Poster |
Message |
antoine |
PONTIAC tules
http://www.ohtuleht.ee/index.aspx?id=308093
____________________________
Cadillac De Ville 1997
Cadillac Escalade Crew Cab Pickup 6.0 V8 2005
Jeep Commander 07 WH Facelift 3.0 V6 160kW 2005 |
13.12.2008 at 01:03 |
1 edit. Last edited 20.12.2008 at 16:06 by antoine
|
inkvisiitor |
PONTIAC tules
juhtusin mööda sõitma sealt kui viimaseid leeke kustutati.Alles polnud suurt miskit.Huvitav kas tõesti põles nii ruttu maha,et keegi appi ei jõudnud? Tartu-viljandi ju üsna arvestatava liiklustihedusega maantee....
____________________________
Oldsmobile 98 Regency '81
Ford Ranchero BB ´78
FTC |
13.12.2008 at 13:39 |
|
Madlobster |
PONTIAC tules
quote: inkvisiitor: juhtusin mööda sõitma sealt kui viimaseid leeke kustutati.Alles polnud suurt miskit.Huvitav kas tõesti põles nii ruttu maha,et keegi appi ei jõudnud? Tartu-viljandi ju üsna arvestatava liiklustihedusega maantee....
Kui auto põlema läheb on sul reageerimiseks aega loetud sekundid peale seda pole enam suurt midagi teha eriti veel nende pisikeste kustutajatega, mis autos kaasas. |
13.12.2008 at 14:00 |
|
Soul |
PONTIAC tules
plastmass ju
____________________________
Dodge Ram 1500 2002
Cadillac SRX 2007
Cadillac STS 1999
Chevrolet Astro 4x4 Tiara
Lincoln Mark VIII ´97
Cadillac STS 1997
Thunderbird 3.8 LX |
13.12.2008 at 14:16 |
|
Timo |
PONTIAC tules
See on hämmastav, kui kiiresti auto maha põleb. See kilone kustuti aitab ainult siis, kui saad kohe jaole ja erilist leeki veel ei ole. Muus olukorras suht mõtetu tegevus selle kilosega miskit korda saatma hakata. Kuna ma päästeteenistusega suht lähedalt seotud, siis igasugu katseid näinud.
Sellepärast peabki kustuti olema juhile võimalikult lähedal, kas juhiistme all, ees, või küljel. Kui kustuti on pagasiruumis, varuratta sees, või sarnases kohas, siis tegelikult tast midagi kasu ei ole. Ei jõua nii kiirelt seda võtta, kui vaja on. Enamasti auto süttib elektri lühisest ja ei aita see kustutaminegi, sest pinge ikkagi peal ja kui saad korra leegi maha, siis üsna tõenäoline, et kohe süttib uuesti.
Autos peaks olema vähemalt kolmekilone kustuti, et tast miskit kasu ka oleks, aga siis jälle see jama, et ei mahu salongi ära.
____________________________
Chevrolet Astro AWD 96 varuosadeks
Chevrolet Astro AWD 95
Fordson model N 1935 |
13.12.2008 at 15:51 |
|
Madman |
PONTIAC tules
Seda videot vaadates tekib suht kõhe tunne küll, mul Fiero 2 korda põlema läinud aga mõlemal korral enne kereni jõudmist suutnud ära kustutada niiet mingit kahju ei tekkinud.
____________________________
Pontiac Fiero SE 3.4 V6 '85
|
13.12.2008 at 16:04 |
|
rescue |
PONTIAC tules
quote: suburban: See on hämmastav, kui kiiresti auto maha põleb. See kilone kustuti aitab ainult siis, kui saad kohe jaole ja erilist leeki veel ei ole. Muus olukorras suht mõtetu tegevus selle kilosega miskit korda saatma hakata. Kuna ma päästeteenistusega suht lähedalt seotud, siis igasugu katseid näinud.
Sellepärast peabki kustuti olema juhile võimalikult lähedal, kas juhiistme all, ees, või küljel. Kui kustuti on pagasiruumis, varuratta sees, või sarnases kohas, siis tegelikult tast midagi kasu ei ole. Ei jõua nii kiirelt seda võtta, kui vaja on. Enamasti auto süttib elektri lühisest ja ei aita see kustutaminegi, sest pinge ikkagi peal ja kui saad korra leegi maha, siis üsna tõenäoline, et kohe süttib uuesti.
Autos peaks olema vähemalt kolmekilone kustuti, et tast miskit kasu ka oleks, aga siis jälle see jama, et ei mahu salongi ära.
Mul kui pritsumehel endal seisab 6kilone pulberkustuti camaros salongis |
13.12.2008 at 16:17 |
|
ziim_ |
PONTIAC tules
Tuletõrje olla saabunud ~15 minutipärast peale põlengu algust, seda siis mu töökaaslaste sõnul (ise töötan põlengukohast ca 100m eemal). Veljed sulasid täielikult ära, samuti polnud ukseraamegi enam olemas. |
13.12.2008 at 18:39 |
|
Vanaisa Moderator |
PONTIAC tules
siin küsimus targematele - mille kuradi pärast elama me pulberkustutite ajastul - see sitt ei kustuta ju midagi.
"vanal heal" vene ajal oli CO kustuti äss - ja on seda siiani.?
____________________________
KÕIK KASTIRATASTELE, SELTSIMEHED!!!
:evil |
14.12.2008 at 00:26 |
|
R.Ott |
PONTIAC tules
quote: Vanaisa: siin küsimus targematele - mille kuradi pärast elama me pulberkustutite ajastul - see sitt ei kustuta ju midagi.
"vanal heal" vene ajal oli CO kustuti äss - ja on seda siiani.?
CO kustuti peab hoidma suuremat rõhku, on seetõttu paksemate seintega ja kõvasti kallim. Tavaline inimene ei taha hinnavahe tõttu kilose kustuti asemel isegi kahest osta, saati siis veel CO-d
____________________________
92' Chrysler LeBaron LX Convertible
94&95' Pontiac TransSport 3800 +doonorid
88' Chevrolet Camaro Iroc-Z convertible- 20th Anniversary Edition |
14.12.2008 at 00:38 |
|
kaedoo |
PONTIAC tules
mulle on väitnud ,aastate jooksul,spetsialistid,et elektrile peab olema pulber!?mina ise austan ka CO-d aga... .kuigi laus plastiku põlemisele jääb CO kustuti ka vist väheseks. |
14.12.2008 at 00:53 |
|
linc |
PONTIAC tules
OT: Odavat elektrikaupa kustutatakse jah pulbriga, samas näiteks suurte firmade serverid on tänapäeval kaitstud automaatse gaasikustutusega, kus gaas seob hapniku tulekolde ümbert ja tuli kustub. Üks selline kustutus maksab suurusjärgus 80K EEKi, mis on samas tühine võrrelduna serveri ja seal oleva info hinnaga. Pulbrit ei saa seal seetõttu kasutada ,et see põleb seadma külge kinni ja seade on hiljem kasutu.
____________________________
|
14.12.2008 at 01:07 |
|
rescue |
PONTIAC tules
quote: Vanaisa: siin küsimus targematele - mille kuradi pärast elama me pulberkustutite ajastul - see sitt ei kustuta ju midagi.
"vanal heal" vene ajal oli CO kustuti äss - ja on seda siiani.?
auto põlengu näitel siis CO kustutiga pole midagi teha....mängib rolli temperatuur, tuul, ligipääsmatus (tuletagem meelde füüsikaseadused ja keemilised elemendid)
Sa võid ju CO ga proovida aga see ei kustuta sealt kus teda kõige rohkem vaja oleks, seevastu pulberkustuti küll määrib aga seeeest jätab igalepoole kihi et hapnik ligi ei pääseks, teadagi on põlemiseks kolme asja vaja s.o. hapnik, põlevmaterjal ja temperatuur (põlemiskolmnurk), kui neist kasvõi üks eemaldada siis põlemist ei toimu, tõesti jah olgem ausad nende 1kg kustutitega pole miskit teha peale eneserahulduse vara päästmise suhtes, päästjana võin tõdeda seda et autopõlengule jõudes (kui on veel midagi päästa) siis kasutame vahtainet mis elimineerib hapniku tulekoldest ja leek kaob, kui pole enam midagi päästa tehakse kogu teema ära veega. Kindlasti tekib küsimus "miks kurat tuletõrje küll kiiremini kohale ei jõua" sellele leidub vastus nö. riigipoolses tugi- ja abikomandode sulgemises mis laieneb kindlasti veelgi. Et ühesõnaga rahvas kui teiega midagi peaks juhtuma siis päästjad peaksid kohale jõudma keskelt läbi 30 minutiga (päästa pole enam midagi), kõike head lootuses et rohkem usarauda ei sütti |
14.12.2008 at 02:35 |
|
Vanaisa Moderator |
PONTIAC tules
no mis? CO ju on parim hapniku tapma?
____________________________
KÕIK KASTIRATASTELE, SELTSIMEHED!!!
:evil |
14.12.2008 at 02:38 |
|
rescue |
PONTIAC tules
quote: Vanaisa: no mis? CO ju on parim hapniku tapma?
aga vaadates füüsikaseadustele siis CO-d ei suuda sa 1kg balloonist piisavalt ammutada näiteks mootori ja salongivahelisele alale, kust enamus masinaid oma lõkke saavad
|
14.12.2008 at 02:41 |
|
Timo |
PONTIAC tules
quote: rescue: Kindlasti tekib küsimus "miks kurat tuletõrje küll kiiremini kohale ei jõua" sellele leidub vastus nö. riigipoolses tugi- ja abikomandode sulgemises mis laieneb kindlasti veelgi. Et ühesõnaga rahvas kui teiega midagi peaks juhtuma siis päästjad peaksid kohale jõudma keskelt läbi 30 minutiga (päästa pole enam midagi), kõike head lootuses et rohkem usarauda ei sütti
Jutt jumala õige! Maakohtades asi ikka üsna täbar. Ise elan keset Eestit ja kiirabi politsei peale lootmise olen üldse ära unustanud, kiirabi min 30min ja politsei ca sama. Õnneks tuletõrjega probleeme ei ole, 5, halvemal juhul 10 minutiga ikka auto kohal enamasti. Ja seda ka ainult tänu sugulasest asja eestvedajale, kes tuletõrje fanatt ja peab siin muuseumi ja on ka priitahtlikud alati olemas. aga ega 5 minti auto põlengu ajal ikka väga pikk aeg.
____________________________
Chevrolet Astro AWD 96 varuosadeks
Chevrolet Astro AWD 95
Fordson model N 1935 |
14.12.2008 at 10:51 |
1 edit. Last edited 14.12.2008 at 10:52 by Timo
|
cipo |
PONTIAC tules
Tuli on saadanast (hellfire), tuletades meelede oma täispumbatava armuke lõppu (linc ´90)
Pärast tossu nägemist oli oli kronoloogia umbes selline:
kes teab kaua ta juba tasakesi tossanud oli, aga päris lahtise leegi lõi ta välja alles kapoti avanedes. Tundub, et praadis ikka rahulikult ja pikalt, sest alukaaned olid auklikud ja kõik totsikud, nännikud ja natukenegi põlevad, sulavad asjad olid kapoti alt kadunud.
1. Tuppa tagasi võtmete järgi - 10 sec.
2. Uks läks veel puldist lahti - aga kapott enam sangast ei avanenud, sest tross oli tules ohjad andnud.
3. Poisid korjasid juba majapealt ja laost pulberkustuteid (ja mitte väikseid, vaid ikka suuri - 5kg äkki - jurakad noh) 6 tk!!!!!!
4. Paljaste kätega, vaadates kapotil mullitavat värvi sai toore jõuga kapott kuni lukustuse piirajani lahti tõmmatud ja sealt vahest 2 pulbrit tühjaks lastud - sittagi ei võtnud aega - avastamisest oli möödas ehk mingi 1 minut ja sittagi ei muutunud kah.
5. Kapott lahti ja siis tõmbas leegi ülesse: 4!!!!!! 5 kg kustutit. Kolm inimest lasid peale "full throttle"
6. Protsess oli läbi mingi kolme minutiga, kui ma värisevate kätega suitsu ette panin.
7. Tuletõrje ja politsei jõudis kohale 15 minutit hiljem.
Kokkuvõte: pulberkustuti tundus kuidagi saast olema, samas CO-ga kogemus ka puudub (PTÜI-PTÜI-PTÜI, ei tahagi midagi sellist uuesti kogeda)
Meeldetuletus: Tühjenev aku on algava tulekahju esimene ennustaja.
____________________________
ex. linc. continental - burn baby, burn - R.I.P.
ex. S10 - 350CID - hardcore ride
ex. TranSSport 3800 - for family |
14.12.2008 at 19:26 |
|
partel |
PONTIAC tules
CO? CO2 vast ikka.
Dragis on põhipommiks nitro Funny Car, millel kohustuslik 9 kg süsteem, agentideks kas vaht või halooni asendaja (gaas). Gaasiga see häda, et sõidutuul puhub minema. See rohkem tehnikat täis siseruumide jaoks. Näiteks augustiputchi ajal oleks teletorni vallutajatel hingamisraskused tekkinud...
Samuti ei ole see tulekustussüsteem, vaid mahasurumissüsteem (fire suppression), et sõitja välja saaks ja siis Safety Safari toimetab edasi. Nagunii läheb süsinikkiust kere jne mahakandmisele.
Samuti pole küsimus ainult leekides, vaid kuuma saasta sissehingamisest tulevatest kopsukahjustustes.
Aga jah, kapoti avamise järel on leek üle katuse..
Tukiloputajad ikka sageli esimesena kohal, eriti mikis, kus rohkem joostakse kohvri kui kustutiga.
http://firefoxind.com/2/
http://firefoxind.com/FIREFOX4.mov
____________________________
_ |
15.12.2008 at 07:15 |
1 edit. Last edited 15.12.2008 at 07:17 by partel
|
reimo |
PONTIAC tules
Paneks siia oma kogemuse CO2 ja pulberkustuti võrdluse kohta:
ca 6 aastat tagasi süttis meie külas elektripost - nagu hiljem selgus, oli ühe tänavavalgutuslambi neutraaljuhe lahti ja vooluring käis valgusti korpuse, kronsteini ja posti mööda alla jooksva maandusjuhi kaudu, kronsteini-maandusjuhi ühenduskohast ilmselt tuul tule posti sisse üles puhus.
Lasin tühjaks ca 5-6 1 kg CO2-kustutit, lõi leegi maha ainult sellks ajaks, kui gaasi peale tuli, nagu kustuti tühjaks sai, võttis kohe leegi üles. Siis sõitsime ca poole kilomeetri kaugusel minu juurde värskelt ostetud 6 kg pulberkustuti järgi, kui sellest ca poole olin ära lasknud, oli ka post kustunud.
Peale seda ei arva ma nendest väikestest kustutitest autos muud, kui et need seal ülevaataja rõõmuks, endale ostsin 2kg autosse ja jeebule plaan panna 6kg katusele, kui raam valmis saab.
____________________________
Grand Cherokee ´93 - müüdud
Grand Cherokee ´12 |
20.12.2008 at 12:22 |
|
ervin |
PONTIAC tules
quote: reimo: Paneks siia oma kogemuse CO2 ja pulberkustuti võrdluse kohta:
ca 6 aastat tagasi süttis meie külas elektripost - nagu hiljem selgus, oli ühe tänavavalgutuslambi neutraaljuhe lahti ja vooluring käis valgusti korpuse, kronsteini ja posti mööda alla jooksva maandusjuhi kaudu, kronsteini-maandusjuhi ühenduskohast ilmselt tuul tule posti sisse üles puhus.
Lasin tühjaks ca 5-6 1 kg CO2-kustutit, lõi leegi maha ainult sellks ajaks, kui gaasi peale tuli, nagu kustuti tühjaks sai, võttis kohe leegi üles. Siis sõitsime ca poole kilomeetri kaugusel minu juurde värskelt ostetud 6 kg pulberkustuti järgi, kui sellest ca poole olin ära lasknud, oli ka post kustunud.
Peale seda ei arva ma nendest väikestest kustutitest autos muud, kui et need seal ülevaataja rõõmuks, endale ostsin 2kg autosse ja jeebule plaan panna 6kg katusele, kui raam valmis saab.
kustutamise juures on ülioluline õige tehnika. igasuguse pulber-, vaht- või CO2 kustuti andmine mitteteadjale on võrdlemisi mõttetu üritus. vähim mida teha saab on mõned korrad praktilist "trenni" (kausitäie molotovi kokteiliga näiteks) ja siis veel teooriat ka juurde. paraku seda kustutit ostes ei saa. |
21.12.2008 at 11:52 |
|
Vanaisa Moderator |
PONTIAC tules
ehk siis kokkuvõtteks - kui osta, siis pulber või CO2?
Mõlemad siis ikka suured, mitte kilosed naljapulgad.
____________________________
KÕIK KASTIRATASTELE, SELTSIMEHED!!!
:evil |
21.12.2008 at 13:28 |
|
Madlobster |
PONTIAC tules
quote: Vanaisa: ehk siis kokkuvõtteks - kui osta, siis pulber või CO2?
Mõlemad siis ikka suured, mitte kilosed naljapulgad.
Sõidab tee peal 600 ne mersu uusrikas roolis. Järel sõidab kiirabi- ja tuletõrjeauto.
Politsei peab mersu kinni ja seisma jäävad ka tuletõrje ja kiirabi. Pollar siis vaatab uusrikkale küsivalt otsa et mis värk on.
Uusrikas siis vastu, et ise sa eile trahvisid mind esmaabi paki ja tulekustuti puudumise eest. No vot siin nad on. |
21.12.2008 at 15:17 |
1 edit. Last edited 21.12.2008 at 15:18 by Madlobster
|
|