Poster |
Message |
jeff01 |
Kas radiaatori taha viimine A klassi autol on lubatud?
Kas pagasiruumi põhjaplekki võib lõigata või siiski mitte? Selle järgi justkui ei või: 1 Kere kandevstruktuur ja põhi peavad olema standardsed. Aga kas pagasiruumi põhi, kus on varuratta koht on nii oluline, kui lõigatud augu ümber keevitada karprauast raam ja sinna vahele paigaldada radiaator.
tsitaat: Sõitjaruumis ei tohi olla kütuse või jahutussüsteemi torusid ja voolikuid, v.a. standardne salongisoojendus.
......sellega vist kõik öeldud ja torud peaks vedama auto alt? Mis toru selleks kasutada võiks? aluplex? vask? teras? kuumakindlad voolikud? |
09.02.2008 at 11:07 |
1 edit. Last edited 09.02.2008 at 12:04 by jeff01
|
anryo |
Kas radiaatori taha viimine A klassi autol on lubatud?
Uued reeglid näevad ette:
- Lubada kere kandekonstruktsioonide muudatused kõigis klassides (k.a. nn. backhalfing)
BHRA lehel on nad siin: http://www.bhra.ee/index.php/page,2
____________________________
We live in a poor neighbourhood - we can only afford to drive old cars. |
09.02.2008 at 21:41 |
|
jeff01 |
Kas radiaatori taha viimine A klassi autol on lubatud?
ühesõnaga on kõik lubatud mis pole keelatud kui õigesti aru saan.....
____________________________
www.facebook.com/whlsup |
09.02.2008 at 22:17 |
|
raimo_r |
Kas radiaatori taha viimine A klassi autol on lubatud?
Kõik sarnased autod nagu teemaalgatajal sõidavad nii kuni 1200hj-ni, et radiaator on ees, seega ei näe selle suurt mõtet.
____________________________
igapäevasõiduk 4.8 V8 367hj, pühapäevasõiduk 3.2 R6 343hj |
12.02.2008 at 20:14 |
|
jeff01 |
Kas radiaatori taha viimine A klassi autol on lubatud?
Mõte tuli seetõttu, et peale diffri vahetust on pagasiruumis radika suurune ava, auto kaalujaotus pole raske mootori tõttu just kiita ja Selline pomm esiotsal võtab kapoti alt kogu ruumi, nii et radika ja jagaja kaane vahe on 2cm kapoti alust saaks samuti nii mõnigi kraad jahedamaks.
____________________________
www.facebook.com/whlsup |
13.02.2008 at 15:02 |
1 edit. Last edited 13.02.2008 at 15:04 by jeff01
|
Fog |
Kas radiaatori taha viimine A klassi autol on lubatud?
vaskradikas ei kaalu üle 5kg + 2 liitrit vett seal, kokku 7kg. Viid selle 30mm voolikutega taha(4m), siis:
Vesi voolikutes: (jaotub 50%-50%) 2,8 + 2,8 liitrit, kokku koos voolikutega 4kg ette, ja 4kg taha.
Radikas ise 7kg taha.
Kokku kaal: ees: -3kg , taga: +11kg.
Vahetades lihtsalt väiksema/alumiiniumist radika vastu, säästad ees 2kg ja juurde ei tule kuhugi.
____________________________
'84 Fiero 4.5T mängimiseks
Eesti esimene dragster, eiteamilleks? |
13.02.2008 at 15:10 |
|
vvt |
Kas radiaatori taha viimine A klassi autol on lubatud?
Teema on inspireeritud sellest Autolehes ilmunud jääraja mossest?
Mõttetu tegevus see paari kilo edasi-tagasi tõstmine mööda autot mu arust...vähemalt antud taseme juures.
____________________________
Powered by BBB
Life begins @ 7500 rpm
|
13.02.2008 at 17:17 |
|
partel |
Kas radiaatori taha viimine A klassi autol on lubatud?
Usakatel ka kasutatakse, aga puhtalt ruumipuuduse tõttu, nt. turbod väikeses mootoriruumis. Tagajärjeks võib olla korralik jahutusprobleem, kuna tuul ei käi eriti läbi.
____________________________
_ |
13.02.2008 at 17:28 |
|
Raceboy |
Kas radiaatori taha viimine A klassi autol on lubatud?
quote: partel: Tagajärjeks võib olla korralik jahutusprobleem, kuna tuul ei käi eriti läbi.
Seda põhjustab enamasti ikkagi kehvasti lahendatud õhuvool. Koos pikemate torudega suurenenud veehulk just parandab jahutusvõimet, õigemini kompenseerib kehvemat õhuvoolu.
____________________________
www.vems.ee |
13.02.2008 at 17:40 |
|
jeff01 |
Kas radiaatori taha viimine A klassi autol on lubatud?
nojah se oli lihtsalt mõte, kuidas mootorile jahedamat õhku ligi saada ja kaalujaotust parandada, kuna radiaator ei asi esisilla kohal vaid sellest umbes pool meetrit ees pool ja pagasiruumis ei paigalda ma teda silla kohale vaid pool meetri taha poole siis se 7kg pagassi viimine polegi tegelikult nii vähe kui iga kilo on arvel....Olen plaaninud isegi roolivõimuga roolilati vahetada võimuta lati vastu ja pumba ning õlinõu minema visata.... Ok jääb ehk ära se asi esialgu aga seda vaid ajapuuduse tõttu, usun et proovin selle siiski kunagi ära, mis mul kaotada? paarsada krooni materjali näol....
____________________________
www.facebook.com/whlsup |
13.02.2008 at 19:27 |
|
vvt |
Kas radiaatori taha viimine A klassi autol on lubatud?
Suurem veehulk muudel samadel tingimustel parandab jahutust ainult niipalju, et inerts suureneb (kuumenenemine võtab kauem aega). Kui soojusvahetus on ikkagi ebapiisav, siis läheb see samamoodi keema. Ei maksa segi ajada sellega, et suurematel kuumakoormusega autodel (nt troopika variandid) ei ole paranenud jahutuse allikas mitte suurem vee hulk (mis paistab välja tehnilistest andmetest), vaid suurema jahutuspinnaga (ja sellest tuleneva suurema mahuga) radiaator. Viies 2-3 meetriste torudega radika taha, on ju veel lisaks (võimalikule) puudulikule õhu juurdepääsule ka sellised "lisaväärtused" nagu viletsam tsirkulatsioon ja interts (aeglasem soojenemine ja jahtumine). Ei maksa unustada, et 1 meeter 50 mm sisemõõduga toru mahutab juba ca 2 liitrit vett - 2x2,5m toru kasvatavad jahutussüsteemi mahu kahekordseks. Kui torud on põhja all, siis mingil määral tuul neid jahutab, kuid kui salongis, siis ei jahuta neid suurt midagi.
Lahendus, mida on kasutatud võidusõidus, on kaks külgedel (tagaratta laiendis) asuvat väiksemat radikat (neile on tagatud hea sõidutuul) ja elektriline lisapump.
http://farm2.static.flickr.com/1322/1390082259_ef0dc39241.jpg
Radikad asuvad tagarataste ees, poolviltuses asendis.
____________________________
Powered by BBB
Life begins @ 7500 rpm
|
14.02.2008 at 08:38 |
2 edits. Last edited 14.02.2008 at 08:42 by vvt
|
partel |
Kas radiaatori taha viimine A klassi autol on lubatud?
Jeff, arvesta, et (väga lihtsustades) mootori kasutegur on ca 30% ehk kui mootor on 160kW, siis teine 160kW läheb jahutussüsteemi kuumutama ja kolmas 160kW läheb väljalaskesse.
Drag'i asjad oma väikese radika, nõrga elektrilise veepumba jne tõttu ei suuda vähegi pikemat aega tempi kontrollida, mootor käivitatakse viimasel hetkel ja loetud sekundite pikkuse sõidu järel on temp ikka üsna kõrge.
____________________________
_ |
14.02.2008 at 11:23 |
|
jeff01 |
Kas radiaatori taha viimine A klassi autol on lubatud?
Selge, leidsin teie jutus point´i aga selle jahutamise/mitte jahutamise proovin ehk kunagi ära, mitte praegu. Teie autodel on lihtsalt V8-d kapoti all ja teil on suht savi se paar kilo ees/ taga vms iganes. Mina istusin aga selle bmw rooli autost, millel oli ideaalne kaalujaotus ja tean millest puudust tunnen. Ärge keegi seda kuidagi nüüd isiklikult võtke ja unustame selle teema siin nüüd ära, minupärast võib selle ka ära kustutada kuna asi on end minu jaoks ammendanud. (selline asi on lubatud aga selle kasulikkuses tasub kahelda). Kuiva rada teile.
____________________________
www.facebook.com/whlsup |
14.02.2008 at 15:13 |
1 edit. Last edited 14.02.2008 at 15:14 by jeff01
|