Poster |
Message |
urmas |
risu
Sattusin netis sellise risuhunniku otsa:
1929 WHIPPET 4dr sedan,very solid body,all orig,unrstrd int,wood spk whls,6cyl,3spd on flr, more, $3,350.00
"whippet" oli mulle täiesti tundmatu nimi ... |
11.07.2002 at 15:00 |
|
peep Moderator |
risu
mulle ka aga siin on infi:
http://www.canadiandriver.com/articles/bv/whippet.htm
http://vintagecars.about.com/library/weekly/aa081801a.htm |
11.07.2002 at 15:04 |
|
PlyVal64 |
risu
quote: Mustang GT 94: Sattusin netis sellise risuhunniku otsa:
1929 WHIPPET 4dr sedan,very solid body,all orig,unrstrd int,wood spk whls,6cyl,3spd on flr, more, $3,350.00
"whippet" oli mulle täiesti tundmatu nimi ...
Whippeteid on isegi Eestis olnud, kui kindlalt kuulub haruldasemate autode hulka. Aga see Sinu näide on SUPER! Selle peaks kõigile Eesti pasamüüjatele näiteks tooma. Mida maksab heas orig.korras komplektne auto, seejuures veel mitte "tavaline" masstoodangumasin(a la Ford V8, Chevy Master, Opel jne.). Räägid küll neile, et nood "saapad" on, kuid näe!, ei usu...
Edit:Karta võib, et üks Whippet Knight(pöördsiibritega, ehk klappideta mootoriga) võib veel Tartus alles olla ja päris muhedas korras. Ja veel, et Whippet oli Willis-Overlandi auto, mida enamuses toodeti Kanadas ja nende tarbeks. Euroopas vähelevinud, üle lombi vast rohkem. 20te lõpul tootsid-müüsid päris palju, siis vajusid ära. |
11.07.2002 at 17:00 |
Last edited 11.07.2002 at 17:06 by PlyVal64
|
vana |
risu
See auto ei ole sugugi risu, sellises originaalsuses ja kompl. ma arvan et selline tõldkere-puukodaratega masin on paljude unistus, kes vanatehnikast lugupeavad. See auto on vaja molekulideks võtta, puhastada, tehnika taastada ning kokku panna ja kindlasti mittevärvida, kui orig.värvi all on. Uus värv rikuks kogu asja võlu.
Eestis ju 1927 a. mudel restaureerimisel:
http://www.rrg.edu.ee/~rainvaikla/WhippetOverland27.jpg
|
11.07.2002 at 17:01 |
|
PlyVal64 |
risu
Vana, keegi pidi ühte tavalise mootoriga kusagil tegema jah. A vaata seda USAs müügis oleva hinna(54 000 EEK) ja kvaliteedi suhet ja püüa mõni abs. peesse keeratud "eestlane" sellise raha eest kätte saada. Tolle Whippeti tooks siia kohale ja registrisse vabalt 70 000 EEKuga. |
11.07.2002 at 17:13 |
|
rynno |
risu
quote: PlyVal64: Vana, keegi pidi ühte tavalise mootoriga kusagil tegema jah. A vaata seda USAs müügis oleva hinna(54 000 EEK) ja kvaliteedi suhet ja püüa mõni abs. peesse keeratud "eestlane" sellise raha eest kätte saada. Tolle Whippeti tooks siia kohale ja registrisse vabalt 70 000 EEKuga.
No aga teeks ja tooks siis, muidu ongi nii, et uuniklased ainult lamisevad aga miskit ära ei tee ;-)) |
11.07.2002 at 17:26 |
|
PlyVal64 |
risu
Vat, rynno, siis tuuakse juba selline auto,mida tõesti soovitakse ka omada. Praeguseni rabati seda, mida kätte saadi ja siis taastati. Sinna hulka kuulub ka enamus Mersude ja BMWde taastajatest. Vast ainult mõni on endale soetanud selle, mida ta tõesti on tahtnud ... Koldre ja Rinaldo Horchid võib-olla ...ja mõned veel. Egas vanade autodega pole teisiti, kui uutega. Miks muidu on japside-pisiprantslaste müüginumbrid nii suured ... sest soovitud autot osta ei jõuta.
Ma ise kah ei "unistanud" Valiandist, Barracudat tahtsin ja tahan siiani. Ja mingil hetkel ostan kah ... ja kindlasti mitte Eestist(sest neid õnneks polegi siin). Ja vast mõne Itaalia kodarratastega rodsterini jõuan ka(ainsat originaal-cabrioFiatit ju ei müüda). |
11.07.2002 at 17:43 |
|
vana |
risu
Eestis olevatele masinatega müüakse tihtipeale asjaga kaasas käivaid mälestusi,mis teeb hinna kõrgeks. Auto ei olnud eestlasele nii kättesaadav ja odav, esimese EW- ja NL ajal. EW aegu auto oli luksus, vähesed töösturid ja piirituse parunid suutsid masinaid soetada. NL ajal olid ostuload ning autot hoiti hoolsalt, et saaks isalt-pojale edasi anda. Sellepärast ei taheta enda või esivanemate raske vaevaga saadud asjast nii lihtsalt loobuda.
USAs seevastu auto on olnud tarbeese, kus iga lihttööline suutus soetada endale kasvõi kasutatudauto. NL ajal oli arusaamatu mõiste "autode surnuaed", kuna igat masinat püüti liikuma saada. Ameerikas on kliima teine- raud säilib ja ei ole olnud sõdu.
Loll pole see kes küsib, vaid see kes maksab, nagu ütleb vanasõna.
Umb. aasta-poolteist tagasi KB müüdi Põltsamaal Fiat 503 (1928?) 99% originaal, küsiti 400k, siis 300k, siis 200k ja ... lõpuks saadi 50k. Kirsski oli käinud kohal noolimas ja proovind, a la stiilis " restaureerime auto koos ära " ( aga pärast riputame sildi << V. Kirsi uunikum >> ).Eestis on vähe inimesi kellel vabaraha sellise hobi jaoks. Kellel raha nendel teised huvid.
|
11.07.2002 at 18:31 |
|
PlyVal64 |
risu
Vana, ma tean neid lugusid, ole päris mureta! Selline põhjendus oli mõeldav NLi lagunemiseni, kus me uut vanatehnikat sisse tuua ei saanud. Aga olles üks osa (uunik)maailmast, peame ka nende mängureeglite järgi elama. Küsija pole loll, nõus. Kuid tänu absurdini küündivate küsimistega hävivad järgijäänud autod lõplikult. Too Fiat (mis nüüd Tartus heades kätes on) oli ju säilitatud korralikus hoones, mitte nii, kui 90% müügis olevatest. Ja nendest veel 90% on ilma igasuguse komplektsuse ja sõiduvõimeta. Aga hinda küsitakse ikka. Ma ise olen täielikus südamerahus jätnud ostmata 3000 krooniga 47 aasta Lincolni(müüdi Lincoln-Hudsoni nime all,kuna keretähis oli tõesti Hudsoni oma!!!), sest vaid roostes rikutud kere koduhoovile vedelema pole vaja. Ja selliseid autosid on olnud palju .... milledest pole siiani midagi kuulda ja karta on, et ei saagi. Mõnest tehakse vast "käkerdis" või parimal juhul "popcar", kuid korralikku, Vanatehnika Registrisse kandmiseks kõlbulikku, vist mitte. Need on juba kas tehtud-teoksil tuntud harrastajate poolt, või tuuakse mujalt. Ainult Vene tehnikaga saadakse peaaegu rahuldavalt hetkel hakkama. Ka kohe-kohe valmiv Tõnis Pappeli Dodge WC57 on toodud Soomest ja puuduolnud osade hankimisel ka nemad abiks. Koldre oli ja jääbki fenomeniks kogu Eesti vanatehnika harrastuses(loodan ,et Sa tead, mida mõtlen). |
11.07.2002 at 18:44 |
Last edited 11.07.2002 at 18:48 by PlyVal64
|
Jürgen |
risu
to PlyVal64 ...Barracudat tahtsin ja tahan siiani..
mis aasta oma meeldib? mulle endale meeldib 71a oma. |
11.07.2002 at 21:39 |
|
urmas |
risu
Siin veel üks:
1927 WHIPPET 2dr,5pass coach,24,xxx mls,nice orig restrd solid car,like nw int,rns/drves, blue, $9,450.00.
Tuleb välja, et neid on mõne aasta jooksul tehtud üle 600 tuhande. NB: autode hinnavahe on $6000 s.o. restaureerimise turuhind. |
11.07.2002 at 21:49 |
|
PlyVal64 |
risu
Ja palju küsiks eestis miski endast "heal arvamisel" olev värvikoda sellise auto eeltöö eest - veerandi USA taastamishinnast. Absurd? |
12.07.2002 at 13:19 |
|
urmas |
risu
Aastatepikkune töö auto kallal, osade otsimine, manuaalide lappamine ja ainult $6000 hinda juures. Selliseid uunikume nüüd müügiks teha küll ei tasu. |
12.07.2002 at 22:05 |
|
PlyVal64 |
risu
quote: Mustang GT 94: Aastatepikkune töö auto kallal, osade otsimine, manuaalide lappamine ja ainult $6000 hinda juures. Selliseid uunikume nüüd müügiks teha küll ei tasu.
Vat nii,nagu Sina asja kirjeldad, toimib tegevus meil siin või üliharuldaste autode kallal. Üldiselt mujalilmas tavalisemat autot hakatakse taastama ... täiskomplektse tooriku soetamisega. Kulutatakse rohkem raha korralikule toorikule, mitte ei vireleta aastate kaupa osade puuduses. Mittekomplektsed autod(ehk tüüpilised eestis olevad vanasõidukid) on kilohinnaga. See muidugi ei käi haruldaste ja kalliste autode kohta, a`la mers, Caddy, BMW, Horch jne.
|
15.07.2002 at 10:52 |
|
vana |
risu
Osade otsimine on auto taastamise juures kõige aega nõudvam, kuid detektiivi töö mis sellega kaasneb huvitav. Millegi puuduoleva jupi leidmisel- saamisel on tunne ÜLIHEA ( nädalavahetusel sain lõpuks enda sitikale tagasilla :-).
Kuuldes mõnelt uunikumi taastajalt autoosade saamis lugu, siis mõni jutt vääriks küll kirjapanekut ja avaliku esitamist. |
15.07.2002 at 17:09 |
|
|