Poster |
Message |
vvt |
Vintsi tõmbejõud
Selline küsimus - vist offroadi meeste teema rohkem.
On vaja vintsida haagisele umbes 500 kg massiga paati, haagis kaldal ja paadile läheb ahtrisse 2 äravõetavat ratast alla, vöör lohiseb.
Seni käis protsess käsivintsiga, kuid seda on halb üksinda teha (üks väntab ka teine juhib, et otse peale jookseks)
Tööriistamarket pakub hetkel soodushinnaga 111 euro eest uut mingit made in hunõus elektrilist vintsi väidetava tõmbejõuga 1360 kg.
Kas selline jõudluse suurusklass (jätame praegu töökindluse asjad kõrvale) piisab antud ülesande täitmiseks?
Konkreetne toode on pakendi järgi ATV vints.
____________________________
Powered by BBB
Life begins @ 7500 rpm
|
09.07.2012 at 08:17 |
|
Fog |
Vintsi tõmbejõud
Minul on antud toode haagises auto peale ajamiseks ja vägagi asine toode on.
1000kg mitte eriti hästi veerev asjandus tuleb peale nii et mootor ei tee teist häält kah. Sama butiigi käsivints sama ülesande juures väändus ja ragises nagu eiteamis eelmise haagise peal.
Lisaks on seal valesti märgitud 5 meetrit trossi, tegelikkuses umbes 10M on seal poolil.
____________________________
'84 Fiero 4.5T mängimiseks
Eesti esimene dragster, eiteamilleks? |
09.07.2012 at 08:48 |
|
cam79 |
Vintsi tõmbejõud
seal veel see erinevus, et kas 1360kg vertikaalis?
Horisontaalis pead lisama paadikaalule:
Typical values are:
- steel on steel 0.4-0.6
wood on stone 0.4
continuously lubricated surface 0.15
- leather on metal 0.6
iron on stone 0.3-0.7
load on wheels 0.02-0.05
1360kg peaaks igati piisama, kui just ise liiga pikalt ei lase ja "sisse ei sulata"
____________________________
Z28 79
jpm |
09.07.2012 at 16:02 |
|
vvt |
Vintsi tõmbejõud
Koolist mäletan, et hõõrdejõud=hõõrdetegur x tõmmatava eseme raskusjõud (mass x 9.81)
Ehk siis 0,4 korral on hõõrdejõud ca 2200 N ehk 220 kg.
Mis isenesest on loogiline, sest kahe mehega on ka käsitsi tõmatud.
Kas arutlus on korrektne?
____________________________
Powered by BBB
Life begins @ 7500 rpm
|
10.07.2012 at 08:57 |
1 edit. Last edited 10.07.2012 at 08:57 by vvt
|
tfr |
Vintsi tõmbejõud
Muuseas, loll küsimus, aga .. offroadi-aegadest mäletan, et vintsile (seal küll veidi suurema tõmbejõuga ja ka voolutarbega) veeti alati spetsiaalsed eraldi jämedad juhtmed aku peale. A kuidas käru peal olevale elektrivintsile voolu võetakse? Eraldi aku? Kärupistikust ju ometi mitte. |
11.07.2012 at 07:41 |
|
Fog |
Vintsi tõmbejõud
quote: tfr: Muuseas, loll küsimus, aga .. offroadi-aegadest mäletan, et vintsile (seal küll veidi suurema tõmbejõuga ja ka voolutarbega) veeti alati spetsiaalsed eraldi jämedad juhtmed aku peale. A kuidas käru peal olevale elektrivintsile voolu võetakse? Eraldi aku? Kärupistikust ju ometi mitte.
Seda jah mitte. Minul on kuudis eraldi aku, sest ka tiisli tõstmine-langetamine käib elektriga + paarikilovatine inverter muuks tarbeks.
____________________________
'84 Fiero 4.5T mängimiseks
Eesti esimene dragster, eiteamilleks? |
11.07.2012 at 07:52 |
|
vvt |
Vintsi tõmbejõud
quote: tfr: Muuseas, loll küsimus, aga .. offroadi-aegadest mäletan, et vintsile (seal küll veidi suurema tõmbejõuga ja ka voolutarbega) veeti alati spetsiaalsed eraldi jämedad juhtmed aku peale. A kuidas käru peal olevale elektrivintsile voolu võetakse? Eraldi aku? Kärupistikust ju ometi mitte.
Käru peale läheb eraldi aku.
____________________________
Powered by BBB
Life begins @ 7500 rpm
|
11.07.2012 at 09:29 |
|