register | account recovery | profile | help / abiinfo | search
show today's posts | mark all read
ukraina
tqhq.ee foorum : Minu auto : Chevy Astro 4,3L 1991   1 2 3  
Poster Message
Moss
 
Chevy Astro 4,3L 1991
"Tervist, minu nimi on Moss. Ma olen CID-positiivne" :p

Või noh, tegelikult kujunes asi minule igati omasel moel. St ostumõtet ja -tehingut lahutab kaduvväike ajahetk ja mõistliku põhjenduse leidmisega jään veidi jänni. Seekord on siis minust saanud Chevy Astro peaaegu õnnelik uus omanik. Sõber pakkus oma poolteist aastat seisnud mootoririkkega bussi ning kuna hind polnud väga hull, otsustasin riskida. Sest õhus rippus võimalus, et pääsen vaid saalede ja õlipumba vahetusega.

Otsustasin tegutseda. Esimese asjana tuli buss üles otsida:



...puhtaks kraapida ja välja sikutada (abiks Mitsu L200 maasturi inertsmoment).


..ja siis tuppa sooja tuua.


Kui miski tundub liiga hea, et tõsi olla, siis ta reeglina ei olegi tõsi (minu lemmik ütlus teistele). Muidugi ka seekord. Täna võtsin õlipanni alt ja uurisin täpsemalt olukorda. Kahjuks on ühe kepsu laagri ikkagi pesas ringi keeranud ja väntvõll on silma/sõrmega hinnates rikutud. Üsna kindel, et ka keps ise on hukas.

Nüüd ma siin istun ja peas keerlevad igasugused mõtted ja küsimused:
*Mis maksab kasutatud V6 väntvõll?
*Kas on võimalik, et mingi ime läbi saaks 2. silindris kepsu-kolvi vahetada altpoolt?
*Mis maksab kasutatud, TBI'ga V8 mootor (karbussiga on vastastikune antipaatia)?
*Kas V8 install ikka on nii lihtne kui kiiruga leitud netileht väidab ja mis kulutused reaalselt lisanduvad?
*Äkki oleks mõistlikum olnud osta sõitev põrsas kotis mitte kotti sõidetud põrsas? (ehk käed puhtaks pühkida ja 300EURi koolituskuludesse kanda)
*Miks telekast midagi head ei tule?

Taustainfo:
*Autod pole päris võõrad ja soe tõstukiga kohtki olemas kus saab peale tööd nokitseda.
*Leidub vaba aega.
*Üle 700 EURi ei tahaks kulutada selle mootoriteema peale. Sedagi mitte korraga.
*Hääled peas ütlevad, et V6 on nõrkadele ja normaalsel mootoril on vähemalt 16 klappi.
*Tuttaval on 5,7 SBC Van'i pealt müüa. Hind ja TBI olemasolu selgitamisel.


Niiet, laitke maha või kiitke takka aga mul tuleb siin midagi ära otsustada.
Cheers ja tänan tähelepanu eest :)
27.02.2011 at 20:41 1 edit. Last edited 06.12.2011 at 17:21 by Moss
Astro SS
Chevy Astro 4,3L 1991
V8 kapoti alla toppida on lihtne, Internetist leiad ilmselt ka mootoripadja kronsteini joonised.

See V8 on ju sama mootor ainult 2 lisa silindriga , 1 pütt kummalegi poole

____________________________
Probleemid algavad kui on liiga palju toredaid mõtteid...
27.02.2011 at 20:49
KOLLA
Chevy Astro 4,3L 1991
Tere !
Mul sõbral olemas sama aasta muudeli korralik mootor koos kotiga ! Kui masendusest üle saad võin küsida ja asjast rääkida ...
27.02.2011 at 20:52
kaedoo
 
Chevy Astro 4,3L 1991
*Äkki oleks mõistlikum olnud osta sõitev põrsas kotis mitte kotti sõidetud põrsas? (ehk käed puhtaks pühkida ja 300EURi koolituskuludesse kanda)
Selles lauses peitub vastus,või kannatad veidi ja remondid aasta jooksul mootori ära(eeldades et sisse lähevad uued jupid).Kasutatud mootori puhul ei tea Sa tema seisukorda(värsked kogemused).Ostad jälle kotti aetud-kohe mineva põssa.
Jõudu Sulle ja pikka meelt. :beer
27.02.2011 at 21:45 1 edit. Last edited 27.02.2011 at 21:46 by kaedoo
viplala
Chevy Astro 4,3L 1991
Aga vänta annab ju lihvida. Kui 700 euri raha on, ja ise enamus tööd ära teed (va lihvimistööd), ning ise ostad netist ka vajalikud jupid, siis saad auto korda.
Ma ei tea mis su kepsuga seal toimub, kuid vända lihv on midagi 2000 eegu kanti (ei viitsi ümber arvutada), uued saaled kah veitsa, õlid, õlled, värgid, särgid... veel mõned tuhanded. Nii ehk naa, selle raha eest saad sa mootori korda, kui sa ise remondid.
27.02.2011 at 22:06
90Deville
 
Chevy Astro 4,3L 1991
Neid mootoreid peaks lammarites ikka vedelema mitte kalli raha eest, ise ei maksaks muidugi sentigi tast. Kasutaja Kollane tuleb siinkohal meelde...
Odavaim ja lihtsaim olekski ilmselt söödava hinnaga romulamootor sebida ja kui tahad pilli löhki ajada siis teed sellele veel kerge sanitaarremondi enne vahele toppimist.
Altpoolt ei önnestu sul kolbe kätte saada vist, ja tagasi panna veelvähem:)

____________________________
KKK-Koledate Kastikate Klubi
27.02.2011 at 23:31 1 edit. Last edited 27.02.2011 at 23:31 by 90Deville
siimaksli
  
Chevy Astro 4,3L 1991
Olen ühel astrol 2 silindrit juurde pannud.Ei ole asi üldse keeruline ja tulemus on tunduvalt parem kui ennem.
Minu soovitus ikka V8.
28.02.2011 at 19:55
Raxo
  
Chevy Astro 4,3L 1991
Õnnitlused esimese usaraua puhul!

Soovitan samuti V8 peale üle minna, sest varem või hiljem hakkavad näpud selle järgi sügelema...nagu minul praegu.


P.S. Veel parem on kaks mootorit osta - ühega sõidad, teist ehitad.

____________________________
'00 Silverado
'10 Grand Voyager 3,8 V6
01.03.2011 at 06:11
kun14
Chevy Astro 4,3L 1991
Tere. Kui seda mootorit kasutada plaanis ja plokkikaaned maas,kui võimalik ,oleks mõtekas surveastet tõsta,st. plokkikaantel mingi 2mm maha.Need vanad mootorid ju 91-92 bensule arvestatud.Peale seda mõned hobused nagu maast leitud ja kui kuskil gaasitankla ligidal elad,siis see peale. Peale seda kulged odavalt ja mugavalt. Edu sulle.
02.03.2011 at 18:29
karvake
 
Chevy Astro 4,3L 1991
quote:
kun14: Tere. Kui seda mootorit kasutada plaanis ja plokkikaaned maas,kui võimalik ,oleks mõtekas surveastet tõsta,st. plokkikaantel mingi 2mm maha.Need vanad mootorid ju 91-92 bensule arvestatud.Peale seda mõned hobused nagu maast leitud ja kui kuskil gaasitankla ligidal elad,siis see peale. Peale seda kulged odavalt ja mugavalt. Edu sulle.
gaasi peale panna ma küll ei soovita se bussike on suht väike ja gaasibaloon võtab liialt ruumi
aga jah v8 oleks tore seal peal kuigi see v6 ka jõuetu väga pole ja ega see mingi võidusõidu pill ka nüüd pole
mina soovitax vana korda teha saad kindlapeale välja minna
02.03.2011 at 20:54
DevilDeVille
  
Chevy Astro 4,3L 1991
selle 4.3 peamine võlu on pisiplokiga võrreldav kütusekulu ilma meeldiva hääleta. mingeid surveastmeteupitamisi ei saa ka just otstarbekaks lugeda ilma mitteodava muudetükkidevahetamiseta. elik loogilised liigutused minu olematu mõistuse järgi:

1. doonor v8
2. veekuue remont või vahetus

____________________________
Flick the Gestapo.... No, I said *Flick*, the Gestapo!
02.03.2011 at 21:23
kun14
Chevy Astro 4,3L 1991
Miks ei saa, see väike võimsuselisa ei tee vändale,kolbidele,kepsudele midagi. Ise suurendasin 3,1 TransSpordil surveastet . 2,5 milli lasin kaantel maha,ämblikul kinnitusaugud ovaalsemaks ja ülemist serva 1,5mm. Sisselaske aknad istuvad ilusti kokku. Surve suurenes 8,0-lilt 9,6-ni. Mootoril tuli matsu kohe juurde.See remont tuli ka sundkorras,kuna väljalaske kolletori tihend oli katki ja lahtivõtmisel murdusid poldid,nii ma kaaned maha võtsin,siis juba mõlemad.
02.03.2011 at 01:47
90Deville
 
Chevy Astro 4,3L 1991
Ma alustaks üldse veits kaugemalt, nimelt tuleks vastsel autoomanikul selgeks teha kas talle batuudiga söitmine üldse meeldib... ehk siis minna ja küsida kellegi käest söita sellise asjaga. Kasvöi körvalistudes.
Sest ehkki ta on nii seest kui väljast töeline ameerika, siis mina näiteks ei suuda end sundida söitma asjaga mis köigub lisaks külgedele ka edasi-tagasi oma lühikese teljevahe töttu koguaeg okseleajavalt.
Ärge nüüd astroomanikud seda solvanguna vötke, lihtsalt minuarust on olemas palju mötekamaid liikureid kui see mittesuur kandiline asi.
Kütusekulu poolest on täismöödus van pmtselt sama, selle vahega et ühtteist mahub sisse ka ja enamasti pole tehas karistanud sind selle lollaka v6ga seal augus, ja ka edasitagasi köikumine puudub.

Pika ja ebaadekvaatse jutu point on, et korda teha ja söita on parem asja mis sulle tegelikult ka meeldib.
Siis on lihtsam otsustada kas v6, v8 vöi möni vöimas 4silindriline ilma turbota diisel:)vag'i 1,9td hüppab kohe pähe:)

____________________________
KKK-Koledate Kastikate Klubi
03.03.2011 at 08:40
sqirrel
 
Chevy Astro 4,3L 1991
quote:
90Deville: Ma alustaks üldse veits kaugemalt, nimelt tuleks vastsel autoomanikul selgeks teha kas talle batuudiga söitmine üldse meeldib...

Sa oled küll nüüd mingi väga nirus korras Astroga sõita saanud :) Ja kütusekulu jutt on sul ka "veits" mööda - Van ikka julgelt rohkem võtab :)

____________________________
GMC Safari '96
Chevrolet Astro '95
-----------------------
03.03.2011 at 10:28
rescue
 
Chevy Astro 4,3L 1991
pole sellel 4.3 häda midagi, sellist bussikest veab eduliselt, küttekulu kah norm, usun et eelmiste kodanike kütusetarbimise hala pole sind hirmutanud, kui masin kütet ei võtaks siis ta poleks ameeriklane, aga see selleks.
Kuna härral on auto juba olemas siis oleks vaja ainult mootorit, V6 või V8 on sinu otsustada, aga oletatavasti on V6 odavam ja eeldatavasti 700 euriga peaks juba sellise kasutatud mootori ilusti kätte saama(on nähtud astrosid sama mootoriga väga väga odava hinnaga müügis, millel kast puru), kui siit Eestist ei saa siis saab ju ka põhjanaabrite poole pöörduda.

Pane oma mootori ostusoov kuulutusena üles ja oota :)
niikaua võid juba näiteks salongi koristama hakata :D
03.03.2011 at 10:54
90Deville
 
Chevy Astro 4,3L 1991
Minu probleem vöibolla seisneb selles, et ma olen tugevalt rohkem kui ühe astroga söitnud, on mind isegi remontima sunnitud neid.
Mis kütusekulu on tugevalt rohkem? +1-2l?
Saatuse irooniana oman momendil 91a cheyenne sellesama nutuse poolpeeretaja elik v6ga. Ja vöin öelda et oleksin v8ga oluliselt önnelikum ja k.kulu ei muutuks, kui siis paremaks sest v8 jöuab ka edasi viia autot.

Ot löpp.



____________________________
KKK-Koledate Kastikate Klubi
03.03.2011 at 10:58
sqirrel
 
Chevy Astro 4,3L 1991
Võib-olla rumal küsimus, aga mida ülevaatusel arvatakse kui kaks silindrit on juurde pandud? Tehti neid ju vaid V6-tega. Või tuleb loota, et ehk lisa kaks pütti ei paista välja tänu ruumi kitsikusele.

____________________________
GMC Safari '96
Chevrolet Astro '95
-----------------------
03.03.2011 at 11:12
90Deville
 
Chevy Astro 4,3L 1991
Mootorit ei vaata ju keegi, seda enam et astrol ta kuskilt välja ei paista.
Minu senised kogemused on et üv onu küsib mis mootor on....

____________________________
KKK-Koledate Kastikate Klubi
03.03.2011 at 11:22
DevilDeVille
  
Chevy Astro 4,3L 1991
quote:
kun14: Miks ei saa, see väike võimsuselisa ei tee vändale,kolbidele,kepsudele midagi. Ise suurendasin 3,1 TransSpordil surveastet . 2,5 milli lasin kaantel maha,ämblikul kinnitusaugud ovaalsemaks ja ülemist serva 1,5mm. Sisselaske aknad istuvad ilusti kokku. Surve suurenes 8,0-lilt 9,6-ni. Mootoril tuli matsu kohe juurde.See remont tuli ka sundkorras,kuna väljalaske kolletori tihend oli katki ja lahtivõtmisel murdusid poldid,nii ma kaaned maha võtsin,siis juba mõlemad.

jah, muidugi saab ning see väike võimsuselisa ei tee mootorile tõepoolest miskit. niisamuti nagu ei tee ta imesid dünaamika ja ökonoomsuserindel. kui käesoojaks huvi nokitseda on, siis oldagu aga lahked.


____________________________
Flick the Gestapo.... No, I said *Flick*, the Gestapo!
03.03.2011 at 11:32
Moss
 
Chevy Astro 4,3L 1991
Vahepeal on selgunud selle V8 hind. Nädalavahetusel olen Eestis, siis katsun ka leida aega pilk peale lüüa sellele müügis olevale mootorile. Muidu sõiduk ise on Soome registris kenasti pakiautona. Tuleb uurida, mismoodi siin need asjad käivad. Hetke seisuga pole ma kindel, kas 5,7 üldse legaalseks saaks. Minumeelest oli siin +20% reegel võimsuse kohapealt aga targem on üle tsekkida. Ülevaatusega on meil siin natuke teisem lugu, Eestis oleks ses suhtes lihtsam.
305CID Astro oli nettiauto lehel küll hiljuti müügis, kenasti korras paberitega. Otsisin üksõhtu ka odavat peetis kastiga Van'i aga midagi head silma ei jäänud. Rootsis on valik kindlasti etem aga lisandub äratoomine (laevapiletid, ämbritega kütust ja õlut jne).

Ma olen ise kunagi ühe Astroga veidi sõitnud küll. Ei mäleta, et väga halb oleks olnud. Häiris pimedas mittetoimiv kelladeploki valgustus. Too oli pikendatud sabaga ja ma ei mäleta et see oleks hullult õõtsunud. A tollega sai ka Soomes sõidetud, siin on teed enamvähem OK'd.

Sellise kaaneviilimise ja muu tuuninguga võiks esialgu hoogu pidada. Olen selles kohas olnud ja tean et siis ei taha poolikult teha asja ning korralikult tehes olen ise näljas ja paljas. Kütusekulu kahandavad modifikatsioonid tunduvad muidugi hästi ahvatlevad kuna 98E5 kütus laksas täna 1.6Eur/L ja ilmselt kasvab veel.

Bussi koristasin seest ära juba. Seda kasutati tööriistakuurina kuid õnneks pole salong väga kahjustada saanud sellega.

Vahepeal tekkis selline küsimus, et mis convertriga ma peaksin arvestama? Ise kahtlustan, et kui tuleb V8, peaks selle turbiini ka panema, et stallspeed ei tõuseks (eeldan et need tükid on erinevad V6 ja V8 küljes).
03.03.2011 at 23:25
kun14
Chevy Astro 4,3L 1991
Seda ma silmas pidasin,et kui teed siis üks kord ja sõidad,egas siis iganädal plokikaani maha kisu ja muideks gaas 0.77 euri liiter. Ja gaasiballon käib ikka põhja alla varuratta asemele. Ise olen selle gaasimajandusega igati rahul,võid vajutada ja tanklas täispaagi rahanunber ei võta ka näost siniseks. See surveastme tõus selleks vajalik,et gaas ju 102 oktaanarvuga. Ja veel gaasiga sõites mootoriõli kestab hulga kauem,kuna gaas ei segune õliga. Aga Sulle head nokitsemist.
03.03.2011 at 23:48
DevilDeVille
  
Chevy Astro 4,3L 1991
quote:
Moss: Vahepeal on selgunud selle V8 hind. Nädalavahetusel olen Eestis, siis katsun ka leida aega pilk peale lüüa sellele müügis olevale mootorile. Muidu sõiduk ise on Soome registris kenasti pakiautona. Tuleb uurida, mismoodi siin need asjad käivad. Hetke seisuga pole ma kindel, kas 5,7 üldse legaalseks saaks. Minumeelest oli siin +20% reegel võimsuse kohapealt aga targem on üle tsekkida. Ülevaatusega on meil siin natuke teisem lugu, Eestis oleks ses suhtes lihtsam.
305CID Astro oli nettiauto lehel küll hiljuti müügis, kenasti korras paberitega. Otsisin üksõhtu ka odavat peetis kastiga Van'i aga midagi head silma ei jäänud. Rootsis on valik kindlasti etem aga lisandub äratoomine (laevapiletid, ämbritega kütust ja õlut jne).

Ma olen ise kunagi ühe Astroga veidi sõitnud küll. Ei mäleta, et väga halb oleks olnud. Häiris pimedas mittetoimiv kelladeploki valgustus. Too oli pikendatud sabaga ja ma ei mäleta et see oleks hullult õõtsunud. A tollega sai ka Soomes sõidetud, siin on teed enamvähem OK'd.

Sellise kaaneviilimise ja muu tuuninguga võiks esialgu hoogu pidada. Olen selles kohas olnud ja tean et siis ei taha poolikult teha asja ning korralikult tehes olen ise näljas ja paljas. Kütusekulu kahandavad modifikatsioonid tunduvad muidugi hästi ahvatlevad kuna 98E5 kütus laksas täna 1.6Eur/L ja ilmselt kasvab veel.

Bussi koristasin seest ära juba. Seda kasutati tööriistakuurina kuid õnneks pole salong väga kahjustada saanud sellega.

Vahepeal tekkis selline küsimus, et mis convertriga ma peaksin arvestama? Ise kahtlustan, et kui tuleb V8, peaks selle turbiini ka panema, et stallspeed ei tõuseks (eeldan et need tükid on erinevad V6 ja V8 küljes).

kui võimalik, jäta soome registrisse ning elu on lill. olgu siis v8 või mitte. senikaua, kui sellega oma nina soome ei topi

____________________________
Flick the Gestapo.... No, I said *Flick*, the Gestapo!
03.03.2011 at 00:50
vvt
  
Chevy Astro 4,3L 1991
Panen ka oma 2 kopkat siia.

quote:
*Kas on võimalik, et mingi ime läbi saaks 2. silindris kepsu-kolvi vahetada altpoolt?

Väheusutav, kui ka kolvi kätte saad (sõltub sellest, kas mahub raamlaagrite vahelt läbi), siis tagasi sa seda ei saa. Isegi ülevalt kolvi korrektne sissepanek on üsna täpset kätt nõudev protseduur. Altpoolt peab sul ju mahtuma lisaks kolvile ka paika kolvirõngaste kokkusurumise rakis ja kuna altpoolt pole hülsi ots tavaliselt sellise hea tasase pinnaga nagu deck, siis on sul pärast ikkagi probleem kolvi tagasi saamisega. Kui rakis pole täpselt paigas, üritavad nt õhukesed õlirõngad tungida rakise ja ploki vahelt välja ja edasi ei saa, jõuga pannes lõhud lihtsalt ära. Kui sealt jõuga hakata toppima, siis lõhud rõngad ära.

Lisaks altpoolt toppides pead sa ju nukkvõlli keti maha saama kuidagi. Kuigi ainult kulunud saalede puhul on altpoolt neid vahetatud ja täiesti sõidavad. Eks ta muidugi porr on, sest seal auto all ligases mootoris kättpidi õiendades on juba puhtuse tagamine keeruline.

____________________________
Powered by BBB
Life begins @ 7500 rpm
04.03.2011 at 20:41
viplala
Chevy Astro 4,3L 1991
Kui vänt istub all risti ees, siis kolbide on-off mootorist, peaks suht võimatu olema. Kuna vänt tuleb nagunii lihvida (loe eemaldada), siis peab ka kasti eemale saama, samuti tuleb eest lahti kiskuda, et kett kätte saada. Seda kõike teha mootor peal on ju täiesti mõtetu.
Iseenesest saab alt kolbe vahetada, juhul kui vänta ees ei ole. Proovitud.
04.03.2011 at 22:20
kaedoo
 
Chevy Astro 4,3L 1991
"Nägemise kontroll läbi alumise tuulutus ava" :devil
04.03.2011 at 22:34
tqhq.ee foorum : Minu auto : Chevy Astro 4,3L 1991   1 2 3  
Log in:
Account recovery
 
muskelautod | kiirendusvõistlused | tehnika | üritused | autoesitlused | foorum | sõnastik | kalkulaatorid
tqhq'st | sisukaart | e-mail
© tqhq.ee 2000 - 2024. Loe meie materjalide linkimisest ja kopeerimisest.