Kustomturism: Yokohama Hot Rod Custom Show 201625th Yokohama Hot Rod Custom Show 2016
Yokohama, Jaapan
Fotode autoriteks Berit-Helena Lamp ja Jarmo Nuutre.
Soovitan varuda aega - tehke kohvi ja võileib vms, sest pilte on palju, väga palju.
Eelmisel aastal nähtu jättis nii sügava mulje, et kohe pärast mullust reisi oli plaanis püüda kindlasti ka järgmisele jõuda, eriti kuna seekord oli ka juubeliaasta - üritus on nüüd toimunud veerandsada aastat.
Paljud külastajad räägivad ka, et "got to make it a habit". Ürituse tase on lihtsalt nii kõrge, et see on vaieldamatult üks maailma kõige kõvemaid selle teema näitusi.
Tähed joondusid igatahes õigeks ja kui septembris tulid SAS'i sünnipäeva puhul üheks päevaks müügile väga odavad piletid (suvel tegelikult oli korra saadaval isegi veel odavamad piletid, ca 256€ edasi-tagasi,
kuid venitasime liigselt ja magasime selle maha), siis sai need viimaste sentide eest ära krabatud ja oli selge, et saabki jälle minna.
Algselt kavatsesime külastada ka 27. novembril toimuma pidanud Mopona Car Show'd, kuid vihmaennustuse tõttu lükati see üritus kahjuks hoopis 11. detsembrile.
See-eest toimus pühapäeval, 27. novembril, Tokyos Odaiba ühes parklas vihma kiuste Hachimaru Meet (tuntakse ka kui Hachimaru Hero Meet, 80s Meeting, Nostalgic Hero meet jne nimedega).
Hachimaru tähendab otsetõlkes 80 ja tegu ongi 80-te autodele suunatud üritusega. Elik kõik mis mahub terminitesse shakotan, kyusha jne ning lisaks ka veidike bippu't, bosozoku't jne.
Kuna maandusime samal päeval, siis läks kõigega nii palju aega, et Odaibasse jõudes oli üritus juba napilt lõppenud ja platsil alles vaid riismed. Üht-teist põnevat siiski veel nägi ja õnnestus veidike ka parklast väljasõitu filmida.
Moon Disc’id ja veidike madaldust annab ka kaasaegsemale autole kohe põnevama ilme.
Nagu mainitud, siis filmisin ka väikse video parklast lahkuvatest autodest. Nii mitmelgi käib kõht vastu maad.
Kustomturism: Yokohama Hot Rod Custom Show 2016Esmaspäeval seadsin sammud Honmoku linnaossa Yokohamas, kus asub selle nö palverännaku üks sihtpunkte - "Mooneyes Area-1" elik Mooneyes'i Jaapani peakorter.
Shige Suganuma on Jaapani Mooneyes'i pealik ja laias laastus tänu temale kogu Mooneyes pärast selle looja Dean Moon'i surma endiselt veel tegutsebki.
Tema korraldab ka Yokohama Hot Rod Custom Show'd ja kevadeti Street Car Nationals'i.
Ürituse piletid on kasulik osta eelmüügist ning kätte saab need Mooneyes'i peakorterist. Shige ise oli ka kohal ja andsin Mooneyes'i staffile üle Autohele, milles mu pruudi tehtud artikkel 2015. aasta HRCS-st.
Piletid käes ja aeg veidike niisama poes ringi vaadata.
Soovid oma projektile osta Cragar S/S või Supreme velgi? Pole probleemi, mine poodi ja osta. Flake'ga rool? Lake pipes? Shaved door handle kit?
Kogu Mooneyes'i valik on olemas - kleepsude, võtmehoidjate, särkide ja kruusideni välja. Kustomhuvilise paradiis.
Majade ümbruses pargib alati igasuguseid põnevaid autosid ja seega vahtimist jätkub seal küllaga. Kui kõht tühi, siis Moon Cafe'st saad burgerit.
Isiklikult küll pole seda seal kunagi söönud, sest Jaapanis burgerisöömine tundub endale kõhuruumi- ja aja raiskamisena.
Toyota Hi Lux Dually
Kõik Mooneyes'i firmaautod on käsitsi maalitud. Jaapani Mooneyes'i ametlik maja-straipija on Hiro "Wildman" Ishii, kes käis seda ala kunagi lausa USA's Ed "Big Daddy" Roth'i juures õppimas.
Wildman tuleb ka veebruaris toimuvale ja viiendat juubelit tähistavale Kustom Kulture Show'le Helsingis.
Mõnus segu modernsest autost ja '70-te truck/van stiilist
Ka see Mooneyes'i töötaja CRX on ilma kleepsudeta, kõik on peale pintseldatud
Kaubavalik poes...
...ja posu choppereid
"Kustomstyle" riidepood (Motomachi, Yokohama), kus müüakse vaid igasuguste kustom kulture brändide valikut.
Pood näeb väljastki asjakohane välja.
Tänavatel jäi silma ka igasugu muid põnevaid aparaate
Toyota GT 2000
Mulle millegipärast väga meeldivad Jaapani politseiautod, need näevad kuidagi lahedad välja. Eriti veel siis kui nad on aktsioonis ja töötavate vilkuritega.
Ei oskagi seletada, et mis see täpselt seal võlub, aga kuidagi põneva väljanägemisega on, eriti just värvikombo ja kirjade stiil ning paigutus.
Käisime seekord ka Yokohama Landmark Tower'i tipus. See on Jaapani kõrguselt teine hoone ning kõrguselt kolmas ehitis. Ülesviiv lift on Jaapani kiireim - 750m minutis. Kõrvad lähevad lukku ja silmad hakkavad kipitama.
Paremal ülanurgas paistavad veidike Tokyo Shibuya jne pilvelõhkujad. Yokohama ja Tokyo vahe on vaid 32km, kuid vahepeal linn otsa ei lõpe, see kõik on üks suur The Greater Tokyo Area.
Tokyos sattusime peale mingile Toyota näitusele, kus lisaks praegu müügisolevatele autodele oli ka mitmeid prototüüpe. Tasuta, astu vaid sisse ja vahi palju jaksad.
See vasakpoolne valge-sinine ufo, Toyota FCV Plus, toodab ise elektrit ning saab seda jagada ka muudele ümbruses olevatele autodele ning majadele. Juhtmevabalt.
2030. on plaanitav tootmise algus.
Selles aparaadis sõidetakse püsti ja juhitakse keha kallutamisega.
Toyota FT-1
Toyota Kikai - tuleviku hotrod?
Tegu peaks olema täiesti uue Toyota Centuryga, kuigi välimuses midagi ertiti muutunud ei ole. Ju siis on endiselt nii hea auto, et pole vaja muuta.
Tegu peaks iseenesest olema Jaapani siseturu ühe prežtiissema autoga.
Jaapani luksusautode turul endiselt nahk liiga popiks saanud ei ole, vana hea riie on endiselt au sees. Huvitaval kombel ka DVD- (tagaistmel) ning kassetimängija.
Hind on ca 102 214€
Yokohamas saab teha lõbusõitu kummalise amfiibbussiga - sõidab kaldalt merre ja teeb lahe peal tiiru. Kõrvalt vaadates tundus küllaltki ebakindel aparaat olevat, tahaks nagu külili minna.
Ju ta ikka samas piisavalt turvaline on, et inimesi sõidutada.
Kustomturism: Yokohama Hot Rod Custom Show 2016Laupäeval on set-up day ning pärast seda õhtul Little Get Together Party. Saadakse kokku, aetakse juttu, õnneloos jne.
Shige Suganuma juhatab sisse:
Human antennaball:
Väike videoklipp näituse ülesseadmisest ja pre-party'l esinenud pundist:
Laupäeva öösel kella ühe ajal toimus veel Tokyos Shibuyas kruiis - lowriderid, hotrodid, kustomid ja overfenderite, airride'i ning M&M's-i kujundustega Lamborghinid segamini.
Kuulsime sellest üritusest kahjuks küll liiga hilja ja ise seekord sinna ei jõudnud, järgmiseks korraks targemad.
See meeldib endale sealse autokultuuri puhul väga, et pole mingit erilist kihistumist, igasugused žanrid käivad koos üritustel ja ka näiteks Lamborghini ning Ferrari omanikud ei karda autosid modifitseerida ja käivad kruiisidel ning kokkutulekutel.
Pühapäev on põhipäev. Uksed avatakse kell 8, kuid järjekord hakkab moodustuma juba seitsmest. Kõik soovivad saada omale head seisukohta näituse nö keskallee kõrval, et ürituse tõmbenumbrite ride-in'i jälgida.
Ise sel korral ei viitsinud sabas nii palju seista ja passisime hoopis väljas saabuvaid sõidukeid.
Asjad lockerisse hoiule ja näitus alaku!
Eelmisel aastal olid HRCS-i peateemaks lowriderid, sel korral aga hotrod'id ja kustomid. Rohkemal või vähemal määral oli muidugi esindatud ka igasuguseid muid suundi - minitruck, muskel, van, stance, lowrider, chopper, bobber, brat jne.
Moonliner:
Ed "Big Daddy" Roth'i legendaarne "Orbitron", mis läks aastakümneid tagasi kaduma ning päästeti Mehhikost mingi sekspoe eest ja on nüüd uuesti taastatud ja täiesti töökorras:
Plakatil on nimi küll kohaliku omapäraga vürtsitatud:
Mitsubishi Debonair
Subaru van "Sunburn"
Toyota Crown'id
Toyopet Crown
'70-s stiilis Corvette
Nissan Gloria
Seinte ääres on palju uniseid tegelasi. Ei imesta ka, sest kõik ärkavad selle ürituse tarbeks suhteliselt vara ning kuigi on tegu ühepäevase näitusega, siis väsitab see ikka väga ära.
Ainuüksi näitusealal kõmpisime edasi-tagasi ringi vahtides ca 8km maha. Vahepeal käid jälle väljas, puhkad ja sööd ning siis sukeldud uuesti näitusele.
Hayabusa Racing - Detroit roots & Japanese soul - sel korral auto veidike muutunud välimusega
Nö "lava taga" õnnestus ühe kohaliku sõbra ja ühtlasi ürituse fotograafi Hiroaki Kageyama (http://thekageblog.blogspot.com) abiga ära näha ka üks oma kauaaegne lemmik Jaapani kustomite seast - Ford Falcon "Pantastic".
Tegu on samuti ühe Mooneyes'i töötaja autoga.
Saali kummaski servas on ca 4 vahekäiku paksult täis riide- ja muu asjakohase kraami müüjaid, käsitöölisi jne.
Mazda
"Salamander"
Nagoyast "Paradise Road" töökoja ning selle omaniku Junichi Shimodaira käe alt tulnud kustomite kohta võib öelda psühhedeelsus kuubis.
"Ultimatum" - alles töös olev aparaat:
Kustomturism: Yokohama Hot Rod Custom Show 2016'70-s streetmachine hullus oma parimal kujul - "Magic Powder"
Hollandist pärit Jevries, kes ehitab lowrider-mudeleid - kõik töötab, hoppin', three-wheelin', custom paint, sädemepilved jne. Ise valab omale rehvid ja veljed ja ehitab muud vajalikud jupid.
Tegin väikse video ka:
Väga äge Ford Pinto, millel mitu stiili segamini - '70-s truck/van ja samas vanakooli lowrider jne
Samuti üks mu lemmikuid kustomeid Jaapanist läbi aegade. Mäletan seda autot piltidelt erinevate modifikatsioonide ja värvidega - eelmine stage oli mattroheline, enne seda beežikas-roosa vms jne.
Autoks on Dodge Dart kuuekümnendate keskpaigast.
Sama auto oma eelmises elus (fotod on võetud netist):
Ning võrdluseks, et milline originaalis välja nägi (pilt samuti netist):
Aus shifter:
Carson top'iga kustom:
Legendaarne kustomiseerija Gene Winfield (89. aastane) oli samuti jälle kohal, seekord oma projektiga "Desert Sunset".
Ca viiekümnendatel hakkas Winfield viljelema sellist värvide-segunemise ja varjutamistega värvistiili.
Kell hakkab saama 17.00 ning otsi tõmmatakse kokku
Kustomturism: Yokohama Hot Rod Custom Show 2016Kuid pidu jätkub veel õues Pacifico nurga peal, kus saab jälgida lahkuvaid osalejaid ja külastajaid:
Filmisin ja lõikasin lahkumisest kokku ka videoklipi.
Alguses kohe kuuleb kerget bosozoku kräunutamist ja siis igasugused muud ümberringi sagivad aparaadid.
Esmaspäeva õhtul oli Mooneyes'i peakorteris veel BBQ-afterparty:
Suur ühispilt Mooneyesi tagahoovil (foto Michael Lichter).
Meie oleme kuskil seal sini-valge triibulise telgi nurga juures.
Eesti esindus lõpupeol - Berit ja Jarmo (foto Hiroaki Kageyama):
Kustomturism: Yokohama Hot Rod Custom Show 2016Jaapanlased on üle mõistuse pedandid, ükskõik mida nad teevad. Sellist põhjalikkust läänemaailmas eriti ei näe. Lisaks tore, et nad natuke teistmoodi asju teevad.
Muidu näpunäiteks, tee selline pildirohke teema järgmine kord viisil kuni 3 pilti per postitus. Siis on ta kergemini avatav ja loetav. Ma ise olen viimasel ajal lausa 1 pilt per postitus kasutanud.
Kustomturism: Yokohama Hot Rod Custom Show 2016Aitäh tagasiside eest!
Peep - sinu Cuba teemast juba vaatasin ka sellist postitamise optsiooni ning sealt tuligi mõte, et äkki peaks seekord siin teema postitama erinevates postitustes.
Ilmselgelt küll ma oma mõttega siiski nii kaugele ei jõudnud, et lausa kolme- või ühekaupa postitada, kuid algus seegi
Kustomturism: Yokohama Hot Rod Custom Show 2016Muide, ma olen 13-14.01 (R-L) Tokyos, ega seal juhuslikult miskit huvitavat ei toimu neil päevadel ? Kuhugi kaugemale pole aega kahjuks minna.
quote:peep: Muide, ma olen 13-14.01 (R-L) Tokyos, ega seal juhuslikult miskit huvitavat ei toimu neil päevadel ? Kuhugi kaugemale pole aega kahjuks minna.
"If your image of Japan is based on the Fast and the Furious: Tokyo Drift, then you won’t be disappointed by this event.
Tokyo Auto Salon 2017 organized by NAPAC is the largest-ever show of custom cars in Japan. If you’re wondering what NAPAC is, it’s the “Nippon Auto Parts Aftermarket Committee”."
Momendil kohe peast muid ei tea, aga hoian igatahes silmad lahti ses osas.
Ahjaa, Tokyos Odaiba tehissaarel ühes suures kaubanduskeskuses on History Garage muuseum. Tasuta.
Kahjuks oli suurem osa remondis sel ajal kui käisime, kuid mälu järgi pidi see remondis olev osa avatama üle-üleeile.
"History Garage", Aomi rongipeatuses. See on täpselt Tokyo suure vaateratta, Daikanransha, kõrval. Soovitan selle ratta peal ka juba käia ja mingis mõttes oleks seda hea teha pimedal ajal,
sest siis ratta pealt on majade vahelt näha ka õhtupimeduses värviline Rainbow Bridge jne. Too vaateratas oli ühel hetkel maailma kõrgeim. Käisime seal peal ära seekord.
Sealsamas on ka see Toyota City Showcase, kust need siin teemas olevad tulevikuautode pildid on pärit.
Hoone keskel õues on nö suur ring-aatrium vms (kui tuled rongi pealt, siis saadki otse sinna), ühel pool Toyota ruum ja siis selle vastas kaubanduskeskuses on History Garage.
Siltidega on kehvasti, aga see on laias laastus nö kaubanduskeskuse koridori lõpus.
Et sinna saada, siis mine Shimbashi peatusesse (suhteliselt nö keskel, Tokyo Stationi suhtelises ligiduses laias laastus) ning sealt otsi üles Yurikamome liin.
Siltidelt leiab ka infoga New Line Yurikamome vms, siltidel abiks ka liini logo, see sinine: https://en.wikipedia.org/wiki/Yurikamome
Tuleb Shimbashi peatusest minna täitsa õue ning siis edasi veel üles, sest see liin sõidab terve tee ca 3-5 korruse kõrgusel. Yurikamomest sõidad Aomi peatusesse ja oledki kohal.
Soovitan soojalt see liin läbi sõita, see ise on juba põnev retk. Läheb üle Rainbow Bridge'i ja lahe jne, koguaeg kõrgel.
Kuna rong sõidab ilma juhita, siis mine täitsa etteotsa, sealt on väga lahe vaade aknast otse ette. Odaiba on täielik tulevikuala ka, kohati on arhitektuuri osas tunne, et oleksid nagu aastas 3000. Ulmekas.
Aomi peatus on mõned peatused pärast seda üht põhilist autoürituste parklat Odaibas. Kui oled Fune-no-kakagukan'i peatuses, siis see parkla ongi täpselt kõrval.
Seal toimuvad Mooneyes'i Street Car Nationals'id ja Hachimaru Meet ja üleüldse terve posu suuri autopidusid.
Kui oled autoga sõitmas Tokyos, siis võid õhtul käia ka Daikoku PA-st (parking area) läbi. Seal peaks ideeliselt igal õhtul keegi või miski olema, eriti ilmselt just reede ja laupäeva õhtuti on see võimalus.
See on ses mõttes väga legendaarne parkla, et asub Wangani ääres - toonase Mid Night Club'i üks peatus- ja kogunemispunkte.
Aga seda ilmselt juhul, kui saad kellegiga kaasa sõita vms, sest Eesti load ei kehti kahjuks Jaapanis. Mõtlesime ise ka, et rendiks auto ja sõidaks Wangani tervenisti läbi jne, kuid asja uurides selgus, et
Eesti pole suutnud Jaapaniga oma lubade osas kokkuleppele jõuda, sest me oleme tolle miskise teise liikluskonventsiooni all vms.
Kui sul aga veel aega on, siis ega tegelikult Yokohamas "Mooneyes Area-1" käimine ei ole liiga kaugel.
Keikyu Line'i mingi rapid rong sõidab Tokyost Yokohamasse päris kiirelt (Shinagawa peatusest 18min). Sel liinil on küll ka tihedamate peatustega ronge, pead lihtsalt vaatama ja kellaaega valima, näiteks Google Mapsi abil.
Aga põhimõtteliselt Tokyost Yokohama Stationisse läheb ca poole tunniga vms ikka ära ning sealt on veel mõned peatused edasi jne. Kui juba nagunii sealkandis oled ja veidike aega käes on, siis soovitan külastada.
Kui tahad minna, siis saad amulle näiteks meil jarmo ätt kustom.ee ja saan sulle täpse juhise anda sinnaminekuks.
Arvestades teekonda ja seda, et seal poes ning poe parklas endas on vahtimist, siis võiks vaba aega olla näiteks ca 2.5-3 tunni ringis, et oleks mugav.
Sa oled küll vist varem käinud Tokyos, aga soovitan ühistranspordisõitudeks omale Pasmo (või Suica) kaardi teha. Saad selle näiteks kohe lennujaamastki automaadist.
Laed mingi summa peale (kahe päeva jaoks ainult Tokyos olles on ilmselt ca 1500-2000jeeni täiesti piisav, ca 16€). Ja Pasmo kaart kehtib 10. aastat ning saad seda seega alati järgmistel kordadel kasutada jälle,
eelmisest korrast allesjäänud raha on ka peal.
Jube mugav on peatuseid otsida Google Maps'i abil. Tihtipeale ütleb isegi rongiplatvormi ära, suuremates peatustes väga abiks info.
Selle jaoks on mugav omale pocket wifi rentida, niimoodi on wifi koguaeg kaasas ja olemas.
Pocket wifi oleks samas hea tellida juba enne, siis saad selle lennujaamast postkontorist kätte ning lahkudes paned lihtsalt kaasapandud ja makstud ümbrikusse ning lased suvalisse postkasti.
Paljud hotellid pakuvad ka seda, võid igaks juhuks enne uurida. Kuid variant ongi laias laastus kas ette tellida või siis hotellist võtta, niisama tänava pealt otseselt seda ei saa liiga kergelt.
Jubin ise on ca nutitelefoni suurune, mahub ilusti taskusse.
Klubisse saamiseks pidi auto olema võimeline sõitma kiiremini kui 250km/h, sest 300km/h oli suht tavaline. Taadid andsid üle 15 minuti järjest mööda Wanganit minna kiirustega üle 320km/h.
Pärast ühte õnnetust bosozoku gängiga läks klubi minutipealt laiali.
"To join the club, which was formed in 1987, was not as easy as the other clubs as it was governed by a series of rules and was far better organized. Additionally, unlike in other groups, the hashiriya (street racer)
car was to be capable of going over 250 km/h (160 mph), as a racing speed of over 300 km/h (190 mph) was common. As new members are regarded as apprentices for one year, they were required to attend all
the meetings.[1] Only 10% of these drivers would qualify for full membership and they would have to leave if they posed a danger to other motorists and to other members.
The high standard of the drivers made it difficult for the police to catch them, as police cars of the era were limited to 180 km/h (110 mph), a legal requirement set forth by the 1977
Japanese Automotive Gentleman's Agreement, and thus the police cars couldn't catch cars that were driving 180 km/h or faster.
As full-fledged members' cars were capable of performing over 320 km/h (200 mph), the cars were usually boasting over 400–600 bhp, in order to maintain a 350km/h speed through the Wangan straight stretch
for well over 15 minutes at a time."
Krt, ma olen vist ikka suhteliselt obsessed Jaapani autokultuuri suhtes
Päris rängalt pikk postitus tuli ka.
Kustomturism: Yokohama Hot Rod Custom Show 2016Et nädalavahetusel ka midagi vaadata oleks, siis sättisin ka teise satsi pilte valmis.
Nagu siin ühes postis mainitud, siis käisime ühtlasi ka History Garage muuseumis, mis asus kohe tolle Toyota City Showcase'i vastas, teisel pool kaubanduskeskuse pikka koridori.
Paraku küll just sel hetkel oli suurem osa remondis, kuid ka avatud osas nägi midagi ikka.
Toyota GT-st veel - olin seda autot varem näinud ainult James Bondi filmis ja piltidel ja nüüd järsku õnnestus ühe nädala jooksul näha kolme erinevat.
Üks siis sõitis mööda Yokohama tänavatel, üks siin muuseumis ja üks tuleb veel hiljem näitusepiltidel.
Kustomturism: Yokohama Hot Rod Custom Show 2016Ja tagasi põhiürituse teemasse. Palju pilte autodest, mis enne jäid postitamata ning mõned ka varasematest, kuid teise nurga alt vms.
Numbritest ka veidi:
sel aastal oli üritusel 25. sünnipäev.
Külastajaid oli 16 000, neist umbes 900 väljastpoolt Jaapanit (suur osa USAst ja Austraaliast, aga ka Saksamaa, Prantsusmaa, Tai, Indoneesia, Malaisia, Soome, Rootsi jne.
Viimased kaks aastat muidugi ka Eesti )
Autosid 300
Mootorrattaid 650
310 kohalikku ja 50 rahvusvahelist müügiletti
50 pinstraipijat
Mudelautosid 40
Auhindu 101
Lahe, et ragtop on kastikattel. Eelmise satsi piltidel oleval "Coolmint" Toyotal samamoodi.