register | account recovery | profile | help / abiinfo | search
show today's posts | mark all read
ukraina
tqhq.ee foorum : Vaba teema : Junior dragster?  
Poster Message
PlyVal64
Junior dragster?
quote:
Jutulind: No minu tütrel on juba 2-st elukuust need klapid olemas. Oli ju vaja :D Nüüd jah vaja poisile ka klapid hankida.
Ja seda lasteteemat edasi arendades, kas äkki lapsevanemad on kasvõi salamahti mõelnud Junior-dragsterite peale? Tänase seisuga võiks-peaks juba olema päris arvestatav "koolkond" üles sirgumas selliseid järeltulijaid, kes äkki tahaks ka sõita? Parimas mõttes lasterikas on ju nii alakomitee kui paljud korraldajad ja kohtunikud. Kas junior-teema on üldse päevakorda kerkinud?
16.02.2011 at 12:11
Andrus BHRA
 
Junior dragster?
quote:
PlyVal64:
quote:
Jutulind: No minu tütrel on juba 2-st elukuust need klapid olemas. Oli ju vaja :D Nüüd jah vaja poisile ka klapid hankida.
Ja seda lasteteemat edasi arendades, kas äkki lapsevanemad on kasvõi salamahti mõelnud Junior-dragsterite peale? Tänase seisuga võiks-peaks juba olema päris arvestatav "koolkond" üles sirgumas selliseid järeltulijaid, kes äkki tahaks ka sõita? Parimas mõttes lasterikas on ju nii alakomitee kui paljud korraldajad ja kohtunikud. Kas junior-teema on üldse päevakorda kerkinud?

On, ameerikast on hangitud kehtivad junior dragsterite raami joonised, tehtud on igatsugu kalkulatsioone jne. On olnud mõttes ka selline asi, et teeks valmis mõned dragsterid, ostaks mõned varustused (kombed, kiivrid, kindad jne.), et siis sellist valmis komplekti soovijatele välja rentida. Selge on ju see, et ega vanemad ju ei tea, kas lapsele ala meeldib ja kas see ka sobib talle. Kui tuleb välja, et lapsele asi meeldib, küll siis on vanematel ka aega mõelda oma tehnika hankimisele. On mõeldud ka Junior dragsteritele eraldi raja ehitamisele. See oleks siis selline väike 1/8 miili rada, koos töökoja ja puhkeruumidega kus saaks käia proovimas ja trenni tegemas, ilma et see kedagi segaks või häiriks. Söötis põld selleks tarbeks ka olemas. Ainult rahastajat pole leidnud! Kui dragsterid veel teeks omadest vahenditest ära, siis raja ehituseks pere eelarve kõrvalt näpistamisest kahjuks ei piisa!

____________________________
BMW M1 Turbo Sauber Group 5
´57 Chrysler 300 Promod
´13 Chevy Express AWD
´87 Chevy Fleetside 454
Paar Ameerika uazikut
16.02.2011 at 13:22
PlyVal64
Junior dragster?
Andrus, see teema vajaks äkki eraldi arutlemist.
Edit, kuna on nüüd eraldi teema, siis jätkame.

Mis võiks olla realistlik eelarve? Ma võin ju vaadata ebayst USAs müüdavaid riistapuusid, et nende hinnad on seal 3-5K usd, lisaks viskasin kiire pilgu FHRA tehnilistele peale, seal on ka tehtud kõvasti muutuseid. Enne ja pärast x-aega ehitatud etc. Siis redelid vs funnyd, õnenks oleme Sinu kaasabil neid ihusilmaga siinsamaski näinud. Oled äkki uurinud, mis selline enam-vähem sõitva ja kestva "junnu" hooaja eelarve on? Või kui suur võiks tulla huvilisest lapsevanemal rahakotti kergendada, kui näiteks siis asi rentida võistluseks.
16.02.2011 at 15:13 3 edits. Last edited 16.02.2011 at 15:47 by PlyVal64
Fog
 
Junior dragster?
Junnu eelarve vist eriti hull ei ole, soomest/mikist kasutatud tehnika peaks täiesti eelarvesse mahtuma. Eriti kui konteineritäis tuua.
Saakski võibolla mängulist osa juurde võistlustele.




____________________________
'84 Fiero 4.5T mängimiseks
Eesti esimene dragster, eiteamilleks?
16.02.2011 at 15:28
Olds
  
Junior dragster?
Kuigi ei oma veel pisiperet, toetan junior dragsterite teemat kahe käega.Annaks kindlasti omamoodi panuse ala üldisesse arengusse.Olen suhteliselt kindel, et kui mul oleks pisipoiss ja asi Eestis nii kaugel, et paar-kolm või miks mitte rohkem vastast oleks vastu panna, püüaksin raudselt anda omapoolse panuse ühe junior dragsteri näol.Neid kahesilindrilisi ( loe : võimsamaid ) junne on päris pull vaadata.
Vennapoeg hakkab aga küll jõudma ikka, kus oleks aeg pisik sisse süstida ;)
PS. Andrus- kas arvad, et siin ehitades tuleks juuniorredel odavam kui osta valmiskujul kasutatud asi?

____________________________
Premium Performance - Ameerika autode varuosad,remont,race osad & custom mootorite ehitus
Tim McAmis ametlik partner
COMP Performance Group brändide ametlik ainumaaletooja baltikumis
16.02.2011 at 18:18 1 edit. Last edited 16.02.2011 at 18:25 by Olds
Fog
 
Junior dragster?
quote:
Olds:...kui mul oleks pisipoiss ja asi Eestis nii kaugel...
Mis sa ahistad:D, mul ainult tütreid valida, aga selle pisiasja pärast küll ei kavatse sellest naljast eemale jääda:)


____________________________
'84 Fiero 4.5T mängimiseks
Eesti esimene dragster, eiteamilleks?
16.02.2011 at 19:07
Andrus BHRA
 
Junior dragster?
Selliste vanemate dragsterite hinnad jah 3-5 kilo taala, kuna nende raamid ei vasta tänapäeva tingimustele. Uuemaid, s.t. tingimustele vastavate raamidega dragsterite hinnad on paraku kohe teisest hinnaklassist - 8 kuni 10-11 k.
Iseasi on see, et kas poleks mõtet meil alustada justnimelt selliste vanemate mudelitega, mis on oluliselt odavamad ja nende kättesaadavus ka suht lihtne (kuna neid ei saa enam mujal maailmas kasutada). Alakomitee võib teha otsuse, et meil võib sõita näiteks aastani 2018 vanadele tingimustele vastavate dragsteritega ja ongi korras! Soomest-rootsistki saaks neid 2-3 tuhandega, ilma suuremate probleemideta, veerevana veelgi odavamalt. Üks mõte, mis minul on peas paar aastat mõlkunud on selline, et osta mõned "rullavad" raamid, võivad olla ka ilma keredeta, kuna kerede vormid põhimõtteliselt genereeriksin umbes nädalaga. Junior funnycar´i vorm, mis Saapola poistele sai kunagi tehtud on ka füüsiliselt eestimaa pinnal. Juurde tuleks hankida uued mootorid, ülekanded, mõned kuludetailid ja ongi olemas, eelarve oma tööd arvestamata paar tonni + "rolleri" maksumus. Kui ehitada n.ö. nullist ja uutest juppidest, siis raami ja kere hinnaks tuleb umbes 1,5 k ja kõik ülejäänud mudru veel 3,5-4 kilo pluss transport usast,maksud ja muidugi oma töö. Nagu olen maininud, siis uued raamijoonised on olemas, "kuradi venelane" tegi selle väljamineku juba aasta tagasi ja tellis.
Hooaja või võistluse eelarvet n.ö. rendiautole on raske ennustada, kuna sõltub ju palju rendikaid võistlustele kohale viima peab(millist transporti kasutada?), mitu meest abiks peab olema (kas võidusõitja issi lööb ka käed külge või on lihtsalt klient ja ootab kvaliteetset teenust käed puusas?). Aga mingi kõhutunne ütleb mulle, et kui hind tuleb üle 300-350 öiro per reiss, siis tuleb nendega ise sõitma hakata!

____________________________
BMW M1 Turbo Sauber Group 5
´57 Chrysler 300 Promod
´13 Chevy Express AWD
´87 Chevy Fleetside 454
Paar Ameerika uazikut
16.02.2011 at 20:05
Fog
 
Junior dragster?
Kõhutunne ei valeta. Pigem tõepoolest vanemate raamide peale minna.
Kas mootori/ülekande osa on vanematel/uuematel sama, ehk kui paar aastat vanaga nühkida, siis oleks võimalik ka uuele integreeruda ilma kõike prügikasti viskamata?
Edit: Vaatasin soome reeglitesse korraks, ning enne 2016 hooaega pole mul kedagi rooli panna.

____________________________
'84 Fiero 4.5T mängimiseks
Eesti esimene dragster, eiteamilleks?
16.02.2011 at 20:20 1 edit. Last edited 16.02.2011 at 20:23 by Fog
Andrus BHRA
 
Junior dragster?
Ma mürki ei julge võtta, aga vanadel ja uutel raamidel on turvastruktuurid erinevalt konstrueeritud, torude läbimõõdud teised ja mootorite kinnitused erinevad. Selleks, et vanale raamile uut mootorit kinnitada, tuleb "perse" n.ö. maha lõigata ja uus teha. Ühte sellist ümberehitust olen muude tegemiste kõrvalt jälginud ja võin öelda, et uue raami ehitusele läheb küll rohkem toru, kuid ei võta väga palju rohkem aega! Lisaks on sellistel apastraatidel palju igatsugu billet osi, mis aegade muutudes enam uutele mootoritele ja raamidele ei sobi ning lähevad niiehknii vahetusse.

____________________________
BMW M1 Turbo Sauber Group 5
´57 Chrysler 300 Promod
´13 Chevy Express AWD
´87 Chevy Fleetside 454
Paar Ameerika uazikut
16.02.2011 at 20:54
T-Bird
 
Junior dragster?
Tere kQigile. Ma praegu ei sa öelda raami täpne maksumus aga kui teha 6+ raami sis umbes 1200eu tk.
Problem on selles et on vaja teha konduktor.

http://www.jegs.com/c/Jr-Dragster/10411/10002/-1
16.02.2011 at 23:16
Astro SS
Junior dragster?
quote:
T-Bird: Tere kQigile. Ma praegu ei sa öelda raami täpne maksumus aga kui teha 6+ raami sis umbes 1200eu tk.
Problem on selles et on vaja teha konduktor.

http://www.jegs.com/c/Jr-Dragster/10411/10002/-1
Mis asi konduktor on ? ???



____________________________
Probleemid algavad kui on liiga palju toredaid mõtteid...
16.02.2011 at 23:26
T-Bird
 
Junior dragster?
See on niisugune asi mille sees raami keevitavad , et kõik raamid oleksid ühesugused.
16.02.2011 at 23:32 2 edits. Last edited 16.02.2011 at 23:36 by T-Bird
Andrus BHRA
 
Junior dragster?
Rakis.

____________________________
BMW M1 Turbo Sauber Group 5
´57 Chrysler 300 Promod
´13 Chevy Express AWD
´87 Chevy Fleetside 454
Paar Ameerika uazikut
16.02.2011 at 23:50
PlyVal64
Junior dragster?
quote:
Astro SS: Mis asi konduktor on ? ???
Konduktor on "seadeldis", kuhu sisse pannakse kinni (pitskruviga vms) valmislõigatud torud ja nii saavutatakse kokku keevitamisel alati täpselt sama mõõtkavaline ning sirge tulemus. Nii keevitati Estoniate toruraame, nii keevitab Mati Kits ka cobra-replicate raame.
Konduktori tegemine pole ka üldse keeruline, Sookaeras võib vaadata. Ehk täiesti mõte võiks olla ühel pool platsi raamid kokku lasta ja kohe teiselpool neile kered peale vormida.
Andruse juttu lugedes tunduks, et ikkagi oleks õigem kohe neile uutele raamidele laste võistlusspordis suunduda ning mõned vanad masinad algtaseme koolituseks ja üldiseks ala tutvustamiseks tuua. A'la 2-4 masinat hooajaks 2011, sel ajal teha "tootearendus", kui huvilisi on ning 2012 plaani võiks võtat juba esimese tõsisema võistlemise. Endal on lisaks see tunne, et alguses vaid noorimate ja aeglasematega ehk JR/S. Nende uuedki reeglid on kasvõi esmapilgul lugedes mõistlikus hinnas. Ja kui aus olla, siis teemat tehes ma pigem mõtlesingi vanusegrupile 6-12 eluaastat. Ma ei leia, et 6-aastane, kes tohib Cadetiga kardirada kihutada ei ole suuteline sirgelt sõitma...
Selles suhtes on Eesti autosport eriline, et meil tohib 12-aastane juba kinnisel rajal ka tõsiste masinatega võidu sõita, näiteks hirmkiire taiperiga jäärajal sprintida. Soomes see nii pole ja isiklikult JR/M ma Eestis mingit elulootust ei näe. Lugedes Soome reegleid, siis kohustuslikud cr-mo raamid, hammas-latt roolid jms - olgem ausad, päris autoga on odavam laste-sporti teha. Pigem 12+ "lastele" kaalu-kubatuuri piirang ning indeks ette päris autole 1/8 peal. Muul juhul ei ole lootustki võistelda muude noorte-aladega.
17.02.2011 at 00:15
Varblane
Junior dragster?
Täitsa pull asi tundub olevat, esimest korda kuulen sellisest asjast üldse.Kõhna täiskasvanu ka sisse mahub? :D




17.02.2011 at 00:42
Olds
  
Junior dragster?
quote:
PlyVal64:
quote:
Astro SS: Mis asi konduktor on ? ???
Konduktor on "seadeldis", kuhu sisse pannakse kinni (pitskruviga vms) valmislõigatud torud ja nii saavutatakse kokku keevitamisel alati täpselt sama mõõtkavaline ning sirge tulemus. Nii keevitati Estoniate toruraame, nii keevitab Mati Kits ka cobra-replicate raame.
Konduktori tegemine pole ka üldse keeruline, Sookaeras võib vaadata. Ehk täiesti mõte võiks olla ühel pool platsi raamid kokku lasta ja kohe teiselpool neile kered peale vormida.
Andruse juttu lugedes tunduks, et ikkagi oleks õigem kohe neile uutele raamidele laste võistlusspordis suunduda ning mõned vanad masinad algtaseme koolituseks ja üldiseks ala tutvustamiseks tuua. A'la 2-4 masinat hooajaks 2011, sel ajal teha "tootearendus", kui huvilisi on ning 2012 plaani võiks võtat juba esimese tõsisema võistlemise. Endal on lisaks see tunne, et alguses vaid noorimate ja aeglasematega ehk JR/S. Nende uuedki reeglid on kasvõi esmapilgul lugedes mõistlikus hinnas. Ja kui aus olla, siis teemat tehes ma pigem mõtlesingi vanusegrupile 6-12 eluaastat. Ma ei leia, et 6-aastane, kes tohib Cadetiga kardirada kihutada ei ole suuteline sirgelt sõitma...
Selles suhtes on Eesti autosport eriline, et meil tohib 12-aastane juba kinnisel rajal ka tõsiste masinatega võidu sõita, näiteks hirmkiire taiperiga jäärajal sprintida. Soomes see nii pole ja isiklikult JR/M ma Eestis mingit elulootust ei näe. Lugedes Soome reegleid, siis kohustuslikud cr-mo raamid, hammas-latt roolid jms - olgem ausad, päris autoga on odavam laste-sporti teha. Pigem 12+ "lastele" kaalu-kubatuuri piirang ning indeks ette päris autole 1/8 peal. Muul juhul ei ole lootustki võistelda muude noorte-aladega.
No JR/M puhul ajaks hinna enim kõrgemaks vast Cr-mo raam ise. See hammaslatt rool on köömes. Estfieldide ehitaja hr. Teppani käest saaks vajalikus pikkuses hammaslatt roole ca. 150 euroga kui ma õigsti mäletan. Isiklikult meeldiks mulle mõte JR/M klassist kordades rohkem kui JR/S...
Usun, et see oleks väga huvitav projekt meilegi. Kuna tegeleme igapäevaselt prototüüpide valmistamisega, oleks juunior dragsteri arendus nagu rusikas silmaauku!


____________________________
Premium Performance - Ameerika autode varuosad,remont,race osad & custom mootorite ehitus
Tim McAmis ametlik partner
COMP Performance Group brändide ametlik ainumaaletooja baltikumis
17.02.2011 at 07:25 1 edit. Last edited 17.02.2011 at 07:30 by Olds
Andrus BHRA
 
Junior dragster?
Brrrrr, hold your horses! Uus, billet roolilatt maksab usas alla 100 taala! Ja kes arvab, et kiivik on kiire sportauto, siis dragirajale ei ole mõtet sellega JR/M`i kõrvale tulla!
Edit: Ja Cr-Mo redeli tegemine ei ole sugugu kallim, kui mustast torust redeli tegemine sest töö hulk on ju täpselt sama, materjalidele kulub natuke rohkem raha - 20 öirot meeter on Cr-Mo hind.

____________________________
BMW M1 Turbo Sauber Group 5
´57 Chrysler 300 Promod
´13 Chevy Express AWD
´87 Chevy Fleetside 454
Paar Ameerika uazikut
17.02.2011 at 08:56 1 edit. Last edited 17.02.2011 at 09:15 by Andrus BHRA
PlyVal64
Junior dragster?
quote:
Andrus BHRA: Brrrrr, hold your horses! Uus, billet roolilatt maksab usas alla 100 taala! Ja kes arvab, et kiivik on kiire sportauto, siis dragirajale ei ole mõtet sellega JR/M`i kõrvale tulla!
Edit: Ja Cr-Mo redeli tegemine ei ole sugugu kallim, kui mustast torust redeli tegemine sest töö hulk on ju täpselt sama, materjalidele kulub natuke rohkem raha - 20 öirot meeter on Cr-Mo hind.
Ok, pigem tekib siiski küsimus et kuidas Sa mõtleksid näiteks 14-aastase "mängu"autosse suruda? Kui, siis ikka vaid nii, et alguses 6-aastasena õpib ära ja saab maigu suhu odava JR/S-redeliga ning siis loogilise käiguna teismeeas sõidab ka kiirema JR/M-redeliga. No ja siis jõuab kätte vanus 16, laps saab "lolliload" (uue Liiklusseadusega isegi pärisload, see õigus on seal sees) ja võib päris autorallit sõita päris ralliautoga ... no ega ikka ei võrdle mitte ühte ka kõige kiiremat muruniidukit sellisega. See 201-meetri pool sekundit on siin võrdluses täiesti mõtetu.

Miks asjad soomlastel on nii (ahistavad lapsi), nagu nad on, ei oska ma isegi eos arvata. 14-18 vanusele, kes on selleks ajaks juba näiteks 6-8 aastat sõitnud, on ikka juba a'la 9.99 veerandikul COMP-dragster õige masin, mitte muruniiduk. Kahjuks olematu elanikkonnaga Eestis tuleb igal alal ennast teistega "võrrelda" ja mina ei näeks kallil aeglasel täismeeste mänguautol erilist tulevikku. Kui 14 on veel pool-laps mõistuse poolelt (kuigi Malloc oli oma sünnaks 186 cm pikk), siis 16 on ikka juba noor täismees. Ni et ma panustaks alguses ikkagi vaid päris laste kiirendussporti (mis võiks olla natuke ka seotud näiteks Kullo autoringiga) ja siis vaataks edasi.
17.02.2011 at 11:42
Andrus BHRA
 
Junior dragster?
Soomes võib ju 16 aastane sõita näiteks Super Comp`i dragsteriga, mitte alla 8,7 sek. Olete vist nõus, et 8,7 sek on juba peris kiire sõit! Tingimuseks on küll see, et vähemalt 1 hooaeg on sõidetud JR/M`i. Minuarust on selline tingimus ka täiesti õigustatud. Kes oleks nõus oma 16 aastase võsukese toppima dragsterisse, mis finišijoonel teeb 275 km/t? Kaine mõistus vast ikka ütleb, et õpiks ja harjutaks ennem vähe lahjemate pillidega?

____________________________
BMW M1 Turbo Sauber Group 5
´57 Chrysler 300 Promod
´13 Chevy Express AWD
´87 Chevy Fleetside 454
Paar Ameerika uazikut
17.02.2011 at 12:59
PlyVal64
Junior dragster?
quote:
Andrus BHRA: Soomes võib ju 16 aastane sõita näiteks Super Comp`i dragsteriga, mitte alla 8,7 sek. Tingimuseks on küll see, et vähemalt 1 hooaeg on sõidetud JR/M`i. Minuarust on selline tingimus ka täiesti õigustatud.
Kas see on neil kogu aja olnud või on see ka viimaste aastate uuendus? Mäletan, et Saapola jun-nooremal oli "probleeme", sest oli liiga noor. Äkki käis kereauto kohta.
Nii tekib juba loogilne jada: JR/S mingi ea/pikkuse/kaaluni, edasi JR/M vähemalt aasta kuni 16-sünna eelõhtuni ja sealt edasi juba täismeeste mänguasjad. Eks see vanus 14-15 on selline "õrnake" ja kui suudad selle aja lapsevanemana "üle elada" näiteks siis võsukest JR/M sõidutades, läheb edasi jälle kergemaks :D Hetkel võtaks 8,7 vist igal Eesti hetke tipulgi redeliga sõites kõhu õõnsaks:D

Kohe järgmine küssa tuleb ka funny vs redel. Redel on vist odavam ehitada? Pisut keerukam transportida ehk keskmisesse kaubikusse vist sisse ei mahu aga kuna kaalu sel pole, siis kõlbab peaaegu suvaline (paadi)treila. Funny peaks mahtuma. FHRA reegleid vaadates on turvastruktuur mõlemale sama ja sama pikkusega.

17.02.2011 at 13:34 1 edit. Last edited 17.02.2011 at 14:22 by PlyVal64
Andrus BHRA
 
Junior dragster?
Saapola noorim võsuke läkski JR/M´ist 16`selt Super Compi. Tookord sai vist mingi "eriloaga", kuna poisil oli piisav kogemus juba all ja mitu meistrikarikat riiulil.
Redeli ja Funny vahe on ainult keres, ehk koorikus, mis raami katab. See on rohkem selline isside ego värk, et minu poiss on ikka "karmim" vend, kuna sõidab fannikaga!
Ma ei teagi täpselt, aga soomes eriti peale Saapola poiste keegi fannikatega ei sõitnud.

Edit: On, on Harry Sassi tütred fannikatega sõitnud ja Jussi Tukiainen`i poiss ka! Nüüd on kuuldavasti soomes junior fannikad keelatud(vanadega võib veel sõita, aga uusi juurde ei tohi teha, sama kehtib ka V2 mootorite kohta)

____________________________
BMW M1 Turbo Sauber Group 5
´57 Chrysler 300 Promod
´13 Chevy Express AWD
´87 Chevy Fleetside 454
Paar Ameerika uazikut
17.02.2011 at 13:49 1 edit. Last edited 17.02.2011 at 13:58 by Andrus BHRA
tqhq.ee foorum : Vaba teema : Junior dragster?  
Log in:
Account recovery
 
muskelautod | kiirendusvõistlused | tehnika | üritused | autoesitlused | foorum | sõnastik | kalkulaatorid
tqhq'st | sisukaart | e-mail
© tqhq.ee 2000 - 2024. Loe meie materjalide linkimisest ja kopeerimisest.