» muskelautod » teed rajades - 60-ndate väikeautod

 
»Sissejuhatus
»1960
»1961
 
»1962
»1963
»1964
 
  Sissejuhatus
  Lühiülevaade sellest, kuidas USA suured autotootjad pärast II Maailmasõda esmakordselt hakkasid väikeautodele mõtlema, siis oma kavadest loobusid ning alles kümmekond aastat hiljem importautode sunnil asja uuesti tõsiselt käsile võtsid.
  » Vaata lähemalt...
   
  1960
  Koos uue aastakümne algusega näevad ilmavalgust GM-i, Fordi ja Mopari esimesed uued väikeautod - igaüks oma looja nägu ja teistest täiesti erinev. Kes tabas kõige paremini ostjate hetke-eelistusi ja kes sai aru, et väike auto ei pea tegelikult olema igav auto?
  » Vaata lähemalt...
   
  1961
  Jõuülekanne nagu kõige uuenduslikumal Porschel või uusimal Corvette'il; mootor, mis püsis tootmises üle neljakümne aasta ja mille edasiarendus võitis kaks F1-meistritiitlit - sellise varustusega võivad muuhulgas uhkustada mõned 1961. aasta USA väikeautod.
  » Vaata lähemalt...
   
  1962
  Mopar ja Ford panustavad sportlikkusele, GM aga on sunnitud tõdema, et tema väikeautod pole küllalt harilikud. Uuendusjulgus pole siiski kuhugi kadunud ja kahest Ameerika väikeautost saavad maailma esimesed turbomootoriga sõiduautod.
  » Vaata lähemalt...
   
  1963
  Kerge sportlikkus asendub järjest tõsisema kapotialuse muskliga - kui eurooplasi harjutatakse alustuseks ralli-Falconite 260 CID V8 kõla ja kiirusega, siis USA-s möirgavad 7-liitrised Pontiacid üle ja mööda peaaegu kõigest, mida konkurentidel on välja panna.
  » Vaata lähemalt...
   
  1964
  Väikeautod näitasid Detroitile, mida rahvas tahab - põnevust, sõidurõõmu ja võimsust käepärase suuruse ja hinnaga pakendis. Just nende soovide täitmiseks sünnib kaks uut autoklassi, mis võlgnevad oma olemasolu eelkõige 60-ndate alguse väikeautodele.
  » Vaata lähemalt...
   
 
 
muskelautod | kiirendusvõistlused | tehnika | üritused | autoesitlused | foorum | sõnastik | kalkulaatorid
tqhq'st | sisukaart | e-mail
© tqhq.ee 2000 - 2017. Loe meie materjalide linkimisest ja kopeerimisest.