Poster |
Message |
newton Moderator |
reedeöised vaidlused USA autode teemal
Reede õhtul moodustus Tapal selline pisut ehk lärmakas aga üpris lõbus seltskond, kus sai palju vaieldud erinevatel peamiselt Moparit puudutavadel teemadel.
1) Kas Mopar tegi 70-ndatel 400 CID mootorit? Jah, http://www.allpar.com/mopar/383.html räägib pikalt Mopari big-blockidest.
2) '68-'70 318 CID Road Runner? Vähetõenäoline - kuni '71 oli base engine 383, seda infi leiab igalt poolt netist, nt. http://www.allpar.com/model/roadrunner.html 318 tuli alles '73. Kuigi see ilmselt ei välista täielikult mingit downgrade'i, siis inimene kes sellist asja väidab, peaks küll innuga tõestama, et auto on orig. Road Runner ja mitte näiteks mootoriswap või mingi muu B-body.
3) '70 Superbird Convertible? Väga ebatõenäoline Raske on tõestada millegi mitteeksisteerimist, aga niipalju kui mina midagi lugenud olen, pole ma sellisest asjast kunagi kuulnud. Kui google'ist sellist asja otsida, tuleb ette ntx see leht: http://www.andysmusclecars.com/70rr
kus keegi ehitab ise klooni: 'a car I believe Mopar should have built, A Superbird convertible'. Teine tulemustes välgatav tekst on: 'The Superbird convertible is a "what-if" clone'. Arvestades, milleks Superbird mõeldud oli, oleks suht veider, kui tehas sellest lahtise versiooni oleks teinud. Samas prototüüpe ehitatakse igasuguseid, kui selline auto päriselt tõestatavalt olemas oleks, oleks see vist kõige väärtuslikum muskelautoajastu Mopar üldse...
Lühidalt oli juttu ka sellest, millal USAs esimesed turboautod välja tulid. Mingist varasemast eksootikast ei tea, aga 1962 oli esimene vist (üllatus-üllatus) Oldsmobile oma 215 Jetfire mootoriga:
http://www.ucalgary.ca/~csimpson/Articles/JetFire.html
http://www.442.com/oldsfaq/ofjet.htm
Samal aastal tuli välja ka Corvair Monza turbo: http://www.corvaircorsa.com/vance.html
Selle artikli väitel oli need üldse maailma esimesed turboülelaadimisega sõiduautod. Siin ka üks hea artikkel turbo ajaloost: http://www.nhrasportcompact.com/2002/news/042501.html |
01.06.2003 at 13:05 |
Last edited 01.06.2003 at 13:06 by newton (Moderator)
|
newton Moderator |
reedeöised vaidlused USA autode teemal
Tuli veel meelde, et PlyVal väitis, et '64 Barracuda oli esimene muskelauto ja et seda esitleti varem kui '64 GTO'd.
Kuigi '64 Barracuda võib pretendeerida esimese poniauto tiitlile (esitletud 2.04.64 vs. Mustang 17.04.64), siis 60-ndate mõistes polnud tegemist siiski päriselt muskelautoga ja GTO ilmumine oli ka oluliselt varem, oktoobris 1963, nagu võib lugeda selle artikli eelviimasest lõigust: http://www.cardesignnews.com/news/2002/020621pontiac-gto/
Mitte, et me mingi sügava tõeni siin jõuaks, aga lihtsalt äärmiselt meeldiv oli olla seltskonnas, kus selline vaidlus üldse tekkida sai |
01.06.2003 at 13:21 |
|
Olds |
reedeöised vaidlused USA autode teemal
newton- see-eest oli lõbus seda vaidlust kõrvalt vaadata või kuidas
____________________________
Premium Performance - Ameerika autode varuosad,remont,race osad & custom mootorite ehitus
Tim McAmis ametlik partner
COMP Performance Group brändide ametlik ainumaaletooja baltikumis |
02.06.2003 at 07:24 |
|
Jutulind |
reedeöised vaidlused USA autode teemal
newton- see-eest oli lõbus seda vaidlust kõrvalt vaadata või kuidas
____________________________
Team OUTLAW
'80 Jeep Wagoneer 258 cid R6 4 spd manual
'79 Jeep Wagoneer 360 cid V8 TH400
'06 Fiat Panda 4x4 |
02.06.2003 at 08:39 |
|
Fire |
reedeöised vaidlused USA autode teemal
Krt. Jutulind selle eest sa järgmine kord kellegi käest muhu saad
To Newton: leidsin selle artikli ülesse, ikkagi väidavad mehed et on 3 tükki tehtud, saadan homme ka sulle artikil pildina, äkki saad siia üles ripputada.
____________________________
I don´t care how much horsepower the newest Corvette wonders put forth, they still don´t shake the earth.
Corvette ´81
Bronco ´86
Town Car ´97 |
02.06.2003 at 13:32 |
|
Olds |
reedeöised vaidlused USA autode teemal
quote: Jutulind: newton- see-eest oli lõbus seda vaidlust kõrvalt vaadata või kuidas
Snake, krt Sind võtaks Pärnus saad kolakat
____________________________
Premium Performance - Ameerika autode varuosad,remont,race osad & custom mootorite ehitus
Tim McAmis ametlik partner
COMP Performance Group brändide ametlik ainumaaletooja baltikumis |
03.06.2003 at 12:10 |
|
Kentzz |
reedeöised vaidlused USA autode teemal
Sellest vaidlusest oli päris palju ka filmilindil kuid mõningaste inimeste tungival palvel lindistasin hommikul kõik üle.Hetkel mõtlen küll selle peale kahjuga kuna oleks vähemalt saand vadata ja vähe ehk ka naerda. |
03.06.2003 at 14:50 |
|
PlyVal64 |
reedeöised vaidlused USA autode teemal
Newton, too muskelauto ja ponycar on siiski suht segased mõisted siiani. Musklites olid paljud autod enne GTO ilmumist, samades mõõtudes ja kaaludes autod olid kuni 425bhp. Aga see polegi tegelikult ju nii oluline, ühed kuradima head autod on nad kõik
Ponycar mõiste tuli Mustangist, kuid Barra oli enne teda. Vahe vaid selles, et 64`Valiant Signet 200 Barracuda oli Valiandi noortele suunatud erimudel, mitte omaette mudel(options-pakett, nagu 63`GTO). 65`Barra juba omaette mudel, väikeste muudatustega. Kuid põhimõtteliselt sai siiski Mustang kogu võidujooksule aluseks, lihtsalt nii hea oli toode kui promo. Disainilt(minu silmis) polnud Stangil mitte midagi Barra kustumatule küljejoonele vastu panna. Lisaks oli Barra maailma esimesele "ponile" ju veel ka esimene nii suure tagaklaasiga sõiduk.
Ahjaa, üks "esimene" tuleb veel meelde: Pobeda oli esimene nii suure ühes tükis stantsitud katusega auto maailmas.
Veel linke Barracuda ajaloost
Üks 65`170CID isend
EarlyCuda |
03.06.2003 at 15:23 |
Last edited 03.06.2003 at 15:55 by PlyVal64
|
newton Moderator |
reedeöised vaidlused USA autode teemal
Nõus PlyVal'iga kokku leppima, et head autod on nad kõik Vana teemat kergitan seepärast, et tahaks ikkagi lahtise Superbirdi asjus selgusele jõuda. Fire, kui saad, palun pista see skänn meili, siiani pole minuni midagi jõudnud. martin@tqhq.ee |
12.06.2003 at 12:07 |
|
|