Poster |
Message |
peep Moderator |
Kuulutused, hinnad ja müümine. Puust ja punaseks!
quote: anryo: Olen selle jutu kirjutanud kokku küll ühe teise foorumi jaoks, aga pädeb ka siin.
Hea näide informatiivsest kuulutusest:
http://www.tqhq.ee/forum/viewtopic.php?tid=42865
Halb näide:
http://www.tqhq.ee/forum/viewtopic.php?tid=42757
----------------------
Olles aastaid jälginud erinevaid foorumeid ja kuulu
tuste saite, siis ma ei saa aru, miks osad inimesed panevad küll kuulutusi üles, kuid tegelikult vist müüa ei soovi. Ja kohati tekib tunne, et osad kuulutused on pandud selliste inimeste poolt, kelle jaoks müüdav ese on vist nii suure sentimentaalse väärtusega, et tegelikult nagu ei tahagi müüa. Aga kuna naine käskis vana kola maha müüa, siis on hea ette näidata pärast, "et aga ma panin ju kuulutuse ja keegi ei soovinud osta...!"
Ja mitte vaid selle foorumi kontekstis, vaid igal pool mujal ka.
Näited:
- kuulutusele ei lisata hinda ( "Paku ise hinda" )
- kasutatud asjade puhul ei lisata pilte (" Pildid lisan nädala pärast kui fotoka saan" ). No pane siis kuulutus ka alles nädala pärast koos piltidega!
- kuulutusele ei lisata müüdava asja nime/mudelit ( "Müüa woofer / võim / arvuti / auto" ) jne.
- kuulutuses on kirjas "Töötab / heas korras" vms. aga lähemalt uurides selgub, et automakil pole raami, telekal pult on puudu, ekraan on jubedalt kraabitud jne. See on oluline info ja peaks olema kohe kirjas!
- kontaktandmeteks on ainult "privaatsõnum", kuid neid ei loeta 2-nädala jooksul
- esialgne hind pannakse jube kirves ja siis "up'itakse" iga mõne päeva tagant ilma hinda alla laskmata
- või siis eelmisele täienduseks - hinda lastakase 300.- eur'istel asjadel alla stiilis "Up. Hind nüüd ainult 295.- eur!"
- kui teha 300.- eur asjale pakkumine 255.- eur (st. -15%), siis tavaliselt ei müüda vaid oodatakse veel kolm kuud, et lõpuks hoopis 250.- eur'iga maha müüa peale mitmeid up'imisi
- kui ise teed kõigile eelmainitud tingimustele vastava korrektse kuulutuse, siis on kümneid "pakkujaid", kes 300.- eur asja puhul pakuvad, et "Tavai, teeme 100.- eur ja tulen kohe järgi". Tehke normaalne pakkumine, ütleme 250.- eur ja ehk isegi võetakse vedu.
Soovitused:
- kui tahate müüa, siis tehke oma toode huvitavaks, et kuulutus paistaks silma, et lisainfo oleks kõik kohe saadaval linkide näol tootja kodulehele, piltidena jms.
- olge valmis esialgsest hinnast kiirele pakkujale andma ikka vähemalt 15% alla või jäätegi kuudeks müüma. Mõelge, kas te poes ostate midagi, kui allahindlus on vaid -5% või -10%? Kui suur peab Sportlandis või Stockmannis olema ale, et üldse kohalegi viitsiksite minna? -40%?
- enne piltide tegemist palun tehke asjad puhtaks ja pange lisaseadmed ilusti viisakalt sinna kõrvale. See näitab, et hoolitsete asjade eest mitte ei hoia neid kusagil kamina kõrval puukastis.
- mõelge, millist kuulutust või reklaami panete ise tähele ja mis info seal peab olema, et huvi tekiks. Kui „Klick“ teeb reklaami a’la „Müüa üliodavaid telekaid, tule kohale Viljandisse või helista ja küsi mis hinnad on!“ – kas tekib huvi omale uut telekat osta?
- kui teha müüjale pakkumine mingi hinnaga siis pole mõtet vastata, näiteks et "35.- eur on liiga vähe" vaid võiks kohe teha ka omapoolse pakkumise stiilis "35.- eur on liiga vähe, aga 40.- eur puhul olen nõus müüma". See säästaks mõtetutest edasi-tagasi e-mailide saatmisest ja teeks kauplemise kiiremaks.
- sarnane asi on ka kokkusaamise asukoha ja kellaaegadega. Pole mõtet vastata, et "kell 12:00 kino Kosmose juures mulle ei sobi", vaid võiks kohe kirjutada, et "kell 12:00 kino Kosmose juures ei sobi. Võiksime kokku saada kas samas kohas kell 14:00 või Rocca-al-Mares kell 16:00". Taas säästate teineteist e-mailide ping-pongist.
Edukat kuulutamist ja edukat müümist!
|
22.09.2014 at 09:37 |
|
|