Poster |
Message |
jeff01 |
Vedrustuse seadistus kiirendamiseks ?
Paneksin teema modifitseerimise alla, aga kuna tegu pole USA autoga siis teema igaks juhuks siin.
Lugu selline, et auto hakkab praegu hirmsasti lõhkuma kiirendades....kuidagi puksima vms. esimese ja teise käiguga päris hullult, kolmandaga vaid hetkeks. Kas peaksin mõtlema pehmemale amordile? (arvan et mitte jäigemale) või pehmemale vedrule? Või ootama slikid ära ja mitte midagi modima ennem? Mida rohkem pidamist, seda jäigem peaks olema vedrustus?
Hetkel siis sõltumatu sild
Torsen differ
Tänavarehv
koni amort (ehk reguleeritav isegi)
madaldusvedru
Sillatala seotud tugevamalt kerega (ka enne tugevdamist oli puksimine samasugune)
Loodan et viitsite nõu anda
ettetänades: Joosep
____________________________
www.facebook.com/whlsup |
29.02.2008 at 22:52 |
|
Lembit |
Vedrustuse seadistus kiirendamiseks ?
Ma arvan, et esimese asjana oleks ikka vaja vedrususe geomeetria üle vaadata ja see kiirendamise tarbeks sobivamaks sättida. Täpsemaid soovitusi ei saa IMO ilma praegusi seadeid teadmata anda. |
01.03.2008 at 11:17 |
|
Mell |
Vedrustuse seadistus kiirendamiseks ?
Sillatala seotud tugevamalt kerega?Mismoodi see välja näeb täpsemalt...?
Enda kogemuste põhjal (enda Opelil peaks olema sama põhimõttega tagasild BMWga) põhjustab ratta puksimist ja sellega kaasnevat rõvedat kolinat/lõhkumist siiski ennekõike otsasaanud/liiga vedel sillatala otsmine suur puks ja/või peetis amort!
Külajuttude põhjal võib olla veel põhjuseks liig jäik (sport)amort liiga vedela vedruga või vastupidi,tavaline väsinud vedel õliamort liiga jäiga (madaldus/sport)vedruga...endal kogemus puudub,kuna paaril autol (küll ringraja nühkimise eesmärgil,mitte dragi jaoks!) jäigemat vedrustust kasutades vahetanud vedrud/amordid komplektis ja probleeme pole olnud!
Kusjuures,enda Omegal sai nimelt jäetud alla kõige tavalisemad,lihtsalt korralikud uued Sachsi õliamordid,ja esivedrud,mis muidu 3,0 24v tehasest juba jäigemad ja 20mm madalamad võrreldes teiste Omegatega,sai vahetatud tavaliste,kuid sarnase kaaluga mootori 2,6 R6 esivedrude vastu!Kuskilt on kõrva jäänud,et kaalu saab mingil määral veega võrrelda,ehk kui sellise vedrustusega stardis laseb natuke rohkem nina kergitada ja surub pe...e vastu maad,langeb raskust veosillale mõnuga juurde...mul ei ole küll olnud võimalust slikkidega (ja täie gaasiga päästes) neid kahte seadet sajandikutäpsusega võrrelda,kuid sisetunne ja suht stabiilsed stardid pole siiamani küll nurinaks põhjust andnud!
____________________________
Kaubalift 3,0 ja/või 4,0 |
01.03.2008 at 12:37 |
|
jeff01 |
Vedrustuse seadistus kiirendamiseks ?
http://www.porsche-foorum.ee/bmw/data/1204129676/P2270013.JPG
Kui vaatad nüüd seda tagumist karprauda, millesse on kandiline auk lõigatud, siis näed et tolle augu all on alumiiniumist torud, millede sees on poldid sidumaks seda raami selel peatalaga. st et sealt otsast on sillatala nüüd jäigalt kerega seotud (lisaks) originaal puksidele, millega se tala otstest kere küljes on. Selle muutusega läks asi veidi paremaks aga lõhub ikka liiga palju....omale tundub et amordi/vedru koostöö teema on paigast ära.... Ennem olid seal 8cm kõrgemad väga pehmed vedrud ja siis ei lõhkunud nii hirmsalt, aga siis oli tagaots nii õhus, et pidamine tekkis alles 140ne pealt aga se pole nii väikse mootori puhul normaalne.
Kui vajalik on kiirendamisel tagumine stabilisaatorvarras ja kas selle jäikus on otse kiirendades väga oluline? ehk on mul asi liiga väiksele mootorile mõeldud stabikas?
____________________________
www.facebook.com/whlsup |
01.03.2008 at 15:23 |
|
KaroK |
Vedrustuse seadistus kiirendamiseks ?
a selle teema võiks modimise alla tõsta äkki ? |
01.03.2008 at 15:41 |
|
Silwer |
Vedrustuse seadistus kiirendamiseks ?
Minu autol on ka sillatala ja differ mõlemad jäigalt kere küljes (alumiiniumist puksidega). Amordiks Koni mis keeratud jäigaks ja vedrud tugevusega 70.
Ja ei paugu ta midagi. Samas vaevalt et see nüüd hea kiirendamise set-up on kuna paigalt startides raskuse ülekandumist tagasillale eriti ei toimu - vedrustus on liiga jäik.
____________________________
BMW 325i E30 2,7 Turbo & BMW E46 S54 SMG VF570 supercharged & BMW F25 X3 |
01.03.2008 at 17:42 |
|
Lembit |
Vedrustuse seadistus kiirendamiseks ?
Raskuse ülekanne tagaratastele ei olene väga palju vedru jäikusest. Oluliselt rohkem oleneb raskuskeskme kõrgusest ja vedrustuse geomeetriast. Minu mäletamist mööda selle auto tagasild on sellise geomeetriaga, mis madalaks lastes vähendab tagaotsa pidamist. See lisaks üldisele raskuskeskme laskumisele teeb topeltkahju. |
02.03.2008 at 01:52 |
|
Silwer |
Vedrustuse seadistus kiirendamiseks ?
Jah, originaalis on sedasi et kui madaldad siis keerab tagumised rattad lääpa. Selle vastu aitab aga tagasilla reguleeritavaks tegemine (õõtsadele ekstentrilised poldid). Ka 60mm madalduse puhul on võimalik saada rataste kalle sama mis originaal kõrguse puhul tehas ette näeb.
____________________________
BMW 325i E30 2,7 Turbo & BMW E46 S54 SMG VF570 supercharged & BMW F25 X3 |
02.03.2008 at 09:54 |
|
Lembit |
Vedrustuse seadistus kiirendamiseks ?
Mitte kallet ma ei pidanud silmas, rohkem antisquatti.
Pitch centre liigub autot madalamale lastes allapoole ja keerab kiirendamise geomeetria pekki. Kui muidugi ongi eesmärgiks jõud vedrudesse lasta, siis on teine asi. |
02.03.2008 at 11:46 |
|
jeff01 |
Vedrustuse seadistus kiirendamiseks ?
Aga kas stabilisaatori olemasolu on otse kiirendades üldse vajalik?
Käisin just stendis ja sain teada et parempoolne amort ei tööta nii nagu ta peaks töötama.....
vasaku poole haardumine: 90%
parema poole haardumine: 72%
Ehk on nad erinevalt reguleeritud? või siiski erinevalt kulunud?
Kolistaks nagu parem pool rohkem aga kuna tegu on torsen tüüpi diffriga siis hakkab ka teien pool lõhkuma. Peab vist originaal vedrude peale mõtlema hakkama, kuna hetkel ei aja ma mitte ilu, vaid jõu maha saamist taga...
Kindlasti on probleemiks ka see et autol on üle 300Nmi aga tagasillale langev kaal on vaid 500kg......esisillale 700kg
Ideaali saavutamiseks peaks eest taha viima ligi 100kg aga see pole kahjuks võimalik....usun et suudan eest eemaldada umbes 30kg, keskelt 30 ja taha asemele tuua umbes 30kg
____________________________
www.facebook.com/whlsup |
03.03.2008 at 11:06 |
|
Lembit |
Vedrustuse seadistus kiirendamiseks ?
Stabilisaator otse kiirendades midagi märkimisväärselt kasulikku küll ei tee.
Amort peab kindlasti korras olema. Nende stendite numbreid ei tasu liiga tõsiselt võtta ainult amortisaatori iseloomustusena, nad näitavad ka näiteks amordipukside läbi olemise korral erinevat haardumist. Kontrolli kõikvõimalikud tagasillas asuvad puksid hoolega üle ja eelistatavalt asenda õõtsapuksid poly puksidega.
Kindel, et on Torsen differ? Kas BMW'l mitte ketasblokk ei olnud? Mitte, et see blokeeringu tüüp antud probleemi kuidagi põhjustaks.
Kiirendamisel ei ole liigne moment kunagi probleemiks. See on nagu pigem isegi abiks.
Loomulikult on hea, kui sa oma auto staatilist kaalujaotust (See on see, mis sul praegu 500/700 on) muudaksid tagasilla kasuks. Kiirendamisel mängib aga sellest isegi suuremat rolli dünaamiline kaalujaotus, mis sõltub staatilisest kaalujaotusest, raskuskeskme kõrgusest ja vedrustuse geomeetriast. Dünaamilist kaalujaotust saad muuta ja raskuskeskme ja vedrustuse geomeetriaga mängides on sul vähemalt teoorias võimalik saada ka dünaamiliselt kogu raskus tagaratastele.
|
03.03.2008 at 11:26 |
|
jeff01 |
Vedrustuse seadistus kiirendamiseks ?
Õnnestus auto alla hankide torsen tüüpi m3 e36-e differ, kataloog, mille järgi õli ostsin kinnitas seda.
tõstan siis auto tagaotsa üles ja hakkan uurima, et mis vaja vahetada ja mis kui pehme seal on, mis asendis amordid on jne.....
____________________________
www.facebook.com/whlsup |
03.03.2008 at 12:11 |
|
|