message |
madis |
SPLIT: pistikute jootmine
See jutt kisub jaburaks. Miks peaksid pistikute pinid olema üle joodetud ? Kas pead silmas et pigistatud pistiku pin joodetakse juhtme poolt üle ? See EI ole hea praktika ehkki nii tundub - nimelt tekib jootekohta mehhaaniline pinge ja juhe murdub varem-hiljem.
Ja kui targutamiseks läheb siis õige sõna on interpolation ehk interpoleerimine eesti keeles.
Tore on muidugi õpetada Eesti esimest (või teist kiirendusguru, andke aga minna. Erkki ei tea ju kui loll ta on. |
23.11.2006 at 08:39 |
|
Raceboy |
SPLIT: pistikute jootmine
Madis, kustkohast sa välja lugesid, et juhtme poolt Ikka pini poolt.
EDIT: Rääkisin Erkkiga ka EFI teemal, mis edasi saab, räägib ilmselt ise.
____________________________
www.vems.ee |
23.11.2006 at 08:56 |
1 edit. Last edited 23.11.2006 at 08:57 by Raceboy
|
madis |
SPLIT: pistikute jootmine
Vabandust offtopicu pärast aga ma ei saa ikka aru, kuidas on võimalik PISTIKUT kokku joota PINNIDE POOLT ? Kuidas sa pistiku pärast lahti teed ? Kuumapuhuriga või ? |
23.11.2006 at 13:50 |
|
reimo |
SPLIT: pistikute jootmine
quote: madis: Vabandust offtopicu pärast aga ma ei saa ikka aru, kuidas on võimalik PISTIKUT kokku joota PINNIDE POOLT ? Kuidas sa pistiku pärast lahti teed ? Kuumapuhuriga või ?
Äkki ta mõtleb pinnide üle tinatamist?
____________________________
Grand Cherokee ´93 - müüdud
Grand Cherokee ´12 |
23.11.2006 at 14:31 |
|
Raceboy |
SPLIT: pistikute jootmine
quote: madis: Vabandust offtopicu pärast aga ma ei saa ikka aru, kuidas on võimalik PISTIKUT kokku joota PINNIDE POOLT ? Kuidas sa pistiku pärast lahti teed ? Kuumapuhuriga või ?
Siis soovitan ühe pistiku kõigepealt koostada ja siis üle joota. Ma arvan, et sa oled pistikuid küllaga kokku pannud. Pidasin silmas seda, et surud tangidega juhtmeotsa pini ja siis joodad juhtme tipu pini külge. Juhe jääb tagumise pini kinnituse juurest sama elastne, kui mujalt.
Praegu närid sa lihtsalt tähti, ilmselt said aru küll, mida ma silmas pidasin. Olen jootekolbi 15a vähemalt pidevalt käes hoidnud ja mingi vilumus on selle ajaga juba tulnud.
____________________________
www.vems.ee |
23.11.2006 at 14:38 |
|
madis |
SPLIT: pistikute jootmine
Noh sa ju vahepeal ütlesid et pinni poolt, mitte juhtme poolt. Aga mõtlesid ikka juhtme poolt nii et sellega on selge.
Krimbitud pinni ületinutamine on maitse asi, ei pea seda heaks praktikaks. Kui on vaja eriti head niiskuskindlust, siis pigem liimiga termorüüs. Samas - kui pole õigeid krimptange ja peab näpitsatega käkkima - siis on see ainus pääsetee.
Kordan veel: ületinutamine tekitab pingekontsentratsiooni ja juhe kipub sealt murduma + veel see et pin ei pruugi kuigi hästi korpuses istuda. Samuti kaob ära isolatsiooni hoidva pinniosa mõte - isolatsioon sulab sinna sisse ja strain relief on pees. Korralik krimp on nii disainitud, et kestab igal tingimusel. Isegi militari-appide puhul ei kasutata tinutamist. |
24.11.2006 at 00:02 |
|
anryo |
SPLIT: pistikute jootmine
quote: madis: Samuti kaob ära isolatsiooni hoidva pinniosa mõte - isolatsioon sulab sinna sisse ja strain relief on pees.
Alati saab ju enne üle joota, kui seda viimast osa kinni pigistada.
____________________________
We live in a poor neighbourhood - we can only afford to drive old cars. |
24.11.2006 at 10:01 |
|
madis |
SPLIT: pistikute jootmine
Seda küll - aga siis ongi eelduseks näpitsatsirkus. |
24.11.2006 at 13:05 |
|
vvt |
SPLIT: pistikute jootmine
Vaata kuidas on 80ndate saksa autode elektroonikapistikud. Neid peetakse üldiselt töökindla mootorielektri/elektroonika näideteks.
____________________________
Powered by BBB
Life begins @ 7500 rpm
|
24.11.2006 at 13:15 |
|
Raceboy |
SPLIT: pistikute jootmine
Kasutan alati korralikke krimpimistange. Joota tuleb spetsiaalset jootevedelikku kasutades, see väldib juhtme ülemäärast kuumutamist. Piisab vaid sekundist et korralikult kinni jääks.
____________________________
www.vems.ee |
24.11.2006 at 14:15 |
|