register | account recovery | profile | help / abiinfo | search
show today's posts | mark all read
ukraina
tqhq.ee foorum : Vaba teema : SPLIT: uue eurojapsi liising vs vana pidamine  
Poster Message
Sören
SPLIT: uue eurojapsi liising vs vana pidamine
quote:
PlyVal64:
.....Nüüd annab oma vana (ja ebaökonoomse) käru vastu ja suudab maksta kuus näiteks 2-2,5K ning sõita suhteliselt uue autoga. Saad benakulu 10 toobi pealt 7 peale, sõidad ka palju, hoiad juba selle arvelt rämedalt kokku. Lisaks mugavus ja turvalisus. Eks need autoliisinguga hättajäänud absoluutses enamuses omavad veel ka kodulaenu kohustusi. Sellest loobutakse ju viimasena.

rämedalt hoiad kokku? kui palju selleks sõitma peab? 50k aastas? siis hoiad aastas ~20k kokku. ma ei oska öelda kas see on räme kokkuhoid või mitte, aga igatahes on selliseid inimesi, kes nii palju oma eraautoga (firma auto puhul ei ole sellisel skeemil suurt tõenäosust) sõidavad eestis kaduvväike arv. 30k läbisõidu juures hoiad aastas kokku ~10k, mis minu arvates küll seda väärt ei ole, et diisel citroeniga sõita.
kui tahad soodsalt mugavat ja turvalist autot, osta eelmisest sajandist w140 mersu, suht korralikke eksemplare saab nüüd ka viiekohaliste summade eest.
ma ei sa sellest aru miks peaks eraautot üldse liisima. ostad seda, mida jõuad osta ja ongi kõik. erinevalt ekslikust, veel hiljuti üsna laialt levinud (ja kahjuks ka praegu väga paljude inimeste peades olevast), arvamusest ei saa kogu maailm omale "american dream"i lubada. see võib mingil hetkel ka niimoodi tunduda, kuid siis tuleb ärkamine üsna järsk.


____________________________
gts1000 & gl500 & w140
26.04.2009 at 13:53
Indrek_S
 
SPLIT: uue eurojapsi liising vs vana pidamine
hmmm....

Odavama liisinguauto pidamine pole summagi kallim, kui 15+ a vana auto väljaostmine ja pidev hooldamine.

võtame näiteks aasta vana Toy Yoda corolla Diisel.
letihind a 200, kaupled 190 peale vähemalt. Maksad a 15% sisse (28000)
igakuine liisingmakse on a 2300.-
igakuine kindlustus u 100.-
igakuine kasko u 600

Kokku 3000 iga kuu.

Corollad sõidavad rahulikult 100 -150 k ilma pukse puutumata, ehk et pääseb vaid õlivahetusega.
Mis on plussid?
- iga kuised kulud on teada ja need on madalad.
- auto käivitub iga ilmaga.
- ei jäta kunagi teele.
- julged naise koos lapsega rahumeeli pikmale sõidule lasta.
- naine ei vingu, et auto on vana/robustne/logu.
- hooldused käid kord-kaks aastas, hooldukulud on ette teada.
- ei kulu aega/raha/närve juppide leidmisele.
- ei teki kiusatust "ehitada", seega jälle raha alles.
jne

Tõsi ta on, et auto läbi liisingu ostmine on tuleviku hüvede tänane ekspluateerimine, kuid enamus pole nii jõukad, et teisiti saaks.

____________________________
not done until it's done
26.04.2009 at 19:22 3 edits. Last edited 26.04.2009 at 19:24 by Indrek_S
vvt
  
SPLIT: uue eurojapsi liising vs vana pidamine
Selles näites on pool tõde. Odavam on uus kurgikäru sellele, kes autodest midagi ei jaga ja kes ei oska/suuda/viitsi autoga tegeleda. Mina olen nt üks neist, kes lipsutöö kõrvalt tunneb kihu nädalavahetusel vähe mutreid keerata (kuigi majanduslikult pole selleks mingit vajadust) ja ma väidan, et selle 3000 kr kuumaksega on võimalik täiesti normaalses korras pidada ka 10a mõistlikku vana autot (õigemini isegi väiksemate kuludega), aga selle vahega, et mitte mingit tojootakorillat, millel kiirusel üle 90 kmh peab kaassõitjaga vestlema juba karjudes, vaid täiesti normaalset saksa keskklassi autot. Lihtsalt ostad tükid ja paar korda aastas keerad külge. Ostad ainult vajalikke asju (lähtudes oma kogemustest), parima hinna/eek suhtega, mõne tüki ostad nt lammutusest. Mul on tulnud 10a vana keskklassi auto 1 km hind koos auto amorti arvestades 2,5 kr kanti, samas mitte eriti priiskaval rahvalikul korea pereautol on sama arv üle 5. Kus odavus paistab? 42 000 aastas liisingule, selle raha eest saab mõne argisema korraliku auto kõik kuluvad tükid vist kümme korda aastas ringi vahetada.

Kui aga subjekt autodest ei jaga, siis tõesti läheb vana auto talle kallimaks (kui tal kogemata pole mõnd ihumehhaanikut), sest pole ju mingit saladust, et 99% autoremondikohtadest on orienteeritud mitte sinu probleemi lahendusele, vaid käibele ja juba mõneaastasel autol on palju palju sellised "may be" asju - võhikule pannakse igal kevadel ette 2xA4 formaadis nimekiri "must have" tükke ja töid. Millest tekibki arusaam, et üks õige mürisev-undav odav liisingu plekkpurk on üks imeodav lahendus.

Osad vaatavad sellist DIY asju muidugi muigega "fuuh", aga proovige ära, paremat närvide puhkamise võimalust ei ole. Lisaboonusena võid tikutakus mõnel keerulisemal teemal täisväärtuslikul viisil kaasa köhida.

____________________________
Powered by BBB
Life begins @ 7500 rpm
26.04.2009 at 20:15 1 edit. Last edited 26.04.2009 at 20:27 by vvt
Indrek_S
 
SPLIT: uue eurojapsi liising vs vana pidamine
mina olen need 2 asja kombineerinud(DIY hobiauto + uus riis). Töötav lahendus.


...aga nüüd vist kipume teemast välja kalduma

____________________________
not done until it's done
26.04.2009 at 20:20 1 edit. Last edited 26.04.2009 at 20:21 by Indrek_S
mikimouse
SPLIT: uue eurojapsi liising vs vana pidamine
nu 3k eest kuus kannatab juba näiteks käest äralastud a8-t tasapisi elule aitama hakata, kui ise toimetada.
ja selle vahega, et kui mõni kuu seda raha võtta pole, saab kolksuva õõtsaga ka läbi ajada, liising tahab aga iga kuu pappi.

pole küll otseselt sellesse teemasse küll...
26.04.2009 at 20:25
speedbird
 
SPLIT: uue eurojapsi liising vs vana pidamine
3k eest saab 10-15 aasta vanust korralikku autot kindlasti üleval pidada igati normaalselt. Iga kuu ei lähe ju remondi peale 3k niikuinii ja pigem võib vahel harva ette tulla mõni suurem väljaminek nagu käigukastiremont vms.

Vette'i peale olen ma sügisest praeguseni pigem vähemalt 5k kuus kulutanud ja sõitmist sain nautima hakata alles see kuu. Selle auto puhul on juba tegu paratamatult mänguasjaga (nagu ka paljude teiste 20+ vanuste autodega) ja on üsna selge, et taolisi kulutusi tuleb selle sõiduki nautimiseks teha. Kui nüüd üks hetk ei peaks olema võimalust neid summasid iga kuu välja käia, siis jääks masin tõenäoliselt garaazi seisma mõneks ajaks, sest ajaga tekkivate vigade parandamine enne suuremaid sõite on hädavajalik. Üle talve seismisega olid näiteks kasvõi käsipiduri trumlid kuidagi kinni kiilunud ja hakkasid probleeme põhjustama pärast käsipiduri kasutamist. Lisaks on karburaatori käitumine muutunud veidraks. Olgem ausad, iga auto puhul võtavad omajagu raha juba täiesti standardsed hooldustööd nagu õlivahetused (mootor, kast, vahekast, sild või sillad), muude vedelike vahetused, rehvid, küünlavahetus, filtrid... Kellele meeldib autosid ise puhastada ja pesta, siis maksavad ka vahad ja muu träni.

____________________________
'15 Challenger SRT 392 / '79 Corvette 383 Stroker
www.ameerikaraud.ee
26.04.2009 at 20:46
sten666
SPLIT: uue eurojapsi liising vs vana pidamine
Kui naabrile ära panemise tahe endas maha suruda on olnud alati võimalik leida hinnaklassis 10 tuhat eesti krooni turult sõidukeid (sierra, golf 2, vanemad passatid jne ), mis kestavad vaid korralise hoolduse juures veel pikki muretuid aastaid. Kui sellisele vanale kuid hästi hoitud autole teha alguses paarituhandene rahasüst suurema hoolduse näol on muretud kilomeetrid garanteeritud (selline hooldus muidugi eeldab mingit hääd tuttavat mehhaanikut, kes ei taha kohe kotti pähe tõmmata vastsele automanikule)
Sellise 10 tuh auto eelis on see, et see on täiesti oma jagu ja ükski liising ei saa seda ära võtta, samas on ka hoolduskulud madadalad.
Siiski jah naabrite ees võib olla piinlik.
Sellise auto kilomeetri hind isegi kui ta võtab bensiini 10l / 100 km tuleb igal juhul odavam kui ükskõik mis liisitud superökodiiselautol.
(minuarust oli ehe näide kunagine PlyVal64 Volvo 200 seeria kestuvstest)
26.04.2009 at 22:28 2 edits. Last edited 26.04.2009 at 22:29 by sten666
Pierre
SPLIT: uue eurojapsi liising vs vana pidamine
10k on vb natuke vähe aga 20-30k eest on valik juba päris norm ja kui viitsida natuke otsida võib saada korraliku kvaliteetauto millega ei ole vaja naabri tutika riisikäru ees üldse silmi maha lüüa.
Tihtipeale on mõne sellisega isegi sõidurõõmu rohkem kui igava uue plastjunniga liigeldes sõltuda nii liisingumaksest, autokeskusest, kaskokindlustusest kui oma töökohast.

Mingi corolla puhul ei tasu see pull ennast never ära. Kulude ja riskide vahe on ikka meeletu tglt.
Kui uus auto, siis juba mingi väärt asi, kui pappi jalaga segada on...
26.04.2009 at 22:54 2 edits. Last edited 26.04.2009 at 22:55 by Pierre
w-cc
SPLIT: uue eurojapsi liising vs vana pidamine
Minu kogemus näitab (10-15k aastase läbisõidu juures), et mida odavam auto seda madalam kulu. 10k (müüsin 8k eest) maksnud auto peale kulus 2a. jooksul keskmiselt 280.- kuus - see on siis kõik kulud v.a. bensiin. 40k (müües 10k) maksnud auto peale 6 aasta jooksul 1100.- kuus. Aasta vanune ja üle 200k maksnud auto (müües 170k) 2,5 aasta jooksul 3400.- kuus. Ma kõiki autosid ei viitsi välja tuua, aga tendents on kõigi puhul sama. Uut autot pole ma just majanduslikust seisukohast vaadates kunagi ostnud, ega tee seda ka tulevikus.
27.04.2009 at 09:55
sten666
SPLIT: uue eurojapsi liising vs vana pidamine
10-15k autode puhul on see eelis ka, et sa ei maksa tohutut raha auto moraalse vananemise eest.
Need autod on juba kõik hinnalangused ära teinud, ja mõistliku hinna juures saab sellise auto ostuhinnaga paari aasta pärast mahagi müüa.
Kui osta uus 300 tuhat krooni maksnud auto, siis mis on selle auto müügihind peale 5 aastase liisingperioodi lõppu. Ja kui see hinnavahe jagada kuude peale ära tuleb juba puhtalt auto moraalse vananemise kulu väga suur.
27.04.2009 at 10:21
Max3,0
 
SPLIT: uue eurojapsi liising vs vana pidamine
Uue/Uuema liisingu auto üks ja kõige olulisem põhjus sai juba Indreku poolt osaliselt mainitud: Minu puhul vähemalt on ikka oluline vahe selles, kuidas ma öösel magada saan kui olen lasknud oma naise koos väikese pojaga, lõuna eesti teid mõõtma suht värke volvoga selle asemel, et teeksin seda 20kilo maksva audi80-ega. Ärge öelge, et ei ole vahet selles kummale neist liikuritest peaks kusagil kohalik täis peaga "Üllar" ette keerama. Ma leian, et nende autode vahel selle pilguga valides on tegemist liisingu maksete näol mõtetu summaga. Odav vana sakslane on mõistetav kui tõesti muud lubada ei saa. Aga pereinimesele kes ikka midagi vähegi uut saaks selle asemel liisida oleks minu nägemuses isegi kuriteo maiguline soovitada sellist lähenemist. On olulisemaid asju kui raha- raha tuleb läheb ja ongi selleks, et selle eest midagi saada, kui ma saan selle paberi eest osta turvalisust siis mina igatahes teen seda!!!

Teema algust puudutades on tõesti nii, et liisingfirma siiski peab jälgima teatud mõistlikuse piire kui ta su autot müüb. On kogemus ühe ettevõttes liisingus olnud 2004 730-ga. Millele sai ennem müüki viimist ennatlikult tehtud hindamisakt, mis oli ka turu seisuga suht kenasti klappiv. Auto müüdi küll ära, kuid juba kahe kuuga oli hind oluliselt alla hindamisakti hinna kukkunud. Algul muidugi lennati nõudega peale, et makse vahe kinni ja kogumoos. Asja aga ette näinuna olime juba varem suhelnud juristiga, kes samuti kinnitas, et on olemas kohtulahendid kus üle 10% hinnavahes tagasi küsimine on liigne. Asi lahenes kordades kenamini kui oleks olnud algne liisingu soov.

Inimesed teadke oma õigusi ja ärge laske omale pähe istuda.


____________________________
3,0 rear wd & 3,0 four wd
27.04.2009 at 10:55
Indrek_S
 
SPLIT: uue eurojapsi liising vs vana pidamine
Nojah....

ma olen tavaline istuva kontoritööga tallinna inimene, aasta läbisõiduks on 30 000 km+ Tööle sõidan 4km, tööajal ringi ei liigu. Ei tea, kust need kilomeetrid tulevad, kuid nad tulevad (ämm saaremaal, enda vanemad järvamaal...ehk sellest).
Auto mul bensiinikas, mis võtab linnas u 6.5 sajale. istub automaadi otsas. iga alates 1.6 mootoriga automaat linnakäru võtab u 10 linnas. see teeb 100l kuus kokkuhoidu.

Aga jah. Mul pole kogemusi vaielda vana auto vs uus auto kasutuskulud. Kõige soodsamateks kuu lõikes on siiani osutunud mul Astra Classic 1.7 diisel ja Audi A2 mõlemad 4-5 a vanad

____________________________
not done until it's done
27.04.2009 at 11:08
PlyVal64
SPLIT: uue eurojapsi liising vs vana pidamine
quote:
sten666: (minuarust oli ehe näide kunagine PlyVal64 Volvo 200 seeria kestuvstest)
Kuusakoski väravast tagasi toodud auto maksis 3000+600 eek aga sõitis peaaegu aasta sinna sisse sentigi panemata! Ma teadlikult ei vahetanud isegi õli ära, milleks? Põhimõtteliselt oleks ta minu käes veel kauem sõitud aga lasin noortel sellega 300 km rallit sõita ja viimane 20 km tuli nööri otsas, hammasrihm! Aga auto sai selle 300 km jooksul vist kokku rohkem piitsa, kui oma eelneva elu jooksul kokku :D

Aastavahetusel sai ralli otstarbeks soetatud 1000-kroonine Lada ja see elas üle nii ralli kui edasised sõidud. Mugavus on muidugi 0 ja ohutus miinusmärgiga aga linnavahel ajab asja ära. 270 krooni ja tund tööd oli tõmberelee vahetus :D Täna on mõrvarlik kulu 900 omanikuvahetus ja ülevaatuse sebimine, kui auto 100% legaalselt läbi ei lähe. See tapab, kui just iseendal ei ole superodav kindlustus. Minul on, seega tavaliselt tasub ARKs kulutada. Lada puhul ei tasunud, sest auto on 82-aastase memme nimel, kes pole elus lube omanud aga boonusklass on 0,4. Kasutame volikirjaga ja on jummala poohui, kui süüliselt mõni jaapani liising-plastikärakas koogiks sõita :D No nii põhimõtteliselt...

Nendesse saksa keskpannidesse a'la paskaat usku pole, ainult W124, B-Omega ja Scorpa on alternatiiv. Võis siis Volvo 700-900 talasillaga isend. Korras pajaga bõmm on ka hää auto aga selliseid on harva. Gizmosid on küll vähem, kui uutel plastkärakatel aga mugavust ikka rohkem. Piisavalt turvalised ka, kui just rekkaga ei plaani jõudu katsuda. Ostad hinnavahemikus 10-20K, teed aastase ülevaatuse ja kindlustuse, sõidad 364 päeva ja viimasel veeretad Betooni uulitsa rauafirma väravasse, kui ei viitsi rohkem sõita. Rebid ligi igikestva tehnika ja üldse ei põe.
27.04.2009 at 11:09
Riho
SPLIT: uue eurojapsi liising vs vana pidamine
Volvo 740 '89. Ostuhind 20 000 EEK, aastal 2003.
Sõber on pidanud seda sellest ajast peale. Keskmine aastane hoolduskulu 1200 EEK. Läbisõit aastas ca 20 000 km.
Sirgelt läheb ülevaatuselt läbi.
27.04.2009 at 12:55
Gambrinus
SPLIT: uue eurojapsi liising vs vana pidamine
Sorry offtopicu tekitamise pärast, aga endal on ka tükk aega Volvo 900 seeria ostu plaan, nüüd Ply ja Riho postid andsid sellele veel hoogu juurde :)
See on eriti magus! Miks ta aind esiveoliseks on tehtud :D?
27.04.2009 at 18:07
Joel
 
SPLIT: uue eurojapsi liising vs vana pidamine
Kas keegi oskab selle hinnavahe kohtulahendi kohta mingi lingi vm infomaterjali ka tekitada? Loeks huviga, sest minul on ka mulje jäänud, et Eestis on liising umbes sama riskivaba äri nagu kaardimaksete vahendus - nemad saavad igal juhul oma raha kätte, va ainult rentniku pankroti puhul. Ma ei usu ka et liisingud meil eriti häbeneks oma nõuet ka otse juhatuse liikme vastu pöörata kui viimane on pankrotiavalduse esitamisega viivitanud. Ehk et tahaks väga lugeda miskit mis ka nende äririskile viitab.

(Kuna see Volvo 900 teema siin jutuks tuli, siis ma tahaks täiesti isiklikust kogemusest öelda, et mu vanemad ostsid 940 tutikana 1993. aastal Info-Autost ja sõidavad sellega tänaseni, st 16 aastat. Kilomeetreid tänaseks ehk ca 220k, enamus Tallinna linnast. Mingit põhjapanevat pommikindlust ei ole meie pere selle auto juures täheldanud, igasugu huvitavaid kohti on tulnud remontida. Taat on mul muidugi hirmus pedant kah, kuid siiski. Ja selle ilusa madala ninaga S90 kohta, mida Gambrinus viitas, ütleks et see on juba multilink tagasillaga, mis on pommikindlusest juba päris kaugel.)

____________________________
2xV8
27.04.2009 at 21:05 1 edit. Last edited 27.04.2009 at 21:07 by Joel
vvt
  
SPLIT: uue eurojapsi liising vs vana pidamine
quote:
Max3,0: kuidas ma öösel magada saan kui olen lasknud oma naise koos väikese pojaga, lõuna eesti teid mõõtma suht värke volvoga selle asemel, et teeksin seda 20kilo maksva audi80-ega. Ärge öelge, et ei ole vahet selles kummale neist liikuritest peaks kusagil kohalik täis peaga "Üllar" ette keerama. Ma leian, et nende autode vahel selle pilguga valides on tegemist liisingu maksete näol mõtetu summaga. Odav vana sakslane on mõistetav kui tõesti muud lubada ei saa. Aga pereinimesele kes ikka midagi vähegi uut saaks selle asemel liisida oleks minu nägemuses isegi kuriteo maiguline soovitada sellist lähenemist. On olulisemaid asju kui raha- raha tuleb läheb ja ongi selleks, et selle eest midagi saada, kui ma saan selle paberi eest osta turvalisust siis mina igatahes teen seda!!!

30-50K maksva kesklassi saksa auto turvavarustus jääb tänapäeva gorillale alla vaid külgturvapatjade puudumisega. Audi 80 on ses mõttes uue Volvoga muidugi "ultimate" võrdlus. Lisades hinnale veel natuke, saab juba külgpatjadega auto. ABS-id, turvatalad jne olid tegjate juures 90ndatel täiesti iseenesest mõistetavad asjad. Usu, sa ei taha istuda tuttuues nelja turvapadjaga Corollas kui mõni üllar sulle 2000 kg kaaluva B-Omegaga sisse lajatab. Pihta saad igal juhul rohkem sina. Kogu asja jume ongi selles, et uuele väikeautole pole majanduslik alternatiiv mitte 10 aastat vana väikeauto, vaid nende maksete eest saab üleval peetud vähemalt keskauto (isegi mõne mõistlikuma luksusauto), üldjuhul kaldub kaalukauss selgelt vana auto poole. Erinevalt levivast valeinfost need autod üldjuhul sõidavad samamoodi hooldusest hoolduseni, ei lagune iga natukese aja takka ega nõua astronoomilisi kulusid. Seda kõike siis eeldusel, et vähegi on valimisega tegeletud. Ma arvan, et mingi 96 aasta Audi A6/100s-s ei ole shansid surma saada märkimisväärselt suuremad kui tänapäeva väikeautos. Näiteks teelpüsivuse või muu aktiivse ohutuse mõttes ei paku need praegused säästuautod konkurentsi. Üritades liisida sama klassi uut autot, on selle pidamise kulud siiski keskmisele eestlasele selgelt ülejõu käivad (ei pea silmas noorte nokkade näiteid elust, kus peale autoliisingu jätkub raha vaid praekartulite jaoks). Mis neid mõistliku raha eest saadavaid variante puudutab, siis paraku on auto suurus ja kaal avariis sama määravad kui turvakardinad või ABS kanalite arv.


____________________________
Powered by BBB
Life begins @ 7500 rpm
28.04.2009 at 14:30
tqhq.ee foorum : Vaba teema : SPLIT: uue eurojapsi liising vs vana pidamine  
Log in:
Account recovery
 
muskelautod | kiirendusvõistlused | tehnika | üritused | autoesitlused | foorum | sõnastik | kalkulaatorid
tqhq'st | sisukaart | e-mail
© tqhq.ee 2000 - 2024. Loe meie materjalide linkimisest ja kopeerimisest.