register | account recovery | profile | help / abiinfo | search
show today's posts | mark all read
ukraina
tqhq.ee foorum : Vaba teema : Registrimassi vähendamine...kas päästab C-kati tegemisest?   1 2 3  
Poster Message
siim69
Registrimassi vähendamine...kas päästab C-kati tegemisest?
Lugu siis järgmine:
Kuna sel kevadel plaanis Peipsi-äärses maakodus suured renoveerimistööd,siis läheb tarvis hädasti võimalikult suure kastiga ja "käru-veo võimelist" kastikat...nii leidsin omale sobiva Ram 2500-ja sellel passis registrimass:3992kg. ja täismass samuti 3992kg.
Masin koju toodud,läksin ARK`i vormistama(omal juba selge,et pean hakkama C-katti tegema) küsisin riigitöötajalt,et kuidas selle kandevõime vähendamisega see asi täpsemalt oligi......olin kuulnud,et varasematel aegadel sai kandevõime vähendamisega registrimassi muuta omale sobivaks(st. et kui kuni 3500kg.et siis võib ka B-kati vend sanga hüpata jne.)ARK-tädi ütles,et võime vähendada küll jah kandevõimet selliseks nagu sooovite.....,mõeldud-tehtud sai lastud kirjutada passi Registrimass 3500kg. Täismass jäi endiseks 3992kg.
Nüüd siis suure-ringi küsimus-Kas ma võin seda sõidukit juhtida B-kategooria juhilubadega või mitte?
Passis kategooria:N2G registrimass:3500kg. täismass:3992kg.

Asjalikud ja targad vastused teretulnud!

____________________________
tel.56989939
27.01.2015 at 20:09
Astro SS
Registrimassi vähendamine...kas päästab C-kati tegemisest?
Millise Rami sa endale hankisid?

____________________________
Probleemid algavad kui on liiga palju toredaid mõtteid...
27.01.2015 at 20:22
siim69
Registrimassi vähendamine...kas päästab C-kati tegemisest?
See mis siin mitu nädalat pakkumisel oli,...saime hinnas kokkuleppele ja eks näis kas trehvas või mitte:
http://www.auto24.ee/used/1920148

Sellel ka üks väike tühikäigu häda(pöörded u.500 ja käigu sisse pannes sureb vahel välja) uurisin Antennimehe käest-soovitas just su poole pöörduda....kui on aega ja tahtmist aidata,äkki annad oma tel.numbri võtan ühendust selle osas.Tänud ette!

____________________________
tel.56989939
27.01.2015 at 20:27
Astro SS
Registrimassi vähendamine...kas päästab C-kati tegemisest?
See oli tema omistuses päris mitu aastat ja hästi hoitud pill.

Minu kontakt on profiilis

____________________________
Probleemid algavad kui on liiga palju toredaid mõtteid...
27.01.2015 at 20:43
siim69
Registrimassi vähendamine...kas päästab C-kati tegemisest?
Tänud Astro SS!!!
Ja nüüd keegi äkki ka miskit teemasse?

____________________________
tel.56989939
27.01.2015 at 21:00
v6sa
Registrimassi vähendamine...kas päästab C-kati tegemisest?
quote:
siim69:...
Nüüd siis suure-ringi küsimus-Kas ma võin seda sõidukit juhtida B-kategooria juhilubadega või mitte?
Passis kategooria:N2G registrimass:3500kg. täismass:3992kg.


Aasta lõpuni võid. Järgmisel aastal peab olema vähemalt C1.
27.01.2015 at 21:12
Astro SS
Registrimassi vähendamine...kas päästab C-kati tegemisest?
Kehtiv Liiklusseaduse rakenduses on kirjas sellised sõnad:

(3) B-kategooria mootorsõiduki juhtimisõigusega isik võib 2016. aasta 1. jaanuarini juhtida C-kategooria mootorsõidukit, mis on kantud enne käesoleva seaduse jõustumist liiklusregistrisse, tingimusel et mootorsõiduki registrimass ei ületa 3500 kg, või sama mootorsõidukit koos kerghaagisega.


____________________________
Probleemid algavad kui on liiga palju toredaid mõtteid...
27.01.2015 at 21:28
rommel
Registrimassi vähendamine...kas päästab C-kati tegemisest?
Seda C-kat lubade asja lahati ju päris põhalikult kui omale kastikat otsides teema tegid? Või topelt ei kärise? :)

____________________________
ex Ram '04
ex Taurus '97
god hates us all
27.01.2015 at 23:28
vvt
  
Registrimassi vähendamine...kas päästab C-kati tegemisest?
quote:
siim69: Lugu siis järgmine:
Kuna sel kevadel plaanis Peipsi-äärses maakodus suured renoveerimistööd,siis läheb tarvis hädasti võimalikult suure kastiga ja "käru-veo võimelist" kastikat...nii leidsin omale sobiva Ram 2500-ja sellel passis registrimass:3992kg. ja täismass samuti 3992kg.
Masin koju toodud,läksin ARK`i vormistama(omal juba selge,et pean hakkama C-katti tegema) küsisin riigitöötajalt,et kuidas selle kandevõime vähendamisega see asi täpsemalt oligi......olin kuulnud,et varasematel aegadel sai kandevõime vähendamisega registrimassi muuta omale sobivaks(st. et kui kuni 3500kg.et siis võib ka B-kati vend sanga hüpata jne.)ARK-tädi ütles,et võime vähendada küll jah kandevõimet selliseks nagu sooovite.....,mõeldud-tehtud sai lastud kirjutada passi Registrimass 3500kg. Täismass jäi endiseks 3992kg.
Nüüd siis suure-ringi küsimus-Kas ma võin seda sõidukit juhtida B-kategooria juhilubadega või mitte?
Passis kategooria:N2G registrimass:3500kg. täismass:3992kg.
Asjalikud ja targad vastused teretulnud!

Praktilise ehitamise ja ehitusvedude koha pealt - täiesti mõttetu ost.
Suuruse ja kütusejanu kohta lahja kandevõime, veokast probleemidega kasutatav (kõrge ja lahti käib ainult tagant), kraapimise-mõlkimise oht.
Umbes poole väiksema raha eest saab samavana VW LT kastika, kus kabiinis võib olla ka 5 kohta, kandevõime on samasuur, veab samu kärusid ja võtab poole vähem kütet.
Maksimum on sul vaja vedada 2000 kg (treiler, peal rendi väike kopp).
See oma 1500 kg kandevõimega (muidugi selle kasutamiseks on sul vaja C lube, B lubadega jääb sellest järgi 1100 kg ainult) on isegi hea, enamik taolisi pikape on alla tonni.


____________________________
Powered by BBB
Life begins @ 7500 rpm
28.01.2015 at 11:41 3 edits. Last edited 28.01.2015 at 11:44 by vvt
v6sa
Registrimassi vähendamine...kas päästab C-kati tegemisest?
quote:
vvt:
...
Praktilise ehitamise ja ehitusvedude koha pealt - täiesti mõttetu ost.
...


Aga see-eest Midagi Hingele. :) Mis siiski on praktiliselt ka ehitusel kasutatav, erinevalt krevetist.

Iseasi, kuivõrd hinnaliseks see hingerahu päeva lõpuks siiski osutub.

Muide, klonksvaagenist soodsamalt saab prantsuse kolmikut. Risk on sama, maksumus soodsam. Tõsi, Harju keskmist konnakolmiku esindajat maja valmimise järel müüa õnnestub vaid kilohinnaga.
28.01.2015 at 11:47 1 edit. Last edited 28.01.2015 at 11:48 by v6sa
siim69
Registrimassi vähendamine...kas päästab C-kati tegemisest?
quote:
vvt:
quote:
siim69: Lugu siis järgmine:
Kuna sel kevadel plaanis Peipsi-äärses maakodus suured renoveerimistööd,siis läheb tarvis hädasti võimalikult suure kastiga ja "käru-veo võimelist" kastikat...nii leidsin omale sobiva Ram 2500-ja sellel passis registrimass:3992kg. ja täismass samuti 3992kg.
Masin koju toodud,läksin ARK`i vormistama(omal juba selge,et pean hakkama C-katti tegema) küsisin riigitöötajalt,et kuidas selle kandevõime vähendamisega see asi täpsemalt oligi......olin kuulnud,et varasematel aegadel sai kandevõime vähendamisega registrimassi muuta omale sobivaks(st. et kui kuni 3500kg.et siis võib ka B-kati vend sanga hüpata jne.)ARK-tädi ütles,et võime vähendada küll jah kandevõimet selliseks nagu sooovite.....,mõeldud-tehtud sai lastud kirjutada passi Registrimass 3500kg. Täismass jäi endiseks 3992kg.
Nüüd siis suure-ringi küsimus-Kas ma võin seda sõidukit juhtida B-kategooria juhilubadega või mitte?
Passis kategooria:N2G registrimass:3500kg. täismass:3992kg.
Asjalikud ja targad vastused teretulnud!

Praktilise ehitamise ja ehitusvedude koha pealt - täiesti mõttetu ost.
Suuruse ja kütusejanu kohta lahja kandevõime, veokast probleemidega kasutatav (kõrge ja lahti käib ainult tagant), kraapimise-mõlkimise oht.
Umbes poole väiksema raha eest saab samavana VW LT kastika, kus kabiinis võib olla ka 5 kohta, kandevõime on samasuur, veab samu kärusid ja võtab poole vähem kütet.
Maksimum on sul vaja vedada 2000 kg (treiler, peal rendi väike kopp).
See oma 1500 kg kandevõimega (muidugi selle kasutamiseks on sul vaja C lube, B lubadega jääb sellest järgi 1100 kg ainult) on isegi hea, enamik taolisi pikape on alla tonni.


Las see jääb minu otsustada milline kastikas mulle sobib,...seda enam,et "ühesilla-vedusega" pole mul miskit peale hakata!Teema pealkirjas on minu küsimus-millele soovin vastust.

Masin pole ostetud vaid materjali veoks-kasutan seda edaspidi ka väljaspool tööaega sõitudeks kuhu iganes,kasvõi poest paki piima toomiseks.Kütusekulu mind ei heiduta.

PS!Hr.V6sa jutt-jumalaõige!!!


____________________________
tel.56989939
28.01.2015 at 11:51 2 edits. Last edited 28.01.2015 at 12:19 by siim69
vvt
  
Registrimassi vähendamine...kas päästab C-kati tegemisest?
Kui sa küsid avalikus foorumis arvamust, tuleb ka valmis olla, et mitte kõik ei kiida kaasa. Paraku.
Ja pole ka vaja nutta, et midagi vedada ikka ei õnnestu, ostsin vägeva pikapi, mis kaalub kõvasti, midagi vedada ei saa (1 tonn võtab peale suva Hilux ja sõidab sopa sees pareminigi veel).

____________________________
Powered by BBB
Life begins @ 7500 rpm
28.01.2015 at 11:57
Astro SS
Registrimassi vähendamine...kas päästab C-kati tegemisest?
VVT oled sa kursis LT või Hiluxi reaalse küttekuluga kui koorem on peal?

Naised saunas ei ole just kõige usaldusväärswm info allikas .... :rolleyes

____________________________
Probleemid algavad kui on liiga palju toredaid mõtteid...
28.01.2015 at 12:03
DevilDeVille
  
Registrimassi vähendamine...kas päästab C-kati tegemisest?
quote:
Astro SS: VVT oled sa kursis LT või Hiluxi reaalse küttekuluga kui koorem on peal?

Naised saunas ei ole just kõige usaldusväärswm info allikas .... :rolleyes

veeveetee on kõigist kõigeparemini kursis kõigil teemadel koguaeg vahetpidamata, kui sa veel märganud pole juhtumisi :D

____________________________
Flick the Gestapo.... No, I said *Flick*, the Gestapo!
28.01.2015 at 12:22
vvt
  
Registrimassi vähendamine...kas päästab C-kati tegemisest?
Hiluxiga pole, meil on firmas olemas D-max 2,5 mootoriga. Umbes analoogne auto.
Käisin sellega suvel ühte autoprojekti toomas, kastis oli ca 500 kilo nänni (mootorid, kastid, pisemad pulgad laeni täis) ja slepis oli pukseerimishaagisel 1300 kg massiga auto, mis oli 10a aias vedelenud (rattad vaevu veeresid).
Kütusekulu trassil koormaga 70-90 vahel (vilistasin 50 kmh pukseerimise nõudele) oli 8,5 liitrit sajale tankimise järgi ja ilma koormata ca 7 liitrit sajale.
Korralikus korras 2,5 turbodislaga kaubik või kastikas, väga vahet pole, 10 liitrit sajale sõidab kõik sõidud ära (ja pole see 2,5 dislaga LT ka mingi erand).
Mul on maakodu 200 km Tallinnast, iga nädalavahetus käimist universaalvolvoga, mis võtab trassil 8,5 sajale teeb suvel ikka päris märkimisväärsed summad kütusele.
Ei kujutaks ette, et asendaks selle lambist poole janusemaga.

____________________________
Powered by BBB
Life begins @ 7500 rpm
28.01.2015 at 12:45 2 edits. Last edited 28.01.2015 at 12:47 by vvt
Riho
Registrimassi vähendamine...kas päästab C-kati tegemisest?
Ma sain aru, et mehele meeldis 2500 Ram ja asi tahe.
Veovõimekus jms 2500 vs. D-max - pole vist ka miskit eriti võrrelda.
Kütusekulu ei puhu ka eriti pilli, kui läbisõit väga suur ei ole ja tegemist pooleldi hobiautoga.
28.01.2015 at 13:21
kala85
Registrimassi vähendamine...kas päästab C-kati tegemisest?
quote:
vvt: Hiluxiga pole, meil on firmas olemas D-max 2,5 mootoriga. Umbes analoogne auto.
Käisin sellega suvel ühte autoprojekti toomas, kastis oli ca 500 kilo nänni (mootorid, kastid, pisemad pulgad laeni täis) ja slepis oli pukseerimishaagisel 1300 kg massiga auto, mis oli 10a aias vedelenud (rattad vaevu veeresid).
Kütusekulu trassil koormaga 70-90 vahel (vilistasin 50 kmh pukseerimise nõudele) oli 8,5 liitrit sajale tankimise järgi ja ilma koormata ca 7 liitrit sajale.
Korralikus korras 2,5 turbodislaga kaubik või kastikas, väga vahet pole, 10 liitrit sajale sõidab kõik sõidud ära (ja pole see 2,5 dislaga LT ka mingi erand).
Mul on maakodu 200 km Tallinnast, iga nädalavahetus käimist universaalvolvoga, mis võtab trassil 8,5 sajale teeb suvel ikka päris märkimisväärsed summad kütusele.
Ei kujutaks ette, et asendaks selle lambist poole janusemaga.
Käisime suvel ümber Ladoga ja üks autodest oli d-max ja teine oli minu ram, mõlemal olid taga 3500kg reg massiga respost eritellimusena laiad ja tugevad treilerid.
Peal olid 1800-2000kg kaaluvad offroad autod, millega oli korralik tuuletakistus+ kõik varusoasd,genekas, keevitus, 200L varukütust, survepesur ja mida kõike võid veel mõelda mida 10 päeva metsas võisteldes võib vaja minna.
Raskem auto ja raskemad asjad olid rami kastis ja treila peal.
Kütusekulu täpselt ei mäleta aga d maxil kulus rohkem kütust ja kiirelt ei saanud sõita kuna mootor läks kuumaks ja hing oli kinni koguaeg. Konti ei saanud ka sisse lükata, võttis viimasegi jõu ära ja läks kohe kuumaks :D
See siis näide elust enesest ja 1300kg kaaluvat autot võib sõiduautoga ka vedada.
Mida suurem koorem seda ökom ta tavaautodega võrreldes on, testitud vw touareg v10d, x5 3.0, länkar v8d ja ml 3.0d
ja jõudu jääb veel ülegi :)
Kas keegi oskab lühidalt ja konkreetselt vastata mis 2016a saab ja mis tegema peab, ning mis see endaga kaasa toob?


____________________________
dodge ram 97a 2500 cummins @+60psi
56157755

28.01.2015 at 15:42
vvt
  
Registrimassi vähendamine...kas päästab C-kati tegemisest?
Need teemad, et 3500 kg haagise vedu 120 kmh 300 km jutti on maakodu renoveerimise juures täiesti viiendajärgulised.
Puutun igapäevaselt kokku väiksemate ehitusobjektidega, sh maapiirkondades, 95% ehitusalaseid sõite saab täiesti edukalt teha väikekaubiku ja kerghaagisega.
Puistematerjal, torumaterjal, lauamaterjal - kõike toovad tarnijad ise oma veokatega kohale. Logistika ja planeerimine on asja märksõnadeks.
Taolist jama on siin ka varem levitatud, et vot 4wd RAM on see kõige õigem ehitusmehe auto. Pole oma 10a valdkonna praktikas olnud ainsakti juhtumit, kus taoline auto vajalik oleks.
3 tonnise haagise 30 km kaugusele veab see D-max ära, ei kuumene üle, kont töötab ja sõidab selle 3 tonniga lumes ka väga edukalt.
Hiljuti müüsime viimase bussi-tüüpi kaubiku kah maha, lihtsalt ei lähe vaja, aga ülalpidamiskulude eest saab 2 "pirukat" peetud.
Antud RAMi-st saan veel aru, suurem kast ja (kuigi C-lubadega) ikka 1600 kilo kandevõimet. Eestis vahepeal üritati müüa "tarbeautot" Chevy Colorado, kandejõud inimestega koos 500 kilo kandis...mis sellega tehakse..?

Mingi kastiga kaubik on hulka praktilisem (kui on ka reaalselt materjali vedada) ja sellest pole kahju kah, vead segusõlmest segu ja viskad koorma laudu peale.
Pärast annad järgmisele ehitusmehele 500 eurot odavamalt edasi ja kedagi ei huvita mõlgid kastis.
Kui see kõik nii vajalik ja minimaalne oleks, siis miks meil ehitusfirmad sõidavad kaubikute, mitte RAM-idega?

____________________________
Powered by BBB
Life begins @ 7500 rpm
28.01.2015 at 16:05 1 edit. Last edited 28.01.2015 at 16:07 by vvt
Jesper
 
Registrimassi vähendamine...kas päästab C-kati tegemisest?
quote:
kala85:Kas keegi oskab lühidalt ja konkreetselt vastata mis 2016a saab ja mis tegema peab, ning mis see endaga kaasa toob?

1. Võta välja oma auto registreerimistunnistus
2. Otsi sealt välja lahter "täismass"
3. Loe mis lahtris kirjas:
- kui number on 3500kg või vähem, siis sõida rahus edasi
- kui number on suurem kui 3500kg, siis mine autokooli ja tee C-kat
4. Kui eelmises punktis selgus et sul on vaja C-kati lube, tahad veel haagist ka vedada ja selle täismass on rohkem kui 750kg, siis pead tegema lisaks C-katile ka CE-kati.

____________________________
Vineda Racing | "The engines are free. The limitations of cylinders, restrictors and turbo pressures are removed." --- ACO
28.01.2015 at 16:07
vvt
  
Registrimassi vähendamine...kas päästab C-kati tegemisest?
See C-kati saamine B-kati pealt on tänapäeval muutunud mingiks naljateoks, vaatasin, et nii vähe sõidutunde, pidin aastal 1992 autokoolis ainuüksi platsi rohkem sõitma.
Pole põhjust nutta, vähegi õppimise korral tehtav.

____________________________
Powered by BBB
Life begins @ 7500 rpm
28.01.2015 at 16:09
DevilDeVille
  
Registrimassi vähendamine...kas päästab C-kati tegemisest?
quote:
vvt: Need teemad, et 3500 kg haagise vedu 120 kmh 300 km jutti on maakodu renoveerimise juures täiesti viiendajärgulised.
Puutun igapäevaselt kokku väiksemate ehitusobjektidega, sh maapiirkondades, 95% ehitusalaseid sõite saab täiesti edukalt teha väikekaubiku ja kerghaagisega.
Puistematerjal, torumaterjal, lauamaterjal - kõike toovad tarnijad ise oma veokatega kohale. Logistika ja planeerimine on asja märksõnadeks.
Taolist jama on siin ka varem levitatud, et vot 4wd RAM on see kõige õigem ehitusmehe auto. Pole oma 10a valdkonna praktikas olnud ainsakti juhtumit, kus taoline auto vajalik oleks.
3 tonnise haagise 30 km kaugusele veab see D-max ära, ei kuumene üle, kont töötab ja sõidab selle 3 tonniga lumes ka väga edukalt.
Hiljuti müüsime viimase bussi-tüüpi kaubiku kah maha, lihtsalt ei lähe vaja, aga ülalpidamiskulude eest saab 2 "pirukat" peetud.
Antud RAMi-st saan veel aru, suurem kast ja (kuigi C-lubadega) ikka 1600 kilo kandevõimet. Eestis vahepeal üritati müüa "tarbeautot" Chevy Colorado, kandejõud inimestega koos 500 kilo kandis...mis sellega tehakse..?

Mingi kastiga kaubik on hulka praktilisem (kui on ka reaalselt materjali vedada) ja sellest pole kahju kah, vead segusõlmest segu ja viskad koorma laudu peale.
Pärast annad järgmisele ehitusmehele 500 eurot odavamalt edasi ja kedagi ei huvita mõlgid kastis.
Kui see kõik nii vajalik ja minimaalne oleks, siis miks meil ehitusfirmad sõidavad kaubikute, mitte RAM-idega?

Pikk jutt lühidalt - nagu alati, tead sina hoopis paremini, mis autoga inimene sõitma peab ja kuidas asjad tegelikult käima peavad. See on täiesti võimatu, et inimene tahab mingi kaubikunässi asemel millegi muuga sõita. Taaskord pean küsima, et mida meigast peab sööma, et koguaeg nii tark olla.


____________________________
Flick the Gestapo.... No, I said *Flick*, the Gestapo!
28.01.2015 at 16:30
minimum
Registrimassi vähendamine...kas päästab C-kati tegemisest?
quote:
vvt: See C-kati saamine B-kati pealt on tänapäeval muutunud mingiks naljateoks, vaatasin, et nii vähe sõidutunde, pidin aastal 1992 autokoolis ainuüksi platsi rohkem sõitma.
Pole põhjust nutta, vähegi õppimise korral tehtav.
92 pidid GAZ'i ja ZIL'i ehitust ka õppima? Ei ole suurt mõtet võrrelda toonasega. Praegune C-kat eeldab, et B on olemas ning elementaarne sõiduoskus samuti. 10 tundi on nõutud minimaalne, maksimaalset sõidutundide arvu pole piiratud ning on ilmselgelt individuaalne.
Tegin just oktoober-november omale C, sain 10 tunniga hakkama (maakohas üles kasvamine suureks abiks) samas kui sõiduõpetaja rääkis, et on üsna varieeruv, on esinenud ka 40+ tunniseid mehi.

____________________________
-
28.01.2015 at 16:55
v6sa
Registrimassi vähendamine...kas päästab C-kati tegemisest?
quote:
kala85:
...
Kas keegi oskab lühidalt ja konkreetselt vastata mis 2016a saab ja mis tegema peab, ning mis see endaga kaasa toob?


Keegi ei tea, mis saama hakkab. Ilmselt alguse nuttu ja hala, analoogiliselt muude hästi äraunustatud seadusemuudatustega. Siis liiguvad kohitsetud veokad juhtimisõigusega isikutele. Mingi protsent autoomanikke varustab end ilmselt ka vajalike lubadega.

Kusjuures haagiste kohta käiv märge on õige: vaja "täislube kärule" elik CE iga O2 jaoks... Vaid piduriteta kerghaagis elik O1 on lubatud C1 ja C meestele-naistele.

28.01.2015 at 16:57
vvt
  
Registrimassi vähendamine...kas päästab C-kati tegemisest?
quote:
Tegin just oktoober-november omale C, sain 10 tunniga hakkama (maakohas üles kasvamine suureks abiks) samas kui sõiduõpetaja rääkis, et on üsna varieeruv, on esinenud ka 40+ tunniseid mehi.

Eesti traagika.

____________________________
Powered by BBB
Life begins @ 7500 rpm
28.01.2015 at 17:35
johndoe
Registrimassi vähendamine...kas päästab C-kati tegemisest?
Eeldame juttu lugedes siis et ka töölt vabal ajal kulged mõnusa VW LT kastigaga. vvt?
28.01.2015 at 17:47
tqhq.ee foorum : Vaba teema : Registrimassi vähendamine...kas päästab C-kati tegemisest?   1 2 3  
Log in:
Account recovery
 
muskelautod | kiirendusvõistlused | tehnika | üritused | autoesitlused | foorum | sõnastik | kalkulaatorid
tqhq'st | sisukaart | e-mail
© tqhq.ee 2000 - 2024. Loe meie materjalide linkimisest ja kopeerimisest.