Poster |
Message |
Tnis43 |
Tulevased rariteedid täna ?
Sai hiljuti Londonist Atlantasse lennates seda teemat vähe arutatud. Sattus siis pinginaabriks üks 80ndates aastates muhe USA-taat, kes nagu ameeriklased tavaliselt ikka ülialdis vestleja ja selle 9h jooksul kogu elulugu mulle ka ette kanti. Mingil hetkel läks siis jutt autodele ja selgus, et tegu tubli autokollektsionääriga, kes selle hobiga juba oma 40 aastat tegelenud. Ameerika autodest oli vanal siis mõned Pontiac GN-id, Camarod (Indy pacecar eriseeriad), vanematest autodest paar suicide doors Lincoln Continental 60ndatest, Cadillac Fleetwood eriseeriad ja aastakäigud, lisaks veel minule suhteliselt tundmatud automargid nagu Edsel, Packard jms., kokku oma 30 autot. Euroopa poole pealt ainult VW "hipibuss", BMW 2002 ja miskid Audi 80/100 eelkäijad 70ndatest ajast mil Audi veel ametlikult USA-s esindatud polnud. Lisaks veel omaette ugly cars collection (nagu ta seda ise nimetas) - enamuses miskid jaapani imed aga ka Cadillac Cimarron, Chrysler PT Cruiser jt. Kõikide autode pildid siis ilusti arvutis eraldi kaustades ja igal ekspemplaril naisenime kandev hüüdnimi :-) Ühegi auto eest ei olnud maksnud rohkem kui 15k USD oma aja vääringus ja ostu hetkel polnud auto vanem kui 5 aastat, kriteeriumiks ka autode läbisõiud alla 50k ja 100% original - a must.
Kui peaks täna alustama autode kokkuostmist 10k EUR tk, autod aastatest 1990-2010 ja eesmärgid oleks, et igast maailmast oleks midagi esindatud ning et 2063 oleks max bang for the buck, siis mis autod sinna kollektsiooni peaks kuuluma?
Esimesed Cadillac Escalade'id ja Hummer H2-d kui oma aja märk (iga räpivideo kohustuslik komponent 00-ndatel)? Mustang/Camaro uus tulek, Chrysler 300 (SRT), Dodge Viper?
BMW, Audi, Merc - E36 325 v M3, E34-9 M5, Audi (R)S2->S8, Merc AMG
Nissan - 200sx, 300ZX, Lexus LS400? Subarus WRX STI jms
Või hoopis Toyota Prius?
Ceteris paribus (maailm ja kütus ei saa otsa jne)
|
27.12.2012 at 19:04 |
|
krooks |
Tulevased rariteedid täna ?
Aztek. See pann on lihtsalt nii ugly, et lausa ilus. 2063 oleks see isend kindlasti vaatamisväärsus.
____________________________
Team OUTLAW
Ilus Aed
Fishing on Åland |
27.12.2012 at 19:28 |
|
R.Ott |
Tulevased rariteedid täna ?
Cadillac BLS - Saabi kere, Fiati mootor (diisel), Caddy nimi ja ei toodetud teda ka mitte just üleliia palju.
____________________________
92' Chrysler LeBaron LX Convertible
94&95' Pontiac TransSport 3800 +doonorid
88' Chevrolet Camaro Iroc-Z convertible- 20th Anniversary Edition |
27.12.2012 at 20:55 |
|
DevilDeVille |
Tulevased rariteedid täna ?
Catera kah, tükimat aega juba otsinud õiglase hinnaga versiooni a need, mis pole juba rauaoksiidina taevasse läinud on omanike arust räigelt hinnalised pillid. Kuigi tegelikult peaks MV6 Omega hinnaga olema.
____________________________
Flick the Gestapo.... No, I said *Flick*, the Gestapo!
|
27.12.2012 at 21:10 |
|
olevtoom |
Tulevased rariteedid täna ?
Üsna eksootilise eluäiguga tükk on praegune Lancia Thema, ja ei ole karta, et teda miljonites toodetaks.
____________________________
1956 Cadillac 62 hardtop coupé, 1991 Jeep Cherokee. Ja peres 1972 Buick Riviera |
27.12.2012 at 21:18 |
|
supp |
Tulevased rariteedid täna ?
natuke OT aga noh kuulujutt räägib, et üks ferrari mootoriga thema 8.32 läks mõni aasta tagasi idavirus emexisse, sest omanik ei saand aru, et mis käkk see on - juppe ei saa kuskilt
catera oleks siis priipääse caddy klubisse? |
27.12.2012 at 21:30 |
|
Rein000 |
Tulevased rariteedid täna ?
Prii pääse vaevalt, aga klubisse pääse igal juhul |
27.12.2012 at 21:37 |
|
MiL472 |
Tulevased rariteedid täna ?
Rariteetidest rääkides, siis see peaks tähendama väikest toodanguarvu. Mistõttu nt C6 krevett jm laiatarbekaup ei kvalifitseeruks.
Lisaks ei kvalifitseeruks ka eksemplarid, mis juba sünnivad rariteetide/klassikutena (Viper, RS-Audid jms), sest nad juba on seda
Niiet me räägime odavama otsa masinatest, mida esimese laksuga ei oskakski rariteediks pidada?
Eniveis, nt siin on teemat lahatud veidike http://www.streetrace.org/foorum/viewtopic.php?f=3&t=31658
____________________________
69 Coupe de Ville
91 Caprice Classic - ex
72 Fleetwood Eldorado - ex
85 M1009 - ex
80 El Camino
AMSOIL tooteid küsi minult. info@usapood.ee |
27.12.2012 at 21:47 |
|
ramman |
Tulevased rariteedid täna ?
Kunagi tulevikus omab kindlasti väärtust viimane Ford Scorpio, nö. punnsilme sedaan. Tootmisarv piisavalt väike.
____________________________
Dodge RAM 1500 5.7 HEMI Longhorn 2012
Chrysler Grand Voyager CRD 2007
Tööauto MB Vito 119 2021
Club Fullsize |
27.12.2012 at 22:07 |
|
hents99 |
Tulevased rariteedid täna ?
Auto osta, puhtaks kõpitseda ja vaakumpakendisse tõmmata. Sõber rääkis, et kusagilt oli lugenud E30 M3`st, mis tutikast peast vaakumpakendisse tõmmati ja mõni aeg tagasi oli ära müünud üüratu summa eest. Kas tõsi või mitte, ei oska ma väita.
____________________________
Hobitehnika mehaanika, elektroonika ning nende seadistamine - kõik ühes kohas. |
27.12.2012 at 23:05 |
|
Jesper |
Tulevased rariteedid täna ?
Ma arvutasin kunagi välja selle ürituse tasuvuse mingi sarnase näite varal ja selgus et sealt pole ikka praktiliselt mitte midagi võita. Näiteks Ford Sierra Cosworth (suvakas näide, ma lihtsalt olen sellega kursis) maksis 1986.a. 16 tuhat naela, mis inflatsiooniga korrigeeritult teeb juba u 40 tuhat täna. Ja see on siis raha mis on kõik selle aja surnult vedelenud, isegi pangadeposiidina paari-kolme protsendilise tootlusega oleks see 16k tänaseks kahekordistunud, rääkimata riskialtimatest investeeringutest. Nüüd sellist pilli ei saa hoida ilmselt kuskil a'la talus kuuris, vaid piisava kvaliteediga rendipind maksab ja mitte vähe - täna Eesti tingimustes pakuks et 600€ aastas sellise asja eest maksta ei ole pigem kallis vaid odav, korda 26 aastat... Lisaks kütted-valved-kindlustused jne.
Ehk siis reaalselt nulli tulemiseks peab selle auto maha müüma 60-70k vahemikus. Mis ongi juba täiesti üüratu summa. Ja see on alles breakeven, et saada pangadeposiidiga võrreldavat tootlust peaks selle müüma ~100k eest.
Ma arvan et ainukesed autod mis sellise hoidmise rahaliselt tulusaks mängivad on need, millele juba uuena on tahtjaid rohkem kui pakkumist. Ferrari F40, Enzo, Ford GT võib-olla aga pigem juba mitte, aga neid ei jaksa tavainimene anyway osta, tulus või mitte.
Ma tegelikult arvan et need ajad on üldse möödas kui vahepeal unustatud autosid järsku hakatakse rariteetideks pidama ja nende hind tõuseb, tänapäeval toodetakse autosid lihtsalt liiga palju ja nad on liiga vastupidavad.
____________________________
Vineda Racing | "The engines are free. The limitations of cylinders, restrictors and turbo pressures are removed." --- ACO |
27.12.2012 at 23:27 |
|
R.Ott |
Tulevased rariteedid täna ?
quote: hents99: Auto osta, puhtaks kõpitseda ja vaakumpakendisse tõmmata. Sõber rääkis, et kusagilt oli lugenud E30 M3`st, mis tutikast peast vaakumpakendisse tõmmati ja mõni aeg tagasi oli ära müünud üüratu summa eest. Kas tõsi või mitte, ei oska ma väita.
Eks neid näiteid ole ka omajagu, kus uuest peast konserveeritud auto hind 30 aastat hiljem ei ole midagi väga müstilist ja kogu ostu ja masina säilimiseks vajalikes tingimustes hoidmise alla läinud raha oleks ka suvalise madala intressiga hoiusena rohkem sisse toonud. Legendaarsemad näited vast viimased suured lahtised Eldurid ja 3gen vette "pace car editionid", mida rahvas "investeeringuks" ostis. Pealegi on sellise muuseumieksponaadi hilisem kasutamine välistatud kasvõi seetõttu, et iga läbitud miil või kilomeeter kahandab hinda. Erandeid kindlasti on. Oma varasemas postis mainitud BLS-i liisingu kuumakset uurisin täiesti huviga - osta masin, mida saaks esialgu igapäevaselt kasutada, mingi hetk lükata hoiustamise reziimile ja kunagi pensionieas on olemas omanäoline "uunikum". Kui vähegi võimalik, siis tahaks osta ikka auto, mida on mõtet säilitada.
Edit:
jõuti juba sama mõttekäiguga ette
____________________________
92' Chrysler LeBaron LX Convertible
94&95' Pontiac TransSport 3800 +doonorid
88' Chevrolet Camaro Iroc-Z convertible- 20th Anniversary Edition |
27.12.2012 at 23:34 |
2 edits. Last edited 27.12.2012 at 23:39 by R.Ott
|
Taavi |
Tulevased rariteedid täna ?
Väike toodanguarv peaks tagama kõrgema tõenäosuse, et auto muutub tulusaks investeeringuks. Igasugu pace-car ja muu kleepekatega nodi ei liigitu minu hinnangul sinna alla. Golf 3 evis ka Pink Floyd / Rolling Stones / Bon Jovi eriversioone, teadagi mis need nüüdseks maksavad. Jesperi näitele vastandiks võib tuua teise äärmuse - näiteks 70'date lõpus naftakriisi ajal soetatud vähesõitnud ükskõik milline Hemi Mopar. Enne majanduskriisi 2007 aastal maksid need ikka astronoomilisi summasid ja tahtjaid oli rohkem kui pakkujaid. Uuematest vähesõitnud kuni 5a vanustest 15-20tuh EUR autodest võib kollektsioneerimisobjektiks muutuda näiteks Evo 9 - viimane tõeline Evo (4G63), mis sümboliseerib tegelikult rahakotisõbralike Jaapani superautode ajastu lõppu. Ameerika autodest võiks investeeringuna seisma osta ehk mõne vähesõitnud Dodge Ram SRT-10. |
28.12.2012 at 09:44 |
|
vvt |
Tulevased rariteedid täna ?
quote: Catera kah, tükimat aega juba otsinud õiglase hinnaga versiooni a need, mis pole juba rauaoksiidina taevasse läinud on omanike arust räigelt hinnalised pillid. Kuigi tegelikult peaks MV6 Omega hinnaga olema.
Korralik MV6 pole ka just mingi odav rahvaauto tänapäeval, need mis mobile.de's odava hinnaga näha on, on lihtsalt laibad ja kuna neid keegi remontida ei jäksa, siis saabki poolmuidu.
See, mis omab kollektsioneerimisväärtust, maksab ikka 5000 eurost ülespoole.
____________________________
Powered by BBB
Life begins @ 7500 rpm
|
28.12.2012 at 09:49 |
|
peep Moderator |
Tulevased rariteedid täna ?
Minu arvamus pole küll otseselt teema algataja küsimusele vastavuses aga ikkagi.
Kindlasti mõned inimesed on autode hinnatõusult reaalset teeninud aga see summa on mikroskoopiline võrreldes klassikaliste autode turu kogukäibega.
Ma pakun, et peale II MS on toodetud vaid kümmekond tänavasõidu mudelit mille pikaajaline väärtuse tõus annab riskiga vastavuses olevat tootlust ja kõik nad on kõrge ühiku hinna ning oma harulduse tõttu tavainvestorile kättesaamatud. Näiteks Ferrari GTO mis maksis 1962 $ 18 000 ja selle aasta mais toimus viimane müük $ 35 M tasemel. Kuid neid tehti vaid 39 tükki ja mõni tuleb müügile ehk kord 2-3 aasta jooksul. Enne II MS toodetud autode seas on selliseid näiteid rohkem aga samas see on ikkagi kaduvväike osa koguturust.
Kuid see ei tähenda, et autode pealt ei anna teenida, saab spekuleerida lühiajaliste turukõikumistega, parendada ja siis edasi müüa jne. Samal põhimõttel toimivad kunsti, kinnisvara, aktsia jne. turud. Ja kindlasti kehtib ka sama reegel, võitjaid on arvuliselt vähem kui kaotajaid ning esimesed on enamasti professionaalsed diilerid. Amatööril, kes läheb ilma kogemusteta ja väikese kapitaliga peale on kaotuse tõenäosus 99,999 %. Harrastaja saab klassikaliste autode turgu enda huvides ehk ära kasutada selleks, et valib mingil põhjusel hinnatud mudeli, paneb küll rohkem raha alla aga lõpuks maha müües säästab auto hinnalanguse pealt. Kui auto muidu ka meeldib, läbisõit on väike ja suuri remonte pole vaja teha, siis võib ehk säästa. Kuni auto maha ei müü, pole muidugi ka mingit efekti.
Viimasel ajal on klassikaliste autode turg pidevalt tõusnud seoses ebakindlate majandusoludega, investorid otsivad kapitalile kaitset. Võidavad need, kes olude muutudes esimesena välja saavad, valdav mass jääb miinusesse nagu ikka.
Klassikaliste autode turgu kajastab nn. HAGI index ja siin on tema võrdlus S&P 500
Ma oleks täna üliettevaatlik kui ostaksin autot mille hinna sisse on arvestatud nn. investeerimisväärtus. Tõenäosus kaotada on seda graafikut vaadates 100%. |
28.12.2012 at 13:02 |
3 edits. Last edited 28.12.2012 at 13:05 by peep (Moderator)
|
Taavi |
Tulevased rariteedid täna ?
Huvitav, et see HAGI indeks on kriisist suhteliselt puutumatu olnud, 2009 kevad tegi väikese nõksu alla, aga sealt edasi on suht kiirelt üles visanud järjest. Väikeinvestor on alati püksata jäänud, see kehtib vist tõesti kõikide investeerimisvaldkondade kohta Kui kallimaid autosid vaadata, siis viimastel aastatel tunduvad ca 10a+ aastase perspektiiviga suht safe bet olevat 997 piiratud toodanguga rajaversioonid - GT2 RS ja GT3 4.0RS. |
28.12.2012 at 13:25 |
|
sten666 |
Tulevased rariteedid täna ?
Kui võtta autod, mida hetkel Eestis uuena poest osta saab siis esimesena autona, mida oleks võib olla ka aastate pärast huvitav omada ja näha linnapildis tuli meelde Citroen C6 (mis läheb ka kohe tootmiest maha) |
28.12.2012 at 13:34 |
|
vvt |
Tulevased rariteedid täna ?
Üks praktiline näide on kobedamad 80ndate algupoole ägedamad BMW-d, neid oli 10a tagasi Eestist saada rivitult ja äratrööbatud autode suur mass+ kehv maine hoidis hinnad all.
Täna on müügis reeglina kobedad ja kallid. Ostsin enda 85a 535i 2002 aastal hinnaga 28 000 eeki (ega tollal rohkem maksnudki need kuskil), viimasel kroonisuvel panin mingi meeltesegaduse ajel müügikuulutuse ja oli tegu ostjatest lahti saamisega (otsustasin, et ei müü ikka), viimane pakkumine oli 80 000 eeki kohe peo peale, auto kapotialune originaalsus seejuures rikutud ja seismisest oli rivi vigu küljes.
Seega ei pea see olema Porsche või mingi ime-eksoot, piisab ka allahinnatud natuke haruldasemast mudelist. Mainstreami mudelid muidugi ei hakka eales samamoodi hinda hoidma. Sama kerega 520 maksis 1998 38 000 eeki, 2007 sai selle eest 14 000 eeki ja auto oli enamvähem kenas korras (isegi 2 roosteplekkidega ust sai üle värvitud).
____________________________
Powered by BBB
Life begins @ 7500 rpm
|
28.12.2012 at 13:48 |
2 edits. Last edited 28.12.2012 at 13:52 by vvt
|
anryo |
Tulevased rariteedid täna ?
quote: R.Ott: Oma varasemas postis mainitud BLS-i liisingu kuumakset uurisin täiesti huviga - osta masin, mida saaks esialgu igapäevaselt kasutada, mingi hetk lükata hoiustamise reziimile ja kunagi pensionieas on olemas omanäoline "uunikum".
No see nüüd küll parim näide ei ole...
quote: Taavi: Jesperi näitele vastandiks võib tuua teise äärmuse - näiteks 70'date lõpus naftakriisi ajal soetatud vähesõitnud ükskõik milline Hemi Mopar. Enne majanduskriisi 2007 aastal maksid need ikka astronoomilisi summasid ja tahtjaid oli rohkem kui pakkujaid.
Ja maksavad endiselt. Arusaadavatel põhjustel olen ikka silma peal hoidnud.
http://cgi.ebay.com/ebaymotors/Very-rare-collectable-1970-CUDA-440-6-PACK-ALL-matching-numbers-/170964020287?pt=US_Cars_Trucks&hash=item27ce3fec3f
Ja see on veel odav. On olnud ka hindasid üle 200k USD.
Aga huvitav, kas 04-06 GTO oleks ka üks selline "rariteet"?
____________________________
We live in a poor neighbourhood - we can only afford to drive old cars. |
28.12.2012 at 14:16 |
2 edits. Last edited 28.12.2012 at 14:24 by anryo
|
Jesper |
Tulevased rariteedid täna ?
Loomulikult on takkajärgi cherrypickides võimalik leida autosid, mis mingi hetk maksid vähem ja siis mõne aja pärast jälle rohkem. Minu jutt oli selle vaakumpakendi kohta.
Ja noh see Cuda on aastast 1970. Isegi kui ma teaks surefire marki-mudelit (krt see oleks hea mudelinimi mõnele autole, nt Chevrolet Surefire) mis maksab 42 aasta pärast 200k (tänases vääringus), siis ma olen juba 71 selleks ajaks. Mis pole tänu vahepeal toimuvale meditsiini tormilisele arengule veel teabmis vanus , aga noh hirmus pikk aeg ikka oodata. Pigem leiaks investeeringuks selle paarsada eurot kuus (mis lõpuks selle 200k kokku annab) kuskilt mujalt ja töristaks autoga lihtsalt ringi, surilinal taskuid ei ole.
Aga põhimõtteliselt jah, Hemi Cuda vaakumpakendaja oleks täna plussis. Tootlusega kuskil 10% aastas miinus hoiustamise kulu.
____________________________
Vineda Racing | "The engines are free. The limitations of cylinders, restrictors and turbo pressures are removed." --- ACO |
28.12.2012 at 14:45 |
3 edits. Last edited 28.12.2012 at 14:56 by Jesper
|
peep Moderator |
Tulevased rariteedid täna ?
Seda ma ei hakanud enne kirjutama, et investeerimishorisont 40+ aastat on produktiivse inimelu pikkust arvestades suht mõttetu suurusjärk. Mis rõõm teema alguses irjeldatud 80 a. mehel on sellest, et tema autod maksavad täna rohkem kui ta omal ajal sinna investeeris ? Muidugi võiks ta nad nüüd maha müüa (kui raatsiks), Hawai'l bikiinimissidega koos basseinis hullata aga 20 - 30 aastaselt oleks ta saanud sama teha ja palju muudki veel, mis täna juba raskendatud. |
28.12.2012 at 16:17 |
|
sten666 |
Tulevased rariteedid täna ?
Mina näen auto pikaajalise konserveerimise mõtet ainult selles, et osta endale täna odava raha eest pensionipõlves nautimiseks auto, mida näiteks 30-40 aasta pärast oleks juba raske = kulukas hankida. Kui autot kasutada suvel hobisõidukina ja korralikult hoida, võib nautimist alustada juba täna.
Aga,et teemas püsida pakun veel välja ühe auto - Mazda RX-8. |
28.12.2012 at 17:23 |
|
PlyVal64 |
Tulevased rariteedid täna ?
Karta on, et tänastest moodstest autodest absoluutne enamus ei saavuta kunagi mingit väärtust. Sellist, mille pärast autot hoida ja poputada. Kui, siis esimesena meenub Avantime. Ja Lancia Thesis oma "hirvesilmadega". Need võiks olla autod, mida tasub kuivas hoida, pühapäeviti naudinguga väheke sõita, püüdam itte ära kraapid jne.
Teine pool võib olla hoopis mõni hetkel levinud ja üliodav (pigem 5-6 K eur) punn. A'la Dacia Logan, mis kohe kindlasti on 20 aasta pärast üliharuldane. Miskit pole teha, Loganile tuleb siiski ette panna tiitel "esimene tõeline odavauto Euroopas peale Aadu Käferit...". |
28.12.2012 at 17:23 |
|
sten666 |
Tulevased rariteedid täna ?
Kusjuures osta endale auto tarbimiseks 40 aasta pärast on keeruline ka sellepärast, et sellised kollektsioneerimise soovid (ja ka materiaalsed võimalusd) tekivad reeglina just keskeas ja hiljem. Soovitakse vanas eas uusti noorust läbi elada ja sõita nende samade autodega, millega sõideti noorest peast. Isiklikust vaatevinklist ei suudaks küll praegu otsustada, mis auto see on millega tahaks pensionipõlves pühapäeval kirikus käia. Need emotsioonid kerkivad pinnale alles aastate pärast.
Sekundeerides Ply postitusele võiks öelda, et tänapäeva autodel pole enam sellist väga äratuntavat ja erilist joont. Väga palju väiksemaid tootjaid on liitunud üheks suureks ja kasutavad samu platvorme, autod koostatakse samade allhankijate toodetud juppidest, disaini ostetakse sisse samast büroost, igasugu turva-ja keskonnanõuded panevad ka omad piirangud, igasugu lülitid ja vidinad on erinevates autodes ühesugused)
Nägin ükspäev kaugemalt uut Jaguar XJ ja no kurat esimene mõte, mis peast läbi käis oli, et see on mingi rõveda tuuningiluvõrega Ford Mondeo.
Samas kui 70ndate ja 80ndate Jaguari pole võimalik mitte millegi muuga segi ajada. |
28.12.2012 at 17:33 |
|
partel |
Tulevased rariteedid täna ?
BTW, üks uuema aja nähtus on näiteks Hiina miljardärid. Hiinlased ju suured poosetajad, tahavad tahavad ka eksootilisi asju.
Teine asi, nagu Peep osaliselt mainis, et rikkurid tahavad sularahast lahti saada, seetõttu teevadki igasugused maalid, teemantid jms rekordeid.
Ja mitte kasulikuks investeeringuks, vaid oma erakogu tarbeks.
Praegu ei ole küsimus kasumis, vaid olemasoleva rikkuse säilitamises. Ja füüsilised asjad on üks hea võimalus.
____________________________
_ |
28.12.2012 at 17:54 |
|
|