register | account recovery | profile | help / abiinfo | search
show today's posts | mark all read
ukraina
tqhq.ee foorum : Hooldus ja remont : Mootori remont II   1 2  
Poster Message
max
Mootori remont II
Teen uue topic'u.

1) Kas kellelgi oleks laenata SBC remondi raamatut?

2) Kuidas mootori õlist-tolmust-mudast enne remontimist puhtaks saab?
10.03.2002 at 21:58
rustang
  
Moderator
Mootori remont II
quote:
max wrote:
2) Kuidas mootori õlist-tolmust-mudast enne remontimist puhtaks saab?
Mina kasutasin survepesurit ja mingit mootoripesu keemiat. Toppisin avaused kinni, et vesi mootorisse ei satuks.
10.03.2002 at 22:08
max
Mootori remont II
Selge, ma just vaatasin, et millega ma need pistikud ja avaused ära kaitsen... Kodus on seda vist ilge piin teha, kuna pesu tulemusena tekib mingi suur hulk masuudist vett, mida päris koduõue ei taha maha lasta...
10.03.2002 at 22:11
LaSa
 
Moderator
Mootori remont II
mina tegin nii, et pesin suure õli & saasta mootoripealt tavalise benaga maha, kuna survekat pold käepärast & ei olnud kuskil kohta ka kus seda õlisodi lasta. Peamiselt siis mingi vanni kohal & igasugused pintslid-harjad abiks. Sellise meetodi miinuseks on mudugi suur ajakulu, bensukaif :) ja järgi jääb lõpuks ikkagi õli & saastane bensiin (see sai lihtsalt sealsamas vannis pärast põlema pandud -> tulemuseks rahulik tuhk:)) Eeliseks on see, et pesuvahend on odav (mida läheb ikka.. jah, päris palju) ning ei teki ümbruskonna läbustamist õlisaastaga. Siseruumides kasutamiseks seda meetodit mudugi ei soovita.. &(

[Edited by LaSa on 10.03.2002 at 21:40 GMT]
10.03.2002 at 22:39
jyrki
Mootori remont II
Although not chevy specific, here are some very thorough instructions on how to do a rebuild. Follow these, and there is no chance of anything going wrong:
http://www.moparts.org/~carl/captain/ber.htm
11.03.2002 at 10:11
camsist
 
Mootori remont II
Puhastamiseks vii kuhugi auto pesulasse, minu käest küsiti mingi 125.- rubla tüüp mässas, möllas üleni sitane aga mootor päris puhtaks sai (keemia+surve). Raamatut võin müüa pakkuda, kuskil 280.- eest.
11.03.2002 at 10:15
max
Mootori remont II
Mootor ju garaazhi põrandal, PITA teha kuhugi transama hakata... Püüan siis vist ikka kuhugi vanni tõsta ja pena/keemiaga vaikselt nühkima hakata... Saab odava kaifi &( kah veel pealekauba ;)

Tnx, jyrki!

[Edited by max on 11.03.2002 at 11:06 GMT]
11.03.2002 at 12:06
jyrki
Mootori remont II
Thank Carl who must have a hurting head and forefinger after writing all that stuff down!
11.03.2002 at 12:12
partel
  
Mootori remont II
Max, kinkisin oma Lingenfelteri raamatu garaazhirahvale, aga see oli rohkem üldinfo, mitte remoraamat.

FYI Max, Jyrki has fresh memories of building SBC :)
11.03.2002 at 12:19
rustang
  
Moderator
Mootori remont II
quote:
max wrote:
Püüan siis vist ikka kuhugi vanni tõsta ja pena/keemiaga vaikselt nühkima hakata...
Bena asemel võiks kasutada petrooleumi või näiteks tavalist grilli syytevedelikku, (ei ole nii haisev ja plahvatusohtlik) ja puhastamiseks lyhikeseks lõigatud pintslit. Viimase rasvakihi saab hästi maha mingi "brake cleaner spray" tyypi asjaga. Kõige vastikum on see paks liiva-õli kängar, selle vastu ikka survepesu parim aga saab vannis kah.
11.03.2002 at 12:36
jyrki
Mootori remont II
Yes, actually installed it yesterday! SBC is a very easy engine to rebuild, there is nothing special in there. Just have to remember to reinstall all the oil galley plugs and the oil pump drive shaft! The aftermarket ones can only be installed from underside.
11.03.2002 at 12:58
madis
Mootori remont II
Max, ma ei ole mootorit remond aga puhastamise koha pealt arvan, et lihtsam on see kuhugi transada ja lasta teha. Mina massasin oma sitaste pidurisadulatega mitu tundi, mis siis veel mootorist raakida ! Benahais teeb peaga lahedaid asju, nt paneb valutama.
11.03.2002 at 14:45
max
Mootori remont II
no eks vaatab siis järgmisel-ülejärgmisel nädalavahetusel, mis saama hakkab - ehk tuleb motivatsioon tagasi... :) Enne tuleb murdunud võtmete asemele uued osta.

Btw, kunagi oli mingi arutelu mingi koha/kaupluse üle, kust norm hinnaga häid riistu saada, mis pleiss see oli?

[Edited by max on 11.03.2002 at 15:56 GMT]
11.03.2002 at 16:55
madis
Mootori remont II
Otsi, kes muub SANDVIKi votmeid, need on vaga soodsad. Mul on komplekt mitu aastat vastu pidanud, kusjuures olen pisikesi votmeid isegi toruga vagistaud.
Igaljuhul, vaata et oleks kroom-vanaadium, sest drop forged on moeldud ainult votmehoidjateks.
Palju tooriistu on Laki tn. ja suht suur valik on Toostuse 47 poes Hedriks (soodsam IMHO). Poode on muidugi veel.
11.03.2002 at 18:47
reimo
Mootori remont II
Lakist (stokker) saad kindlalt korraliku, kui $$$ jätkub. Kas mujalt korralikku asja soodsamalt saab, ei tea. Minul on stokkerist ostetud kruvikeerajad-võtmed 4-5 aastat ilusti kestnud, kusjuures need aegajalt üsna kangete kemikaalide sisse satuvad:)
11.03.2002 at 18:54
Heiti
Mootori remont II
Kas mootori jaoks juba auto ka olemas või mis?
Mina laotasin suure kile maha keerasin mootori pesuainega kokku ja pesuriga üle.
Suurem kõnts jäi kilele pidama aga eks ta üks reostamine ole.Pesurit aga kasuta kindlasti muidu jäädgi teda pintsliga nühkima.
11.03.2002 at 21:47
Jutulind
Mootori remont II
quote:
PONTU V8 wrote: Pesurit aga kasuta kindlasti muidu jäädgi teda pintsliga nühkima.

Eks nyhkimajäämine ole suhteline asi :) Meil Laasiga läks kogu mootori jaoks ca 2 päeva sügisel ... Aga eks meil oli vahepeal abiväge ja puhkepause kah 8-)
12.03.2002 at 10:31
max
Mootori remont II
Konkreetset keha, kuhu ma teda kindlasti istutada tahaksin, pole veel leidnud - teen seni vähemalt mootori korda.

to madis: mul olidki chrome-vanadium võtmed. Samahästi oleks võinud sinna ka super-mega-turbo peale kirjutada ;) Ühesõnaga mingi noname saast oli....
12.03.2002 at 11:23
Georg79Fire
Mootori remont II
Hakkasin ka oma mootorile remonti tegema,praeguseks hetkeks on plokikaaned maha võetud,täna võtan ka alumise poole lahti.Mootori castingnumber K0510CMJ näitab,et mootoriplokk on tehtud Kanadas 10.mail 1974.Kolvid on alles originaalmõõdus, silindriseinad suht normaalse välimusega.Ühe kolvi pind on õline,mis näitab,et selle silindri klappide sääretihendid läbi.Teised kolvid on kuivad.
Plokikaante vahetust esialgu ei plaani,vaid kavatsen olemasolevad ära portida.Klapimõõdu jätan samaks (1.94/1.50)
Lahtivõtmise käigus pole ühtegi võtit ära murdnud.Ostsin paar aastat tagasi BETA (MG-Auto) tollimõõdus võtmete komplekti (lehtvõtmed ja silmused) ning Biltema tollimõõdus padrunite komplekti.Mõlemad on väga hästi vastu pidanud isegi täiskoormustel.
12.03.2002 at 13:01
madis
Mootori remont II
ma arvan et need olid "kroom vanaadium" mitte kroom-vanaadium votmed
12.03.2002 at 15:21
max
Mootori remont II
Seda nad olid jah...

Georg: kus castingunumber asub? Kus sa sellele vastavat infi vaatad?
12.03.2002 at 19:59
camsist
 
Mootori remont II
Casting nummer on mootori ploki taga üleval, ehk selle tagumise serva peal. Kui puhtaks pesed on kindlasti näha.

Abiks http://www.mortec.com/castnum.htm
13.03.2002 at 10:09
Georg79Fire
Mootori remont II
See veel abiks castingnumbrite leidmisel: http://www.dmcarclub.com/members/tech.html

Sai nüüd ka mootori alumine ots lahti võetud,väntvõll on päris heas korras.Sai lõpuks avastatud ka selle salapärase tiksumise põhjus- üks rulltõukur on kinni kiilunud ja pole lasknud ühe silindri sisselaskeklapil üldse avaneda,nii,et tuleb välja,et olen kõik see aeg sõitnud V7-ga. :)
14.03.2002 at 11:31
partel
  
Mootori remont II
Ärge siis mootori ehitamisega üle pingutage! Muidu võidate kogu aeg ja saate edasi järgmisse raundi. Kes siis niimoodi baari jõuab?
15.03.2002 at 12:56
max
Mootori remont II
Nii, kraapisin siis eilse päevaga kah oma SBC puhtaks. Käiku läksid kõik soovitatud vahendid, bensiin, pintsel, leotusvahend, aiavoolik, kile jne. Kõige paksema liiva-õli kihi vastu ei aita ükski leotusaine, vaid ainult nühkimine :)

Castingunumber tuli kah lõpuks nähtavale: 350cid, 1987-1995, 2 or 4 bolt, roller or flat cam. Nii et mootori ostmisel tünga ei saanud, nagu tihtipeale juhtub :) Btw, ploki peale oli lisaks castingunumbrile ka "GM 5.7L" trükitud-valatud! Pole varem kuulnud...

Korra küsin ka veel siit üle, kas kompressiooni saab/tohib ka niimoodi mõõta, et annad starterile aku pealt voolu ja mõõdad näidikuga ära? Õli on sees, mootor on maas. Midagi per**e ei keera?
15.04.2002 at 13:24 Last edited 15.04.2002 at 13:26 by max
tqhq.ee foorum : Hooldus ja remont : Mootori remont II   1 2  
Log in:
Account recovery
 
muskelautod | kiirendusvõistlused | tehnika | üritused | autoesitlused | foorum | sõnastik | kalkulaatorid
tqhq'st | sisukaart | e-mail
© tqhq.ee 2000 - 2024. Loe meie materjalide linkimisest ja kopeerimisest.