register | account recovery | profile | help / abiinfo | search
show today's posts | mark all read
ukraina
tqhq.ee foorum : Vaba teema : ~9 aasta tagused mõtted...  
Poster Message
PlyVal64
~9 aasta tagused mõtted...
Pole julgelt pool aastat tikutakut vaadanud (1071 lugemata topicut) aga peale viimast ABCS Dragi ning Pärteli kohtamist tuli korraks jälle "vana raua- ja dragiisu" tagasi. Ja siis leidsin omale täieliku üllatusena ka selle aasta kiirendusspordi klassijaotuse ning tekkis põhimõtteline huvi, millal sai esimest korda ligilähedasi mõtteid välja pakutud, mida siis isand Pärtel Talle omaselt kohe pisut rahvusvahelisemalt-laiemalt arendas: august 2003 olid peas sellised ideed minu ja Isand Pärteli peades.
Sellest ajast edasi on peaaegu iga talv käinud "andmine" klasside teemadel ja vähemalt mina olen ajanud "oma joru", et igasugune mootorivalem, töömaht "jms" pask tuleb ära lõpetada ning ette seada mõned indeksid, mis tulenevad "must be" FIA reeglitest turvalisusele ning asi areneb, mitte ei sure välja. Ja ka see:
quote:
PlyVal64 01.09.2003 at 20:07: Igasugune bracket tuleb kõnealla üldse vaid näidisalana ja äkki? võistlusklassina Eestis 4-5 aasta pärast, kui üldse. Aga sinnamaani on vaja elada ja suuta kuidagi tekitada huvi ala vastu.
Kes mäletab, siis hooaeg 2008 oli esimene bracketile EMV arvestuses... ehk ta siiski õnneks tuli.
Hilisematel samasisulistel veebivaidlustel sai korduvalt rõhutatud, et see asi lihtsalt LÄHEB kunagi nii ... ja nii ta ka läks! Mõiste "Autode indeksklass, ilma mootori piiranguta." on kaunilt reeglistikus olemas. Mida pole siiani, on korralik dragstrip (ja ei tule seda ka Saugale) :( aga Viljar paugutab juba outlaw indeksi piiril ehk mootorispordis maailma tasemega võrreldaval tasemel (mida 7,5 antud auto/töömahuga igal juhul on)! Seda põhimõtteliselt "Projected and built in Estonia" võidusõidutehnikal, millest paar teist "tasemelt" samas suuruses Eesti tegijat (Korjus, Tänak etc) võivad vaid unistada... Kummaline, kuidas asjad on muutunud ;)
10.07.2012 at 01:09
Indrek_S
 
~9 aasta tagused mõtted...
Kui 10 aastat tagasi oleks Pärtlile öelnud, et aastal 2012 on Eesti läbi aegade kiireim auto turbo-riisikas mis pärast esmast seadistamist sõidab 7.5 siis oleks kohemaid risti taotud :D
ET piirangutega klassidesse jaotamine tundub mõistlikum ja ausam küll. Nagu viljari autost näha, see turbo 1.5 koefitsent (oli vist) on ajast ja arust

____________________________
not done until it's done
10.07.2012 at 12:52
Erkki
  
~9 aasta tagused mõtted...
Eks Pärtel võtab siin muidugi ka ise sõna, aga ajalugu meelde tuletades on ta olnud alati seda meelt, et twin turbo päralt on tulevik...siin mängib põhirolli seadistuste paindlikus.

Küll aga ootan huviga, mis aegu Viljar meil siin Eestis sõidab. Seni Eesti kiireim olnud Seppo Saapola ProMod sõitis Kiltsi lennuväljal läbi häda 7.8 kuigi Soomes oli see 6 sekundi auto.

Kusjuures 1/4 miili lõpuanduri aeg läks kinni sellest, et Seppo sõitis sellest lihtsalt üle...

Olin kunagi ise ka indeksi klasside vastane, aga näe, nüüd pooldan küll. Aeg läheb ja seisukoht muutub... :)

____________________________
Chevrolet Camaro '71
Pontiac Firebird '71
Chevrolet Chevelle '69, 350 cid
El Camino '68
F150, 2011
Life begins at 1000 Hp...
10.07.2012 at 15:39
Fog
 
~9 aasta tagused mõtted...
Ka mina olen küll vähem aastaid, kuid samuti indeksite trummi tagunud. seda küll koos combo miinimumkaaludega.
Praegusest minu ideaali on veel paar liigutust.
1) Turvaindeks 8.0->7.5
2) PS miinimumkaalud(mis on kopeeritud soome OL-ist) Eesti OL-i.
3) PS surnuks tunnistada.
Lisaks väga tänuväärsed rahvaspordiklassid.

Kokkuvõtteks on meil 14.0, 11.5, 10.0 ja 7.5 indeksklassid + bracket.

____________________________
'84 Fiero 4.5T mängimiseks
Eesti esimene dragster, eiteamilleks?
10.07.2012 at 21:09
partel
  
~9 aasta tagused mõtted...
Nojah, asi pole ju riisirakett vs big-block. Või muu combo.

Asi on ikka füüsikaseadustes.

Teine oluline asi on see, et võitja otsustab mitte kiire aeg, vaid konkurendist kiirem aeg.

Ehk mitte absoluutne, vaid relatiivne tulemus.

Kui konkurents puudub, näiteks vanemad olijad hetkel ei võistle, siis võivad igasugused võita ja ekslikult ülbeks minna.

Kes pole ise 1000+ hj asjaga tegelenud, see ei saa aru kui palju selleks töötunde kulub. Kui aega pole, siis järelikult jääb ära, või lükkub edasi. Võidab see, kel lihtsalt on aega sellele pühenduda.

Tõstke käsi püsti, kes arvab, et Erkki ja mina ei oska 7-sek autot teha?

Ei maksa kohe paanikasse sattuda ja põlverefeksina klasse muutma hakata.


____________________________
_
11.07.2012 at 12:17
rivo09
~9 aasta tagused mõtted...

Kui konkurents puudub, näiteks vanemad olijad hetkel ei võistle, siis võivad igasugused võita ja ekslikult ülbeks minna.

Kes pole ise 1000+ hj asjaga tegelenud, see ei saa aru kui palju selleks töötunde kulub. Kui aega pole, siis järelikult jääb ära, või lükkub edasi. Võidab see, kel lihtsalt on aega sellele pühenduda.





Pärtel ,sa oled ikka uskumatu tegelane.
Ei pea vist pikalt mõtlema keda sa silmas pead. Mille kuradi pärast väidad ,et meil keegi ülbeks läinud ja eks võtame tulevikus arvesse ,et sinu jaoks oleme "igasugused".

Aga noh sa ju kõiketeadja.Loodan ,et sinu tarkusega hakkab ka Jussi auto juba tuleval etapil kui mitte seitsme siis vähemalt 8 aega sõitma.

Ootame seda väga ja loodan ,et ei pea sinus pettuma !
11.07.2012 at 13:18
jeff01
  
~9 aasta tagused mõtted...
quote:
partel: Nojah, asi pole ju riisirakett vs big-block. Või muu combo.

.....
Kui konkurents puudub, näiteks vanemad olijad hetkel ei võistle, siis võivad igasugused võita ja ekslikult ülbeks minna.
......
Tõstke käsi püsti, kes arvab, et Erkki ja mina ei oska 7-sek autot teha?



Tõstku hoopis käsi kes arvab et siin pole tegu enam päris terve juhusega...
Ilma asjata tuletati meelde et Pärtlil oli kah õigus sest nüüd ei mahu ego enam purki ära.
11.07.2012 at 23:15
tqhq.ee foorum : Vaba teema : ~9 aasta tagused mõtted...  
Log in:
Account recovery
 
muskelautod | kiirendusvõistlused | tehnika | üritused | autoesitlused | foorum | sõnastik | kalkulaatorid
tqhq'st | sisukaart | e-mail
© tqhq.ee 2000 - 2024. Loe meie materjalide linkimisest ja kopeerimisest.