Poster |
Message |
Astro SS |
Miks on autode esisild laiem kui tagasild?
Kas keegi suudaks teha selgeks, miks autodel esisild on laiem kui tagasild?
Enamus autodel on erinevud ca 1,5 cm , mõnel isegi kuni 5cm
Mis on selle põhjus?
____________________________
Probleemid algavad kui on liiga palju toredaid mõtteid... |
12.03.2008 at 19:13 |
|
DevilDeVille |
Miks on autode esisild laiem kui tagasild?
juhitavus, stabiilsus. olenemata veoskeemist, on tagarattad pööretel nö järeljooksikud. sedapidi kusagilt meelde jäänud ja loogika tundub täitsa olemas olema.
____________________________
Flick the Gestapo.... No, I said *Flick*, the Gestapo!
|
12.03.2008 at 19:35 |
|
Astro SS |
Miks on autode esisild laiem kui tagasild?
Siiani olen arvanud et juhitavuse määrab kokku/lahujooks, järeljooks ja kalded.
Vöörivedustele liikuritele nagu sobiks laiem esisild kuna on vedavaks aga õigeotsaveostele (ka 4wd) puhul tundub imelik
____________________________
Probleemid algavad kui on liiga palju toredaid mõtteid... |
12.03.2008 at 19:42 |
|
jass |
Miks on autode esisild laiem kui tagasild?
Äkki asi selles et õigeveduliselt käivad taha ka kõvasti laiemad rehvid. |
12.03.2008 at 19:58 |
|
Astro SS |
Miks on autode esisild laiem kui tagasild?
quote: jass: Äkki asi selles et õigeveduliselt käivad taha ka kõvasti laiemad rehvid.
Mõõdud on velgede/rehvidega , tavaliselt mainitakse kui : rööbe
____________________________
Probleemid algavad kui on liiga palju toredaid mõtteid... |
12.03.2008 at 20:11 |
|
Astro SS |
Miks on autode esisild laiem kui tagasild?
Siin on uue Dodge Ram 2500 mõõdud:
Track - Front [in] 69.5
Track - Rear [in] 68.2
Erinevus 33mm tagasilla kohjuks.
____________________________
Probleemid algavad kui on liiga palju toredaid mõtteid... |
12.03.2008 at 20:15 |
|
mrtn |
Miks on autode esisild laiem kui tagasild?
mõtle nüüd selle peale, miks on suusad ja lumelauad eest laiemad kui tagant ja mis klimaatilistes tingimustes nad sõidavad. |
12.03.2008 at 21:02 |
|
riitus |
Miks on autode esisild laiem kui tagasild?
quote: mrtn: mõtle nüüd selle peale, miks on suusad ja lumelauad eest laiemad kui tagant ja mis klimaatilistes tingimustes nad sõidavad.
Suusk on nüüd küll vähe teine asi... Ja teema v-s suusk ei kannata võrdlust.
Kui jutt alguse saanud usarauast, siis se ju soojast kliimast kuni meetrise lumevaibani... millise "kliima" jaoks on siis se kitsas tagasild mõeldd?
|
12.03.2008 at 21:14 |
|
tfr |
Miks on autode esisild laiem kui tagasild?
quote: Astro SS: Mõõdud on velgede/rehvidega , tavaliselt mainitakse kui : rööbe
Rööbet mõõdetakse velje keskkohast velje keskkohani, seega laiema rehviga on reaalne laius ikkagi suurem, sama rööpme juures. |
12.03.2008 at 21:20 |
|
wagoneer |
Miks on autode esisild laiem kui tagasild?
quote: tfr: quote: Astro SS: Mõõdud on velgede/rehvidega , tavaliselt mainitakse kui : rööbe
Rööbet mõõdetakse velje keskkohast velje keskkohani, seega laiema rehviga on reaalne laius ikkagi suurem, sama rööpme juures.
No mina täna mõõtsin oma ramil ja vahe on 5 cm tagasilla kahjuks(ehk siis 2,5cm kumbagilt poolt). Naljakas on see,et kui tagant vaadata autot siis ei pane seda nagu tähele isegi hoolikal vaatamisel.
Rehvid nii ees kui taga on samade mõõtudega. Veljed ka ühe laiused ees ja taga
Aga ikkagist miks ta siis on kitsam? Äkki mõni mototeadlane oskab lahti seletada paarile lollile motosportlasele
____________________________
dodge ram 2500 97´ twin turbo just for fun 1mile=226km/h lendas õhku
pontiac firebird convertible 69´ töös
pontiac gto 71´ valmimas
Dodge Charger Super Bee 71´
International Harvester Travelette C-120 61´Sõidab
Mitsubishi Colt Lancet 76` |
12.03.2008 at 21:51 |
1 edit. Last edited 12.03.2008 at 21:55 by wagoneer
|
mr. RocknRoll |
Miks on autode esisild laiem kui tagasild?
Tagamootoriga isenditel ei tohiks erinevus suur olla, 911 (?).
____________________________
44269 |
12.03.2008 at 22:29 |
|
Jesper |
Miks on autode esisild laiem kui tagasild?
Nii palju kui mina aru saan, üritatakse selle lükkega tasakaalustada auto käitumist kurvis, et tüüpiline raske esiotsa ja nelja ühesuguse rehviga auto tänu massiivsele weight transferile välimise esiratta suunas räigelt ülejuhitav ei oleks. Kitsama tagasilla puhul kandub tagaosa staatilisest kaalust kurvis suurem protsent välimisele rattale kui esiosa omast, rehvi slip angle tuleb suurem ja tagasild "roolib kaasa".
Kui tagumised rehvid on laiemad kui esimesed, siis see süvendab ülejuhitavust, sest laiema rehvi slip angle sama weight transferi korral on väiksem, rehv roolib vähem kaasa. Seega tuleb sellisel autol sama tulemuse saavutamiseks tagasild veel kitsam teha kui nelja ühesuguse rehvi puhul.
Autodel, millel on kaalust rohkem kui 50% tagaratastel, on kõik vastupidi. Nagu mr. RocknRoll juba mainis, on Porsche 911 tagumine rööbe suurem kui esimene.
Täiendus: rämedate loogikavigade parandus, suutsin ala- ja ülejuhitavuse segi ajada
____________________________
Vineda Racing | "The engines are free. The limitations of cylinders, restrictors and turbo pressures are removed." --- ACO |
13.03.2008 at 01:50 |
1 edit. Last edited 13.03.2008 at 02:06 by Jesper
|
Madlobster |
Miks on autode esisild laiem kui tagasild?
Ise arvan täpselt sama et tegemist kaalujatusega ja siis stabiilsusega.
50/50 kaalujaotusega peaks selle teoori järgi ühesugune rööbe olema |
13.03.2008 at 01:54 |
|
Fog |
Miks on autode esisild laiem kui tagasild?
Mingi tõetera selles vist on jah.
Fiero '85:
Front: 1516 mm
Rear: 1527 mm
Kusjuures, väga huvitav teema, minul on nimelt tänu esimeste ketaste vahetusele liikunud esimesed rattad +8mm mõlemal pool väljapoole, seega 1532/1527.
Seega peaks alajuhitavust vähemaks saama, kui taha mingid wheel spacerid välja mõelda?
____________________________
'84 Fiero 4.5T mängimiseks
Eesti esimene dragster, eiteamilleks? |
13.03.2008 at 02:13 |
|
Jesper |
Miks on autode esisild laiem kui tagasild?
Samas märgiks veel seda, et Porschesid ja üldse kiireks kurvisõiduks mõeldud autosid ei ole sellise lihtsustatud käsitluse puhul mõtet väga pingsalt vaadata, sest kaalujaotus suurel kiirusel võib olla hoopis midagi muud kui paigal seistes - aerodünaamilised efektid muudavad seda üpris tõhusalt ning paberil "ebaoptimaalne" staatiline seade võib suurel kiirusel teiseneda vägagi tõhusaks.
____________________________
Vineda Racing | "The engines are free. The limitations of cylinders, restrictors and turbo pressures are removed." --- ACO |
13.03.2008 at 02:17 |
|
roby |
Miks on autode esisild laiem kui tagasild?
mehed millega te seal põhjas sõidate? Minu autol on küll tagaots laiem kui esiots.Hi-hi.
____________________________
tramm nr. 66 |
13.03.2008 at 07:39 |
|
BlueStang |
Miks on autode esisild laiem kui tagasild?
päris huvitav teema - ma olen ka koguaeg mõelnud, et miks mustangi kere läheb tagant laiemaks, aga tagarattad istuvad sarnaste rehvide korral tagasihoidlikult väga sügval koopas
aga nagu jesperi jutust võib aru saada, siis peaksin OT-le veel miskid spacerid esirataste vahele viskama, et tagaosa kurvides stabiilsemaks saada |
13.03.2008 at 13:29 |
1 edit. Last edited 13.03.2008 at 13:30 by BlueStang
|
Jesper |
Miks on autode esisild laiem kui tagasild?
Ee noh mina pole mingi spetsialist keda kuulata, lihtsalt asjahuviline. Mõtlesin lihtsalt targutada paduteoreetilises teemas ja bang, vennad juba tormavad spacereid ostma Praktikas timmitakse ala/ülejuhitavust enamasti stabikate ja hädakorral vedrudega - esimese stabika pehmemaks ja/või tagumise jäigemaks tegemine teeb auto ülejuhitavamaks ja vastupidine liigutus alajuhitavamaks. Samas ei ole reaalne auto kunagi lihtsalt mõtteline kast nelja vedru otsas, vedrustuse geomeetria ja igasugu erinevad efektid on tihti suurema mõjuga kui sellised üldised põhitõed.
Ainuke soovitus mida ma julgeks praktiliseks kasutamiseks anda on osta endale raamat How To Make Your Car Handle (autor Fred Puhn) ja selle esimene osa mõttega läbi lugeda - kõik sellised üldised juhitavust mõjutavad parameetrid saavad hoopis selgemaks, pärast mida on lihtsam mingi konkreetse auto käitumist ja seadistamist lahti mõtestama hakata.
____________________________
Vineda Racing | "The engines are free. The limitations of cylinders, restrictors and turbo pressures are removed." --- ACO |
13.03.2008 at 13:52 |
|
ROKIPEER |
Miks on autode esisild laiem kui tagasild?
Mul Capricel ka pole teps mitte originaal sild all, vaid veits laiem
STW varjandi sild, seega tagasild sama lai esimesega, või umbes nii.
Juhitavus on tõesti järsemates kurvides suht nigel, röögib lausa tagumise
stabika järgi, mida hetkel pole, aga plaanis installida.
Kurvides igaljuhul imelik tunne küll et tagasild tahaks nagu vägisi esimesega samal joonel joosta.
Arvan ka et kui tagumine sild kitsam siis jookseks kurvis märksa paremini. |
13.03.2008 at 15:50 |
|