Poster |
Message |
viplala |
Liikluseeskiri
Ma sain eile suuremat sorti hämmingu osaliseks. Nimelt on LE's punkt mis lubab sõiduauto tagaistmel, täiskasvanud sõitjal süles olla üks alla 12-aastane laps tingimusel, et last süles hoidev sõitja on turvavööga nõuetekohaselt kinnitatud ja kõik autos olevad istekohad on hõivatud. Vägisi tekib tunne, et LE ei ole mitte niivõrd ohutuse jaoks tehtud, vaid karistamiseks. Mis selles 12a lapses nii väheväärtuslikku on, et ta avarii ajal puruks võib lennata aga täiskasvanu mitte? Ja trahvitakse kohe mõnuga kui täiskasvanul tagaistmel turvavöö kinnitamata on. See punkt on minu arust nii vasturääkivusi täis kui veel vähegi olla saab. Autos on kohad kirjas vastavalt turvavööde arvule aga alla 12a laps las lennaku, pohhui. |
29.10.2009 at 15:23 |
|
Wolle |
Liikluseeskiri
See punkt on päris vanast "heast" ajast. Uues LE-s mida nad vist juba menetlevad on see punkt kadunud.
____________________________
Maalt ja mälestusega hobusest
Ford. At least they circled the problem. |
29.10.2009 at 15:43 |
|
raix_ |
Liikluseeskiri
Seal on ilmselt see point, et kui laps ja vanem oleksid ühe turvavööga kinni, siis lapsevanem avarii korral lömastaks oma raskusega sülesoleva lapse.
|
29.10.2009 at 15:54 |
|
anryo |
Liikluseeskiri
Mina olen seda linnasõidul ka kasutanud, maanteel ei teeks seda kindlasti. Tavalises 5-kohalises autos on natuke keeruline koos abikaasa ja kahe lapsega ning veel näiteks vanematega vanaema juurde sõita. Vastasel juhul peaks keegi nagu bussiga minema?
Millal see uus seadsu siis lõpuks jõustub? Seal peaks igasuguseid põnevaid "uusi" asju ju olema, millega tuleb edaspidi arvestada.
____________________________
We live in a poor neighbourhood - we can only afford to drive old cars. |
29.10.2009 at 16:20 |
|
Lowrider |
Liikluseeskiri
http://www.epl.ee/artikkel/465628 |
29.10.2009 at 16:58 |
|
Madlobster |
Liikluseeskiri
quote: anryo: Mina olen seda linnasõidul ka kasutanud, maanteel ei teeks seda kindlasti.
50 km/h seina sõita lahtise turvavööga on suur oht surma saada muideks ka hulka väiksema kiirusega on see võimalus olemas. Lisaks linnas avariisse sattuda on suurem tõenäosus kui maanteel.
quote: anryo: Tavalises 5-kohalises autos on natuke keeruline koos abikaasa ja kahe lapsega ning veel näiteks vanematega vanaema juurde sõita. Vastasel juhul peaks keegi nagu bussiga minema?
Väga imelik jutt. Sama juttu võib ajada ka vani (8 kohta) omanikust suurepereline jne jne. Et kui perre kodanikke lisandub ja pollar ämma sul pagassist leiab siis ütled ka nii, et ta ei tahtnud bussiga minna või?
quote: anryo:Vastasel juhul peaks keegi nagu bussiga minema?
Kui autos rohkem kohti ei ole ja kahe autoga pole võimalik minna siis ma arvan, et jah. Kellelgi tuleb bussiga minna. Või peaks LE s olema eraldi punkt perega vanaema juurde sõitjatele väike erand teha |
29.10.2009 at 19:04 |
1 edit. Last edited 29.10.2009 at 19:09 by Madlobster
|
Jesper |
Liikluseeskiri
LE-s ongi see perega-vanaema-juurde-punkt olemas ju
Tänapäeval on kõikvõimalike 7 ja 9 kohaliste autode valik kõigis hinnaklassides nii lai, et puudub sisuline põhjus miks kõigile ei võiks istmeid jätkuda. 90ndate esimese poole kontekstis on see mööndus arusaadav, mõistliku hinnaga üle 5-kohalisi autosid polnud kuskilt võtta.
____________________________
Vineda Racing | "The engines are free. The limitations of cylinders, restrictors and turbo pressures are removed." --- ACO |
29.10.2009 at 20:23 |
|
madis |
Liikluseeskiri
Seadusesse võib erandeid teha.
Aga mitte füüsikaseadustesse.
Nii et muudatus on igati õigustatud. |
29.10.2009 at 20:31 |
|
imre007 |
Liikluseeskiri
kui 10kiloga suure pereauto saaks siis oleks ju tore!
____________________________
Chevrolet Lumina
www.blueworld.ee-parimad paadid ja tarvikud.
|
29.10.2009 at 20:47 |
|
Kummipuru |
Liikluseeskiri
quote: Madlobster:
Väga imelik jutt. Sama juttu võib ajada ka vani (8 kohta) omanikust suurepereline jne jne. Et kui perre kodanikke lisandub ja pollar ämma sul pagassist leiab siis ütled ka nii, et ta ei tahtnud bussiga minna või?
kas see on ka karistatav
____________________________
puidust väikeehitised ja saunad
võitlussport, enesekaitse, eratreeningud |
30.10.2009 at 09:47 |
|
Madlobster |
Liikluseeskiri
quote: Kummipuru: quote: Madlobster:
Väga imelik jutt. Sama juttu võib ajada ka vani (8 kohta) omanikust suurepereline jne jne. Et kui perre kodanikke lisandub ja pollar ämma sul pagassist leiab siis ütled ka nii, et ta ei tahtnud bussiga minna või?
kas see on ka karistatav
Ämm pagassis või
Ma ei tea kui on ment vähegi arusaaja inimene ja vaikselt sosistades poetad, et tegemist on ämmaga. Siis äkki ei ole.
quote: imre007: kui 10kiloga suure pereauto saaks siis oleks ju tore!
Hulka toredam oleks kui täitsa tasuta saaks |
30.10.2009 at 10:15 |
|
Jesper |
Liikluseeskiri
quote: imre007: kui 10kiloga suure pereauto saaks siis oleks ju tore!
9 kohta, ülevaatus kehtib, jne: http://www.auto24.ee/webcache_kasutatud/801/auto_php-id=657801-www_auto24_ee.html . Loomulikult see diisel ja muu pole mingi suuremat masti õnn, aga noh paljupealise järelkasvu rõõmsad kilked ju kompenseerivad selle?
____________________________
Vineda Racing | "The engines are free. The limitations of cylinders, restrictors and turbo pressures are removed." --- ACO |
30.10.2009 at 10:47 |
|
ddig |
Liikluseeskiri
quote: Jesper: quote: imre007: kui 10kiloga suure pereauto saaks siis oleks ju tore!
9 kohta, ülevaatus kehtib, jne: http://www.auto24.ee/webcache_kasutatud/801/auto_php-id=657801-www_auto24_ee.html . Loomulikult see diisel ja muu pole mingi suuremat masti õnn, aga noh paljupealise järelkasvu rõõmsad kilked ju kompenseerivad selle?
Töötasin aastal 1998 sarnase Transiti (sama mootor, lühike kabiin, poolpikk kast) peal varustajana ning Tartust sai ära tuldud 1,7t kergkruusa kastis ja 0,8t haagise peal. Mäest alla sai isegi üks möödasõit tehtud |
30.10.2009 at 20:06 |
|
mrtn |
Liikluseeskiri
mul oli selline kombi, sama mootori ja automaatkastiga. väga hea oli, talvel oli ainult nende tohutusuurte akende läheduses külm nagu kütet polekski. |
30.10.2009 at 21:57 |
|
viplala |
Liikluseeskiri
Üks asi veel. Olge nüüd kenad, teie kes sõidate pimedal ajal lähitulede ja udutuledega, otsige see lüliti üles, kust saab udutuled valjä lülitada. Tavaliselt käib see lüliti ainult ON-OFF asendisse, valige sellest piiratud menüüst OFF asend. Noh, ei olnudki nii raske ju. Tänan tähelepanu eest. |
31.10.2009 at 12:22 |
|
valge |
Liikluseeskiri
Kaasaegsed autod teil siin-udutuled ja puha
____________________________
Chevrolet Camaro z28 ´83 |
01.11.2009 at 14:20 |
|
viplala |
Liikluseeskiri
Ühte teist siinset teemat lugedes, sattusin sirvima ka uut liikluseeskirja. Leidsin sealt mõndagi huvitavat.
§ 13
(3) / 2) saastata keskkonda kütuse või määrdeainetega ega vahetada mootorsõidukil õlisid kohas, mis ei ole selleks ette nähtud.
Mida kuradit teeb selline punkt LE's? Et nagu, Ärge valage jahutusvedelikku maha! Ärge visake oma vanu rehve sinna mitte ettenähtud kohta! jne.
(5) Õuealal ja lähemal kui kümme meetrit elamust ei tohi peatatud või pargitud sõidukil mootor töötada kauem kui kaks minutit.
Edaspidi saate talvel näha, nuka taha peituvat stopperiga politseid, kuni te oma töötava auto aknaid puhastate.
§ 14
(6) Foori lubav tuli või reguleerija lubav märguanne ei peata liiklusmärgi, välja arvatud kõrvalteega lõikumise hoiatusmärk, samaliigiliste teede ristmiku hoiatusmärk ja eesõigusmärgid, ja teemärgisega ettenähtud korda.
Hm, teemärgiseks loetakse ka stoppjoont, või olen ma sellest punktist miskit valesti aru saanud või saaks seda punkti veelgi raskemini esitada? Nagu A.Rüütli jutt juba.
§ 16
(4) Liikleja ei tohi takistada matuse- ega muud rongkäiku, täiskasvanute saatel liikuvat lastegruppi või reguleerija poolt saadetavate sõidukite kolonni.
Juhuu, edaspidi saame kokkutulekutel rahulikult mööda linna kruisida ilma, et keegi oma vahele trügimisega rongkäiku segama tuleks.
[/b]
§ 17(2) Liikleja peab andma teed sõidukile, millel on sisse lülitatud sinine vilkur koos erilise helisignaaliga või ilma, ja niisuguse sõidukiga saadetavale sõidukile, samuti teel töötavale sisselülitatud kollase vilkuriga sõidukile ja niisuguse sõidukiga saadetavale sõidukile. Vajaduse korral peab liikleja tee andmiseks seisma jääma.
No tule jumal appi. Anda teed tähendab:
1) anda teed (mitte takistada) on nõue, et liikleja ei jätkaks ega alustaks liikumist ega teeks manöövreid, mis võiksid sundida teist liiklejat järsult muutma liikumissuunda või -kiirust;
Milleks on vaja risustada mingite kommidega LE'd... Vajaduse korral peab liikleja tee andmiseks seisma jääma...nui nahui...sama hästi võiks ta vajadusel kõrvade peal käia?
§ 19.
(2) Liikleja ei tohi raudteed ületada:
2) sulguva, suletud või avaneva tõkkepuu korral, sõltumata foorituledest;
Ma ei teadnudki, et jalakäijate jaoks on samuti tõkkepuud?
4) viivitades.
Ja nüüd vanurid... Tähelepanu, valmis olla, tuld!
§ 20.
(8) Pimeda ajal tohib väljaspool asulat sõidukit parkida ainult parklas või puhkekohas.
Teie, kes te elate väljaspool asulat. Palun parkige oma auto, enda, naabri või võõrast hoovist (garaazist) ära parklasse, enne kui uus LE kehtima hakkab. On's seda jama vaja?
(9) Enne sõiduki juurest lahkumist peab juht rakendama abinõusid, mis väldiksid sõiduki iseenesliku liikuma hakkamise ja tõkestaksid selle omavolilise kasutamise.
Kas teil on ka kombeks oma autot omavoliliselt kasutada? See peab ära lõppema, ja kohe!
§ 22. Jalakäija asukoht teel
(6) Organiseeritud inimrühm, välja arvatud käesoleva paragrahvi lõikes 7 nimetatud koolieelikute ja algklasside õpilaste rühm, võib liikuda ainult sõidutee parema ääre lähedal või jalakäijat takistamata ka kõnniteel, kõige rohkem neli inimest kõrvuti. Rühma juht peab tagama ohutuse asjakohaste vahenditega, näiteks märgulipud, pimeda ajal lõike 8 kohased helkurid, laternad või muu selline.
Seega alates neljandast klassist, tipptunni ajal, kesklinnas mööda Pärnu mnt'd, peaksid lapsed kõndima sõiduteel, max 4 last kõrvuti, vä?
§ 23. Jalakäija kohustused lapse ohutuse tagamisel
Koolieelikut saatev täiskasvanu peab jälgima last ja vältima lapse ootamatut sattumist sõiduteele.
Mida kuradit nüüd sellega öelda tahetakse? Et nagu tavaliselt ei jälgigi või kuidas? Või, et kohe kui kooli läheb, siis enam ei pea jälgima?
§ 24. Sõidutee ületamise kohad
(1) Jalakäija tohib ületada sõiduteed käigusilla või -tunneli, ülekäiguraja või ülekäigukoha kaudu (väljumata selle piirest) või ristmikul.
(2) Kui käigusillale või -tunnelisse mineku koht, ülekäigurada, ülekäigukoht või ristmik ei ole kaugemal kui 100 meetrit, peab jalakäija sõiduteed ületama ainult nende kaudu. Nimetatud kohtadest kaugemal kui 100 meetrit tohib jalakäija sõiduteed ületada ainult siis, kui sõidutee on mõlemas suunas hästi näha ja sõidutee ületamisega ei tekitata liiklusohtu.
Miks peaks jalur ronima 100m ristmikuni, kui seal ei ole ühtegi ülekäigurada? Ringtee on ka ristmik, miks sinna?
§ 25. Sõidutee ületamise nõuded
(1) Sõiduteed ületades ei tohi jalakäija asjatult viivitada ega seisma jääda. Rula, rulluiske või -suuski, tõukeratast või -kelku või muid sellesarnaseid vahendeid kasutav jalakäija peab sõidutee ületama jalakäija tavakiirusega.
Vau, uus sõna... jalakäija tavakiirus. Huvitav, kas Erki Noole või Ita Everi oma?
(2) Jalakäija peab sõidutee ületama lühimat teed mööda, ohutussaare olemasolul selle kaudu.
Seega ristmikul, soovides jõuda diagonaalis üle tee paistva punktini, siis nii tehkegi... risti üle, täie pasaga.
(7) Reguleerimata ülekäigurajal peab jalakäija enne sõidutee ületamist hindama läheneva sõiduki kaugust ja kiirust, andma juhile võimaluse kiirust sujuvalt vähendada või seisma jääda ja veenduma, et juht on teda märganud ning sõidutee ületamine on ohutu.
Jumala pärast, ärge reguleeritud ülekäigurajal nii käituge. See ei oma mingit tähtsust, kas sõidutee ületamine on ohutu ja juht on sind märganud või mitte, sulle jääb ikka õigus, das draastvujet pervaja maja, ura pljät!
Liig pikk, homme edasi vajadusel.
|
07.08.2010 at 23:08 |
2 edits. Last edited 07.08.2010 at 23:23 by viplala
|
M.J |
Liikluseeskiri
To viplala:
Paraku ongi seadused nii keeruliseks läinud samasuguste (või antud juhul Sinusuguste )vaidlejate ja tähenorijate tõttu.
Seadus tuleb teha nii, et näiteks " nõue on, et peldik jääb pärast kasutamist korda ja temasse suhtutakse heaperemehelikult", mitte nii, "et peldiku kasutamise järel puhasta pott, kustuta tuleb ja sulge uks". Sellisel juhul saabki kohe vaielda, et aga vett ei käskinud ju keegi kinni keerata - mina ei riku seadust kui selle lahti jätan. Tegelikult peaks seadused lühemad olema ja nende juurde kuuluvad kommenteeritud väljaanded hoopis pikemad olema. |
08.08.2010 at 01:52 |
|
johndoe |
Liikluseeskiri
jalakäia tavakiirus peaks olema 5 km/h umbes nagu inimese kaal oli vist 78kg. Ega see kiirus ei määragi midagi, enne peab veenduma selle ohutuses, nii et alati saab mõlemad pooled süüdi jätta ja kindlustst nt. mitte maksta |
08.08.2010 at 10:28 |
|
madis |
Liikluseeskiri
Viplala kommentaarid on bs all the way. Ise sa näitad oma tähenärimisega, kui peeneks on vaja eeskirjad ajada - kui on üldsõnaline, siis hakkab keegi kohe targutama.
Nii et võta rahulikult, ma ei leidnud küll ühtegi inimõigusi riivavat punkti. |
08.08.2010 at 10:38 |
|
k-mees |
Liikluseeskiri
Enamus nendest punktidest on ju LE-s väga kaua sees olnud .... olid juba 8 aastat tagasi kui mina eksameid tegin. Nii et kui keegi imestab, et UUES LE-s on miski imelik "auto ei tohi kohapeal kauem käia kui 2 minutit"- puntk sees siis .... tal kas pole lube või saadi need kuidagi teistmoodi.
____________________________
´87 Camaro IROC-Z 5,0 TPI
------------------------------------
Liftide remont, hooldus, renoveerimine
www.liftiteenused.ee |
08.08.2010 at 10:51 |
|
tfr |
Liikluseeskiri
Kui nüüd tähenärimiseni laskuda, siis misasi on "uus LE"?
01.01.11 hakkab kehtima uus Liiklusseadus, mis asendab osaliselt (eriti idiootselt lahendatuna, if you ask me) ka Liikluseeskirja. |
08.08.2010 at 10:54 |
|
viplala |
Liikluseeskiri
quote: M.J: To viplala:
Paraku ongi seadused nii keeruliseks läinud samasuguste (või antud juhul Sinusuguste )vaidlejate ja tähenorijate tõttu.
Seadus tuleb teha nii, et näiteks " nõue on, et peldik jääb pärast kasutamist korda ja temasse suhtutakse heaperemehelikult", mitte nii, "et peldiku kasutamise järel puhasta pott, kustuta tuleb ja sulge uks". Sellisel juhul saabki kohe vaielda, et aga vett ei käskinud ju keegi kinni keerata - mina ei riku seadust kui selle lahti jätan. Tegelikult peaks seadused lühemad olema ja nende juurde kuuluvad kommenteeritud väljaanded hoopis pikemad olema.
Ära aja jama, ei ole olemas mingeid minusuguseid ja sinusuguseid. Seadused peavad olema selged ja üheselt mõistetavad. Kui enamus punktides ma aasisin niisama lõbupärast, siis seal leidub ka täielikku ajuvabadust.
Võta kas või see punkt: Pimeda ajal tohib väljaspool asulat sõidukit parkida ainult parklas või puhkekohas.
Mis mõttes nagu? Suurem osa Eestit asub väljaspool asulat, koos oma külakeste ja pisiteedega.
|
08.08.2010 at 13:03 |
1 edit. Last edited 08.08.2010 at 13:03 by viplala
|
rat_013 |
Liikluseeskiri
quote: viplala:Võta kas või see punkt: Pimeda ajal tohib väljaspool asulat sõidukit parkida ainult parklas või puhkekohas.
Mis mõttes nagu? Suurem osa Eestit asub väljaspool asulat, koos oma külakeste ja pisiteedega.
Imho täiesti loogiline, ei ole huvitav pimedas mingi tundmatu kitsa tee peal sõites avastada et mingi tüüp on tee äärde parkinud oma auto (krt teab mis asendisse)... Puhas ohutus ju?!
____________________________
impreza n/a |
08.08.2010 at 13:06 |
|
viplala |
Liikluseeskiri
quote: rat_013: quote: viplala:Võta kas või see punkt: Pimeda ajal tohib väljaspool asulat sõidukit parkida ainult parklas või puhkekohas.
Mis mõttes nagu? Suurem osa Eestit asub väljaspool asulat, koos oma külakeste ja pisiteedega.
Imho täiesti loogiline, ei ole huvitav pimedas mingi tundmatu kitsa tee peal sõites avastada et mingi tüüp on tee äärde parkinud oma auto (krt teab mis asendisse)... Puhas ohutus ju?!
Ma ei saa aru miks sind peaks segama kuhugile tee äärde pargitud auto? Sõida mööda teed. Peale üldkasutatavate teede on asulaväliselt ka kõikvõimalikke muid kohti, kuhu inimesed oma auto pargivad. Näiteks riigimaaga ümbritsetud elamud, kuhu suubuvad riigiteed, külapoed mille ees ei ole parklaid, ujumiskohad, kalastuskohad jne. |
08.08.2010 at 13:31 |
|
|