Poster |
Message |
Ri-Q. |
Manuaalkastiga Mopar ja GM-muskeautod Eestis.
Loetleme siis pisut. Minul 60-ndatest ja 70-ndatest ei tule praegu midagi ette. Suudab keegi siia mõne masina lisada?
V8 F-body manuaaliga peaks vist olema?
____________________________
REC
BB |
27.04.2008 at 19:00 |
|
tammevana |
Manuaalkastiga Mopar ja GM-muskeautod Eestis.
Kohe meenub, et meil klubi Garages on 73` Camino SS manuaaliga
____________________________
Tam Garage - Klassikalised autod USA-st ja Euroopast
Vanatehnika klubi "Vintage Mobilists"
info@tamgarage.com
50 199 86 |
27.04.2008 at 19:28 |
|
wagoneer |
Manuaalkastiga Mopar ja GM-muskeautod Eestis.
Mu saabuval Super Beel on küll hetkel automaat kuid originaalis manuaal. Alla läheb kindlasti manuaal mille otsingud hetkel täie hooga käivad.
____________________________
dodge ram 2500 97´ twin turbo just for fun 1mile=226km/h lendas õhku
pontiac firebird convertible 69´ töös
pontiac gto 71´ valmimas
Dodge Charger Super Bee 71´
International Harvester Travelette C-120 61´Sõidab
Mitsubishi Colt Lancet 76` |
27.04.2008 at 19:40 |
|
hunt |
Manuaalkastiga Mopar ja GM-muskeautod Eestis.
No kui sinna kategooriasse kvalifitseeruvad ka (uuemad) Vetted ja Viperid (Fredy, Eedu, Roul 2x, Levo , midaiganes mitu Z06-t, jne...)- siis peab varbad appi võtma, sõrmedest enam enam ei aita, et neid üle lugeda.
____________________________
EX Corvette C5 Procharged - 1/4 mile 11,0 ... piima järgi käimiseks oli kõva küll
|
28.04.2008 at 17:42 |
1 edit. Last edited 28.04.2008 at 17:42 by hunt
|
Ri-Q. |
Manuaalkastiga Mopar ja GM-muskeautod Eestis.
quote: wagoneer: Mu saabuval Super Beel on küll hetkel automaat kuid originaalis manuaal. Alla läheb kindlasti manuaal mille otsingud hetkel täie hooga käivad.
Oled Sa uurinud, kuidas kajastuvad man ja aut vahelised erinevused numbrilistes sooritusnäitajates?
____________________________
REC
BB |
29.04.2008 at 21:06 |
|
Ri-Q. |
Manuaalkastiga Mopar ja GM-muskeautod Eestis.
quote: tammevana: Kohe meenub, et meil klubi Garages on 73` Camino SS manuaaliga
Kas see, millega Sa vanaautode talvesõidul osalesid?
____________________________
REC
BB |
29.04.2008 at 21:10 |
|
Olds |
Manuaalkastiga Mopar ja GM-muskeautod Eestis.
quote: hunt: No kui sinna kategooriasse kvalifitseeruvad ka (uuemad) Vetted ja Viperid (Fredy, Eedu, Roul 2x, Levo , midaiganes mitu Z06-t, jne...)- siis peab varbad appi võtma, sõrmedest enam enam ei aita, et neid üle lugeda.
Seda küll kuid arvan, et antud juhul mõiste "muskelauto" jääb siiski kuni 70-ndate masinateni. Minu jaoks vähemasti oli on ja jääb mõiste "muskelauto" 60-70ndate ajastusse. Isegi näit. 3gen F-bodyd mida meil suure hooga muskliks kutsutakse ei ole minu jaoks muskelauto
____________________________
Premium Performance - Ameerika autode varuosad,remont,race osad & custom mootorite ehitus
Tim McAmis ametlik partner
COMP Performance Group brändide ametlik ainumaaletooja baltikumis |
30.04.2008 at 13:28 |
|
partel |
Manuaalkastiga Mopar ja GM-muskeautod Eestis.
quote: Olds:Isegi näit. 3gen F-bodyd mida meil suure hooga muskliks kutsutakse ei ole minu jaoks muskelauto
F-body ei ole kunagi muskelauto olnudki, vaid hoopis poniauto...
Aga jah, milleks garaazhis autot ehitada, parem on siin tähte närida...
http://www.tqhq.ee/dir.php?id=1
____________________________
_ |
30.04.2008 at 14:01 |
|
Ri-Q. |
Manuaalkastiga Mopar ja GM-muskeautod Eestis.
quote: Olds: quote: hunt: No kui sinna kategooriasse kvalifitseeruvad ka (uuemad) Vetted ja Viperid (Fredy, Eedu, Roul 2x, Levo , midaiganes mitu Z06-t, jne...)- siis peab varbad appi võtma, sõrmedest enam enam ei aita, et neid üle lugeda.
Seda küll kuid arvan, et antud juhul mõiste "muskelauto" jääb siiski kuni 70-ndate masinateni. Minu jaoks vähemasti oli on ja jääb mõiste "muskelauto" 60-70ndate ajastusse. Isegi näit. 3gen F-bodyd mida meil suure hooga muskliks kutsutakse ei ole minu jaoks muskelauto
Viimasel ajal on mulle tundunud, et tuleks kogu see kamp jaotada kolmeks (hästi subjektiivselt, keredele, modimisvõimalustele ja rahale toetudes): muskelautod, eel- ja järelmusklid (pseudo?). Viimast võiks veel jaotada nt hilis- ja uuteks muskliteks. Aastatelt vastavalt nt ´62/64-67/68, 68-72/73, 73-79/82/85/..
Uus Vette ja Viper muskelautod ei ole, küll aga vist sportautod.
E: Tegelikult käiakse tänapäeval ju muskelauto-mõistega äärmiselt vabalt ringi, kuid klassikalise definitsiooni järgi on määrav võimsus mitte kere. St, iga Challenger, Chevelle, GTO ei ole muskelauto, vaid kõige võimsamad versioonid, millel on reeglina eritähistus - R/T, SS jne. Samuti peaks nii olema, et poniauto võib täiesti vabalt olla muskelauto, kuid iga poniauto muskel ei ole - tehnika otsustab. Parandatagu mind, kui eksin.
____________________________
REC
BB |
30.04.2008 at 15:13 |
1 edit. Last edited 30.04.2008 at 15:45 by Ri-Q.
|
Cha |
Manuaalkastiga Mopar ja GM-muskeautod Eestis.
73 a Cuda originaal 340 + 4 manuaal
üks sõidetavamaid e-bodysid üleüldse (vähemalt minu arust)
vingete retrotuuning-style Weiandi sisselaske ja klapikambrikaantega
Laias maailmas nimetatakse ka 318 Challengeri või Chargerit muskelautoks, meil siis enam mitte
____________________________
Dr. Mopar is far better than any other doctor.
Try our new Hemiagra and Hemialis medicines: e-body, b-body or eb-body to distress or smthng like that :)
We are not responsible, if You will get long term heavy addictv8ion after. |
01.05.2008 at 01:50 |
1 edit. Last edited 01.05.2008 at 01:51 by Cha
|
Ri-Q. |
Manuaalkastiga Mopar ja GM-muskeautod Eestis.
quote: Cha:
Laias maailmas nimetatakse ka 318 Challengeri või Chargerit muskelautoks, meil siis enam mitte
Aga kes nimetavad? Selles asi ongi, et isegi asjatundjad lähenevad sellele mõistele pinnapealselt ja kipuvad valesti kasutama, mis ainult süvendab sõna laialdast väärkasutamist, kui nii öelda võib. Muskliajastu on küll läbi, kuid muskelautosid toodeti edaspidigi ja toodetakse nüüdki - seepärast on keeles kohanenud mõiste laienenud või omandanud lisatähendusi.
Igatahes klassikaline muskelauto-termin 318 Challengerile ja Chargerile ei laiene, seda enam kui tegemist oli tehnilise-baasversiooniga. Hinnates Eesti klassikaliste USA autode kultuuri edusamme kõige rangemas tähenduses muskelautode seisukohalt, võib ikka öelda, et neid peaaegu ei olegi. Lisaks ei ole rode, customeid hakkab tulema,...
Üks huvitav allpunkt on Vette´i liigitamine - teoreetiliselt ei ole põhjust ka kõige võimsama mootoriga C3-e muskelautoks nimetada.
____________________________
REC
BB |
01.05.2008 at 09:17 |
|
viplala |
Manuaalkastiga Mopar ja GM-muskeautod Eestis.
quote: Cha: 73 a Cuda originaal 340 + 4 manuaal
üks sõidetavamaid e-bodysid üleüldse (vähemalt minu arust)
vingete retrotuuning-style Weiandi sisselaske ja klapikambrikaantega
Laias maailmas nimetatakse ka 318 Challengeri või Chargerit muskelautoks, meil siis enam mitte
Ons see siis Eestis? |
01.05.2008 at 18:05 |
|
Cha |
Manuaalkastiga Mopar ja GM-muskeautod Eestis.
Eestis ikka. Aga vist tuleb Eestist kähku ära saata - nüüd teatavad asjatundjad, et see 340-ga "nuhapumppu" on tavaline piimajärelkäimise suv ja tuleb vist uus mark ja mudel vaadata kui tahan ikka muskelauto omanikuks jääda...just panen müügikuulutust üles ja otsin google'st ametlikku sertifitseeritud muskelautode nimekirja
____________________________
Dr. Mopar is far better than any other doctor.
Try our new Hemiagra and Hemialis medicines: e-body, b-body or eb-body to distress or smthng like that :)
We are not responsible, if You will get long term heavy addictv8ion after. |
01.05.2008 at 21:27 |
2 edits. Last edited 01.05.2008 at 22:08 by Cha
|
Ri-Q. |
Manuaalkastiga Mopar ja GM-muskeautod Eestis.
quote: Cha: Eestis ikka. Aga vist tuleb Eestist kähku ära saata - nüüd teatavad asjatundjad, et see 340-ga "nuhapumppu" on tavaline piimajärelkäimise suv ja tuleb vist uus mark ja mudel vaadata kui tahan ikka muskelauto omanikuks jääda...just panen müügikuulutust üles ja otsin google'st ametlikku sertifitseeritud muskelautode nimekirja
Kui ´73 "nuhapumppul" on 340 (kui suurim ja võimsaim mootor enne 360), siis seda ilmselt võib reservatsioonidega veel muskelautoks nimetada. ´73 318 seda kindlasti ei ole. Nõrkade mootorite ajastul võib õiges keres 318 vms anda põhjust rääkida muskelautost ehk vaid siis, kui see on kõvasti järgi aidatud.
Minu sõnavõttude eesmärk ei ole hakata lahterdama, kellel on, kellel ei ole, muskelauto. See siin on foorum ja seega peaks olema õige koht asjalikult arutlemiseks USA autodega seotud mõistete üle. Kui keegi saab muskelauto olemusest teisiti aru, siis nüüd on võimalus seda jagada.
Klassikaline "muskelauto" on reeglina:
Selgelt perfomance´ile orienteeritud. (Suurte modimisvõimalustega ka pärast ostu).
(BB-keskne või) kõige võimsama mootoriga valikus, millega üldiselt kaasneb mudeli eritähistus.
Vähemalt 4-kohaline.
Üldiselt 2 uksega.
Sportliku kerega ja kõige puhtamal kujul keskmises suuruses. Kuid on ka fullsize muskelautod.
Peab jätma "lõdva randme" mulje. Muskelauto ei ole sportauto.
Kindlasti on midagi veel, mis praegu meelde ei tule.
E: Kindlasti peab olema selline auto suhteliselt odav (ostes. Nüüd vastupidi).
____________________________
REC
BB |
02.05.2008 at 10:03 |
1 edit. Last edited 02.05.2008 at 10:07 by Ri-Q.
|
Cha |
Manuaalkastiga Mopar ja GM-muskeautod Eestis.
Siin arvamuses on minule küsitav see lõpu osa: just need high performance otsa autod olid ikka omal ajal ka päris kallid, aga kui hemichallengerist poole odavamalt said nippa-nappa kätte 318 challengeri, sebisid sinna shakeri (tavakapotile auk sisse tikksaega ja plastist mätsiti ise fakeshaker), tagapõllel lõikasid sumpaavad nagu R/T-l, ostsid tiibadele R/T logod ja timmisid sisselaske, nuka, headerite jm bolt-oniga oma 318 nii käima, et see 383 2bbl mööda laksas - minu arust on see ülimalt ehe ja affordable muskel, olgugi, et "ainult" 318. Ainus pornotuning olid klaasplastist tagakoopalaiendid, aga sellel oli ka hea põhjendus: tollased koopasse mahtunud rehvid ei käinud muidu mitte üle hästi timmitud 318-st, see oli tarviline tuning, et taha 10" Wolfrace-veljed ringi käima saada
(olen ise ühte sellise ajalooga omanud, minule jättis küll palju eredama mulje kui näit 383 2 bbl!)
Enamik mustangi v8-mudeleid (shelbysuperharuldused jm välja jättes) olid minu teada üldse 283 vms
GTO alustas "suurte" musklite ajastu, aga esimene muskelauto oli ju Mustang!?
Ei saa jätta lisamata, et oluliselt tervem "tuning" kui tänased tagatrumlitega 1,4 corollad, millele saad kataloogist taha fakediscid ja dtm-spoilad, siis kapoti all on hirmkarm pada: coolairintakega 1,4... (loomulikult tuksis õhuanduriga).
____________________________
Dr. Mopar is far better than any other doctor.
Try our new Hemiagra and Hemialis medicines: e-body, b-body or eb-body to distress or smthng like that :)
We are not responsible, if You will get long term heavy addictv8ion after. |
02.05.2008 at 23:21 |
1 edit. Last edited 02.05.2008 at 23:24 by Cha
|
Ri-Q. |
Manuaalkastiga Mopar ja GM-muskeautod Eestis.
quote: Cha: Siin arvamuses on minule küsitav see lõpu osa: just need high performance otsa autod olid ikka omal ajal ka päris kallid, aga kui hemichallengerist poole odavamalt said nippa-nappa kätte 318 challengeri, sebisid sinna shakeri (tavakapotile auk sisse tikksaega ja plastist mätsiti ise fakeshaker), tagapõllel lõikasid sumpaavad nagu R/T-l, ostsid tiibadele R/T logod ja timmisid sisselaske, nuka, headerite jm bolt-oniga oma 318 nii käima, et see 383 2bbl mööda laksas - minu arust on see ülimalt ehe ja affordable muskel, olgugi, et "ainult" 318. Ainus pornotuning olid klaasplastist tagakoopalaiendid, aga sellel oli ka hea põhjendus: tollased koopasse mahtunud rehvid ei käinud muidu mitte üle hästi timmitud 318-st, see oli tarviline tuning, et taha 10" Wolfrace-veljed ringi käima saada
(olen ise ühte sellise ajalooga omanud, minule jättis küll palju eredama mulje kui näit 383 2 bbl!)
Enamik mustangi v8-mudeleid (shelbysuperharuldused jm välja jättes) olid minu teada üldse 283 vms
GTO alustas "suurte" musklite ajastu, aga esimene muskelauto oli ju Mustang!?
Ei saa jätta lisamata, et oluliselt tervem "tuning" kui tänased tagatrumlitega 1,4 corollad, millele saad kataloogist taha fakediscid ja dtm-spoilad, siis kapoti all on hirmkarm pada: coolairintakega 1,4... (loomulikult tuksis õhuanduriga).
Siin on ilmselt ka see aspekt, et ideaalis muskelauto pidi olema lihtne, väga hea võimsuse ja hinna suhtega, st paljudele kättesaadav, ning algselt see nii oligi, kuid paari aastaga hakkasid varustustasemed tõusma ja nendega koos hinnad. 1968. aastal Plymouth taipas, et nüüdseks on liiga kaugenetud esialgsest kuvandist ja üks turuosa, mille 64-s aasta vormistanud oli, on käest lastud. Põhimõtteliselt tähistab Road Runner ju muskelautonduse omamoodi minirevolutsiooni. GTX oli ikka väga hästi varustatud. Uus Road Runner oli täiesti mootori-keskne - salong oli nii tühi kui üldse mõeldav. Madal hind ja metsikud mootorid tingisid Road Runneri ülipopulaarsuse ja kümneid kordi suuremad müügiarvud, kui keegi üldse oodata oleks võinud. See oli juurte juurde tagasipöördumine. Minu arvates Road Runner mõnes mõttes kõige ehedam originaal-muskelauto väljendus.
Esimene muskelauto oli siiski GTO. Esimesi poni-Mustangeid ei liigitata üldse muskelautode alla. Samas 60-ndate lõpu ja 70-ndate alguse Bossid ja Mach 1-d on vägagi head näited. Nt 69/70 Boss Mustangil oli Cleveland-302 mootor, mis andis veerandmiilil ajaks u 14,6. Toodeti neid ka pisut üle 7000. Ma olen tähele pannud, et mõne käsitluse järgi peetakse seeriatähist koguni nii oluliseks, et see nimetatakse enne kui mudelinimi.
Tähtis on ka et muskelautol ei ole mitte ainult tavapärasest võimsam mootor, vaid ka teised tehnilised sõlmed (st handlingu jms seotud) peaksid olema baasmudelist paremad.
Nt, algupärane 64-nda aasta GTO sündis tegelikult Tempestist. Tempestile installeeriti suur 389 mootor, kuid parandati ka vedrustust, kroomsummutiotsad lisati, samuti scoobid. Embleemid ja teised veljed aitasid eristamisele kaasa. 64. a pakuti juba ka Tri-Powerit. Järgmisel aastal muutus GTO veelgi võimsamaks ja nii see läks..
Mul ei ole praegu kuskilt vaadata, palju 64-nda a GTO maksis, kuid seda peeti küllalt taskukohaseks. 68-nda a vist baas-GTO maksis ligemale 3300 dollarit. Muskelauto puhul see piir jooksiski kuskil 3000 dollari alguse juures. Road Runneriga sihiti algselt vist isegi allapoole. 1969-nda a Trans Am maksis 3887 dollarit - seda enam madalaks hinnaks lugeda ei saanud. 70-nda GSX-i hinnad olid ka seal kuskil 3700 dollari kandis, sama aasta Monaco maksis 3743 dollarit.
Hindade üldisest loomulikust tõusust tooksin ma näite Vette´i baasil.
Baaskupeede hinnad vastavalt aastatele olid sellised:
´66 - 4295
´67 - 4388
´68 - 4663
´69 - 4781
´70 - 5192
´71 - 5496
´72 - 5533 jne. Kui sooviti kõige võimsamat mootorit, siis selle valiku hind kasvas aastati samuti, kuid mitte nii märkimisväärselt. Kui tuli 454, siis see oli odavamgi 427-st.
Üldiselt nii tõusid ka muskelautode hinnad ja ´68 a Road Runner oli üksik (viimane) ere sähvatus, mis ei jäänud püsima.
See probleem, mille Sa kommentaari alguses tõstatad, on huvitav. Kui aasta on ´70 ja tähenärijalikult läheneda, siis seda tuleks eelkõige vist ikkagi nimetada klooniks. Kui aasta oleks ´73 (siis küll enam 383 polnud, aga võtame 340), nimetaks ilmselt ka tähenärija seda muskelautoks.
Tagasivaatava pilguga tahaks defineeriksin ka ise muskelautot mitte otseselt mootori, vaid võimsuse ja suutlikkuse järgi.
____________________________
REC
BB |
03.05.2008 at 11:25 |
|
Erkki |
Manuaalkastiga Mopar ja GM-muskeautod Eestis.
Mu '68 Camaro on ka käsikastiga.
____________________________
Chevrolet Camaro '71
Pontiac Firebird '71
Chevrolet Chevelle '69, 350 cid
El Camino '68
F150, 2011
Life begins at 1000 Hp... |
03.05.2008 at 22:54 |
|
krss |
Manuaalkastiga Mopar ja GM-muskeautod Eestis.
Soomes elades omasin 4k manuaalkastiga ja mõnusalt moditud mootoriga 1964a Plymouth Valianti (318), kuid selle autoga kahjuks Eestisse ei jõudnudki, enne tulid uued/kiiremad huvid peale |
09.05.2008 at 00:43 |
|
wagoneer |
Manuaalkastiga Mopar ja GM-muskeautod Eestis.
Täna oma Charger Super bee-d uurides mõtlesin,et kas siis on muskel või ei ole?
Auto on lihtne(puuduvad nii kont kui pidurivõim,aknad avanevad muskli jõul) pole mingit tilulilu. Tolleaegne baas müügihind oli 3245.- $. Mis sisaldas siis 383 4bb mootorit ning 3 speed manuual käigukasti. Minu omale oli lisana võetud 4 speed manuaal mis maksis siis 206.40$ juurde pluss siis vinüülkatus(95.75$) ja raadio(66.40$) mingit nipet näpet veel ning lõplik hind tollal oligi 3761.10 $
Samas sisaldas juba baasvarustus HD pidureid ,HD amorte nii ees kui taga, sway bar-e, topelt torudega väljalase.
Need oleks nagu muskli tunnused? Rootslased igaljuhul arvasid,et muskel mis muskel. Vaatamata sellele,et super bee-d pakuti ka Hemi-ga . Ehk 383 näol pole tegu valikust kõige võimsama autoga antud mudelisarjas.
____________________________
dodge ram 2500 97´ twin turbo just for fun 1mile=226km/h lendas õhku
pontiac firebird convertible 69´ töös
pontiac gto 71´ valmimas
Dodge Charger Super Bee 71´
International Harvester Travelette C-120 61´Sõidab
Mitsubishi Colt Lancet 76` |
28.06.2008 at 16:25 |
|
Ri-Q. |
Manuaalkastiga Mopar ja GM-muskeautod Eestis.
quote: wagoneer: Täna oma Charger Super bee-d uurides mõtlesin,et kas siis on muskel või ei ole?
Huvitava küsimuse tõstatasid. Veel huvitavam, et keegi pole tahtnud oma arvamust avaldada.
Tõtt öelda hakkasin sama küsimuse üle mõtlema siis, kui sai siin teemas muskelauto definitsiooni koha pealt esmakordselt sõna võetud.
Originaalne 383 (standard-BB 71.) Super Bee ei ole muskelauto, küll aga äärmiselt suure potentsiaaliga, st kõigub eliitklubi serval. Teisiti öeldes - geneetiliselt muskel, kuid lihased ei ole välja arenenud.
Põhjendus: 383-l jäi vajaka kõige olulisemast - toorest jõust. 1971. a toodeti veel küllaga jõudlusautosid, millele 383 Super Beel polnud 300 hp-ga suurt midagi vastu panna, rääkimata eelmis(t)e aasta(te) tänavate valitsejaist. Teine tuum oleks siis, kui seda mootorit on vähegi moditud.
Probleem: Ka kõige nõrgematel Super Beedel on klassikalise muskelauto vaimus atribuutika. Baseerudes eelmistel aastatel Coronet´l oli see pakett otsene konkurent ajastu vahest kõige ehedamale musklile - Road Runnerile (varane Road Runner 383 Wedge nt on aga tõupuhas muskelauto). Nagu Coronet Super Bee oli ka Charger Super Bee RR-i vaimus sihiteadlikult loodud pakett suunata muskelauto tagasi selle vanale rajale. Nagu iga kõlava nime puhul tavatsetakse ka Super Bee tavaliselt koheselt liigitada tollaste üliautode alla. See on täitsa õige, kuid vahel võrreldakse Super Bee musklilisasid tavalise Charger 500-ga. Tuleks aga võrrelda eheda R/T-ga. Tehniliste lisade poole pealt neil sisuliselt vahet ei ole. Super Beele anti aga sihilikult edev välimus mis lõi eksklusiivsuse varjundi. Nendest lisades, millega tavaliselt rõhutatakse Super Bee erilisust oli nt Super Trak-Pack tagasild, mis andis ülekandeks 4.10: 1 (ka 383 Super Beel) ka R/T-l võimalik, samuti Ramcharger-scoop jt.
Super Bee eelised: RB ja Hemi korral oli Super Bee tühjaksroogitud autona R/T-st pisut kergem ja hind oli all hoitud, perf varustuse pealt kokku hoidmata.
R/T oli raskem, kuid mõlemad autod tippmootoritega sõitsid põhimõtteliselt samasid aegu.
Kõige võimsam 440 andis sel aastal välja 390 hp, Hemi endiselt 425 hp. Super Bee 383 oli kergem, kuid modimata tal suurte sekka asja ei olnud.
Nüüd parandage mind!
____________________________
REC
BB |
06.07.2008 at 21:58 |
|
|