register | account recovery | profile | help / abiinfo | search
show today's posts | mark all read
ukraina
tqhq.ee foorum : Hooldus ja remont : Klapikaane all paks kohvikarva möga, milles küsimus?   1 2  
Poster Message
Jarmo
  
Klapikaane all paks kohvikarva möga, milles küsimus?
Et siis:

täna õli jurde valama hakates avastasin õlikorgi alt paksu heleda kohvi värvi möga. Sisse kiigates paistis seda ka seal mujal olevat, kaane all elik siis mootori sees.

Et milles siis võib mure olla ja mis rohtu selle vastu on?

Vabandan ka ette, kuna tegu ei ole US tüüpi autoga, kuid siiski väärikas sõiduriist mida siin ka mõnedelgi hobiautoks.
Volvo Amazon ja mootor on B20 (2.0).

Ette tänades,

MurelikChopper



____________________________
Dodge Aspen 1980 "Air Morse One"
http://www.diskustommagazine.com - Diskustom Magazine
http://www.kustom.ee - One Eyed Morse Kustoms pinstraibid | sildimeisterdamine | custom paint
06.01.2005 at 15:01
Vanaisa
  
Moderator
Klapikaane all paks kohvikarva möga, milles küsimus?
Vaata, kas õli on karteris ka emulsiooniks muutunud (vesi sees).
Võib juhtuda ka sellest, et autoga harva sõidetud ja niiskus lihtsalt korgi all sellist möga tekitanud.

____________________________
“The problem with socialism is that you eventually run out of other people's money.”
06.01.2005 at 15:08
PlyVal64
Klapikaane all paks kohvikarva möga, milles küsimus?
Niiskus. Aja mootor soojaks, lase vana õli välja, pane õlikoguse jagu diislit sisse, lase 30-40 sekundit käia, lase diisel välja. Pane uus filter ja õli, ning vaata kuu aja pärast. Suure külmaga on tekkinud kaane alla härmatis - see tekitabki emulsiooni.
06.01.2005 at 15:19
kenu
Klapikaane all paks kohvikarva möga, milles küsimus?
No vesi vast ikka karteris pole.

Eks see ikka kondensvesi ole.
Aitab kvaliteetsem õli, radiaatori ette /kapotikaanealla soojendusmatt ja lühisõitudel suuremate pöörete arendamine

Niiskete ja jahedate ilmadega lühisõitudega õli ei saa normaalset töötemperatuuri ja karterigaasides olev vesi sadestub klapikambrikaane peale
06.01.2005 at 15:23
Jarmo
  
Klapikaane all paks kohvikarva möga, milles küsimus?
Ahhaa.
Noh, iseenesest on auto igapäevasõidus. Kuigi jah, lühisõite on ikka pidevalt. Enne seda kui ma ta detsembri alguses ostsin, oli seisnud üle poole aasta.
Igatahes aitäh vastuste eest. Ply, proovin Sinu pakut variandi läbi mingi hetk.
Lihtsalt väike paanika tekkis, esmakordselt sellise vaatepildiga kokku sattusin.

____________________________
Dodge Aspen 1980 "Air Morse One"
http://www.diskustommagazine.com - Diskustom Magazine
http://www.kustom.ee - One Eyed Morse Kustoms pinstraibid | sildimeisterdamine | custom paint
06.01.2005 at 15:54
LaSa
 
Moderator
Klapikaane all paks kohvikarva möga, milles küsimus?
quote:
PlyVal64: Niiskus. Aja mootor soojaks, lase vana õli välja, pane õlikoguse jagu diislit sisse, lase 30-40 sekundit käia, lase diisel välja.
See skeem toimib hästi, tegin enda 4paugutajale samamoodi sisepesu (kahh Ply nõuande järgi:)).
Mootorit pöördesse lasta ei tohi loomulikult!
06.01.2005 at 16:58
TTUUL
Klapikaane all paks kohvikarva möga, milles küsimus?
Kogemus ammusest ajast Volga ja Mosse mootoritega. Tehnoloogia oli sarnane, ainult töösoojale mootorile valasin pesuks sisse 50/50 ( mootori õli/diisel ) ja lasin kohpeal ca. 5 min tuksuda. Ei tekkinund mingeid anomaaljaid.
06.01.2005 at 17:26
Jarmo
  
Klapikaane all paks kohvikarva möga, milles küsimus?
Pikk ots tegi ka head. Mögin kadunud.
Aga puhastus oleks ikkagi kasulik ette võtta.
Mingid asjad on ka need nö puhastusõlid? Mida need endast kujutavad ja kas on ka head? Või on siiski see diislivariant parem?

____________________________
Dodge Aspen 1980 "Air Morse One"
http://www.diskustommagazine.com - Diskustom Magazine
http://www.kustom.ee - One Eyed Morse Kustoms pinstraibid | sildimeisterdamine | custom paint
07.01.2005 at 22:38
Ragnar
Klapikaane all paks kohvikarva möga, milles küsimus?
Minul igaljuhul ei soovitatud nii vanal autol (oli siis B20 ´71 aastast) mootori sisepesu teha. Pärast võtab õli samapalju kui kütust.
Ma peseks lihtsalt puhta mineraalõliga. Vahetaks ~3X iga ~1000km tagant, näiteks...
07.01.2005 at 22:57 Last edited 07.01.2005 at 22:57 by Ragnar
Jarmo
  
Klapikaane all paks kohvikarva möga, milles küsimus?
Ragnar, ma nüüd ei saand Su postist päris õigesti vist aru...
Et iga tuhande kildi tagant ostan 3 täit õli ja pesen sellega ja siis lasen veel neljanda portsu sisse ning sõidan 1000 kilti ja kordan sama?

____________________________
Dodge Aspen 1980 "Air Morse One"
http://www.diskustommagazine.com - Diskustom Magazine
http://www.kustom.ee - One Eyed Morse Kustoms pinstraibid | sildimeisterdamine | custom paint
07.01.2005 at 23:01
Ragnar
Klapikaane all paks kohvikarva möga, milles küsimus?
quote:
chopper: Ragnar, ma nüüd ei saand Su postist päris õigesti vist aru...
Et iga tuhande kildi tagant ostan 3 täit õli ja pesen sellega ja siis lasen veel neljanda portsu sisse ning sõidan 1000 kilti ja kordan sama?
Ehk, vahetad õli tihedamini - 5k km asemel iga 1k km tagant.
07.01.2005 at 00:22 Last edited 07.01.2005 at 00:23 by Ragnar
Jarmo
  
Klapikaane all paks kohvikarva möga, milles küsimus?
Ma nüüd kerge piinlikkusega tunnistan, et olen vist asjadest valesti aru saanud, kui üldse.

Aga siis uus küsimus:

et kuidas üldse hooldada nii vana mootorit? Kui tihti, millega ja need kõik muud asjad....
Hakates nüüd mõtlema, et iga tuhande km tagant teha pesu ja õli vahetada, siis peaksin kuus umbes poolteist korda õlivahetust tegema...

____________________________
Dodge Aspen 1980 "Air Morse One"
http://www.diskustommagazine.com - Diskustom Magazine
http://www.kustom.ee - One Eyed Morse Kustoms pinstraibid | sildimeisterdamine | custom paint
08.01.2005 at 13:50
PlyVal64
Klapikaane all paks kohvikarva möga, milles küsimus?
Ragnar, ei võta pestud mootor grammigi rohkem õli, mis jutt see on? Ma olen ennevanasti neid mootoreid seest isegi hambaharjaga pestnud, mingit jama ei ole. Lahutand neljaks suureks osaks(karterikaas, plokk, plokikaas ja klapikambrikaas) ja lihtsalt puhtaks pestnud. Seejuures ühele Saabi mootorile tegin nalja pärast keevavee survepesu ja väga hea sai. Monza ja Ply mootori pesin hiljem Autobussikoondises samamoodi. Lihtsalt tuleb kohe mootor kokku panna ja talle õli sisse valada, et korrosiooni ei tekiks. Puhas mootor on puhas mootor, see on fakt.
Pole mootoripesu halvasti mõjubud eiu M408, M412, Saab 2,0 vana ja ka H, GM2,5R4, Mopar slant6, Volvo B21 ja B23, Opel 1,3, 1,8i ja 2,0 mootorile. Pooled neist lihtsalt lahti võetud, pooled diisliga pestud. Diisliga oleme puhastanud ka bemmide mootoreid, suurim oli too 3,2 7-seerialt. Ainus asi, mis võib peale pesemist tulla, on klapisääretihendite vahetuse vajadus. Diisel peseb sealt pealt sitatornikese maha ja õli mahub jälle kord mööda säärt voolama.
Ply@hakkab kohe varsi jälle ühe Volvo B21 mootorit pesema:D
08.01.2005 at 14:50
Ragnar
Klapikaane all paks kohvikarva möga, milles küsimus?
Ausalt öeldes ei ole mul nii vanade mootorite sisepesuga kogemust olnud. Lihtsalt tol hetkel ei soovitatud ühes teeninduses seda teha (samuti olin kogenumatega sel teemal pikemalt vestelnud), riskida ka ei raatsinud, oli igapäevasõiduk ikkagi.
Samas isegi klapisaaretihendite vahetamine oleks paksu jama tol korral tekitanud.
08.01.2005 at 18:47 Last edited 08.01.2005 at 18:49 by Ragnar
hulgus
Klapikaane all paks kohvikarva möga, milles küsimus?
ainus pesu mida julgeks 100% soovitada on mootoriõliga pesu.
Ise paar korda äsjasoetatud kasutatud masinatel (ainult diislid) pliidil potiga (odava mineraal) õli kuumaks ajanud, kuumal mootoril õli välja, UUS filter (59 eek ainult) sisse ja tunnike sõitu/tööd, õli välja, jälle uus filter ja olemas.
Õli püsis 300 tkm sõitnud diislil läbipaistev järgmise vahetuseni.
Igasugu pesuõlid, diiselkütused jms soovitaks igaljuhul kaugemale hoida turboga mootoritest. Pesuõli annab head effekt,i aga turbolaagrid said põntsu ja 1000 km peale pesu oli turbo jahe.
08.01.2005 at 19:38
Astro SS
Klapikaane all paks kohvikarva möga, milles küsimus?
quote:
hulgus: ainus pesu mida julgeks 100% soovitada on mootoriõliga pesu.
Ise paar korda äsjasoetatud kasutatud masinatel (ainult diislid) pliidil potiga (odava mineraal) õli kuumaks ajanud, kuumal mootoril õli välja, UUS filter (59 eek ainult) sisse ja tunnike sõitu/tööd, õli välja, jälle uus filter ja olemas.
Õli püsis 300 tkm sõitnud diislil läbipaistev järgmise vahetuseni.
Igasugu pesuõlid, diiselkütused jms soovitaks igaljuhul kaugemale hoida turboga mootoritest. Pesuõli annab head effekt,i aga turbolaagrid said põntsu ja 1000 km peale pesu oli turbo jahe.

Ma kahtlen sinu jutus. :bs



____________________________
Probleemid algavad kui on liiga palju toredaid mõtteid...
08.01.2005 at 20:37
vvt
  
Klapikaane all paks kohvikarva möga, milles küsimus?
Kõige parem meetod igasugu "läbipesudest" hoidumiseks on õigeagselt õli vahetada ja korralikku õli kasutada. Must masuut mootoris on kas omaniku laiskus/hoolimatus või kõva kõhutuulega mootor. Mõlemal juhul pole pesust eriti abi - enne põhjus likvideerida.

Äärmisel juhul üks engine flush sisse enne vahetust ja mootor soojaks. Ülejäänu on rohkemal või vähemal määral ilma erilise efektita soolapuhumine - ei pese see "kuum odav mineraal ega diiselkütus sadestusi maha, pigem ajab kuskilt mingi p*sa lahti ja teeb asja hullemaks.

____________________________
Powered by BBB
Life begins @ 7500 rpm
08.01.2005 at 21:53
Astro SS
Klapikaane all paks kohvikarva möga, milles küsimus?
quote:
vvt: Kõige parem meetod igasugu "läbipesudest" hoidumiseks on õigeagselt õli vahetada ja korralikku õli kasutada. Must masuut mootoris on kas omaniku laiskus/hoolimatus või kõva kõhutuulega mootor. Mõlemal juhul pole pesust eriti abi - enne põhjus likvideerida.
Äärmisel juhul üks engine flush sisse enne vahetust ja mootor soojaks. Ülejäänu on rohkemal või vähemal määral ilma erilise efektita soolapuhumine - ei pese see "kuum odav mineraal ega diiselkütus sadestusi maha, pigem ajab kuskilt mingi p*sa lahti ja teeb asja hullemaks.

See kehtib ainul bensiinil töötavate mootorite kohta.


____________________________
Probleemid algavad kui on liiga palju toredaid mõtteid...
08.01.2005 at 21:56
hulgus
Klapikaane all paks kohvikarva möga, milles küsimus?
quote:

Ma kahtlen sinu jutus. :bs


Ära kahtle, tule vaata (tartu). auto siis toyota lc, (sry et siin foorumis), mootor tehase konditsioonis ja õlivahetusvälp 5-7000! (õli veoka Mobil poolsünt)
Läbipaistvuse all siis mõeldud vardal olevat mustrit, mis selgelt läbi paistab, st. ole diislile omaselt "süsi".
Peale teist vahetust jäi pesu tegemata ja õli on selgelt tumedam kuid paistab veel läbi.
Et asi teemast väga mööda ei läheks siis "möga" pärast õlikorgi all, ei ole veel vaja muretseda, aga kui juba klapi kaane all, siis jah, karterituulutused, lekked blokki, jms vaja üle vaadata.

õli puhtus ja määrimisomadused ei ole 1:1 suhtes, st s..t õli ei pruugigi määrduda ja heade pesuomadustega õli ei ole veel heade määrimisomadustega

a, kokku oma tosin diiselmasinat pikemalt pidanud.
08.01.2005 at 22:16
Astro SS
Klapikaane all paks kohvikarva möga, milles küsimus?
Ma ei viitsi vaielda,kuigi võiksin .

vanasõna ütleb : kui targem annab järele ,siis nõrgem jääb ellu :D

____________________________
Probleemid algavad kui on liiga palju toredaid mõtteid...
09.01.2005 at 10:59 Last edited 09.01.2005 at 11:00 by Astro SS
Jarmo
  
Klapikaane all paks kohvikarva möga, milles küsimus?
Siinkohal ma kordan end.

quote:
chopper:
Aga siis uus küsimus:

et kuidas üldse hooldada nii vana mootorit? Kui tihti, millega ja need kõik muud asjad....
Hakates nüüd mõtlema, et iga tuhande km tagant teha pesu ja õli vahetada, siis peaksin kuus umbes poolteist korda õlivahetust tegema...

Et siis kas tõesti on vajalik nii tihti seda teha jne ja üldse?

____________________________
Dodge Aspen 1980 "Air Morse One"
http://www.diskustommagazine.com - Diskustom Magazine
http://www.kustom.ee - One Eyed Morse Kustoms pinstraibid | sildimeisterdamine | custom paint
09.01.2005 at 13:25 Last edited 09.01.2005 at 13:26 by Jarmo
Ragnar
Klapikaane all paks kohvikarva möga, milles küsimus?
Ajutiselt kord kuus õli vahetada pole teab mis väga suur kulu ega võta aega. Oma näppe pole mõtet sellise liigutusega õliseks teha - võtab 4X rohkem aega ja vaeva ning odavam ei tule.

Väga lahe koht on Tõstur oü Õle tn. ja Härjapea tn. nurgal. Alati on neil aega kohe ette võtta, teevad kiirelt ning läheb ( ma usun mineraali puhul) kokku ~paarsada krooni maksma.
09.01.2005 at 16:18 Last edited 09.01.2005 at 16:19 by Ragnar
anti
 
Klapikaane all paks kohvikarva möga, milles küsimus?
Vaatamata eelnevatele regulaarsetele õlivahetustele Valvoline Maxlif'iga (mis pidavat ikkagi paksuks minema -30C-ga) on külmad ilmad karterituulutuse nii umbe ajanud margariinisarnase ollusega, et vaja oleks mootori sisepesu korralikku. Erinevatest allikatest palju tuju huvitavaks tegevaid teooriaid tulnud, kas on kellelgi midagi asjalikku lisada- hea oleks kui isiklik kogemus toetaks. Kas siis:
1) Mitu korda sobiva mineraalõliga ca 1000 km sõita ja lihtsalt vahetada ja vahetada?
2) Punkt 1 aga loputusaine ka veel iga kord enne vahetust sisse.
2) Panna hetkel mingi tunnustatud tootja loputusaine enne õlivahetust sisse sisse ja siis korralik vedelam täissünteetiline õli sisse?
3) Riskida mootori eluga ja kasutada ekstreemseid võtteid, nt diisel mootorisse ja natuke ringi ajada...
4) Kas keegi on kasutanud mingeid spetsiaalseid mootori sisepesuks pakutavaid õlisid või vedelikke? Ainukesena otsing näitab Stokkeri valikus. On see üldse automootorile?

Jne.
06.02.2006 at 08:28
jaak
 
Klapikaane all paks kohvikarva möga, milles küsimus?
MaxLife 10W-40 on väärt kraam. Kasutan seda oma 4.2D Patrolis. Alguses, kui auto soetasin sõi natuke õli (2L 7000km peale). Praegu vahetan õli iga 5000km tagant ja praeguseks (8 korda õlivaehetusi) ei võta mootor õli, on ilusti seest puhas ja ka õlisurve on selle MaxLifega tsipa kõrgem. Talvel käivitub kergelt. Seega soovitan vanale mootorile küll seda õli.
06.02.2006 at 21:30
Vanapagan
 
Klapikaane all paks kohvikarva möga, milles küsimus?
Paksust kohvikarva mögast tuleks kiiresti vabaneda. Kui see jääb külma ilmaga karteri tuulutus torudesse siis hommikuks on ta ära külmunud ja karterituulutus umbes. Kui siis mootor käima panna juhtub niisugune toredus et tuulutus gaasidel ei ole kuhugi mujale minna kui koos väntvõlli otsa tihenditega välja. Minuteada ei ole diiselkütusel nii häid määrimisomadusi et võiks ainult sellega mootorit käia lasta ja ei ole tal ka nii häid pesemis omadusi et poole minutiga mootori ära puhastaks. Mootori pesemiseks on ikka kindlam kasutada selleks ette nähtud keemiat, eriti kui on tegemist veel vana mootoriga millel saaled enam kindlasti kõige paremad ei ole.
07.02.2006 at 07:41
tqhq.ee foorum : Hooldus ja remont : Klapikaane all paks kohvikarva möga, milles küsimus?   1 2  
Log in:
Account recovery
 
muskelautod | kiirendusvõistlused | tehnika | üritused | autoesitlused | foorum | sõnastik | kalkulaatorid
tqhq'st | sisukaart | e-mail
© tqhq.ee 2000 - 2024. Loe meie materjalide linkimisest ja kopeerimisest.