Poster |
Message |
Rizzy |
Veoauto aku sõiduautole
Aidake kollanokal asjast aru saada..miks ei sobi veoauto aku sõiduautole, kui välja arvata aku aluse mõõtmed, millele ehk ei või veoka aku sobida. |
26.04.2009 at 18:25 |
|
Sarvik |
Veoauto aku sõiduautole
Kas veoki aku polke mitte 24 voldine |
26.04.2009 at 18:33 |
|
Rizzy |
Veoauto aku sõiduautole
Veoautodel pidavat olema selline teema, et kasutatakse kahte akut mida lihtsalt sillatakse ja saadakse tulemuseks 24 volti |
26.04.2009 at 18:35 |
|
hunt |
Veoauto aku sõiduautole
Kui aku peale on kirjutatud 12V (eeldusel, et sinu auto ikka ka 12V on) ja mõõtude poolest ära mahutad - siis miks mitte ?
____________________________
EX Corvette C5 Procharged - 1/4 mile 11,0 ... piima järgi käimiseks oli kõva küll
|
26.04.2009 at 18:40 |
|
ramman |
Veoauto aku sõiduautole
Veoka aku on mahult väga suur, võrreldes sõiduauto omaga. Võib tekkida see oht, et generaatori koormad üle.
Aga muud põhjust küll ei oska välja tuua. Kui on piisavalt võimas genekas peal ja ruumi kuhu see aku panna, siis ei ole probleemi.
____________________________
Dodge RAM 1500 5.7 HEMI Longhorn 2012
Chrysler Grand Voyager CRD 2007
Tööauto MB Vito 119 2021
Club Fullsize |
26.04.2009 at 18:42 |
|
kaedoo |
Veoauto aku sõiduautole
hind on ka oluliselt suurem, seoses tehniliste andmete erinevusega.pane netis otsingusse akud ja vaata sõidu ning veoautode akude andmeid,hind ka juures olemas koos mõõtmetega. |
26.04.2009 at 18:45 |
|
Rizzy |
Veoauto aku sõiduautole
quote: ramman: Veoka aku on mahult väga suur, võrreldes sõiduauto omaga. Võib tekkida see oht, et generaatori koormad üle.
Aga muud põhjust küll ei oska välja tuua. Kui on piisavalt võimas genekas peal ja ruumi kuhu see aku panna, siis ei ole probleemi.
Kas genekas ei jõua siis lihtsalt akut laadida või on ülekoormamisel mõni muu põhjus? Suurem mahutavus oleks ju hea asi. Väldiks seda, et aku pärast esimesi mittekäivitumisi tühjaks jookseks ja krokodille vajaks. |
26.04.2009 at 18:48 |
|
Rizzy |
Veoauto aku sõiduautole
quote: kaedoo: hind on ka oluliselt suurem, seoses tehniliste andmete erinevusega.pane netis otsingusse akud ja vaata sõidu ning veoautode akude andmeid,hind ka juures olemas koos mõõtmetega.
Variant lihtsalt selline, et oleks võimalik tasuta saada korralik ja uus veoauto aku. Samas ei taha sellega ülejäänud süsteeme koormata |
26.04.2009 at 18:48 |
|
kaedoo |
Veoauto aku sõiduautole
quote: Rizzy: quote: kaedoo: hind on ka oluliselt suurem, seoses tehniliste andmete erinevusega.pane netis otsingusse akud ja vaata sõidu ning veoautode akude andmeid,hind ka juures olemas koos mõõtmetega.
Variant lihtsalt selline, et oleks võimalik tasuta saada korralik ja uus veoauto aku. Samas ei taha sellega ülejäänud süsteeme koormata
ehk härra Antennimees seletab asja põhjalikumalt lahti,kas autol olev generaator suudab Sinu uut akut toita. |
26.04.2009 at 19:16 |
|
antennimees |
Veoauto aku sõiduautole
Veoka akud on kallimad põhiliselt sellepärast, koostatud natuke kvaliteetsemalt ja natuke kvaliteetsematest materjalidest kuna peaksid/peavad taluma natuke rohkem põrutusi, ilmastikku jne. Kui see veoka aku mahub sul originaalkinnitusse siis pane peale ja ära murra pead geneka pärast. Genekas jaksab laadida ka 200Ah akut kuna selle normaalne laadimisvool on 20A või vähem. Ekstreemsetes oludes kui oled aku tühjaks käianud võib juhtuda see, et täislaadimiseks läheb pikalt aega ja kui genekas ka juhtub natuke väsind olema siis tõesti võib saba anda.
____________________________
'05 Chevrolet SSR & '03 Cadillac Escalade EXT |
26.04.2009 at 19:38 |
|
Rizzy |
Veoauto aku sõiduautole
quote: antennimees: Veoka akud on kallimad põhiliselt sellepärast, koostatud natuke kvaliteetsemalt ja natuke kvaliteetsematest materjalidest kuna peaksid/peavad taluma natuke rohkem põrutusi, ilmastikku jne. Kui see veoka aku mahub sul originaalkinnitusse siis pane peale ja ära murra pead geneka pärast. Genekas jaksab laadida ka 200Ah akut kuna selle normaalne laadimisvool on 20A või vähem. Ekstreemsetes oludes kui oled aku tühjaks käianud võib juhtuda see, et täislaadimiseks läheb pikalt aega ja kui genekas ka juhtub natuke väsind olema siis tõesti võib saba anda.
novot, kui hästi, puust ette ja punaseks
genekas hetkel pooletoobine niikuinii, saadan stendi ja kui asja ei saa, muretsen asjalikuma asemele. |
26.04.2009 at 19:41 |
|
hulgus |
Veoauto aku sõiduautole
Miks veokajuhid ei armasta megamahuga akusid?
Põhjus lihtne, kui pidevalt lühikesed otsad, palju tarbimist (ja veokatel seda tarbimist seisuajal jätkub!) ja lahja genekas kokku saavad on tulemuseks pidevalt "näljane" aku ja teadagi see aku elueale heasti ei mõju. Kehvemal juhul ei kesta akud isegi aastat. Kasutavad isegi tootjad oluliselt väiksemaid akusid, 180Ah vs 210Ah ja enam, sest suuremaid akusid ei jõuta 100% laadida ja kustuvad kiiremini, kui väiksemad. Kui tellid tehasest uuele masinale suuremad akud, soovitatakse kohe ka suurem genekas tellida.
Veoka akule ei piisa 20A laadimisvoolust. Kui ta on suuteline välja andma 1000A, siis umbes 20% sellest talub ka laadimisvoolu, ehk 200A "alla neelata" on nali. Kui aku on tühi, siis põhitarbimine läheb akule ja alles seejärel...
Eluline näide on üks väiksem 24V sõiduk, kus genekat veab 11mm rihmakene. Kui natukeseks tuled peale unustad, või akud seistes tühjaks läinud, on (uhiuue ja pingutatud) rihma vilistamine garanteeritud. Genekas peaks paberite järgi 95A andma, akud 140Ah. |
27.04.2009 at 21:59 |
|
PPV69 |
Veoauto aku sõiduautole
quote: hulgus: Miks veokajuhid ei armasta megamahuga akusid?
Põhjus lihtne, kui pidevalt lühikesed otsad, palju tarbimist (ja veokatel seda tarbimist seisuajal jätkub!) ja lahja genekas kokku saavad on tulemuseks pidevalt "näljane" aku .
See jutt tundub väheke udu olevat. Sisuliselt pole vahet, kummast(180 või 210Ah) akust sa tunni jooksul 10A välja võtad, kulunud on ikka 10Ah jagu energiat ja tagasi on vaja ka anda sama palju+ kaod. Kui sa selle 180AH aku tühjaks lased, siis on ju 210AH akul veel 30AH jagu energiat alles st laadimiseks läheb ikka sama palju energiat kui esimesel(jama võib tekkida siis kui sul teisi tarbijaid liiga palju on lisatud, olen kuulnud, et kui osa seltsimehi oma sõiduautodele lisaks tavatuledele need 100W prosed ette panid, siis olevat akud pikapeale tühjaks saanud).
Erinevus võib olla aku sisetakistuses, näiteks ca 10 aastat tagasi oli juba 55AH aku käivitusvool suurem kui 60AH akul(ja seda mitte erinevate standardite nagu DIN või SAE tõttu). Võimalik, et kümme aastat tagasi oli 210Ah aku käivitusvool väiksem kui hetkel 180Ah akudel, võimalusi on palju(hinnavahe 1000 EEK akult paneb arvatavasti ka rekkamehed mõtlema).
Teema algatajale ka miskit: Üldiselt peab auto genekas selle suurema aku laadimisest tekkinud koormusele vastu(seda on paljud proovinud oma toyota bussidega) aga miinuseks on suur kaal ja paigutamine. Positiivne on see, et saab vabas õhus nati kauem musa kuulata ja õhtul läheb masin isegi käima(aga siis võib geneka rihm peale käivitamist vile üles võtta, selle vastu aitab see, kui tuled lühikeseks ajaks maha keerata).
Omal on see nn geelaku peal ja see paneb talvel genekarihma peale käivitamist ilusti vilistama, kuna see aku tahab saada genekast kogu võimalikku voolu, tavalise akuga seda vilet ei olnud. |
28.04.2009 at 21:10 |
|
|