Poster |
Message |
Taavi |
Jensen, Monteverdi jt
Mul ei õnnestunud guugeldada saiti, kus oleks kokku võetud kõik 60-70'date Euroopa eksootika, mis kasutas USA mootoreid ja kaste. Peast tean ainult kahe pealkirjas nimetatut, kes oskab loetelu täiendada? Jensen on vist ka kõige lihtsamini hooldatav kogu sellest seltskonnast? Isegi ühes Wheeler Dealers osas kõpitseti see mõistliku summa eest viisakaks. |
14.05.2012 at 09:06 |
|
DevilDeVille |
Jensen, Monteverdi jt
Neid kasutajaid oli ikka mitmeid, kasvõi näituseks prantslaste Facel-Vega ja igasugused pärispisiseeria eksoodid.
____________________________
Flick the Gestapo.... No, I said *Flick*, the Gestapo!
|
14.05.2012 at 09:26 |
|
vvt |
Jensen, Monteverdi jt
80ndate nätsupaberite kogujatele kindlasti teada olev massin: DeTomaso Pantera.
Lisaks eksisteerisid vähemalt Suurbritannias kohalikud "muskelautod", nt V6 mootoriga Ford Escort Mk II.
____________________________
Powered by BBB
Life begins @ 7500 rpm
|
14.05.2012 at 09:39 |
|
olevtoom |
Jensen, Monteverdi jt
quote: Taavi: Mul ei õnnestunud guugeldada saiti, kus oleks kokku võetud kõik 60-70'date Euroopa eksootika, mis kasutas USA mootoreid ja kaste. Peast tean ainult kahe pealkirjas nimetatut, kes oskab loetelu täiendada? Jensen on vist ka kõige lihtsamini hooldatav kogu sellest seltskonnast? Isegi ühes Wheeler Dealers osas kõpitseti see mõistliku summa eest viisakaks.
Noh, kõigepealt AC muidugi, kuigi seal tuli initsiatiiv teispoolt lompi . Veel... Bizzarrini, Bitter, Bristol, Intermeccanica, ISO, Trident, TVR, ... kuid kindlasti oli neid veel.
Ja Opel pani ka üksvahe oma kõige jämedamasse mudelisse -- Diplomati -- USA V8-t. Ma ei mäleta, kas Admiral ka seda sai.
Kui Roveri V8-t ka ameerika päritolu mootoriks pidada, siis leiab üht-teist veel, Morgan Plus 8 oli näituseks olemas.
Edit: Rolls ja Bentley ei võtnud ameeriklastelt mootorit, küll aga käigukasti. Pmst sellesama, mis minu Cadillacis elab.
____________________________
1956 Cadillac 62 hardtop coupé, 1991 Jeep Cherokee. Ja peres 1972 Buick Riviera |
14.05.2012 at 10:21 |
3 edits. Last edited 14.05.2012 at 10:24 by olevtoom
|
DJ Seebimull |
Jensen, Monteverdi jt
Üks äge pann on De Tomaso Mangusta, mis kasutas samuti Fordi v8 mootorit
____________________________
FULL THROTTLE CLUB
http://usaraud.ee/?id=4_65_27_6436 (reklaam) |
14.05.2012 at 10:41 |
|
vvt |
Jensen, Monteverdi jt
Hoolduse mõttes on sellised Jensen Interceptor tüüpi klassikalise lahendusega masinad lollikindlamad, sest neil on enamvähem kogu powertrain USA oma.
Sellised keskmootoriga eksoodid omavad ju mingid hu-nõus firma jõuülekannet.
Väga tore oleks veel ju raami peale ehitatud auto, mis briti roostekindlust arvestades oleks väike lisatagatis, et asi nõrgaks mädanedes päris kõveraks ei lähe.
____________________________
Powered by BBB
Life begins @ 7500 rpm
|
14.05.2012 at 11:28 |
|
Taavi |
Jensen, Monteverdi jt
Pantera ja AC on ka muidugi tuntud nimed, aga pigem pidasin ma silmas vähemtuntuid GT autode valmistajaid. Tänud olevtoom. |
14.05.2012 at 11:51 |
|
Jesper |
Jensen, Monteverdi jt
Kas Roveri poolt toodetud Buicki V8 ka kvalifitseerub? Kui jah, siis see nimekiri saab väääga pikk, Marcos, TVR, Ginetta, Morgan...
Tuntuse kohta ei oska öelda, paljudele kindlasti tuntud, paljudele tundmatud.
____________________________
Vineda Racing | "The engines are free. The limitations of cylinders, restrictors and turbo pressures are removed." --- ACO |
14.05.2012 at 11:57 |
1 edit. Last edited 14.05.2012 at 11:57 by Jesper
|
R.Ott |
Jensen, Monteverdi jt
Lisaks veel:
- Ultima (siiski uuemasse ajajärku kuuluv)
- Monica
Edit. Parandus.
____________________________
92' Chrysler LeBaron LX Convertible
94&95' Pontiac TransSport 3800 +doonorid
88' Chevrolet Camaro Iroc-Z convertible- 20th Anniversary Edition |
14.05.2012 at 12:06 |
1 edit. Last edited 14.05.2012 at 12:30 by R.Ott
|
Taavi |
Jensen, Monteverdi jt
On mõni Jensen eestis liikumas? Kas üldse keegi siin teab nende autode ülalpidamisest/hooldamisest midagi? Või tuleb loota ainult internetile? |
15.05.2012 at 11:53 |
|
Jesper |
Jensen, Monteverdi jt
Vähemalt üks on: http://forum.automoto.ee/showthread.php?tid=40609
____________________________
Vineda Racing | "The engines are free. The limitations of cylinders, restrictors and turbo pressures are removed." --- ACO |
15.05.2012 at 11:56 |
|
vvt |
Jensen, Monteverdi jt
Briti eksootide tavaline probleem on valel pool asuv rool.
Ja edasi tuleb hard part - nimelt ametlikult "poolte vahetust" tehes ei ole see oma garaazis võimalik (et pärast saaks ilusti registreerida).
Peab olema teostatud litsenseeritud ümberehitaja või margiesinduse poolt.
Muud variandid on vähem ametlikud. Antud iseärasus muudab ka mõttetuks muidu mujal saadaval olevate autode Inglismaalt siia vedamise.
____________________________
Powered by BBB
Life begins @ 7500 rpm
|
15.05.2012 at 12:33 |
2 edits. Last edited 15.05.2012 at 12:35 by vvt
|
Taavi |
Jensen, Monteverdi jt
Tänud Jesper. Jensen tegi ka õnneks vasakpoolse rooliga autosid. |
15.05.2012 at 12:42 |
|
Jesper |
Jensen, Monteverdi jt
Väljalaskest 1.01.1984 vanematel autodel ei ole vahet kus pool rool on (hetkel on üleminekuaeg, kui see kuupäev saab 30 aasta taguseks, jääb piiriks libisev 30a).
http://forum.automoto.ee/showthread.php?tid=27476&page=3
____________________________
Vineda Racing | "The engines are free. The limitations of cylinders, restrictors and turbo pressures are removed." --- ACO |
15.05.2012 at 13:09 |
|
vvt |
Jensen, Monteverdi jt
Mnjaa, 80ndate alguse briti poolkäsitöö auto, kõlab veidi ohtlikult, enamasti tegemist kõvemaid keevitustöid vajava autoga või on asi krõbeda hinnaga.
Mingi Jensen või asi ole mersu või bmw, mis püsib ka 30 aastasena edukalt koos ja võibolla on vaja paarist kohast lappida.
____________________________
Powered by BBB
Life begins @ 7500 rpm
|
15.05.2012 at 13:56 |
1 edit. Last edited 15.05.2012 at 13:57 by vvt
|
peep Moderator |
Jensen, Monteverdi jt
Kindlasti on see nii aga kui õnnestub mõni selline kas taastada või juba osta korralik eksemplar, siis kahtlemata pole tegu Saksa masstoodanguga positiivses mõttes. Hiljuti just lugesin Pantera pidamisest ja taastamisest ning kokkuvõte oli, et hoolimata USA tehnikast pole tema pidamine eriti palju odavam sama aja Ferraridest vms. superautodest. Jenseni kohta täpselt enam ei mäleta aga kuskilt jäi meelde, et selle jooksutamine vajab samuti kõva tahtejõudu. Ilmselt mõned osad võivad üllatavalt kallid olla ja ega sinna midagi peale originaali pole mõtet külge keerata.
Teemast huvitatutel soovitan lugeda "Octane" ajakirja, üks ladusamalt kirjutatud klassikutele pühendatud väljaandeid mis vist(?) ka meil saada on. |
15.05.2012 at 20:57 |
|
vvt |
Jensen, Monteverdi jt
Pantera on ju keskmootoriga eksoot, kus USA odavast varuosakastist on vaid mootor pärit.
Inglaste repertuaaris on ju neid masinaid, mis piltlikult öeldes Ford Sierra pulkadest tehtud on.
____________________________
Powered by BBB
Life begins @ 7500 rpm
|
16.05.2012 at 12:58 |
|
Taavi |
Jensen, Monteverdi jt
Tundub, et seda tüüpi autot soovides reaalsem on ikka vaese mehe variant... USA V8 konversiooniga S30 kere Nissan |
16.05.2012 at 13:14 |
|
vvt |
Jensen, Monteverdi jt
Estfield-tüüpi auto oleks vist liiga tavapärane, aga Sierra-põhisena ehitatuna peaks sellise majandamine olema jõukohane igaühele, kelle rahakott suudab teise autona Sierrat ülal pidada. Rooste ei tohiks seal üldse probleem olla.
Kogu konks on selles, kuskohast on pärit kuluvad ja katki minevad tükid ning kellelt jõuseade pärit. Edasi loogiliselt arutledes oleks kulude mõttes järgmine variant need lõputud Cobra replikad, mida ka GB-s mitmetes firmades ja erineva motoriseeringuga produtseeritakse. Rahvaauto mootoriga odavamad ja V8 mootoriga kallimad. Edasi läheb nii, et mida vähem suurseeria 80ndate-90ndate pulkasid, seda kallim jooksutamine.
Mis räägib ülalnimetatud kit- ja elementaarautode kasuks on nende napp mass, mis võimaldab neist välja venitada hoopis teisest hinnaklassist autode sõiduomadusi.
____________________________
Powered by BBB
Life begins @ 7500 rpm
|
16.05.2012 at 13:40 |
|
Taavi |
Jensen, Monteverdi jt
Auto disain ja olemus on tegelikult primaarsed. 60-70'date kupee + V8 jõudlus/heli Korralikud V8 Cobrad on liiga kallid ja Estfield tüüpi autod ei ole minu tass teed |
16.05.2012 at 15:15 |
|
vvt |
Jensen, Monteverdi jt
Noh, peaasi, et powerit sisaldav V8 on. 70-80ndatel toodeti ka selliseid suurepäraseid astmaatilisi mootoreid, mis suutsid 5+ liitrist toota 115-130 kW.
____________________________
Powered by BBB
Life begins @ 7500 rpm
|
16.05.2012 at 17:05 |
|
Jesper |
Jensen, Monteverdi jt
Vaata TVR-e, need on sellised "alumise riiuli" eksoodid - plastkere ei mädane, enamus tehnikat on ülimasslevinud masinatelt ja UK-s on harrastajaid (=infot ja varuosi) uskumatult palju.
____________________________
Vineda Racing | "The engines are free. The limitations of cylinders, restrictors and turbo pressures are removed." --- ACO |
16.05.2012 at 17:40 |
|
vvt |
Jensen, Monteverdi jt
Need TVR-id pole ka just mingid ülimad hp/eur pillid, mobiles alates 11 000 eurot ja tõsisemad 20 000 euro taga.
Selle raha eest saab juba täitsa sileda C4 Corvette, milleks tundmatu loomaga riskida?
____________________________
Powered by BBB
Life begins @ 7500 rpm
|
17.05.2012 at 10:02 |
1 edit. Last edited 17.05.2012 at 10:03 by vvt
|
Jesper |
Jensen, Monteverdi jt
Hp/eur suhte tipp on 300 eurone 85kW Ford Sierra, kõik teised autod on sellega võrreldes sügavalt viletsa kursiga
____________________________
Vineda Racing | "The engines are free. The limitations of cylinders, restrictors and turbo pressures are removed." --- ACO |
17.05.2012 at 10:29 |
|
Taavi |
Jensen, Monteverdi jt
TVR-ide mootorid on ju nende endi toodang? Kunagi suhtlesin ühe britiga kes vandus, et nii hullult lagunevat autot tal ei ole olnud kui TVR. Tolleks hetkeks oli ta juba rõõmus 993 omanik |
17.05.2012 at 11:21 |
|