Poster |
Message |
perilainen |
Mootori "sissesõitmine"
Seline küsimus ,et kas uutel mootoritel on vaja teha sissesõitmist ? ja kes teist seda teeb ?. Tekkis sõbramehega tuline arutelu , nädalavahetusel kui ta oma uue V8 Mb sõitu tegi ja auto täis "potensiaali " mulle näitas . Auto vaevalt 200km sõitnud. Minu jutu peale sissesõitmisest jne saatis kuupeale . Samas ise oman kogemust kahe uue autoga Cherokee diisel 2004 3,0. Esimese õli vahetuse tegin 2500km järel ja teise 2500km sõitsin veel väga rahulikult ja vahetasin uuesti õli. Peale seda hooldasin iga 10tkm järel. Võrdluseks siis võrreldava läbisõiduga tuttava sama chero ,mis oli algusest peale pähe saanud võttis maanteel 0.7l rohkem kui mul . Mootor käis ka kuuldavalt kõvemini . Teiseks oli V8 4,4 bmw Millele tegin ka "sissesõidu" ja saavutasin vabalt tehase antud kütusekulu andmed ja ei olnud ka 2.a jooksul ühtegi probleemi. Praegune sama mootoriga isend mille läbisõitu ainult 30+ thkm rohkem võtab maantel samamoodi ca 0.5 0-9 l rohkem. Muidugi lahtisõitmise perioodil mõlema auto kütusekulu langes ka koguaeg ja just kuskil peale 5tkm läbimist jäi püsima. Pisut segane jutt aga saab vast aru
|
09.05.2011 at 12:33 |
2 edits. Last edited 09.05.2011 at 12:35 by perilainen
|
tfr |
Mootori "sissesõitmine"
Mul on igapäevatraktoril nüüd 2000km kella peal. Senimaani olen rahulikult võtnud ja plaanin kuni 5000 õlivahetuseni niisama lõbu pärast pedaali läbi põranda mitte suruda.
Mäletan, et kunagi räägiti, et tuleb sõita võimalikult laias pööretediapasoonis ja siis vaikselt max pöördeid suurendada, aga no tänapäevane disla+AT kombinatsioon normaalselt sõites väga üle 2000rpm ei tahagi minna lihtsalt. |
09.05.2011 at 12:48 |
|
vvt |
Mootori "sissesõitmine"
Sissesõitu ei tohiks teha ühtedel pööretel, kuid ei tohiks ka liigselt tuuri anda. Valmistajad claimivad muidugi, et mootorid on tehases "eeltöötatud" ja erilist sissesõitu ei vaja, kuid meenutame, et samad autovalmistajad täidavad ka käigukaste "eluaegse õliga" ja tunnistavad aastate pärast, et ega ta tegelikult eluaegne polnudki. Mõistagi pole tegemist enam vene autodega, kus olid lausa rämedad kiirusepiirangud sissesõiduks, kuid eks samad sissetöötamise põhimõtted tehnikas kehtivad ka täna. Mina olen iga autoga esimesed 10 000 km vältinud üle 3000 pöörde vajutamist ning "soovitusliku" õlivahetuse (2500 km vms), mis osadel markidel on (garantii mõttes pole kohustuslik), olen alati teinud. Ka täheldasin, et peale kuskil 10 000 km taga väheneb kütusekulu pea liitri võrra. Seega võik kinnitada teema algataja kogemusi.
Kui aga uut autot ostate, siis mina laseks kontrollida kohe ära sildade reguleeringu (kasvõi oma kulul), on kaks uut autot olnud (idamaadest), millel on see pea cm paigast ära (esindus miskipärast ei kontrolli kohati), esimesel juhul avastasin rehvide ebanormaalse kulumise järgi, teine kord olin juba targem ja lasin kohe enne kätteandmist teha. Mõlemal juhul kokkujooksud valed. Vale kokkujooks paneb samuti rahulikult liitri 100 km peale otsa, rehvide kiirest kulumisest rääkimata.
____________________________
Powered by BBB
Life begins @ 7500 rpm
|
09.05.2011 at 14:06 |
2 edits. Last edited 09.05.2011 at 14:10 by vvt
|
Raceboy |
Mootori "sissesõitmine"
Igal autol, mida ostate, tasub teha sillaregull, lausa uskumatu, kui palju see kütusekulu mõjutada võib.
Aga sissesõidu teema? See kütab alati palju kirgi aga imelik on lugeda, et esimene õlivahetus tehakse alles 2500 või enamgi km pärast. Normaalne on esimene õlivahetus teha umbes paarikümne km läbimise järel.
Ja see, kuidas mootoreid sisse sõidetakse sõltub eelkõige tema vanusest (=tehnoloogia vanusest). Kui tegu mingi vana vene mootoriga, sõida jah tükk aega sisse, kuid vähegi mõistlikult kokku pandud mootorit pole küll mõtet tuhandeid kilomeetreid nunnutada. Küsiks sellepeale, et mis asi seal peale kolvirõngaste sisse töötama peaks?
Ise tegin esimesed sõidud oma rajamasinaga ja rahulikult töötas see mootor umbestäpselt 100 km, mingil põhjusel ei suitse ühestki asendist mitte midagi ja endoskoobiga silindrisse vaadates oli kõik superilus.
Et kolvirõngad kenasti sisse töötaks, ei piisa vaid kolvirõnga pingusest, ta tahab selleks silindrisurvet. Autotootjate soovitus tasakesi sõita on antud enamasti seetõttu, et pikemalt seda soovitada ei saa Nad hea meelega ütleks, et kogu garantiiaja jooksul ärge üle 2000 pöörde mootorile andke, pärast seda võite kasvõi jääkülma mootori piirajasse lasta.
____________________________
www.vems.ee |
09.05.2011 at 15:04 |
|
supp |
Mootori "sissesõitmine"
no ma ei tea, aga kunagi sai esinduses töödatud, siis nn promoautod millega proovisõite tehti, anti ühe lahtisejalaga ja kogenud töötaja kätte nädalaks kes mootorid lahti sõitis korralikult |
09.05.2011 at 18:53 |
|
perilainen |
Mootori "sissesõitmine"
quote: supp: no ma ei tea, aga kunagi sai esinduses töödatud, siis nn promoautod millega proovisõite tehti, anti ühe lahtisejalaga ja kogenud töötaja kätte nädalaks kes mootorid lahti sõitis korralikult
Lahtisejalaga ? ,et andis nädala aega pähe ? või sõtis "sõitis" lahti
|
09.05.2011 at 19:14 |
|
supp |
Mootori "sissesõitmine"
lajatas ikka nädalake järjest ca 500-1000km, pärast oli masinal hoopis parem minek |
09.05.2011 at 20:11 |
1 edit. Last edited 09.05.2011 at 20:12 by supp
|
perilainen |
Mootori "sissesõitmine"
quote: supp: lajatas ikka nädalake järjest ca 500-1000km, pärast oli masinal hoopis parem minek
Selge ma ei oska Eesti keelt vahest õigesti lugeda. Jääb asjad arusaamatuks. |
09.05.2011 at 20:23 |
|
Indrek_S |
Mootori "sissesõitmine"
...noh samas, kui tegu on rendiautoga (liisingperioodi lõppedes ostab müüja jäägiga tagasi) siis miks peaks kogu seda vaeva nägema?
Lased esimesest päevast pöördeid punasesse nii nagu tahad. Küll kolmanda-neljanda ringi omanik remondib, kui tahab... |
10.05.2011 at 08:23 |
|
perilainen |
Mootori "sissesõitmine"
quote: Indrek_S: ...noh samas, kui tegu on rendiautoga (liisingperioodi lõppedes ostab müüja jäägiga tagasi) siis miks peaks kogu seda vaeva nägema?
Lased esimesest päevast pöördeid punasesse nii nagu tahad. Küll kolmanda-neljanda ringi omanik remondib, kui tahab...
Mina sõitsin kummagi autoga ca180thkm kokku seda o npäris piisavalt ,et sisse sõita |
10.05.2011 at 08:57 |
|
hents99 |
Mootori "sissesõitmine"
Ma arvan, et vähegi kaasaaegsematel ja muidu korralike inseneride poolt loodud mootorid ei vaja mingit erilist sissesõitu, või erilistel tingimustel sissesõitu.
"Normaalne sõitmine" on iga inimese jaoks küll erinev mõiste. Mina ei sõida oma igapäevaautoga(kiviaja 3.2 bens, mitte diisel) sisuliselt üldse üle 3000rpm`i, saab kõik möödasõidud tehtud jne.
Minu autole vast "sissesõiduga" liiga pole tehtud, läbisõit umbes 750k km`i ja kõik silindri surved üle keskmise, manuali järgi.
____________________________
Hobitehnika mehaanika, elektroonika ning nende seadistamine - kõik ühes kohas. |
10.05.2011 at 09:11 |
|
partel |
Mootori "sissesõitmine"
Noh Top Fuelis pannakse igaks stardiks uued kolvid+kepsud ja tehakse muidu kapremont.
80 sek vms boksis töötamist ja valmis rekordeid tegema.
Meie võistlusmootorid ei sõitnud mingeid tuhandeid kilomeetreid ega mitte sadugi, aga ikka tegid rekordeid. Ükski mootor pole õhku lennanud, aga see on lihtsalt hea õnn, mitte pädevus. Kui pushima hakkad, siis hakkavad õhku lendama, thats racing.
Moly rõngad ja rullnukk ei taha suurt mingit sissetöötamist, küsimus võib olla laagrilõtkudes.
Õli vahetada tihti jms.
____________________________
_ |
10.05.2011 at 10:47 |
|
Astro SS |
Mootori "sissesõitmine"
Sõltub mootori tüübist, ehituses kasuatud jubinatest ja eesmärgist.
Nii mõnelegi mootorile antakse tehases sellist valu,et omanik ei julgeks seda kõrvaltki vaadata, rääkimata kasutamisest.
Tehas teeb nii, kuna see on ainuke võimalus tagada tootele ühtlane kvaliteet. (muidugi peab mootor olema selliselt projekteeritud)
____________________________
Probleemid algavad kui on liiga palju toredaid mõtteid... |
11.05.2011 at 06:48 |
1 edit. Last edited 11.05.2011 at 06:50 by Astro SS
|
peep Moderator |
Mootori "sissesõitmine"
Kui seda uut autot just igaveseks pidamiseks pole plaanitud, siis piisab tootja soovituste järgimisest. Kui on öeldud, et tuleb vaiksemalt sõita või varem õli vahetada, siis nii tehtagu ja kui pole midagi öeldud, siis lisaliigutused on vaid omaniku hingerahu huvides. Minu viimastel autodel pole sissesõiduks eraldi instruktsioone antud ja esimene hooldus on 30 t. ning pole näinud põhjust enne midagi teha. Pean autot mitte kauem kui 150-200 t. ls. Võimalik, et selle tõttu mootori resurss väheneb aga esimene omanikuna ei soovi ma hüpoteetiliste, mind mitte puudutavate asjade eest reaalset raha kulutada sest järelturg selle eest kõrgemat hinda ei maksa.
Olen lugenud, et autotehased arvestavad minimaalselt 300 t. ls enne põhjalikumat remondivajadust, mis on tõenäoliselt siis kaane tegemine, sest alumine ots võoks ehk kauem kesta. |
11.05.2011 at 08:08 |
1 edit. Last edited 11.05.2011 at 08:14 by peep (Moderator)
|
k-mees |
Mootori "sissesõitmine"
Juhtusin telekast nägema saadet, kus näitas Opeli tehases toimuvat ja seal testiti mootori kavaliteeti nii: võeti liinipealt komplekteeritud mootor, pandi käima ja hoiti täisgaasil 2 NÄDALAT. Ei pidavat laiali minema. Ise küll pole julgenud ühtegi masinat tahtlikult piirajasse lasta.
Teine kogemus uue Primastariga. Kui küsisin sissesõidu kohta siis öeldi et kohe pole mõtet rapsima hakata aga 130 Tallinnast väljuval teel pidi mõistilk olema. 2 nädalat ei soovitatud keema lasta, muus midagi.
____________________________
´87 Camaro IROC-Z 5,0 TPI
------------------------------------
Liftide remont, hooldus, renoveerimine
www.liftiteenused.ee |
11.05.2011 at 08:58 |
|
madis |
Mootori "sissesõitmine"
Uued mootorid on oluliselt täpsemalt valmistatud kui 60,70,80 aastatel, seetõttu ei ole "sissesõit" eriti oluline. |
11.05.2011 at 09:26 |
|
minimum |
Mootori "sissesõitmine"
quote: k-mees:võeti liinipealt komplekteeritud mootor, pandi käima ja hoiti täisgaasil 2 NÄDALAT. Ei pidavat laiali minema.
Matemaatika selle väite taga:
Oletades et see "täisgaas" on tagasihoidlik 6000 pööret minutis, siis selle 2 nädala jooksul 24/7 käies teeb väntvõll 120'960'000 (loe: ~121 miljonit) pööret
Maanteesõidu keskmiseks võiks lugeda 2000 p/m, läbides 90km/h. Tunniga läbib seega 90km, mille jooksul teeb vänt 120'000 pööret.
Kui eesmärgiks võtta 90km/h liikudes sama 121mlj. pööret täis saada siis läbitud vahemaa oleks 90'720 km (1008 tundi ehk 42 ööpäeva)
Huvitav, kas selle kahe nädala jooksul õli ka vahetatakse?
____________________________
- |
11.05.2011 at 11:14 |
|
Taavi |
Mootori "sissesõitmine"
Uuel autol on mõistlik ca 3000km alguses normaalselt sõita (ei pea väga madalal pöördeid hoidma ja ei ole mõtet ka seiereid tagurpidi lasta), siis tehase õli välja ja uus sisse. Pärast seda sõida kuidas tahad.
Kui on autot plaan üle 100tuh km pidada, siis soovitaksin vähemalt turbomootorite puhul tehase lubatud longlife õlidega 30tuh välpasid vältida. 15tuh oleks maksimum mille tagant igapäevasõidu turbokal (diisel või bensiin) õlivahetust teha. |
11.05.2011 at 12:22 |
|
askeldaja |
Mootori "sissesõitmine"
Minu GTO on saanud nüüdseks 3 õlivahetust (praegu 12tkm odol), esimese lasin esinduses teha, ülejäänud 2 x olen ise vahetanud. Selge muutus toimus nii u. 5000km läbimisel, ja see jätkus umbes kuni 9-10tkm piirini, siis jäi olukord stabiilseks.
Päris uuena kuumenes ikka märgatavalt rohkem, kõrvetasin kord oma sõrmed vesivilli, kui puudutasin esitiiba. Ka jahutusvedeliku temp oli peaaegu kriipsuvõrra kõrgem ringi sõites. Ahjaa, päris uuena võttis imeväheke õli (õlivarda järgi olukorda uurides), siis jäi kõik stabiilseks ja enam kadu ei täheldanud.
Esimesed 5000km olid küll olulised, sellele järgnes päris arvestav võimsuse tõus ja ka teatav kuumenemine polnud enam täheldatav. Loomulikult ei tea, missugused oleksid tulemused kohe peale esimest rahulikku 500-1000km täiega lajatades olnud, aga tagantjärele tõdedes, täisgaasi ei kindlasti ei annaks (kui liiklusolukord väga ei nõua), kui oleks uus sisseõitmine ees. Seda ka näiteks mõne uue MB-ga.
|
11.05.2011 at 12:52 |
|
kenu |
Mootori "sissesõitmine"
kuidas ta kuumeneda sai, kas termostaat, ventika andur vms ei tööta?
quote: askeldaja:
Päris uuena kuumenes ikka märgatavalt rohkem, kõrvetasin kord oma sõrmed vesivilli, kui puudutasin esitiiba. Ka jahutusvedeliku temp oli peaaegu kriipsuvõrra kõrgem ringi sõites. Ahjaa, päris uuena võttis imeväheke õli (õlivarda järgi olukorda uurides), siis jäi kõik stabiilseks ja enam kadu ei täheldanud.
|
11.05.2011 at 13:20 |
|
askeldaja |
Mootori "sissesõitmine"
Temperatuur jäi mõistlikuse piiridesse, peale sissetöötamist käib umbes kolveerand näidiku kriipsuvahet madalama temperatuuriga. Ju oli 6.0 mootoril, mida parajaks siluda oma sisemuses. Uuena oli ka summutist kostuv hääl rohkem kassikese nurr, umbes 6000km juures hakkas juba lõrisema nagu kiskja. Keema ei läinud kunagi, aga kuumapahvakas oli küll massiivne, mis autot ümbritses.
quote: kenu: kuidas ta kuumeneda sai, kas termostaat, ventika andur vms ei tööta?
quote: askeldaja:
Päris uuena kuumenes ikka märgatavalt rohkem, kõrvetasin kord oma sõrmed vesivilli, kui puudutasin esitiiba. Ka jahutusvedeliku temp oli peaaegu kriipsuvõrra kõrgem ringi sõites. Ahjaa, päris uuena võttis imeväheke õli (õlivarda järgi olukorda uurides), siis jäi kõik stabiilseks ja enam kadu ei täheldanud.
|
11.05.2011 at 14:10 |
3 edits. Last edited 19.05.2011 at 15:38 by askeldaja
|
vvt |
Mootori "sissesõitmine"
quote: Indrek_S: ...noh samas, kui tegu on rendiautoga (liisingperioodi lõppedes ostab müüja jäägiga tagasi) siis miks peaks kogu seda vaeva nägema?
Lased esimesest päevast pöördeid punasesse nii nagu tahad. Küll kolmanda-neljanda ringi omanik remondib, kui tahab...
Mitte kõik mootorid ei pea tänapäeval seda 3-4a/100 000 km vastu. Isegi kui enamvähem sõita.
____________________________
Powered by BBB
Life begins @ 7500 rpm
|
18.05.2011 at 17:33 |
|
Indrek_S |
Mootori "sissesõitmine"
eks auto valikul tuleb natukene mõistuse häält kah kuulata, mitte ajalehe tagaküljelt sooduspakkumiste järgi orjenteeruda |
19.05.2011 at 09:08 |
|
vvt |
Mootori "sissesõitmine"
quote: madis: Uued mootorid on oluliselt täpsemalt valmistatud kui 60,70,80 aastatel, seetõttu ei ole "sissesõit" eriti oluline.
Huvitav, vaadates remondiraamatutest lubatud tolerantse, pole küll mingit vahet, kas 1970ndate või 1990ndate mootor. Saksa autodel küll pole.
Kui aga meenutada igasugu alumiiniumplokke, valatud väntvõlle jne, mida praegu igasugu kaalu-, raha- vms säästu eesmärgil kasutatakse, siis need on kõik üsna venivad asjad ega oma kaugeltki sellise stabiilsusega nagu vanakooli malmplokid ning sepistatud väntvõllid. Küse pole ainult täpsuses, millega CNC pink neid treib, vaid ka mõõtmetes, mida detail reaalselt omandab töö käigus.
Lisaks osa "täpsed" asjad pole leidnud massilist rakendust - meenutame igasugu nikasili-alusili silindreid ja murdmismeetodega valmistatavaid kepsu alumisi silmasid.
____________________________
Powered by BBB
Life begins @ 7500 rpm
|
19.05.2011 at 13:29 |
|
|