Poster |
Message |
IceUul |
Drifti õnnetus Leedus
Leedus juhtus ühel drifti üritusel (23.05.09) siis päris karm õnnetus, loodetavast midagi meie korraldajatel õppida sellest:
http://www.postimees.ee/?id=123041
Video:
http://www.lrytas.lt/videonews/?id=12430921751241563831 |
23.05.2009 at 20:50 |
1 edit. Last edited 23.05.2009 at 20:51 by IceUul
|
Silwer |
Drifti õnnetus Leedus
Kole lugu. Aga jutust tuleb välja et juht oli idikas ja see lollus oli tehtud tükk maad peale finishit, ehk siis mehel oli vaja natukene "kõvatada". Kahjuks soovid ja oskused ei klappinud ja inimesed sai viga. Kurb...
____________________________
BMW 325i E30 2,7 Turbo & BMW E46 S54 SMG VF570 supercharged & BMW F25 X3 |
23.05.2009 at 21:05 |
1 edit. Last edited 23.05.2009 at 21:05 by Silwer
|
Pierre |
Drifti õnnetus Leedus
Suht karm lugu jah.
Hea kui seal keegi oma kaela ei murdnud....eks esimesed suuremad äpardumised Eestiski kaugel ei ole... |
23.05.2009 at 21:13 |
|
hunt |
Drifti õnnetus Leedus
Eks korraldajad ole muidugi tankis ja pea vastutama.
A idiootide vastu ei olegi kaitset.
____________________________
EX Corvette C5 Procharged - 1/4 mile 11,0 ... piima järgi käimiseks oli kõva küll
|
23.05.2009 at 22:03 |
|
_siim_ |
Drifti õnnetus Leedus
quote: Pierre: Suht karm lugu jah.
Hea kui seal keegi oma kaela ei murdnud....eks esimesed suuremad äpardumised Eestiski kaugel ei ole...
millest selline järeldus? |
23.05.2009 at 22:39 |
|
Raxo |
Drifti õnnetus Leedus
quote: Võistluse korraldaja Tomas Gruzdys välistas tehnilise rikke võimaluse, kinnitades, et autot oli enne võistlust kontrollitud.
Jääbki üle ainult juhti süüdistada, sest Tomase korraldatud ürituste ajal on riketel rangelt keelatud juhtuda |
23.05.2009 at 23:00 |
|
Fog |
Drifti õnnetus Leedus
Pole vaja parastada, sellistest asjadest tuleb õppida.
Näiteks viimasel EMV etapil kippusid tsiklimehed ~120 tagasiteel sõitma. Siiamaani on ikkagi vaid hoiatused olnud, aga tegelikult on ka võidujoovastus see mida peaks korralikult distsiplineerima.
____________________________
'84 Fiero 4.5T mängimiseks
Eesti esimene dragster, eiteamilleks? |
23.05.2009 at 23:18 |
1 edit. Last edited 23.05.2009 at 23:18 by Fog
|
nitropauk |
Drifti õnnetus Leedus
Võibolla mõni korraldaja teab ja räägib põhjuseid miks tagasiteel kihutajaid ei disklahvita |
23.05.2009 at 23:28 |
|
prr |
Drifti õnnetus Leedus
quote: Pierre: Suht karm lugu jah.
Hea kui seal keegi oma kaela ei murdnud....eks esimesed suuremad äpardumised Eestiski kaugel ei ole...
Finišijoon ületatakse ikka täiskiirusel. Kui seal midagi hapuks läheb, siis mina loeksin selle võistlusolukorra sisse.
Pole mõtet prõõkida...
____________________________
lapsest peale on hobused meeldinud |
24.05.2009 at 00:23 |
|
mrtn |
Drifti õnnetus Leedus
quote: nitropauk: Võibolla mõni korraldaja teab ja räägib põhjuseid miks tagasiteel kihutajaid ei disklahvita
see on küll asi, millest mina siiani aru pole saanud. piirang on piirang ja see, et need debiilikud korraldajatele sõbrad on, võiks võistlustel kõrvaliseks asjaoluks jääda. |
24.05.2009 at 01:03 |
|
Pierre |
Drifti õnnetus Leedus
quote: prr: quote: Pierre: Suht karm lugu jah.
Hea kui seal keegi oma kaela ei murdnud....eks esimesed suuremad äpardumised Eestiski kaugel ei ole...
Finišijoon ületatakse ikka täiskiirusel. Kui seal midagi hapuks läheb, siis mina loeksin selle võistlusolukorra sisse.
Pole mõtet prõõkida...
Võistlusolukord või mitte, ma pidasin silmas just seda, et juhtub. Mootorisport tingib selle asjaolu.
Meilgi on olnud juba mõned close callid niiet kaugel pole need asjad... |
24.05.2009 at 01:13 |
|
veedler |
Drifti õnnetus Leedus
quote: mrtn: quote: nitropauk: Võibolla mõni korraldaja teab ja räägib põhjuseid miks tagasiteel kihutajaid ei disklahvita
see on küll asi, millest mina siiani aru pole saanud. piirang on piirang ja see, et need debiilikud korraldajatele sõbrad on, võiks võistlustel kõrvaliseks asjaoluks jääda.
Öelge mulle palun, mille alusel sa neid karitstad? Et iga tagasisõiduteel kiirust ületanut trahvida, on vaja panna keegi radariga kiirust mõõtma. Inimresurssi on isegi vähe. Reeglites on see punkt sees lootusega, et sõitjad peavad ka sellest kinni. Kui aga selle punkti peale järjest rohkem sõitjaid vilistama hakkab, siis tuleb tõesti leida keegi kes kiirust mõõdab. Praegu pole aga mitte mingit ametlikku alust juhti karitsada. Lähed ütlema, et sõitsid kiiremini, vaieldakse kohe vastu, et tõesta ära...ja oledki lõhkise küna ees. |
24.05.2009 at 06:31 |
|
Raceboy |
Drifti õnnetus Leedus
Selle kohta on öeldud, et käib nagu foorumites: 1. Moderaatoril (peakohtunikul) on (peaaegu) alati õigus. 2. Kui ei saanud aru, vt. punkt 1. Ehk Kui on ikka silmnähtavalt näha, et kiirus on korda paar suurem lubatust, siis hala ja vabandusi mitte kuulata.
Ei hakanud enne näpuga näitama, aga möödunud Speedestil just oli ka mitmel tsiklimehel kombeks boksialas äkksööste teha, ja mis põhjusel? Pealegi, pärast võistlusel lõppu kui viimased pealtvaatajad veel ära läksid (=boksialas oli palju liikumist), tegi arusaamatuid "sõõrikuid" Heinose Chevelle. Kes roolis oli, ei tea, aga see käitumine on küll suhteliselt ebaküps, eriti arvestades dragiauto niigi kehva kontrollile allumist "driftis".
'
EDIT: Just sel põhjusel ei taha mul naine võistlusi vaatamas käia ja oma poega ka pole kaasa võtnud. Ohtlik on!
____________________________
www.vems.ee |
24.05.2009 at 08:05 |
1 edit. Last edited 24.05.2009 at 08:06 by Raceboy
|
partel |
Drifti õnnetus Leedus
Mõned sätted:
Kodukord:
1.1 Mistahes viisil ohtlikult käituvad võistlejad ja muude kohalviibivate sõidukite juhid ning võistleja meeskonna liikmed kuuluvad diskvalifitseerimisele võistluselt ja/või võistluspaigast füüsilisele eemaldamisele.
5.4 Tagasisõiduteel ära sõida kunagi kiireimini kui 50 km/h. Tagasisõiduteel kihutajaid ootab kohene võistluselt diskvalifitseerimine.
Juhend:
6.3.2 Kõik võistlejad on kohustatud kogu võistluse vältel järgima kodukorda ning üldlevinud hea käitumise tavasid
6.5 Otsuse võistleja karistamiseks teeb võistluse Peakohtunik, kinnitab Peakohtunik või žürii, vajadusel Kiirendusvõistluste Alakomitee, EAL juhatus.
6.6 Karistuse määrab Peakohtunik, kinnitab žürii ja karistuse määr sõltub rikkumise iseloomust ja juhtumi tagajärgedest.
Arvestada tuleb, et kui mõni uljaspea põhjustab mingi intsidendi, siis kahjustab see kogu kiirendusspordi mainet ning kannatavad ka igati korrektsed võistljejad, sponsorid pärivad, et mis korralagedus teil seal käib jne.
Samuti ei peaks kohtunikud kartma õigusrikkujate räuskamist. Pole suurt midagi pistmist demokraatia ega inimõigustega, peakohtunik on "jumal", kellega paukumine võib üsna halvasti lõppeda, vastavad sätted on igati olemas.
____________________________
_ |
24.05.2009 at 08:26 |
|
hunt |
Drifti õnnetus Leedus
quote:
Öelge mulle palun, mille alusel sa neid karitstad? Et iga tagasisõiduteel kiirust ületanut trahvida, on vaja panna keegi radariga kiirust mõõtma. Inimresurssi on isegi vähe. Reeglites on see punkt sees lootusega, et sõitjad peavad ka sellest kinni. Kui aga selle punkti peale järjest rohkem sõitjaid vilistama hakkab, siis tuleb tõesti leida keegi kes kiirust mõõdab. Praegu pole aga mitte mingit ametlikku alust juhti karitsada. Lähed ütlema, et sõitsid kiiremini, vaieldakse kohe vastu, et tõesta ära...ja oledki lõhkise küna ees.
Jah, ja sel mõõtjal peab olema sertifitseeritud radar .... ja muidugi ise ka sertifitseeritud - muidu saadetakse KusKurat !
____________________________
EX Corvette C5 Procharged - 1/4 mile 11,0 ... piima järgi käimiseks oli kõva küll
|
24.05.2009 at 08:37 |
|
KaroK |
Drifti õnnetus Leedus
Kolmel rattal sõitev Chevelle Tartus tekitas küll kerget hämmingut.
Sellise asja eest oleks pidanud ala arengut umbes 10K Eesti krooniga toetama.
Niikaua kui "jumal" on õiglane, võiks ta muidugi puht visuaalse vaatluse põhjal punaseid kaarte jagada. |
24.05.2009 at 09:46 |
|
Timo |
Drifti õnnetus Leedus
No minumeelest Eesti võistlustel on asjad ikka suhteliselt hästi korraldatud. Kui vaadata videosid, mis mujal toimub, siis asi isegi väga hea. ja enne, kui meil siin maarjamaal korraliku spetsiaalset dragi rada pole on minumeelest asja suht keeruline turvalisemaks teha.
Isegi, kui turvalisus nõuded on igatpidi täidetud, juhtub ikka, see on tehnikasport ja auto ei ütle sulle, et mul läheb kohe nt rehv katki, v.m.s. Kui pealtvaataja läheb sellisele üritusele, peab ta sellega arvestama, ja kui ei pea närv vastu, vaata asja stardikaare tagant, aga sealgi ohtlik, keegi võib tagurpidi startida, nagu ka eelmisel üritusel jälle näha sai.
____________________________
Chevrolet Astro AWD 96 varuosadeks
Chevrolet Astro AWD 95
Fordson model N 1935 |
24.05.2009 at 09:58 |
|
Raceboy |
Drifti õnnetus Leedus
quote: Timo: enne, kui meil siin maarjamaal korraliku spetsiaalset dragi rada pole on minumeelest asja suht keeruline turvalisemaks teha.
Isegi, kui turvalisus nõuded on igatpidi täidetud, juhtub ikka, see on tehnikasport ja auto ei ütle sulle, et mul läheb kohe nt rehv katki, v.m.s. Kui pealtvaataja läheb sellisele üritusele, peab ta sellega arvestama, ja kui ei pea närv vastu, vaata asja stardikaare tagant, aga sealgi ohtlik, keegi võib tagurpidi startida, nagu ka eelmisel üritusel jälle näha sai.
Oot, mis nagu võistlejatel takistab boksialas ja tagasisõiduteel autol/tsiklil gaasi mitte vajutamast?
____________________________
www.vems.ee |
24.05.2009 at 10:47 |
|
rescue |
Drifti õnnetus Leedus
quote: Raceboy: quote: Timo: enne, kui meil siin maarjamaal korraliku spetsiaalset dragi rada pole on minumeelest asja suht keeruline turvalisemaks teha.
Isegi, kui turvalisus nõuded on igatpidi täidetud, juhtub ikka, see on tehnikasport ja auto ei ütle sulle, et mul läheb kohe nt rehv katki, v.m.s. Kui pealtvaataja läheb sellisele üritusele, peab ta sellega arvestama, ja kui ei pea närv vastu, vaata asja stardikaare tagant, aga sealgi ohtlik, keegi võib tagurpidi startida, nagu ka eelmisel üritusel jälle näha sai.
Oot, mis nagu võistlejatel takistab boksialas ja tagasisõiduteel autol/tsiklil gaasi mitte vajutamast?
disklaff....sellest hakatakse lugu pidama alles siis kui on esimesed juba kylma sydamega kõrvaldatud, pole ju eriti fun kui laod meeletu papi alla et võistlusel osaleda ja siis yhe hetkega selgub et sinu jaoks on võistlus läbi... kurb, karm aga õiglane kohus...seda nimetatakse distsipliiniks |
24.05.2009 at 12:43 |
|
anryo |
Drifti õnnetus Leedus
quote: Raceboy:Oot, mis nagu võistlejatel takistab boksialas ja tagasisõiduteel autol/tsiklil gaasi mitte vajutamast?
Ei, ega gaasi vajutamast ei keela keegi, kui kiirus on lubatud piirides ja burnout'i tehakse selleks ettenähtud kohas. Ja selle lubatud sätestavad järgmised nõuded:
1. Üldine kodukord: http://www.bhra.ee/index.php/page,kodukord. Punktid 1.1 ja 1.2
2. Võistlusjuhend: http://www.speedest.ee/nr/index.php?kat0=4&kat1=3. Punktid 6.1.3, 6.1.7 ja 6.1.9
Ja, hmmm, sina võiks küll sellist asja juba teada!
____________________________
We live in a poor neighbourhood - we can only afford to drive old cars. |
24.05.2009 at 13:38 |
2 edits. Last edited 24.05.2009 at 13:39 by anryo
|
Raceboy |
Drifti õnnetus Leedus
Lugege minu postitust tähelepanelikult!
quote: Oot, mis nagu võistlejatel takistab boksialas ja tagasisõiduteel autol/tsiklil gaasi mitte vajutamast?
Kirjutasin mitte "gaasi vajtamast", vaid "gaasi mitte vajutamast". Ehk siis Mõte oli see, miks nad peaksid seal gaasi vajutama ja see käis selle postituse kohta:
quote: enne, kui meil siin maarjamaal korraliku spetsiaalset dragi rada pole on minumeelest asja suht keeruline turvalisemaks teha.
Isegi, kui turvalisus nõuded on igatpidi täidetud, juhtub ikka, see on tehnikasport ja auto ei ütle sulle, et mul läheb kohe nt rehv katki, v.m.s. Kui pealtvaataja läheb sellisele üritusele, peab ta sellega arvestama, ja kui ei pea närv vastu, vaata asja stardikaare tagant, aga sealgi ohtlik, keegi võib tagurpidi startida, nagu ka eelmisel üritusel jälle näha sai.
Ehk siis minu jutu mõte oli, miks peavad siis võistlejad oma idiootsustega boksialas ja tagasisõiduteel asja veel hullemaks tegema.
EDIT: Ja mina tean seda vägagi hästi, juhtisingi tähelepanu Tartu Speedestil boksialas "ännitavatele" tsiklimeestele ja Chevelle'ile, mille juht tundis burnout'i võistlusest vist puudust.
Peace.
____________________________
www.vems.ee |
24.05.2009 at 14:45 |
1 edit. Last edited 24.05.2009 at 14:47 by Raceboy
|
jeff01 |
Drifti õnnetus Leedus
Kurb lugu aga hea et niigi läks. Loodan et keegi sellest midagigi õppis.
Meie dragi ürituste teemal veel niipalju et minuarust on pealtvaatajad suht kaitstud. See et biked tagasiteel kiirendavad on kõigile kuulda (Kui 2-3 käiku peeneks lastakse siis ei ole se enam kaugeltki lubatud kiirus aga niikaua kui se hoog enne inimesi maha võetakse olen ma suht rahulik)
Minu kõige hullem kogemus oli viimasel sõidul, kus ma olin vasakul rajal ja ma ei suutnud pidurdada hoogu piisavalt maha enne kui paremalt rajalt auto tahtis rajalt maha keerata......väike pahmakas rehvisuitsu ja piduri vilet ja märkas mind ka kõrvalrada ning tõmbas tagasi. (Pidureid kontrollimata mu auto enam rajale ei naase....kui sai parem rada suurema lõppkiiuse maha pidurdada oleks ka mina pidanud seda suutma....oli üsna nõme tunne blokeerunud ratastega 20x kallima auto külje suunas sõita.
____________________________
www.facebook.com/whlsup |
24.05.2009 at 18:20 |
1 edit. Last edited 24.05.2009 at 18:23 by jeff01
|
LaSa Moderator |
Drifti õnnetus Leedus
quote: jeff01: Minu kõige hullem kogemus oli viimasel sõidul, kus ma olin vasakul rajal ja ma ei suutnud pidurdada hoogu piisavalt maha enne kui paremalt rajalt auto tahtis rajalt maha keerata......väike pahmakas rehvisuitsu ja piduri vilet ja märkas mind ka kõrvalrada ning tõmbas tagasi.
Siinkohal on jällegi tegu ilmselge kodukorra reeglite rikkumisega.
|
24.05.2009 at 18:27 |
|
Raceboy |
Drifti õnnetus Leedus
Ja samas võinuks parempoolsel rajal sõitja reeglitega niipalju kursis olla, et vasakul rajal sõitja keerab alati esimesena tagasisõidu teele.
____________________________
www.vems.ee |
24.05.2009 at 18:27 |
|
Wolle |
Drifti õnnetus Leedus
Lugedes seda kirjeldust siis võin öelda, et süü EI oleks kindlasti sinule jäänud vaid kõrvalraja võistlejale.
On ju ometigi öeldud, et kõigepealt keerab maha vasak rada ja ALLES SIIS parem rada.
Oli viimasel võistlusel juhtumine kus vasak rada oli väga palju kiirem kui parem rada. Vasak rada keeras küll varem maha kuid parema raja võistleja suutis väga õnnetult otse tagasi liikuvale kaasvõistlejale ette keerata. Õppisid sellest mõlemad ja lubasid, et enam ei luba nad sellisel intsidendil korduda.
____________________________
Maalt ja mälestusega hobusest
Ford. At least they circled the problem. |
24.05.2009 at 18:28 |
|
|